رونمایی از تک چرخ برقی قدرتمند آفرودی

یک شرکت حمل و نقل الکترونیکی چینی به نام InMotion از یک تک چرخه الکتریکی جدید رونمایی کرد که برای عبور از راه های ناهموار طراحی شده است. این مدل به نام ادونچر (Adventure) دارای موتور بسیار قدرتمند، باتری ۱۲۰ کیلومتری و سیستم تعلیق قابل تنظیم است.

به گزارش سیناپرس، پس از یک سال تحقیق و توسعه، شرکت InMotion تصمیم گرفت تا تک ‌چرخه الکتریکی ادونچر را با یک موتور آفرود ۴ هزار واتی ارائه کند که طبق گزارش ‌ها می ‌تواند به حداکثر ۹ هزار وات برسد و برای کمک در بالا رفتن از شیب ۵۰ درصد با ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور و ۸۵۰ نیوتن نیروی کشش روی چرخ، طراحی شده است.

طبق گزارش ها هنگامی که این تک چرخه روی سطح صاف است می تواند تا سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند و در ۲٫۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت برسد. این وسیله دارای دو حالت سواری است که شامل حالت راحت ‌تر و پایدار برای عمر باتری طولانی ‌تر و حالت ورزشی پرقدرت است که از طریق یک برنامه همراه بهینه‌ سازی قابل تنظیم شدن است.

به گفته شرکت سازنده، پیشرانه الکتریکی ادونچر می تواند تا ۵۰ درصد شیب را تحمل کند. چهار باتری اطراف چرخ را می توان در حدود ۱۰ دقیقه از قاب آزاد کرد. ظرفیت این باتری ها ۲۴۰۰ میلی آمپر ساعتی گزارش شده که با مدیریت هوشمند باتری قادر به نظارت بر هر سلول در زمان واقعی است. شرکت سازنده تخمین می زند که باید ۱۲۰ کیلومتر برد در هر بار شارژ به راکبان بدهد و شارژ سریع برای شارژ تا ۸۰ درصد ظرفیت در یک ساعت در دسترس است.

ادونچر روی یک رینگ ۱۶ اینچی با لاستیک‌ کلفت ۳ اینچی حرکت می کند. چرخ مطابق با استانداردهای IPX6 ضد آب بوده و باتری آن به IPX7 مهر و موم شده است، بنابراین سواران نباید نگران آب در طول مسیر خود یا بارندگی ناگهانی باشند.

گفتنی است که این تک چرخ برقی دارای فنر منحصر به فرد پیشرونده سفارشی برای یک سواری راحت است، در حالی که هشت سطح میرایی برگشتی و ۱۷ سطح میرایی تراکمی برای مقابله با بخش‌های شدید خارج از جاده مانند پرش‌ها و شیب‌های تند، محافظت از راکب را ارائه می ‌کند.

به گزارش سیناپرس، شرکت InMotion قیمت ۳۲۹۹ دلار آمریکا را برای مدل ادونچر اعلام کرده، اگرچه هنوز زمان تحویل آن هنوز مشخص نشده است.

مترجم: مهگل غفاری

منبع: newatlas

نوشته رونمایی از تک چرخ برقی قدرتمند آفرودی اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.