روسیه و کشورهای آفریقایی ایستگاه فضایی مشترک می سازند

در شرایطی  که قرار است ایستگاه فضایی بین المللی تا پایان دهه فعلی میلادی از مدار خارج شده و کشورهای مختلف پیشرو در علوم فضایی در صدد ساخت ایستگاه های مداری خاص خود هستند، روسیه در نظر دارد با همکاری کشورهای آفریقایی یک ایستگاه مداری جدید طراحی کند.

به گزارش سیناپرس، یوری بوریسوف، مدیر عامل آژانس فضایی روسیه اعلام کرد: شرکت فضایی دولتی روسکوسموس از کشورهای آفریقایی دعوت کرده است تا در پروژه ایجاد ایستگاه مداری این کشور شرکت کنند.

بوریسوف در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، وی را در جریان جزییات و نتایج سفرهای کاری اخیرش به مصر و الجزایر گذاشت. رئیس آژانس فضایی روسیه در این رابطه گفت: ما در مورد ایجاد شبکه های مداری چند ماهواره، خدمات پرتاب و پروازهای سرنشین دار با یکدیگر مذاکره کردیم. من به آن ها پیشنهاد دادم در فرایند ساخت و توسعه و بهره برداری ایستگاه مداری روسیه شرکت کنند. منظور از این پیشنهاد همکاری، یک مشارکت تمام عیار است نه صرفاً آموزش فضانوردان، بلکه از آن ها خواستتم تا در فرایند ساخت ماژول های ملی مشارکت و همکاری داشته باشند.

به گفته بوریسوف، علاقه کشورهای آفریقایی به این پروژه زیاد است. وی ابراز امیدواری کرد که این موضوعات در نشست روسیه و آفریقا در سن پترزبورگ مورد بررسی قرار گیرد.

گفتنی است، در این نشست مشترک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: این همکاری متقابل بسیار خوب است و این موضوع جالب دیگری برای بحث و مذاکره بین روسیه و دوستان آفریقایی اش خواهد بود.

به گزارش سیناپرس، با شروع جنگ روسیه و اوکراین و اعمال تحریم های سنگین غرب علیه روسیه، این کشور می کوشد روابط خود با کشورهای افریقایی، آسیایی و آمریکای جنوبی را توسعه داده و در این راستا و برنامه ریزی های انجام شده اعلام شد مجمع اقتصادی و بشردوستانه روسیه و آفریقا در تاریخ ۲۷ تا ۲۸ ژوئیه (۵ و ۶ مرداد) در سن پترزبورگ برگزار می شود.

مترجم: ندااظهری

منبع: tass

نوشته روسیه و کشورهای آفریقایی ایستگاه فضایی مشترک می سازند اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.