زنگ‌خطر جایگزینی هوش مصنوعی با نیروی‌کار انسانی؛‌ فقط در یک ماه ۳۹۰۰ نفر بیکار شدند

ai kills jobs 63c501931304b6c6f1c926ac

هوش مصنوعی در سال‌های اخیر پیشرفت شگفت‌انگیزی کرده است و ربات‌ها و سیستم‌های خودکار در صنایع مختلف بسیار استفاده می‌شوند. این روند به افزایش بهره‌وری و کارایی در بسیاری از صنایع کمک می‌کند. ناگفته نماند فناوری مذکور باعث شده است بسیاری از افراد نگران ازدست‌دادن شغل خود باشند.

به‌گزارش NYPost، فقط در می ۲۰۲۳ حدود ۳,۹۰۰ نفر شغل خود را به‌دلیل روی‌کار‌آمدن هوش مصنوعی و سیستم‌های خودکار از دست داده‌اند و همین مسئله موجب افزایش نگرانی‌ها درباره‌ی تأثیرات آینده‌ی این فناوری بر اشتغال افراد شده است.

گزارش نیویورک‌پست نشان می‌دهد بسیاری از مشاغلی که هوش مصنوعی جایگزین آن‌ها شده است، به صنایع خدماتی و فروشگاهی ارتباط دارند. به‌عنوان مثال، درحال‌حاضر خودپردازها و ربات‌های خدماتی به‌طور گسترده در فروشگاه‌ها و رستوران‌ها به‌کار گرفته می‌شوند و همین امر باعث ازدست‌رفتن شغل نیروی‌ کار انسانی در این حوزه‌ها شده است.

در گزارش NYPost، به‌طور جداگانه به‌ نظر برخی متخصصان اشاره شده است که نشان می‌دهد تأثیر هوش مصنوعی بر بسیاری از مشاغل در آینده‌ی نزدیک افزایش خواهد یافت. این نگرانی‌ها نشان می‌دهند هوش مصنوعی می‌تواند به‌زودی به‌طور گسترده‌تر جایگزین بسیاری از نیروی‌ کار انسانی شود.

به‌طور‌کلی، تأثیر پیشرفت‌های فناوری بر اشتغال به مسئله‌ای بسیار مهم در جامعه تبدیل شده است. درحالی‌که هوش مصنوعی می‌تواند بهره‌وری را افزایش دهد و به‌نفع اقتصاد باشد، تأثیرات بسیار زیادی بر برخی مشاغل خواهد گذاشت و درنتیجه، تعداد زیادی از افراد را بیکار خواهد کرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.