رییس پلیس فتا فراجا: لینک های مشکوک را باز نکنید

n00072563 b

بر اساس اعلام رئیس پلیس فتا فراجا میزان کلاهبرداری های اینترنتی در کشور به ۳۷ درصد رسیده است. او در ادامه راجع لینک های مشکوک به مردم هشدار داد.

سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا به مردم راجع لینک های ناشناس هشدار داد و از آنها خواست لینک های ناشناس را باز نکنند. او همچنین اعلام کرد که میزان کلاهبرداری های اینترنتی در کشور به ۳۷ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: رواج کلاهبرداری پیامکی با موضوع سود سهام عدالت [+عکس]

رئیس پلیس فتا فراجا گفت:«  سازمان‌ها حتما باید با سرشماره مشخصی که از قبل به مردم ابلاغ می‌شود برای ارسال پیامک اقدام کنند.»

او همچنین اعلام کرد که داشتن دستگاهایی برای ارسال پیامک برای بانک ها الزامی است. چراکه این موضوع موجب نگرانی پلیس فتا شده است. سردار مجید می‌گوید:« این موضوع یکی از نگرانی‌های پلیس فتا است که به بانک مرکزی مربوط نمی‌شود.»

وی در ادامه افزود:« این پیوندها (لینک‌ها) از طریق اپراتورها اعلام می‌شود؛ بنابراین پلیس فتا این موضوع را از مرکز ملی فضای مجازی و اپراتور همراه اول پیگیری کرده و در این رابطه اعلام شده است که پیش‌بینی‌هایی در حال پیگیری است. بارها در رسانه‌ها تاکید کردیم که سازمان‌ها حتما باید با سرشماره مشخصی که از قبل به مردم ابلاغ می‌شود به ارسال پیامک مبادرت کنند همچنین پیش از ارائه خدمت هم در حوزه رسانه‌های عمومی و جراید سرشماره‌های پیامک‌هالی ارسالی اطلاع رسانی شود.»

رئیس پلیس فتا فراجا خطاب به سازمان ها گفت:« رای ارسال پیامک باید الزامات قانونی در نظرگرفته شود هرچند اکنون در برخی دستگاه‌ها این الزام‌ها رعایت می‌شود.»

او به مردم راجع لینک های مشکوک هشدار داد و گفت:« آگاهی مردم در موضوع بازکردن پیوندها (لینک‌ها) در پیامک‌ها بسیار مهم است. مردم باید توجه کنند اگر پیوندی به صورت پیامک برای آنها ارسال شد و از سرشماری مشخصی بود، حتما در بازکردن آن پیوند درنگ کنند همچنین توجه داشته باشند که به هیچ وجه خدماتی که به افراد اعلام می‌شود، یک روزه قطع نمی‌شود؛ بنابراین مردم در بازکردن پیوندها عجله‌ای نداشته باشند. افراد در بازکردن پیوندهای (لینک‌های) پیامکی از روابط عمومی سازمان مربوطه یا پلیس فتا استعلام بگیرند و بدون نگرانی، تعجیل در بازکردن لینک‌ها را کنار بگذارند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص کلاهبرداری با لینک های مشکوک چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.