رونمایی ADLINK از کارت گرافیک EGX-PCIE-A380E با Arc A380E اینتل و یک اسلات!

به نظر می‌رسد شرکت ADLINK از کارت گرافیک جدیدی با نام EGX-PCIE-A380E رونمایی کرده که از چیپ گرافیکی Arc A380E کمپانی اینتل پشتیبانی می‌کند و با حاشیه باریک (low-profile) برای کارهای پایه‌ای طراحی شده است.

لازم به ذکر است که اخرین کارت گرافیک شرکت ADLINK با چیپ گرافیکی Arc A380E اینتل، یک اسلات، خنک کننده فعال و طراحی چهار نمایشگر معرفی شده است.

کنفرانس Embedded World 2024 شاهد معرفی چندین محصول بود که بخش محاسباتی جاسازی شده و فشرده را هدف قرار می‌دادند، که از جمله آن‌ها می‌توان به تراشه‌های Versal Gen 2 شرکت AMD و سری Meteor Lake-PS کمپانی اینتل اشاره کرد. با این حال، شرکت ADLINK تصمیم گرفته است وارد عمل شده و چیپ گرافیکی Arc A380E جدید کمپانی اینتل را در کارت گرافیک حرفه‌ای EGX-PCIE-A380E خود ادغام کند و احتمالاً یک رقیب جدید را برای بازارهای کم مصرف پدید آورد.

رونمایی ADLINK از کارت گرافیک low-profile با Arc A380E اینتل و  یک اسلات!

همه چیز در رابطه با چیپ گرافیکی Arc A380E شرکت اینتل:

قبل از اینکه به مشخصات محصول جدید شرکت ADLINK بپردازیم، اجازه دهید در مورد چیپ گرافیکی Arc A380E شرکت اینتل صحبت کنیم. این چیپ گرافیکی مبتنی بر معماری Alchemist است و دارای هشت هسته Xe، به همراه ۶ گیگابایت حافظه GDDR6، ۱۲۸ EUs و TBP رتبه‌بندی شده ۵۰ وات است. علاوه بر این، تراشه موردنظر با ۱۲۸ موتور XMX عرضه می‌شود که به میزان قابل توجهی از حجم کاری هوش مصنوعی پشتیبانی خواهد کرد. Arc A380E در عصر مدرن گزینه‌ای چشمگیر برای کارهای کم مصرف به نظر می‌رسد و گنجاندن موتورهای ماتریکس اینتل آن را به گزینه‌ای جذاب برای کسانی تبدیل می‌کند که می‌خواهند بارهای کاری هوش مصنوعی را با شدت کمتری انجام دهند.

  • معماری Arc Alchemist شرکت اینتل
  • طراحی با پروفایل باریک و تک اسلات
  • دارای رابط PCIe 4.0 x 8
  • ۶ گیگابایت حافظه GDDR6
  • ۴ خروجی (mDP (Mini DisplayPort
  • مصرف برق کم: ۵۰ وات
  • پشتیبانی از OpenVINO، DirectX 12، Vulkan 1.3، OpenGL 4.6 و OpenCL 3.0

حالا به کارت گرافیک EGX-PCIE-A380E شرکت ADLINK می‌پردازیم که یک محصول جمع و جور در ابعاد ۶۹ میلی متر در ۱۷۱ میلی متر است. این کارت گرافیک همانطور که از یک محصول با حاشیه باریک انتظار می‌رود، دارای پیکربندی تک اسلات است. علاوه بر این، از استانداردهای مختلف بازار مانند DirectX 12، Vulkan 1.3، OpenGL 4.6، و OpenCL 3.0 پشتیبانی می‌کند، و علیرغم اینکه یک گزینه پایین رده‌تر است، با در نظر گرفتن مصرف انرژی، امکان انتخاب گسترده را فراهم می‌کند. کارت گرافیک شرکت ADLINK دارای یک رابط PCIe 4.0 x 8 و ۴ پورت Mini-DP برای رابط‌های داخلی است که آن را برای محیط‌های حرفه‌ای ایده آل می‌کند.

گفتنیست، کارت گرافیک EGX-PCIE-A380E شرکت ADLINK به دلیل عملکرد بالا هوش مصنوعی تراشه‌های داخلی برای استفاده در بارهای کاری صنعتی IoT و هوش مصنوعی edge مناسب است که آن را به گزینه‌ای عالی برای موارد استفاده مدرن تبدیل خواهد کرد. همچنین باید اضافه کرد، کمپانی ADLINK هنوز قیمت و تاریخ انتشار کارت گرافیک low-profile خود را اعلام نکرده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.