زلزله در تایوان؛ بزرگ‌ترین تراشه‌ساز دنیا کارخانه‌هایش را تخلیه کرد

2020 7 7a20b870 9c09 4a78 8d23 f4f68ca5dd0e 638bb1128f0b9a6b86bbf734

بزرگ‌ترین سازنده‌ی قطعات نیمه‌هادی جهان یعنی TSMC به‌دلیل وقوع زلزله‌ی ۷٫۴ ریشتری، برخی از کارخانه‌هایش را تخلیه کرد و کارکنان فعال در آن‌‌ها را به مکان‌های امن فرستاد.

به‌گزارش بلومبرگ، زلزله‌ی امروز بزرگ‌ترین زلزله‌ی تایوان در ۲۵ سال اخیر محسوب می‌شود. چنین اتفاقی شرکت‌هایی نظیر TSMC و UMC (رقیب محلی TSMC) را وادار کرده تا تجهیزات‌شان را به مکان‌های دیگری منتقل کنند.

بعد از زلزله‌ی موردبحث، سهام TSMC حدود ۱٫۵ درصد و سهام UMC کمتر از یک درصد کاهش پیدا کرد. TSMC اعلام کرد که تخلیه‌ی کارخانه‌ها را به‌منظور اطمینان از ایمنی کارکنانش انجام داده است.

مقاله‌های مرتبط

تایوان که همیشه در معرض زلزله قرار دارد، به یکی از مهم‌ترین مراکز صنعت نیمه‌هادی تبدیل شده است. به‌گفته‌ی منابع معتبر حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد تراشه‌های پیشرفته‌ی مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند و تجهیزات هوش مصنوعی در تایوان تولید می‌شوند.

علاوه‌بر حوادث طبیعی، تهدید نظامی دائمی تایوان از سوی چین نیز مدیران صنعت نیمه‌هادی را نگران کرده است. مقامات دولت آمریکا شرکت‌های تایوانی را به دلیل موارد گفته شده به احداث کارخانه‌هایشان در نقاط جغرافیایی مختلف دعوت می‌کنند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.