زاکربرگ می‌خواهد کاربران تردز را به یک میلیارد نفر برساند

mark zuckerberg meta ceo smile laugh daylight 64c20c4b2b53d72bc2d39c07

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، امید زیادی به آینده‌ی تردز دارد؛ شبکه‌ی اجتماعی جدیدی که در هفته‌های اخیر برای رقابت‌با ایکس (توییتر سابق) راه‌اندازی شده است.

زاکربرگ در کنفرانس مالی فصل دوم ۲۰۲۳ که بامداد امروز به وقت تهران برگزار شد، بارها درباره‌ی تردز و برنامه‌هایی که برای این پلتفرم دارد صحبت کرد. از نگاه زاکربرگ، اینکه تا کنون شبکه‌های اجتماعی متنی مثل تردز نتوانسته‌اند به یک میلیارد کاربر دست پیدا کنند «یک ناهنجاری عجیب در صنعت فناوری است.»

به روایت ورج، تردز سریع‌تر از هر اپلیکیشن دیگری در تاریخ به ۱۰۰ میلیون کاربر دست پیدا کرد؛ اما فرسنگ‌ها با یک میلیارد کاربر فاصله دارد. منابع آگاه می‌گویند میزان بازدید روزانه‌ی تردز از زمان رشد انفجاری این شبکه‌ی اجتماعی، به‌مقدار قابل‌توجه افت کرده است. البته زاکربرگ هفته‌ی گذشته گفت روزانه ده‌ها میلیون نفر مشغول استفاده از تردز هستند.

به گفته‌ی زاکربرگ، متا افزون‌بر اضافه‌کردن قابلیت‌های مهم به تردز قصد دارد با اعمال یک‌سری بهبودها، کاربران فعلی این شبکه‌ی اجتماعی را حفظ کند. متا فعلا تردز را در اینستاگرام و فیسبوک به‌صورت مستقیم تبلیغ نکرده و بازاریابی خاصی برای این پلتفرم انجام نداده است. زاکربرگ گفته است که تردز تا زمان دست‌یابی به صدها میلیون کاربر، میزبان تبلیغات نمی‌شود.

پس از سپری‌کردن دوران بحرانی در سال ۲۰۲۲، متا اکنون روزهای خوبی سپری می‌کند. این شرکت توانست در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۳ درآمد و سود فراتر از انتظار تحلیلگران به جیب بزند؛ البته کسب‌و‌کار Reality Labs متا ۳٫۷ میلیارد دلار ضرر خالص ثبت کرد.

پلتفرم‌های فیسبوک، فیسبوک مسنجر، اینستاگرام و واتساپ در بهترین روزهای خود به سر می‌برند و قبلا هرگز چنین کاربران پرتعدادی نداشتند. حتی فیسبوک که محبوبیت زیادی در بین نسل زد ندارد، ماهانه میزبان سه میلیارد کاربر فعال است و روند رشد را در ایالات متحده و کانادا از سر گرفته است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.