ساخت تصویر اشخاص با استفاده از هوش مصنوعی Gemini گوگل به دلیل خطا متوقف شد

1PnGHuMbgiV2IzK5oA1aTHg

کاربران در گزارش‌های خود اعلام کرده بودند ویژگی ساخت تصویر اشخاص در این مدل با اشتباهاتی همراه بوده و اکنون گوگل امکان استفاده از آن را برای کاربران متوقف کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پس از اینکه ابزار هوش مصنوعی  Gemini گوگل امکان پاسخدهی مناسب برای ساخت تصاویر تاریخی نداشته است. اکنون گوگل اعلام کرد این ویژگی به طور کامل از دسترس کاربران خارج شده است. گوگل در بیانیه خود در ایکس در این مورد اعلام کرد در حال تلاش و رفع مشکلات اخیر در مورد ویژگی تولید تصویر در مدل Gemini است در طول رفع مشکلات نیز امکان تولید تصویر متوقف شده و دیگر امکان استفاده از آن وجود ندارد در این بیانیه اعلام شد نسخه بهبود یافته از این مدل به زودی توسط گوگل منتشر خواهد شد.

پیش از این گوگل به دلیل عملکرد نادرست این مدل در تصویرسازی تاریخی از کاربران عذرخواهی کرده بود. مشکل Gemini به درخواست برخی کاربران مربوط بود که در آن تصویری از یک گروه تاریخی یا شخصیت‌های تاریخی درخواست شده بود در این تصویر که توسط هوش مصنوعی گوگل تولید شد تنها فرد سفید پوست قرار گرفته بود. این موضوع موجب پیدایش نظراتی در مورد تئوری توطئه در شبکه اجتماعی شده و اعلام شد گوگل به طور عمدی نمایش افراد غیرسفید پوست را ممنوع کرده است. البته پس از این ادعا نشریه ورج در گزارش خود تصاویری از دستور مربوط به جمله سناتور آمریکایی دهه ۱۸۰۰ برای Gemini منتشر کرد که در نتایج آن زنان سیاه پوست و بومی آمریکا نیز قرار داشته‌اند.

پس از توقف روند ساخت تصویر اشخاص توسط هوش مصنوعی  Gemini اکنون این پیغام توسط هوش مصنوعی گوگل هنگام ارائه درخواست مشاهده می‌شود: ما در تلاش برای بهبود توانایی  Gemini برای تولید تصاویر افراد هستیم و انتظار داریم این ویژگی به زودی مجدداً در اختیار کاربران قرار بگیرد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.