رکورد مصرف برق کشور در مرز ۷۲ هزار مگاوات

بر اساس آخرین گزارش ارسالی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصرف برق کشور در روز گذشته به ۷۱ هزار و ۹۸۷ مگاوات رسید.

به گزارش سیناپرس؛ با تشدید گرمای هوا در روزهای پایانی نخسین ماه تابستان ۱۴۰۲، میزان مصرف برق در کشور برای دومین بار رکورد زد، به‌طوری‌که روز گذشته، میزان مصرف برق کشور به ۷۱ هزار و ۹۸۷ مگاوات رسید.

با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر گرمای بی‌سابقه در هفته جاری، لازم است که همه هموطنان در سراسر کشور به منظور تامین برق پایدار به واسطه مصرف بهینه برق و صرفه‌جویی همکاری لازم را صورت دهند.

این مهم از طریق به کارگیری روش‌های ساده میسر خواهد بود و مردم می‌توانند بدون آنکه رفاه خود را کاهش دهند با اعمال روش‌های ساده به مدیریت مصرف برق و گذر از این شرایط بحرانی کمک کنند، ازجمله اینکه در ساعات اوج مصرف که از ساعت ۱۱ تا ۱۷  و ۲۰  تا ۲۳ است از استفاده وسایل برقی پرمصرف اجتناب کنند و یا دمای کولرهای گازی خود را روی عدد ۲۴ تنظیم و یا از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند.

در این باره مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران تاکید کرده است که فقط با  ۱۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق کمک بزرگی به تامین برق پایدار برای همه هموطنان خواهد شد.

این گزارش حاکی است که مشترکان با مشارکت هر چه بیشتر در طرح پاداش صرفه‌جویی و استفاده بهینه و صحیح مصرف برق، این فرصت را  فراهم می‌کنند تا با اندکی کاهش مصرف از فرصت برخورداری از پاداش‌های صرفه‌جویی  بهره‌مند شوند.

نوشته رکورد مصرف برق کشور در مرز ۷۲ هزار مگاوات اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.