رکورد سرعت دویدن ربات‌های انسان‌نما شکسته شد + ویدیو

ربات‌ های انسان‌نما همچنان انسان‌ها را شگفت‌زده می‌کنند. شرکت یونیتری رباتیکس (Unitree Robotics) در حومه شانگهای، ربات انسان‌نمای جدیدی را با نام H1 V3.0 Evolution معرفی کرده که می‌تواند با سرعت ۱۱.۹ کیلومتر در ساعت بدود. این شرکت قصد دارد ربات هایی همانند پهپادها و گوشی‌های هوشمند، مقرون به صرفه و قابل دسترس برای عموم تولید کند.

ویدیوی منتشر شده از این ربات ترسناک و بدون چهره حرکات دیدنی و چابک آن را به تصویر می‌کشد. ربات H1 در ابتدا با گام‌های سریع حرکت می‌کند و سپس با حرکات موزون و هماهنگ اندام‌های خود را نمایش می‌دهد.

جالب‌تر اینکه، این ربات قادر به پریدن مانند انسان، بالا و پایین رفتن از پله‌، چرخش برای تغییر مسیر و حفظ تعادل پس از ضربه‌ است.

ربات انسان نمای چینی رکورد سرعت ربات های جهان را شکست

رکورد قبلی سریع‌ترین ربات انسان‌نما متعلق به شرکت بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) با سرعت ۹.۴ کیلومتر بر ساعت بود که اکنون توسط شرکت یونیتری شکسته شده است.

ربات انسان نمای چینی رکورد سرعت ربات های جهان را شکست

این ربات حدود ۴۵ کیلویی با قد حدود ۱۷۵ سانتی‌متر، دارای دوربین عمقی و حسگر لیدار سه‌بعدی برای دیدن است. سرعت بی‌نظیر این ربات به خاطر موتورهای گشتاور بالای مفصل‌های پاها و بازوهای آن است.

شاید ترسناک‌ترین ویژگی این ربات خستگی‌ناپذیر، توانایی آن در دویدن بی‌وقفه تا زمان اتمام باتری باشد. در یک نمایش دیگر، مهندسان این شرکت سعی داشتند با لگد زدن به این ربات آن را از حرکت بازدارند اما ربات همچنان پابرجا مانده و تعادل خود را حفظ می‌کرد.

ربات انسان نمای چینی رکورد سرعت ربات های جهان را شکست

با قیمت پایه ۹۰ هزار دلار و احتمال افزایش آن به ۱۵۰ هزار دلار در صورت تقاضای بالا، یونیتری از هم‌اکنون پیش‌فروش این ربات را آغاز و قول تحویل آن را برای اواسط سال ۲۰۲۴ داده است.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.