رقابت ۳۱ طرح پژوهشی کاربردی در مرحله نهایی «ریسرچ پیچ»

مرحله استانی جشنواره پژوهش‌های کاربردی مسئله‌محور (Research Pitch) در ۶ استان کشور برگزار شد و پس از بررسی ۲۶۲ طرح توسط دبیرخانه، ۳۱ طرح برتر برای حضور در مرحله نهایی این جشنواره در اینوتکس ۲۰۲۴ آماده می‌شوند.

به گزارش سیناپرس، امسال برای نخستین بار رویداد پژوهش‌های کاربردی مسئله‌محور (Research Pitch) با هدف ایجاد رقابت میان پژوهشگران حوزه‌های فناوری و هم‌افزایی بین شرکت‌های عضو پارک با محققان، پژوهشگران و اندیشمندان دانشگاهی در اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور برگزار می‌شود.

رویداد استانی این جشنواره در حوزه‌های سلامت و تجهیزات پزشکی، برق، الکترونیک و رباتیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوش‌مصنوعی، صنایع غذایی و کشاورزی، آب، انرژی و محیط زیست و معدن و صنایع معدنی از طریق معرفی ظرفیت‌های حمایتی پارک فناوری پردیس برگزار شد. در این مرحله از استان‌های کرمانشاه ۴۹ طرح، یزد ۴۳، سیستان و بلوچستان ۳۶، تهران ۵۶، بوشهر ۳۰ و آذربایجان غربی ۴۹ در مرحله استانی حضور داشتند که در نهایت ۳۱ طرح برتر به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند.

قرار است فینال این رقابت‌ها از  ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ناحیه نوآوری پردیس برگزار ‌شود. مرحله نخست این جشنواره ۱۳ دی‌ماه سال گذشته در کرمانشاه برگزار شد. در این رقابت‌ها در گام اول ارزیابی ۵۲ طرح پژوهشی توسط داوران صورت گرفت که از این میان ۲۲ تیم به بخش حضوری راه یافتند.

در بخش حضوری این رویداد از میان پژوهش‌های ارائه شده، ۶ پژوهشی در هر یک از حوزه‌های این رقابت‌ها برگزیده شدند. در بخش معدن و صنایع معدنی طرح «ساخت قیر طبیعی»، در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوش مصنوعی طرح «درمان بیماران مبتلا به سرطان با استفاده از یادگیری عمیق»، در بخش سلامت و تجهیزات پزشکی «سنتز تلخ‌ترین ماده جهان»، در بخش آب، انرژی و محیط‌زیست «سنتز فتوکاتالیست و طراحی کوره عمودی آزمایشگاهی»، در بخش برق، الکترونیک و رباتیک «مدار کنترل هارمونیک در ابعاد کوچک» و در بخش صنایع غذایی و کشاورزی «تأثیر محلول‌پاشی نانوذرات آهن، روی، تیتانیوم و دود – آب بر گیاه مریم‌گلی» به عنوان طرح‌های برتر معرفی شدند.

گام دوم این جشنواره در تاریخ ۲۰ دی ماه در سیستان و بلوچستان برگزار شد. در رویداد ریسرچ‌پیچ در این استان، از ۳۸ طرح ارسالی و پس از ارزیابی اولیه، ۱۴ طرح در مرحله حضوری ارائه شدند.

به نقل از ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴، از میان پژوهش‌های ارائه شده چهار طرح پژوهشی موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند. در حوزه معدن و صنایع معدنی طرح «به‌کارگیری مایعات یونی در فرایند هیپ لیچینگ»، در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی طرح «تولید داروی گیاهی از هلیله سیاه پس از انجام تحقیقات تکمیلی»، در حوزه آب، انرژی و محیط زیست طرح «ساخت غشاء و بررسی خصوصیات آن بر میزان شار عبوری بخار آب» و در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی طرح «گلخانه خورشیدی شامل کمان، بادبند، پنجره» برگزیده شدند.

نوشته رقابت ۳۱ طرح پژوهشی کاربردی در مرحله نهایی «ریسرچ پیچ» اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.