رونمایی هوندا از یک موتور چمدانی

شرکت هوندا یک وسیله حمل و نقل ۹۹۵ دلاری با آلایندگی صفر و طراحی فوق العاده جمع و جور تاشو در ماه نوامبر (آبان) عرضه خواهد کرد. با قیمت ورودی پایین و مورد اعتماد بودن برند هوندا، این موتور ممکن است انقلابی در حمل و نقل های شهری ایجاد کند.

به گزارش سیناپرس، این موتور با نام موتوکامپکتو (Motocompacto) برای حمل و نقل های دورن شهری بسیار مناسب است، زیرا به سرعت در کیف حمل فشرده شده، سبک بوده و در ابعادی معادل ۲۹٫۲ در ۳٫۷ در ۲۱٫۱ اینچ تا می شود. در واقع، ممکن است این موتور به لوازم جانبی خودرو ایده آل تبدیل شود، یک چمدان همراه برای تکمیل حمل و نقل عمومی و جمع و جور بودن آن به این معنی است که می توان آن را در مکان های پر ازدحام و کم جا ذخیره و شارژ کرد.

با حداکثر سرعت ۲۴ کیلومتر در ساعت و محدوده آلایندگی صفر تا ۱۹ کیلومتر، Motocompacto با استفاده از برق ۱۱۰ ولت معمولی می ‌تواند در عرض تنها ۳٫۵ ساعت در هر دو حالت تاشده و آماده برای سواری، به طور کامل شارژ شود.

اگرچه Motocompacto توسط مهندسان آمریکایی هوندا طراحی و توسعه یافته اما این وسیله مفهومی است که به مدت نیم قرن در بازار ژاپن در حال توسعه بوده است و یک هوندا Motocompo تاشو با موتور گازی بسیار مشابه ولی بزرگتر و سنگین تر، پیشتر ساخته شده است. مدل پیشین در دهه ۱۹۸۰ به عنوان یک موتورسیکلت در صندوق عقب چندین خودروی شهری هوندا طراحی و ساخته شد.

هوندا موتوکامپکتو اکنون طرفداران زیادی دارد و با مقادیر بسیار قابل توجهی در حراجی ها به فروش می رسد. یکی از لذت بخش ترین جنبه های Motocompo تبلیغات تلویزیونی ژاپنی دهه ۱۹۸۰ برای این موتور سیکلت در یک چمدان بود.

به گزارش سیناپرس، ما دو دهه است که در مورد با بازار آمدن وسایل حمل و نقل سبک، راحت و تاشو اخبار مختلفی را می شنویم، اما انتظار می رود که محصول جدید هوندا Motocompacto اکنون توسعه سریع این بازار را تحریک کند.

مترجم: مهدی فلاحی پناه

منبع: Honda

نوشته رونمایی هوندا از یک موتور چمدانی اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.