ساخت موشک ضد تشعشع برای اهداف راداری

شرکت نورتروپ گرومن (Northrop Grumman) پنجمین آزمایش موفقیت آمیز متوالی موشک AGM-88G پیشرفته موشک های هدایت شونده ضد تشعشع پیشرفته (AARGM-ER) و اولین آزمایش را علیه هدف شبیه سازی شده یک سیستم دفاعی پیشرفته عملیاتی با موفقیت انجام داده است.

به گزارش سیناپرس، به نظر می رسد موشک ها سلاح های نسبتاً ساده ای هستند. آنها یک لوله با یک موتور موشک در یک انتها و یک کلاهک در سر دیگر دارند که قابلیت انفجار دارند. با این حال، این توصیف بسیاری از سیستم ‌های پیچیده و شگفت ‌انگیز را پوشش می ‌دهد که برای کارهای بسیار تخصصی طراحی شده ‌اند.

اخیرا یک نمونه موشک های ضد تشعشع مانند AGM-88G ساخته شده است. این نوع موشک ها برای شناسایی و ورود آنتن‌های رادار دفاع هوایی دشمن و نابود کردن آن‌ها طراحی شده ‌اند چراکه سیستم را کور کرده و سوراخی را برای هواپیماهای خودی باز می ‌کنند.

موشک مافوق صوت AGM-88G که در ابتدا توسط تگزاس اینسترومنتز در سال ۱۹۸۸ ساخته شد، از جنگ خلیج فارس تا حمله اخیر روسیه به اوکراین خدمات خود را دیده و اخیرا دچار تغییرات زیادی شده که آخرین آنها سیستم ضد تشعشع پیشرفته است.

همانطور که از نام آن پیداست، این نسخه به لطف سیستم راکت قدرتمندتر، برد نسل قبلی خود را دو برابر کرده است. با حفظ سیستم هدایت قبلی و کلاهک، یک بدنه جدید با خطوط آیرودینامیکی به جای بال‌های میانی بدنه و مدل ‌سازی دیجیتال و حسگرها و لوازم الکترونیکی پیشرفته، موشک ضد تشعشع پیشرفته برای شناسایی و ورود به اهداف دشمن قابل تر کرده است.

علاوه بر این، موشک ضد تشعشع پیشرفته می تواند توسط جنگنده های اف-۱۸ سوپر هورنت، اف-۳۵ ای، اف-۳۵ بی، اف-۳۵ سی و بوئینگ P-8 Poseidon حمل شود. در آخرین آزمایش، این موشک یک هدف پرتاب کننده پیشرفته و مستقر در زمین را شناسایی، تعیین و نابود کرد.

به گزارش سیناپرس، انتظار می رود تحویل اولین موشک های ضد تشعشع پیشرفته در اواخر سال جاری و در سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

گوردون ترنر (Gordon Turner) معاون مدیر شرکت نورتروپ گرومن گفت: موشک های ضد تشعشع پیشرفته، قابلیت و توانایی جلوگیری از تهدیدات دشمن را به نیروی دریایی ارائه می دهد. این شلیک آزمایشی مستقیم موفق برد گسترده، آمادگی و کارایی این نوع موشک ها را ثابت کرد.

مترجم: ندا جوادهراتی

منبع: Northrop Grumman

نوشته ساخت موشک ضد تشعشع برای اهداف راداری اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.