سازگاری برنامه توسعه ای کشور با تغییر اقلیم

مدیرکل محیط زیست استان همدان گفت: سازگاری برنامه توسعه ای کشور با تغییر اقلیم به این معناست که به طور مثال در زاگرس که خاستگاه کشاورزی است و تا به امروز بسیاری از محصولات کشاورزی در این حوزه کشت می شد باید تغییر رویه حاصل شود به سمت توسعه الگو کشت و کاشت محصول کم آب بر و دیم برویم.

مریم محمدی افزود: باید خود را با خشکسالی های حاصل از تغییر اقلیم سازگار کرد در غیر این صورت آب شرب دچار آسیب می‌شود یا اینکه در استان همدان استقرار صنایع آب بر توجیه مناسبی ندارند و باید در برنامه توسعه ای استان به این مهم توجه شود.

دبیر منطقه پنج محیط زیست کشور گفت: برای سازگاری با کم آبی، فاضلاب هایی که تا گذشته رها می‌شد امروز باید به صورت متمرکز تصفیه و در صنعت استفاده شود.

وی دومین راهبرد برای مواجهه با تغییرات اقلیمی را کاهش گازهای گلخانه ای به عنوان متهم اصلی تغییرات اقلیمی دانست و افزود: گازهای گلخانه ای به صورت طبیعی در طبیعت وجود دارند اما آنچه که برای ما این گازها را خطر ساز می کند فعالیت های انسانی است چراکه فعالیت های انسانی موجب تشدید تولید گازهای گلخانه ای شده است.

محمدی، اصلاح الگو و توجه به بهره وری را در کاهش نرخ تورم نیز موثر دانست و اظهار کرد: ۲۱ میلیون مشترک خانگی برق در کشور داریم، اگر هر مشترک یک لامپ ۱۰۰ واتی را خاموش کند به اندازه تولید ۲ نیروگاه یک هزار مگاواتی شهید مفتح صرفه جویی می شود.

خبرنگار: سید سپهر ارومیهء

نوشته سازگاری برنامه توسعه ای کشور با تغییر اقلیم اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.