ساخت دوچرخه چند منظوره چند نفره

دوچرخه های باری جایگزین بسیار خوبی برای اتومبیل ها هستند، اما نیازهای یک دوچرخه سوار مطمئناً می تواند در طول زمان تغییر کند. اینجاست که دوچرخه ای با نام مدولا (Modula) وارد میدان می‌ شود، زیرا طراحی مدولار دارد که به آن اجازه می‌ دهد اهداف و نیازهای متعددی را برآورده سازد.

به گزارش سیناپرس، مدولا که اخیراً در نمایشگاه صنایع باری لندن رونمایی شد، توسط یک شرکت سازنده ایتالیایی به نام Ebike Fabriga ساخته شده است. چارچوب این دوچرخه از سه بخش پیچ و مهره ای تشکیل شده است که شامل محفظه فرمان تاشو دربرگیرنده چرخ جلو و فرمان، محفظه موتور و قسمت انتهایی دوچرخه تشکیل شده است.

در حالی که محفظه فرمان در همه پیکربندی‌ها یکسان می ‌ماند، محفظه موتور می ‌تواند به موتورهای Brose با ظرفیت ‌های متفاوت بسته به اینکه بار معمولاً چقدر سنگین است، مجهز شود. حتی می‌ توان این دوچرخه را بدون موتور الکتریکی راه ‌اندازی کرد و فقط آن را توسط نیروی انسانی به حرکت درآورد. به گفته شرکت سازنده، قسمت انتهایی یا دم این دوچرخه، قطعه واقعاً همه کاره است.

در میان پیکربندی های مختلف، می توان آن را با یک عرشه باری مسطح بزرگ در قسمت عقب راه اندازی کرد. این مدل یک فضای بار طولانی و یک صندلی یا یک محفظه روی چرخ عقب به وجود می آورد. همچنین این دوچرخه دارای دو صندلی برجسته تخته ای و تاشو است که مسافران می توانند پاهای خود را روی آن قرار دهند. یک صندلی وسط پایین برای کودک و یک صندلی عقب بلند برای یک بزرگتر طراحی شده اند و در قسمت جلو یک صندلی منفرد برای شخص سوارکار درنظر گرفته شده است.

به گزارش سیناپرس، اگرچه جزئیات فنی زیادی از این دوچرخه منتشر نشده است، برخی از ویژگی های دیگر ماژول های آن شامل ترمزهای دیسکی مکانیکی، مسیر کابل داخلی، سیستم تعلیق جلو، به علاوه چراغ های جلو و عقب یکپارچه است. طبق برنامه‌ها، این دوچرخه رسماً در ماه سپتامبر امسال (شهریور ماه) عرضه خواهد شد و قیمت آن از ۲۷۷۰ یورو شروع می ‌شود.

مترجم: مهگل غفاری

منبع: Fabriga via Yanko Design

نوشته ساخت دوچرخه چند منظوره چند نفره اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.