روایت زندگی کاربران با هوش مصنوعی مبتنی بر Gemini گوگل ممکن خواهد شد

گوگل پروژه جدیدی به نام پروژه المان (Project Ellmann) را در حال اجرا دارد. این پروژه زندگی کاربران را با هوش مصنوعی مبتنی برGemini روایت می‌کند.

هوش مصنوعی Gemini گوگل که بهتر از مدل GPT-4 شرکت OpenAI کار می‌کند اکنون با انجام این پروژه می‌تواند به برتری دست یابد و از پاسخ های کتبی و شفاهی هوش مصنوعی فراتر رود. گوگل برای ادای احترام به یک زندگینامه‌نویس و منتقد ادبی پروژه جدید خود را «ریچارد دیوید المان»، پروژه المان (Project Ellmann) نام نهاده است. این برنامه قصد دارد بر اساس تصاویر و اطلاعات جستجو شده ی کاربران زندگی آن ها را روایت کند. گوگل همچنین قصد دارد چت باتی را طراحی کند تا به سوالات مختلف راجع شما را پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید: اعتراف گوگل: ویدیوی معرفی هوش مصنوعی Gemini ساختگی بود!

Google Gemini آخرین محصول این شرکت در زمینه هوش مصنوعی است. جمینای، که به عنوان یک مدل زبان بزرگ و چندوجهی (multimodal large language model) شناخته می‌شود، با هدف ارتقاء توانایی‌های گوگل در فهم و پردازش انواع محتواها، از متن گرفته تا تصاویر و داده‌های دیگر، طراحی شده است. اکنون گوگل اعلام کرده  که در پروژه المان (Project Ellmann)، با استفاده از هوش مصنوعی Gemini بر اساس تصاویر و مطالب سرچ شده کاربران می‌تواند زندگی کاربران را روایت کند.

پروژه المان (Project Ellmann)
پروژه المان (Project Ellmann)

براساس اسناد مشاهده‌شده توسط CNBC، ظاهراً یکی از مدیران محصول گوگل به‌تازگی در جریان یک جلسه داخلی، Project Ellmann را به تیم گوگل فوتوز ارائه کرده است اما گوگل هنوز اعلام نکرده که این برنامه را به کدام بخش خود اضافه می کند یا برنامه جدیدی برای آن اختصاص می‌دهد.

این تنها پروژه در حال احداث این جست‌وجو گر معروف نیست اما به هر حال گوگل چند ماه اخیر را صرف پرداختن به این موضوع کرده که مدل های زبانی های بزرگ، فناوری مناسبی برای این قابلیت جذاب هست یا نه.

دیگر پروژه در حال بررسی گوگل یعنی همان چتی باتی که سوالات مخصوص شما پاسخ دهد به صورت داخلی تحت عنوان Ellmann Chat توسط محققان رونمایی شده است. همچنین آنها اعلام کردند که این چت بات ساختاری شبیه ChatGPT دارد با این تفاوت که تمام اطلاعات مربوط به زندگی شما را از قبل می‌داند.» برای مثال، می‌توانید از این چت‌بات بپرسید که چه شهرهایی شبیه به شهر محل تولد شما وجود دارد.

گوگل قصد دارد تا شرایط استفاده از Gemini را برای کاربران بیشتری قابل دسترس کند. اکنون گوگل قصد دارد تا با هوش مصنوعی مبتنی برGemini که توانایی چند وجهی بودن را دارد، روایتگر زندگی شما باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی پروژه المان (Project Ellmann) گوگل چیست؟ لطفا  نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.