ساخت نوعی ربات زیردریایی که از فناوری هوش مصنوعی برای استخراج کمک می‌گیرد

268

یک شرکت فناوری نوعی ربات زیردریایی ساخته است که با کمک هوش مصنوعی قادر است منابع زیر دریاها را استخراج کند. منظور از منابع زیر دریا همان فلزاتی مانند مس، کبالت و نیکل است که در ساخت خودروهای برقی و پنل های خورشیدی و حتی گوشی های هوشمند کاربرد دارد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رنه گروگان ، از شرکت فناوری Impossible Metals که در زمینه استخراج منابع زیر آب فعالیت داد اولین نمونه از ربات خود را با نام Eureka توسعه داده که وظیفه آن استخراج منابع زیر دریا بدون آسیب به محیط زیست است.

طبق گزارش منتشر شده توسط سی بی اس نیوز، این ربات در دریاچه هورون آزمایش شده و توانسته با استفاده از فناوری هوش مصنوعی سنگ هایی را از کف رودخانه خارج کند.

در این ربات هوش مصنوعی ارتباط اپراتور با بازوهای ربات را تسهیل کرده و تنها از طریق دستورات صوتی کار می کند. اکنون این شرکت طی یک برنامه بلندپروازانه قصد دارد با تولید انبوهی از این ربات ها فعالیت خود در کف دریا را آغاز کند‌. هر کدام از این ربات ها برای تولید به مبلغی حدود ۵ میلیون دلار نیاز دارد.

روش های قدیمی برای استخراج منابع از بیل های رباتیک غول پیکر استفاده می کند که باعث لایروبی کف دریا می شود. این روش باعث ایجاد تهدید بزرگی در اکوسیستم و وضعیت کف اقیانوس خواهد شد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.