رپر آمریکایی در آهنگ جدیدش به گوشی‌های اندرویدی طعنه زد!

drake american rapper 65239e013145bb2a98831d48

دریک، رپر آمریکایی، چند روز پیش آلبوم جدید خود را با نام For All the Dogs منتشر کرد. این رپر در آهنگ First Person Shooter طعنه‌ای به حباب‌های سبز اندروید زد که با واکنش کاربران روبه‌رو شد.

هنگامی که کاربری با گوشی اندروید به گوشی‌ آیفون پیام می‌دهد، قابلیت آی‌مسیج و پیام با حباب‌های آبی از بین می‌رود و پیام ازطریق حباب‌های سبز و پیامک یا ام‌ام‌اس (MMS) ارسال می‌شود.

دریک در آهنگ جدیدش به یک نفر که با او تماس می‌گیرد و بعد از آن پیام می‌فرستد اشاره می‌کند و در آخر می‌گوید: «او یک گوشی اندروید دارد و پیام‌هایی که برای من می‌فرستد سبز لیمویی است.»

این اولین بار نیست که دریک از حباب‌های سبز اندروید برای تحقیر استفاده می‌کند. او در آلبوم Honestly, Nevermind هم در آهنگ Texts Go Green به اندروید طنعه زده بود.

حساب رسمی گوگل در سال ۲۰۲۲ پستی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس منتشر کرد که در آن آهنگ دریک را تحسین کرد. اندروید مشکل اصلی حباب‌های سبز در پیام‌هایی را که بین اندروید و iOS رد و بدل می‌شود از سمت اپل می‌داند و معتقد است این مشکلی را تنها اپل می تواند حل کند. گوگل خواستار اضافه‌شدن استاندارد RCS به آی‌مسیج شده اما اپل دربرابر این خواسته مقاومت می‌کند.

یکی از شرط‌های اتحادیه‌ی اروپا برای «دربان» نامیدن آی‌مسیج، وجود ۴۵ میلیون کاربر در اروپا بود که در این‌ صورت، اپل باید RCS را در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا فعال می‌کرد. آی‌مسیج کمتر از ۴۵ میلیون کاربر در اروپا دارد و این باعث شده که دربان نامیده نشود. در ادبیات اتحادیه اروپا، شرکت‌ها و پلتفرم‌هایی که کنترل زیادی بر صنعت فناوری دارند، «دربان» نامیده می‌شوند. استاندارد RCS نیز پیام‌رسانی چندپلتفرمه است که به‌عنوان نسخه‌ی مدرن‌تر استانداردهای SMS و MMS شناخته می‌شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.