رپورتاژ آگهی؛سفر به چابهار، از خرید بلیط تا معرفی جاذبه‌ها

یکی از بهترین بندرها برای خرید، بندر چابهار است. تفاوتی ندارد که در چه وقتی از سال بلیط چابهار می‌گیرید و به این شهر سفر می‌کنید؛ رفتن به این شهر می‌تواند در تمام اوقات یکی از بهترین گزینه‌ها به‌حساب بیاید؛ اما اگر برای اولین بار این کار را بخواهید انجام دهید؛ حتما استرس خواهید داشت و ممکن است ناآشنا ودن، شما را دچار استرس و اشتباه کند. به همین خاطر، بهتر است دقیقا بدانید که در این سفر چه اتفاقی می‌افتد و چه چیزی در چابهار در انتظار شما است. در ادامه، تمام نکاتی را که برای سفر به چابهار نیاز دارید، برایتان نام می‌بریم و توضیحاتی درباره آن‌ها به شما می‌گوییم.

هزینه سفر به چابهار چقدر است؟

معمولا اولین سوال بیشتر افراد مربوط به هزینه است. اعلام عدد مشخص برای سفر به چابهار به مسائل مختلفی بستگی دارد و از هر فرد به دیگری متفاوت است؛ اما زمان تهیه بلیط چابهار که می‌رسد، به چند موضوع مانند زمان سفر، هتل محل اقامت، راه سفر، غذاها، سوغاتی و تفریحاتی که انتخاب می‌کنید؛ روی هزینه اثر می‌گذارند و باعث می‌شوند که هزینه سفر کم یا زیاد شود.

چه زمانی به چابهار سفر کنید؟

هر زمان که بخواهید بلیط چابهار بگیرید؛ انتخابتان بی‌نقص است. شهر چابهار، همان چهار بهار تعبیر می‌شود. دمای هوا در این شهر نسبت به سایر شهرهای جنوب متعادل‌تر خواهد بود و هنگام حضور در آن، گرمای کمتری را احساس می‌کنید. اگر دلتان می‌خواهد بهترین هوای چابهار را ببینید؛ از فصل پاییز تا اواسط فروردین بهترین انتخاب است؛ اما اگر دنبال آن هستید که سفرتان کم‌هزینه‌تر باشد و گردشگران کمتری در شهر ببینید؛ از اردیبهشت ماه تا آخر فصل تابستان بهترین زمان به‌حساب می‌آید.

بهترین راه سفر به چابهار کدام است؟

چند راه مختلف برای رفتن به چابهار وجود دارد؛ اما بدانید که بهترین راه تهیه بلیط هواپیما چابهار و سوارشدن هواپیما است. با این کار، بعد از دو ساعت پرواز با چابهار می‌رسیدید و بدون هیچ خستگی یا اتلاف وقتی، شروع به گشتن در شهر و تماشای جاذبه‌های دیدنی می‌کنید. در کنار هواپیما، سفر جاده‌ای و استفاده از اتوبوس، قطار و ماشین شخصی هم وجود دارد. این روش‌ها طولانی و خسته‌کننده هستند و باعث می‌شوند که شروع سفرتان با حال بد باشد.

images 1686212594 64818ff2b3172 jpg

اقامت در چابهار مساله اصلی سفر به آن است

وقتی قصد سفر به چابهار می‌کنید، باید جایی باشد که در آن استراحت کنید یا بخوابید. خبر خوش این است که با هر بودجه‌ای در چابهار می‌توان هتل مناسب را پیدا کرد. هتل‌های لاله، لیپار و ونوس سه مورد از هتل‌های این بندر هستند. علاوه‌بر هتل، این شهر اقامتگاه‌های بومگردی هم دارد. اگر دلتان می‌خواهد در مدتی که در چابهار حضور دارید، بیشتر با این شهر و سبک زندگی مردم آن آشنا شوید؛ حضور در اقامتگاه بومگردی تجربه مناسبی برایتان خواهد بود. درک، بلوچ، آژ و شجره نام چند مورد از اقامتگاه‌های بومگردی چابهار است.

غذاهای معروف چابهار را بشناسید

دور فست‌فود را در سفر به چابهار خط بکشید و در دفتر تجربه خود، غذاهای چابهار را هم اضافه کنید. یکی از بهترین گزینه‌ها غذاهای دریایی است. به بیشتر رستوران‌های این شهر که سر بزنید، حتما در منوی غذایی آن‌ها خوراکی‌های دریایی را می‌بینید. در کنار این غذاهای دریایی خوراکی‌های دیگری هم هستند که تنها در این شهر آن را خواهید چشید. اگر به تجربه‌های جدید، جواب مثبت می‌دهید، حتما تباهگ، تنورچه و قلیه ماهی این شهر را امتحان کنید.

به دیدن کدام جاذبه‌های چابهار بروید؟

شهر چابهار جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری دارد که تنها منحصر به همین بندر هستند؛ جاذبه‌هایی که مثل آن‌ها را در هر جایی پیدا نمی‌کنید. اگر به دیدن طبیعت علاقه دارید، به تالاب لیپار، کوه‌های مریخی، کوه گِل‌افشان و جنگل‌های حرا سر بزنید. این مکان‌ها را در هیچ سفر دیگری نمی‌بینید؛ پس، حالا که بلیط چابهار در دستان شما است، تماشای این جاذبه‌ها را در لیست کارهای سفرتان به این بندر قرار دهید.

علاوه‌بر جاذبه‌های طبیعی، چابهار چند جاذبه تاریخی دارد که شما را با سرگذشت این شهر و سبک زندگی مردم آن آشنا می‌کند. اولین مورد، مسجد جامع دزک است که از دوران صفوی به جا مانده‌است. علاوه‌بر این، تلگراف‌خانه، روستای قدیمی تیس، موزه محلی و قلعه پیروز از مکان‌های تاریخی دیگری هستند که دیدنشان شما را به سفر تاریخی آشنایی با چابهار می‌برد.

images 1686212594 64818ff2b8152 jpg

خرید ارزان و آسان بلیط چابهار در فلای تودی

همه مواردی را که نام بردیم، در سفر به چابهار مهم هستند؛ اما تمام آن‌ها به یک پیش‌نیاز مهم احتیاج دارند. بلیط اولین قدمی است که برای سفر به چابهار باید آن را تهیه کنید. در فلای تودی بلیط چابهار خود را ارزان و آنلاین بخرید. به این سایت که سر بزنید، تمام تاریخ‌های ممکن برای سفر به چابهار را به شما نشان می‌دهد. همین‌طور، در این سایت تمام ایرلاین‌های فعال به همراه هزینه و خدمات مشخص است و شما می‌توانید در مدت کوتاهی آن‌ها را با هم مقایسه و بهترین گزینه را برای خود بخرید. در کنار تهیه بلیط، امکان رزرو هتل هم در فلای تودی برایتان وجود دارد. در این سایت هتل های چابهار را ببینید و هتل دلخواه خود را رزرو کنید.

نوشته

رپورتاژ آگهی؛

سفر به چابهار، از خرید بلیط تا معرفی جاذبه‌ها اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.