سازمان نصر: فیلتر شدن گوگل پلی منجر به مرگ صنعت بازی‌سازی در ایران خواهد شد

سازمان نصر مدعی است که فیلتر کردن «گوگل پلی» (Google Play) و سایر ابزارهای مشابه، پیامدهای جبران‌ناپذیری برای صنعت بازی‌سازی و نیروهای فعال این حوزه خواهد شد.

کمیسیون بازی و سرگرمی سازمان نصر با اشاره به یک سند، شرح داد که عواملی مانند فیلتر شدن گوگل پلی استور، نرم‌افزارهای بازی‌سازی و ایجاد اختلال در عملکرد اینترنت، در ادامه می‌تواند منجر به سقوط صنعت بازی‌سازی در ایران و مهاجرت نیروهای فعال در حوزه مزبور شود.

نصر فیلتر کردن گوگل پلی

در ابتدای این سند مطرح شده است که صنعت بازی‌های رایانه‌ای از بُعد درآمدزایی، یکی از بزرگ‌ترین صنایع محسوب می‌شود. همچنین بازی‌ها به عنوان یکی از مؤثرترین ابزارها برای آموزش و فرهنگ‌سازی به شمار می‌آید. در عین حال، با اختلالات اخیر اینترنت در ایران و تحریم‌های اعمال‌شده، بازی‌سازان داخلی امکان دسترسی به فناوری‌های روز دنیا را از دست داده‌اند.

نصر فیلتر کردن گوگل پلی؛ امری زیان‌آور برای جامعه بازی‌سازی ایران

سازمان نصر می‌گوید که فیلتر شدن پلتفرم‌های مرتبط در این حوزه، راه فعالیت بازی‌سازان داخلی را مسدود کرده است. سازمان نصر خاطرنشان کرده است که پلی استور یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های عرضه بازی‌های موبایل و برنامه‌های کاربردی است. فیلتر شدن گوگل پلی، دسترسی بازی‌سازان به این بازار بزرگ را محدود کرده است.

در بخشی از سند آمده است:

ابزارها و خدمات گوگل پلی امکان درک بهتر نیاز مخاطب، بهینه‌سازی محصول، کاهش هزینه تبلیغات و تحلیل و بررسی عمیق‌تر نیازهای مخاطب را فراهم می‌کند. کارکرد گوگل پلی قابل مقایسه با برنامه‌های داخلی مانند کافه بازار و مایکت نیست.

در طی چند ماه اخیر، وزارت ارتباطات با فیلتر کردن پلی استور، باعث شده است که بسیاری از برنامه‌نویسان و بازی‌سازان فعال در این حوزه برای یافتن فرصت‌های شغلی بهتر، تصمیم به مهاجرت از ایران بگیرند.

سازمان نصر در این سند، تحریم‌ها را یکی دیگر از مشکلات جامعه بازی‌سازی ایران قلمداد می‌کند:

«در این شرایط، توسعه فنی بازی با استفاده از سرویس‌های بازی‌سازی نظیر یونیتی، گوگل دولوپر و فایربیس برای دریافت پکیج‌ها، گرفتن خروجی از بازی و دسترسی به ابزارهای تحلیل و بررسی سازه‌ها تا حدودی غیرممکن شده است. به همین دلیل، تیم‌های فنی اغلب وقت خود را بیشتر درگیر مسائل غیرفنی می‌کنند.

کاهش سرعت اینترنت و قطعی‌های مکرر، یکی دیگر از دلایل کاهش کیفیت کار بازی‌سازان داخلی بوده است. این مسائل منجر به کاهش حجم مخاطبین، میزان رضایت آن‌ها و کاهش منبع درآمدزایی تولیدکنندگان شده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.