رونمایی از بزرگ‌ترین پره‌های توربین بادی ساحلی در چین

worlds biggest onshore wind turbin 65c4c98f381b5915be4f2402

بزرگ‌ترین پره‌های توربین بادی ساحلی جهان در چین تولید شده است. هر کدام از سازه‌ها با طول ۱۳۱ متر، آن‌قدر بزرگ هستند که ساعت بیگ‌بن یا مجسمه آزادی در مقابلشان کوچک به نظر می‌رسد و پس از نصب در مرکز چین در ماه‌های آینده، شامل یک توربین ۱۵ مگاواتی و سه پره با قطر بیش از ۲۶۰ متر خواهند بود.

پره‌های توربین بادی ساحلی چین با نام «SY1310A»، توسط شرکت انرژی تجدیدپذیر سانی در کارخانه‌ی این شرکت در شهر بایان‌نوور در شمال چین ساخته شده است. شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که افزایش طول پره به معنی نیاز به مقاومت و استحکام بیشتر و همچنین محافظت در برابر رویدادهای شدید آب‌و‌هوایی مانند رعد‌و‌برق است.

به‌گزارش نیوساینتیست، شرکت سازنده در بیانیه‌ای گفت پره‌ها از چندین نوآوری فنی پیشرفته از جمله ایرفویل با کارایی بالا و پس‌تیغه‌ی ضخیم، طرح ایرفویل بهینه و افزایش ضخامت کلی بهره می‌برند.

پیتر ماژوسکی از دانشگاه استرالیای جنوبی که در زمینه‌ی بازیافت پره‌های توربین بادی مطالعاتی انجام داده است، می‌‌گوید: «مزیت چنین توربین‌های بادی بزرگی این است که هرچقدر بزرگ‌تر باشند، تعداد کمتری از آن‌ها مورد‌نیاز است. بااین‌حال هرچه بزرگ‌تر باشند، بیشتر در دید خواهند بود و بنابراین، باید پذیرش اجتماعی برای ساخت چنین سازه‌های عظیمی وجود داشته باشد. این سازه‌ها بزرگ هستند، نصبشان گران است و پایین‌آوردنشان نیز به همان اندازه گران خواهد بود.»

بیشتر بخوانید

ماژوسکی معتقد است که پره‌های توربین‌های بادی می‌تواند بزرگ‌تر باشد، اما تدارکات موردنیاز برای حمل‌و‌نقل چنین پره‌های عظیمی استفاده از آن‌ها را چالش‌برانگیز می‌کند. تولیدکنندگان و جامعه باید در نظر داشته باشند که با گذشت زمان چه بر سر این سازه‌ها می‌آید.

ماژوسکی و همکارانش در مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۲، پیش‌بینی کردند که وقتی توربین‌های موجود تا سال ۲۰۵۰ به پایان عمر ۲۰ تا ۳۰ ساله‌ی خود برسند، زمین با ده‌ها هزار تن از پره‌های مزارع بادی و نیاز به دفن آن‌ها به عنوان زباله مواجه خواهد شد. با این حال، ماژوسکی از مصرف پلی‌اورتان بازیافتی به عنوان بخشی از سازه‌ی این پره‌های تازه رونمایی‌شده استقبال می‌کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.