رونمایی گوگل از قابلیت Magic Editor؛ ورود به نسل تازه ادیت عکس!

بخش Google Photo از قابلیت جدیدی با نام Magic Editor رونمایی می‌کند که مجهز به یک هوش مصنوعی مولد است. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد بدون ابزارهای مکمل حرفه‌ای، ویرایش‌های اصلی عکس را انجام دهند. این ویژگی در جریان رویداد Google I/O 2023 معرفی شد.

شرکت «گوگل» در جریان رویداد I/O 2023، نمونه‌هایی از قابلیت Magic Editor را به نمایش گذاشت که در نوع خود جالب بودند. در یکی از نمونه‌ها، گوگل عکس مردی کنار آبشار را با کمک قابلیت مذکور تزئین می‌کند. با کمک این قابلیت، جایگاه مرد داخل تصویر تغییر پیدا می‌کند، آدم‌های موجود در پس‌زمینه آبشار حذف می‌شوند و رنگ آسمان نیز عوض می‌شود.

در نمونه دوم، قابلیت Magic Editor توانسته جایگاه کودک و نیمکت را در تصویر زیر تغییر دهد. در این تصویر هم «گوگل» رنگ آسمان را به شکل دلخواه تغییر می‌دهد. شما می‌توانید تصویر تغییر یافته توسط قابلیت Magic Editor را در پایین صفحه مشاهده کنید:

قابلیت Magic Editor گوگل

احتمال انحصاری‌بودن قابلیت Magic Editor برای گوشی‌های سری Pixel

این قابلیت بی‌شک یک مرحله منطقی بعدی از ویژگی‌های عکس مانند Photo Unblur و Magic Eraser محسوب می‌شود. با اینکه قابلیت Magic Editor در ادیت برخی از عناصر موجود در عکس به طرز بی‌نقصی عمل نمی‌کند اما همچنان یک فرصت تازه برای کاربران به وجود می‌آید که ماهیت «عکس» را زیر سوال ببرند. برخی از کارشناسان قابلیت Magic Editor گوگل را به قابلیت شارپ‌سازی گوشی آیفون ۱۴ و قابلیت Fake Moon گوشی‌های «سامسونگ» (Samsung) مقایسه می‌کنند.

«گوگل» اعلام کرد این قابلیت در اواخر سال جاری برای کاربران فعال می‌شود. این شرکت همچین تایید کرد قابلیت مذکور در بخش آزمایشی select Pixel phones قابل دسترس خواهد بود. شایعاتی منتشر شده که قابلیت Magic Editor به صورت انحصاری تنها برای گوشی‌های Pixel 8 و Pixel Pro منتشر خواهد شد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.