ساخت یک دستگاه جدید برای برای یادگیری زبان اشاره

در یک سمپوزیوم آموزشی که برای برای دانشجویان ناشنوا در سراسر جهان برگزار شد، یک دستگاه هولوپورتاسیون در اندازه واقعی به نام اپیک (Epic) مورد آزمایش قرار گرفته و پتانسیل یادگیری از راه دور و زبان اشاره توسط این دستگاه بررسی شد.

به گزارش سیناپرس، شرکتی به نام پروتو (Proto Inc) واحد نمایش هولوگرام اپیک را در سال ۲۰۲۱ راه ‌اندازی کرد که برای انتشار تصاویر در اندازه واقعی افراد جهت استفاده در اتاق جلسات هیئت مدیره، موزه ها یا فضاهای رویدادهای چند منظوره برای تعامل در زمان واقعی با حس عمیق طراحی شده است. این نمایشگر دارای قابلیت لمسی، دوربین‌ های مجهز به هوش مصنوعی و همچنین بلندگوها و میکروفون‌ های متعدد و ال ای دی برای کمک به نمایش بهتر و بازتاب‌ها است.

محل برگزاری اولین کاربرد فناوری این شرکت در سمپوزیوم اخیر آموزش و یادگیری بصری (VCTL) در در واشنگتن دی سی بود که توسط دانشگاه گالودت میزبانی شد. این دانشگاه یک مرکز آموزشی برای ناشنوایان و کم شنوایان است که در سال ۱۸۶۴ توسط شخصیت برجسته آموزش ناشنوایان، توماس هاپکینز گالودت (Thomas Hopkins Gallaudet) راه اندازی و به نام او نامگذاری شد.

پروژه آموزش و یادگیری بصری از زمانی که در سال ۲۰۲۰ آغاز شده و استفاده از فناوری‌ های بصری دیجیتال برای آموزش زبان اشاره را مورد بررسی قرار داده است و در سمپوزیوم اخیر برای تعامل با شرکت‌ کنندگان به یک حماسه تبدیل شد. با استفاده از این دستگاه، رییس دانشگاه توانست زبان اشاره را به صورت زنده و با ابعاد ۲٫۲۲‌ در ۱٫۳۷ در ۰٫۷۲ متر و در زمان واقعی واکنش نشان دهد.

کل این جلسه و تمام اساتید، مدیران و دانشجویان مدتی را روی صحنه گذراندند که داین موضوع به طور موثر پتانسیل این فناوری را برای میزبانی از سخنرانان و مهمانان از سراسر جهان به نمایش گذاشت.

داگ بری (Doug Barry) بنیانگذار و مدیر مالی و مدیر ارشد مالی شرکت گفت: این یک رویا برای شخص من و برای جامعه ناشنوایان است. برای مدت طولانی، ما مشتاق استفاده از زبان اشاره و دوزبانگی از طریق فناوری هولوگرام بوده ‌ایم که به ما امکان می ‌دهد به طور کامل منظور خود را با زبان اشاره ، بیان کنیم.

به گزارش سیناپرس، بری در پایان گفت: ما پروژه پروتو را شروع کردیم تا بتوانیم شکاف ارتباطات را پر کنیم. استفاده از این دستگاه در دانشگاه نشان داد که چگونه هولوگرام ها می توانند مکالمات و یادگیری با زبان اشاره را بسیار واضح تر از هر صفحه نمایشی، تسهیل کنند.

مترجم: فاطمه امینی

منبع: newatlas

نوشته ساخت یک دستگاه جدید برای برای یادگیری زبان اشاره اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.