ساخت دوچرخه قابل حمل با بدنه کشویی

در حالی که اکنون تعداد زیادی از انواع دوچرخه های تاشو در بازار وجود دارد، اما دوچرخه جدید Pop-cycle با استفاده از یک قاب کشویی رویکرد متفاوت و ظاهراً بهتری برای کوچک شدن و قابلیت حمل دارد.

به گزارش سیناپرس، پاپ سایکل (Pop-cycle) که توسط شرکت کره جنوبی بوکیونگ ساخته شده، در حال حاضر در کمپین کیک استارتر بسیار مورد توجه است. این دوچرخه دارای یک قاب آلومینیومی قالب بندی شده است که قسمت های مختلف آن به هم متصل شده ولی جوش داده نشده است.جالبتر از همه آن که قاب و بدنه دوچرخه حالت کشویی دارد.

قسمت پشتی دوچرخه دارای پایه صندلی، ست میل لنگ، محرک زنجیر و چرخ عقب ۱۶ اینچی به همراه یک سیستم دنده داخلی ۲ سرعته جالب توجه است. کل مجموعه عقب را می توان در امتداد یک ریل افقی که از انتهای جلوی دوچرخه به عقب کشیده می شود به جلو و عقب حرکت داد.

این قابلیت بدان معناست که وقتی زمان قرار دادن چرخه برای حمل و نقل یا استفاده نکردن طولانی مدت فرا می ‌رسد، قسمت پشتی تا انتها به جلو چرخیده و دوچرخه را تا حد امکان کوتاه می‌ کند. دسته ها و پدال های آن نیز به داخل تا می شوند و آن را باریک تر می کنند. به گفته طراحان، کل فرآیند تنها چهار ثانیه طول می کشد.

هنگامی که زمان سوار شدن فرا می رسد، میله ها و پدال ها به سمت بیرون جمع شده و انتهای عقب به اندازه طولی که متناسب با اندازه بدن سوارکار است، به سمت بیرون کشیده می شود.به گزارش سیناپرس، یک اهرم برای قفل و آزاد کردن مکانیسم کشویی استفاده می شود.

گفتنی است که ارتفاع صندلی و فرمان نیز قابل تنظیم است و در نتیجه یک مدل از دوچرخه پاپ برای سوارکارانی با قد ۱۵۰ تا ۱۹۰ سانتی متر مناسب است. طبق گزارش‌ ها، وزن این دوچرخه ۱۳ کیلوگرم) است و می‌ تواند سواران تا وزن ۱۱۰ کیلوگرم را حمل و تحمل کند.

به گزارش سیناپرس، پیش بینی می شود که قیمت دوچرخه پاپ پس ار تولید نهایی به ۷۸۰ دلار آمریکا برسد. گفتنی است که این دوچرخه اولین مدل دوچرخه با قاب کشویی ساخت کره نیست اما احتمالا کاربردی ترین نمونه ای باشد که تا به امروز تولید شده است.

مترجم: ندا جوادهراتی

منبع: newatlas

نوشته ساخت دوچرخه قابل حمل با بدنه کشویی اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.