ساخت کفش هوشمند خورشیدی ویژه افراد کم توان

پژوهشگران دانشکده فنی دکتر شریعتی موفق به طراحی و ساخت کفش هوشمند برای افراد کم توان شده اند که قابلیت شارژ گوشی از طریق انرژی خورشیدی را دارد.

به گزارش سیناپرس، پژوهشگران دانشکده فنی دکتر شریعتی، کفش هوشمندی برای افراد کم توان ساخته اند که قابلیت شارژ گوشی از طریق انرژی خورشیدی را دارد؛ همچنین این کفش در صورت وجود مانع می تواند به سه شیوه مختلف پیام هشدار ارسال کند.

یکی از شیوه های اطلاع رسانی این کفش به صورت لرزش است؛ این نوع کفش برای استفاده فرد در مکان های شلوغ و پر هیاهو و همچنین برای استفاده افراد کم شنوا طراحی شده است.ویژگی دیگر این کفش ارسال موقعیت مکانی است. حتی هنگام افتادن فرد به روی زمین هشداری برای عدم ایجاد محدودیت در حین استفاده این کفش به روی گوشی ایجاد می شود.

این کفش با استفاده از انرژی خورشیدی کار می کند؛ با ذخیره انرژی خورشیدی، این کفش هوشمند برای استفاده در شب نیز مناسب است. این تجهیز با شارژ گوشی هم قابل شارژ است. در ادامه به وسیله این کفش می توان گوشی همراه، تبلت، هدفون و … را نیز شارژ کرد.

لژ این کفش هم به صورتی طراحی شده است که تجهیزات در نقاط فشار قرار نگرفته اند و هیچ آسیب و فشاری به تجهیزات و پا وارد نمی شود.

همچنین نوع بافت این کفش باعث جلوگیری از تعرق و خستگی پا، دفع بوی بد پا و جلوگیری از بیماری هایی مانند قارچ پا می شود.

گزارش: مهگل غفاری

نوشته ساخت کفش هوشمند خورشیدی ویژه افراد کم توان اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.