سازمان حمایت، تخلفات احتمالی حوزه واردات موبایل را بررسی می‌کند

سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان جهت بررسی تخلفات احتمالی حوزه واردات موبایل اعم‌از قیمت‌گذاری، سود متعارف و … احتمالاً اقداماتی را به انجام برساند.

طی ماه‌های گذشته بازار گوشی‌های همراه با اینکه ارز از سامانه نیما و بازار مبادله دریافت کرده‌ اما نوسانات عجیبی را نیز به خود دیده‌ است. این موضوع در حالی رقم خورده که موبایل‌های کمتر از ۶۰۰ دلار با ارز رسمی به کشور وارد خواهند شد و در حقیقت با عنایت به تثبیت نسبی نرخ ارز رسمی نباید آنچنان دچار نوسان می‌شدند.

به‌هرحال، هم‌اکنون در بازار، موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار از طریق رویه واردات در برابر صادرات امکان ورود به کشور را دارند اما از مدت‌ها پیش ابهامات جدی در رابطه با موضوع قیمت‌گذاری و سود‌های نامتعارف در بازار تلفن‌های همراه نمود پیدا کرده بود.

بیشتر بخوانید: افزایش خرید گوشی دست دوم و رکورد عجیب معاملات موبایل نو!

رسیدگی به تخلفات احتمالی حوزه واردات موبایل

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری تسنیم، به‌تازگی معاونت بازرسی و نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طی مکاتبه‌ای با تعدادی از واردکنندگان انبوه تلفن همراه و لوازم جانبی اقدمات مقدماتی را جهت بررسی تخلفات احتمالی حوزه واردات موبایل اعم از قیمت‌گذاری، سود متعارف و … اعمال کرده است.

تخلفات احتمالی حوزه واردات موبایل

تخلفات احتمالی حوزه واردات موبایل

مطابق با این رویه از تعدادی از شرکت‌های واردکننده درخواست تهیه و ارسال اطلاعات کاملی در مورد میزان دقیق واردات تفکیکی هر محصول، فهرست کامل خریداران با اعلام میزان نوع و قیمت کالای فروخته شده و نشانی پستی تعداد موجودی کالا مربوط به سال ۱۴۰۱ و دو ماهه امسال در قالب فایل اکسل در کنار قیمت تمام شده، به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان شده است.

متن نامه مذکور که به تعدادی از شرکت‌های واردکننده تلفن همراه فرستاده شده به شرح زیر است:

«براساس اطلاعات استخراج شده از سامانه‌های موجود و ذیل تعرفه‌های انواع تلفن همراه، تبلت و قطعات مرتبط در سال ۱۴۰۱ معادل … دلار واردات توسط آن شرکت صورت گرفته است. در همین راستا مقرر فرمایید اطلاعات کاملی از میزان دقیق واردات تفکیکی هر محصول، فهرست کامل خریداران با اعلام میزان نوع و قیمت کالای فروخته شده و نشانی پستی تعداد موجودی کالا، مربوط به سال ۱۴۰۱ و دو ماهه سال جاری در قالب فایل اکسل تهیه و به همراه مستندات و مدارک مربوط به بهای تمام شده مطابق با جداول و فرم‌های پیوست به این سازمان ارسال گردد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بررسی تخلفات احتمالی حوزه واردات موبایل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.