رول ضد تعریق بهتر است یا اسپری؟

هر فردی در رابطه با بهداشت فردی سلیقه‌ی خاصی داشته و استفاده از برخی محصولات را ترجیح می‌دهد. در هر صورت از هر محصولی که بخواهید استفاده کنید باید یک سری ویژگی‌های مربوط به کیفیت را در نظر گرفته و محصول دلخواه خود را انتخاب کنید. در رابطه با انتخاب و استفاده از اسپری و رول ضد تعریق هم باید به همین صورت عمل کنید. در این مطلب به سوال رول ضد تعریق بهتر است یا اسپری پاسخ خواهیم داد.

اسپری‌های ضد تعریق یک کار را انجام می‌دهند اینکه باعث شوند در طول روز با وجود اتفاق‌های مختلف بدن بوی خوبی داشته باشد. در صورتی که بوی بدن فرد از بوی عرق بیشتر باشد بهتر است محصولی را انتخاب کند که بوی بد بدن را از بین ببرد. همچنین در صورتی که فرد فعالیت بدنی زیادی داشته باشد باید اسپری ضد تعریقی را انتخاب کند که از تعریق بیش از حد جلوگیری کند. اما سوالی که در این زمینه وجود دارد این است که اسپری ضد تعریق بهتر است یا رول ضد تعریق؟

مزایا و معایب رول ضد تعریق

رول ضد تعریق

رول ضد تعریق حاوی ماده‌ی مایعی است که در بطری‌های فشرده‌ای با توپ چرخان وجود دارد. این ماده‌ی ضد تعریق برای جلوگیری از عرق کردن استفاده می‌شود و اغلب آن را در زیر بغل به کار می‌إرند. در ادامه به بررسی یکسری حقایق و مزایا در رابطه با رول‌های ضد تعری می‌پردازیم.

رول‌های ضد تعریق جمع‌و‌جور و غیر قابل رویت هستند

هنگامی که به فکر بهبود بهداشت فردی خود هستید و نمی‌خواهید از وسایل زیاد و حجیمی برای آن استفاده کنید. رول‌های ضد تعریق جمع و جور و غیر قابل رویت هستند؛ از همین رو به راحتی در کیف باشگاه یا کیف دستی جا می‌شود.

موثر و دارای اثر طراوت بخش

رول‌های ضد تعریق بیشترین مقاوت را در برابر تعریق و بوی بد بدن دارند. این رول‌ها حتی در صورتی که روز خیلی فعالی داشته باشید هم در طول روز طراوت و بوی خوب بدن را حفظ می‌کنند.

برای خشک شدن به زمان نیاز دارند

از آنجایی که رول‌های ضد تعریق مایع هستند نسبت به اسپری‌ها به زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند. در صورتی که اجازه ندهید خشک شوند ممکن است باعث ایجاد احساس ناخوشایند در زیر بغل شوند.

باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی می‌شوند

بسته به نوع پوستی که دارید برخی محصولات رولی می‌توانند باعث حساسیت یا واکنش پوست نسبت به برخی مواد خاص شوند. بنابراین به دنبال رول‌های ضد تعریقی باشید که مواد محافظی داشته باشند که از پوست شما در برابر آسیب و حساسیت محافظت کنند.

اسپری‌های ضد تعریق

اسپری دئودورانت

هنگامی که صحبت از اسپری‌ها و رول‌های ضد تعریق می‌شود، توجه به این نکته ضروری است که استفاده از اسپری‌ها ساده‌تر بوده و کمی خشک‌تر از رول‌های ضد تعریق احساس می‌شوند. بسیاری از شرکت‌های سازنده ادعا می‌کنند که اسپری‌های ضد تعریق محافظتی ۴۸ ساعته را فراهم کرده و در عرض چند ثانیه خشک می‌شوند اما در عین حال بهترین گزینه برای محیط زیست به شمار نمی‌روند. با وجود اینکه شرکت‌های سازنده فرمولاسیون خود را بهبود داده‌اند اما برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که برای سلامتی انسان‌ها و گیاهان مضر هستند.

مزایا و معایب اسپری‌های ضد تعریق

اسپری‌های ضد تعریق در رایحه‌های مختلفی مانند وانیل، اسطوخودوس و نسیم اقیانوسی وجود دارند. بسیاری از اسپری‌های ضد تعریق با رول استفاده می‌شونداما گاهی اوقات‌ به تنهایی و بدون رول برای جلوگیری از ایجاد بوی بد بدن به کار می‌روند. در ادامه به بررسی مزایا و معایب اسپری‌های ضد تعریق می‌پردازیم.

استفاده از این اسپری‌ها ساده است

این اسپری‌ها را می‌توان در تمام نقاط بدن استفاده کرد. علاوه بر این به سادگی می‌توان از این اسپری‌ها دوباره استفاده کرده و آن‌ها را داخل لباس اسپری کرد.

ردی به جا نمی‌گذارند و سریع خشک می‌شوند

اسپری‌های بدن رطوبت ملایمی داشته و مانند رول‌های ضد تعریق نیستند. این بدان معنا است که پس از استفاده از آن‌ها برای خشک شدن به زمان زیادی نیاز ندارند.

این اسپری‌ها سریع و موثر هستند

در صورتی که صبح‌ها سرتان شلوغ است و زمان زیادی برای آماده شدن ندارید، اسپری‌های ضد تعریق باعث ایجاد بوی بسیار خوبی در کمتر از ۳۰ ثانیه می‌شوند. اسپری‌های بدن بوی بد را می‌پوشانند.

استفاده از آن‌ها ساده بوده و مقدار کم آن‌ها کافی است

تنها کاری که باید به این منظور انجام دهید این است که آن را روی محل‌های مورد نظر اسپری کرده و بوی بسیار خوبی را تجربه کنید. علاوه بر این مقدار کم اسپری برای ایجاد بوی خوب در مدت زمان طولانی کافی است.

بوی آن می‌تواند طاقت فرسا باشد

برخی عطرها می‌توانند به شدت آزاردهنده و طاقت‌فرسا باشند. بنابراین هنگام استفاده از آن‌ها در فضای عمومی باید با احتیاط عمل کنید. همچنین استفاده از اسپری‌های ضد تعریق در فضاهای کوچک هم بسیار آزاردهنده است.

ممکن است برای پوست‌های حساس آزاردهنده باشند

در صورتی که افراد پوست حساسی داشته باشند مواد شیمیایی موجود در اسپری‌های ضد تعریق می‌توانند باعث واکنش‌های حساسیت‌زا در پوست شوند. حتما برچسب محصول را خوانده و محصولی که باعث آزار پوست نشود را انتخاب کنید.

برای طبیعت و محیط زیست مضر هستند

مواد آیروسل موجود در اسپری‌ها برای محیط زیست و طبیعت ضرر دارند و می‌توانند باعث آلودگی هوا شوند.

رول ضد تعریق بهتر است یا اسپری؟

رول ضد تعریق بهتر است یا اسپری

رول‌های ضد تعریق از تعریق و ایجاد بوی بد بدن جلوگیری می‌کنند اما اسپری‌های ضد تعریق به پوشش بوی بد بدن کمک می‌کنند. اسپری‌ها و رول‌های ضد تعریق می‌توانند با هم به خشک و خوش‌بو نگه داشتن بدن در طول روز کمک کنند. انتخاب گزینه‌ی مناسب به ترجیح شخصی فرد و نوع پوست بستگی دارد.

۱۰ اسپری و رول ضد تعریق پر فروش در دیجی کالا

در ادامه به بررسی ۱۰ اسپری و رول ضد تعریق پر فروش در فروشگاه آنلاین دیجی کالا می‌پردازیم.

۱.رول ضد تعریق زنانه شون مدل Pink Princess حجم ۵۰ میلی لیتر

استفاده از رول‌های ضد تعریق در کنار دوش گرفتن روزانه می‌تواند به جلوگیری از بوی بد عرق کمک کند. برند شون عصاره‌های طبیعی گیاهان و میوه‌ها را به صورت بسیار مناسبی در محصولات خود به کار می‌گیرد. محصول رول Pink Princess در حجم ۵۰ میلی‌لیتر برای بانوان از این برند تولید شده است. این رول دارای رایحه‌ای از میوه‌ها و چوب گیاهان خوشبو است که لک و سفیدی روی لباس به جا نمی‌گذارد و همچنین به دلیل اینکه پارابن و الکل ندارد ضد حساسیت است.

رول ضد تعریق زنانه شون مدل Pink Princess حجم 50 میلی لیتر

۲. اسپری ضد تعریق سورملینا مدل pks حجم ۱۲۰ میلی لیتر بسته ۲ عددی

سورملینا اولین و تنها اسپری ایرانی است که بر پایه‌ی آب و مواد معدنی با ماندگاری بالا گواهی ثبت اختراع دارد. این محصول بوی نامطبوع عرق را به صورت کامل حذف کرده، از مواد شیمیایی مضر استفاده نمی‌کند، روی بدن و لباس لک ایجاد نمی‌کند و همچنین باعث ایجاد حساسیت پوستی نمی‌شود. این اسپری به دلیل اینکه همه‌ی حجم آن بر پایه‌ی آب است بسیار مقرون به صرفه است. علاوه بر این به دلیل نداشتن گاز منجر به ایجاد سرفه و حساسیت نمی‌شود.

اسپری ضد تعریق سورملینا مدل pks حجم 120 میلی لیتر بسته 2 عددی

۳. رول ضد تعریق مردانه شون مدل Fresh Bamboo حجم ۵۰ میلی لیتر

رول ضد تعریق مردانه‌ی شون مدل Fresh Bamboo رایحه‌ای ترکیبی از گل، مرکبات و چوب دارد. این رول لک و سفیدی روی لباس ایجاد نمی‌کند و به دلیل نداشتن پارابن و الکل خاصیت ضد حساسیت دارد.

رول ضد تعریق مردانه شون مدل Fresh Bamboo حجم 50 میلی لیتر

۴. اسپری ضد تعریق مردانه کاسپین مدل power fresh حجم ۱۵۰ میلی لیتر

این اسپری ضد تعریق ۱۵۰ میلی‌لیتری است. همچنین مناسب آقایان بوده، ماندگاری ۴۸ ساعته دارد و فاقد الکل است.

اسپری ضد تعریق مردانه کاسپین مدل power fresh حجم 150 میلی لیتر

۵. رول ضد تعریق اسکلاره مدل ۰۳ حجم ۱۲۰ میلی لیتر به همراه رول ضد تعریق اسکلاره مدل ۰۶

رول ضد تعریق اسکلاره ۱۲۰ میلی‌لیتری مناسب آقایان و بانوان بوده و تعریق آن‌ها را کنترل می‌کند. این رول فاقد الکل بوده و به دلیل سازگاری با پوست بدن مانع از ایجاد حساسیت یا خارش می‌شود. این رول سریع خشک شده و به همین دلیل مانع از ایجاد لک روی لباستان می‌شود.

رول ضد تعریق اسکلاره مدل 03  حجم 120 میلی لیتر به همراه رول ضد تعریق اسکلاره مدل 06

۶. اسپری ضد تعریق مردانه نیوآ مدل cool kick حجم ۱۵۰ میلی لیتر

اسپری ضد تعریق مردانه‌ی نیوآ مدل cool kick ساخت کشور آلمان بوده و حجم این اسپری ۱۵۰ میلی‌لیتر است.

اسپری ضد تعریق مردانه نیوآ مدل cool kick حجم 150 میلی لیتر

۷. رول ضد تعریق مردانه نایس پاپت مدل Dior حجم ۶۰ میلی لیتر

رول ضد تعریق مردانه نایس پاپت مدل Dior ماندگاری ۲۴ ساعته داشته و حجم آن ۶۰ میلی‌لیتر است.

رول ضد تعریق مردانه نایس پاپت مدل Dior حجم 60 میلی لیتر

۸. اسپری ضد تعریق زنانه پرستیژ مدل ۲۱۲ Sky حجم ۱۵۰ میلی لیتر

اسپری ضد تعریق زنانه‌ی پرستیژ رایحه‌ای خوشبو با ساختار غالب شیرین، تند، خوراکی و طبیعت داشته و ماندگاری مناسبی دارد. حجم این اسپری ۱۵۰ میلی‌لیتر است.

اسپری ضد تعریق زنانه پرستیژ مدل 212 Sky حجم 150 میلی لیتر

۹. رول ضد تعریق زنانه مای مدل ویولت حجم ۵۰ میلی لیتر

این رول ضد تعریق با از بین بردن باکتری‌های سطح پوست، بوی بد عرق را از بین می‌برد. همچنین ضد حساسیت بوده، ماندگاری ۲۴ ساعته دارد و حجم آن ۵۰ میلی‌لیتر است.

رول ضد تعریق زنانه مای مدل ویولت حجم 50 میلی لیتر

۱۰. اسپری ضد تعریق مردانه هیدرودرم مدل COOL حجم ۱۵۰ میلی لیتر

این اسپری مردانه طبع خنکی داشته، حجم آن ۱۵۰ میلی‌لیتر است و ماندگاری ۴۸ ساعته دارد.

اسپری ضد تعریق مردانه هیدرودرم مدل COOL حجم 150 میلی لیتر

در پایان

در این مطلب به بررسی مزایا و معایب رول و اسپری ضد تعریق پرداخته و به این سوال که بین رول ضد تعریق یا اسپری کدام را انتخاب کنیم پاسخ دادیم. در واقع در جواب اینکه مام بهتر است یا اسپری باید توضیح داد که به ترجیح فردی در رابطه با بهداشت شخصی و نوع استفاده‌ی فرد از محصول ضد تعریق بستگی دارد. همچنین در انتخاب نوع محصول باید به مزایا و معایب هرکدام دقت کرد.

منابع: DAWN، AKT London

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.