رهبر سابق هوش مصنوعی گوگل حالا مدیرعامل تیم Microsoft AI است

mustafa soleyman microsoft ai leader face 65f9d20967794fc357b00cfa

مایکروسافت یکی از بنیان‌گذاران دیپ‌مایند (کسب‌و‌کار هوش مصنوعی گوگل) را استخدام کرد. مصطفی سلیمان قرار است به مدیرعامل تیمی جدید به نام Microsoft AI تبدیل شود که مسئول سرویس‌های هوش مصنوعی مایکروسافت نظیر کوپایلت و بینگ و اج خواهد بود.

سلیمان قرار است به‌عنوان قائم‌مقام اجرایی تیم Microsoft AI نیز فعالیت کند و وارد تیم رهبری ارشد مایکروسافت شود که همه‌ی اعضایش مستقیماً به ساتیا نادلا، مدیرعامل کل شرکت، گزارش کار می‌دهند.

مصطفی سلیمان شرکت هوش مصنوعی دیپ‌مایند را در سال ۲۰۱۰ بنیان‌گذاری کرد و گوگل آن را در سال ۲۰۱۴ خرید. دیپ‌مایند پس از چندین سال همچنان تیم اصلی گوگل برای حضور در حوزه‌ی هوش مصنوعی است؛ با این‌حال سلیمان سال‌ها است که در دیپ‌مایند حضور ندارد.

او در سال ۲۰۱۹ به‌دلیل حواشی مرتبط با برخی از پروژه‌هایش، به ترک دیپ‌مایند مجبور شد. در آن زمان، وال‌استریت ژورنال گفت که گوگل و دیپ‌مایند تحقیقاتی به‌راه انداخته‌اند تا بفهمند که آیا او واقعاً کارکنان شرکت را اذیت کرده است یا نه.

مقاله‌های مرتبط

سلیمان پس از ترک دیپ‌مایند مستقیماً به گوگل پیوست و به قائم‌مقام تیم مدیریت محصولات هوش مصنوعی و سیاست‌های هوش مصنوعی تبدیل شد. در سال ۲۰۲۲، او گوگل را ترک کرد و سراغ بنیان‌گذاری استارتاپ جدید Inflection AI رفت.

مایکروسافت افزون‌بر استخدام مصطفی سلیمان، قصد دارد برخی از کارمندان شرکت Inflection AI را نیز به‌خدمت بگیرد؛ ازجمله کارن سیمونیان، دیگر بنیان‌گذار Inflection AI. سیمونیان قرار است به‌عنوان دانشمند ارشد تیم Microsoft AI فعالیت کند.

دراین‌میان، کوین اسکات همچنان به‌عنوان مدیر ارشد فناوری مایکروسافت و قائم‌مقام ارشد تیم هوش مصنوعی به فعالیتش ادامه خواهد داد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.