رونمایی از کارت AIC ازراک Blazing Quad M.2 با پشتیبانی از چهار PCIe 5 SSD

ازراک جدیداً از یک کارت AIC با پشتیبانی از چهار SSD سریع PCIe 5 با نام مدل Blazing Quad M.2 رونمایی کرده است. ASRock قبلا نیز در ساخت این کارت‌های AIC برای M.2 SSD ها مشارکت داشته و Ultra Quad M.2 Card با پشتیبانی از PCIe 3.0 و همچنین کارت Hyper Quad M.2 با پشتیبانی از PCIE 4.0 را می‌توان در این رابطه مثال زد.

با این حال کارت جدید با پشتیبانی از PCIe 5 عرضه می‌شود و کمپانی سازنده آپگریدهایی را برای آن در نظر گرفته است. در همین راستا می‌توان گفت که Blazing Quad M.2 یکی از بهترین AIC هایی است که ازراک برای M.2 SSD ها تولید کرده است. این محصول با وجود پایبندی به طراحی تک اسلاته، قرار است با عرض ۴.۹۷ اینچ که ۱۳ درصد بزرگ‌تر از AIC های قبلی است عرضه شود.

از نظر ظاهری این کارت بزرگ‌تر است و یکی از دلایل آن نیز استفاده از راهکارهای خنک کنندگی برای محصولات PCIe 5 است. کارت Blazing Quad M.2 بر روی اسلات توسعه PCIe 5.0 x16 در مادربرد نصب می‌شود و کاربر با استفاده از آن می‌تواند حداکثر از چهار SSD با پشتیبانی از PCIe 5 و حداکثر طول ۱۱۰ میلی متر استفاده کند. ASRock شیارهای M.2 را در زاویه ۴۵ درجه نصب کرده است تا رد سیگنال را کوتاه کند، عملکرد را به حداکثر برساند و یکپارچگی سیگنال را نیز بهبود بخشد.

ازراک Blazing Quad M.2

علاوه بر این‌ها اسلات‌های این کارت از پدهای حرارتی برای بهبود خنک کنندگی SSD بهره می‌برند. از همین حالا نیز می‌توان انتظار داشت که SSD های مبتنی بر PCIe 5 گرمای زیادی تولید کنند و کمپانی‌ها با توجه به این مسئله، طراحی‌های جدید خود را بروز کرده‌اند. دو فن خنک کننده آلومینیومی نیز که با یک کانکتور ۴ پین به مادربرد متصل می‌شوند وظیفه خنک کنندگی را برعهده دارند.

کارت جدید AIC ازراک همانند مدل‌های قبلی نیاز به تامین توان اختصاصی دارد و همه‌ی قدرت الکتریکی خود را نمی‌تواند از اسلات مادربرد بدست آورد. این کارت در همین راستا با پشتیبانی از یک کانکتور برق ۶ پین PCIe در دسترس قرار خواهد گرفت. بنابراین می‌توان گفت که حداقل دو کابل از Blazing Quad M.2 در داخل کیس وجود خواهد داشت. ازراک همچنین چهار LED وضعیت را برای مانیتور کردن وضعیت خواندن و نوشتن SSD ها تعبیه کرده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.