رقابت اسپیکر LG XBOOM Go XG9 و JBL Boombox 3؛ برنده کدام است؟

lg xboom go vs jbl boombox 3 64c7aa6e52098c84152eb7f4

نورپردازی کناری اسپیکر هم به شما اجازه می‌دهد تا از ۱۶ میلیون رنگی که در چرخ رنگ وجود دارد، بین یک تا سه رنگ را به سلیقه‌ی خود انتخاب کنید یا برای راحتی از پریست‌های موجود در اپلیکیشن استفاده کنید.

اسپیکر ال‌جی به میکروفون و بلندگو مجهز است تا بتوانید از دستیار صوتی Siri یا گوگل اسیستنت گوشی و نیز برای پاسخ به تماس تلفنی استفاده کنید. برای مثال، اگر در جمع شلوغی حضور دارید و می‌خواهید درباره‌ی آب‌وهوا بدانید، صدای دستیار صوتی با وضوح از اسپیکر پخش می‌شود. اسپیکر JBL از میکروفون و بلندگو و درنتیجه، پشتیبانی از دستیار صوتی بی‌بهره است.

اسپیکر XG9 ال‌جی از بلوتوث ۵.۱ و کدک‌ استاندارد SBC و کدک باکیفیت‌تر AAC پشتیبانی می‌کند؛ اما Boombox 3 جی‌بی‌ال از بلوتوث ۵.۳ و تنها کدک SBC پشتیبانی می‌کند. برد بلوتوث هر دو اسپیکر عالی است و می‌توانید از فاصله‌ی چند اتاق هم‌چنان اتصال گوشی به اسپیکر را حفظ کنید. همچنین، هر دو اسپیکر از قابلیت Multipoint برای اتصال هم‌زمان دو گوشی و قابلیت دیگری برای اتصال دو یا چند اسپیکر مشابه یا سازگار بهره می‌برند.

اگر هم می‌خواهید از صدای بی‌اتلاف با بهترین کیفیت ممکن لذت ببرید، هر دو اسپیکر به جک ۳٫۵ میلی‌متری درکنار درگاه شارژ مجهز هستند که می‌توانید با کابل AUX (که البته در جعبه نیست) به آن متصل شوید. قابلیت شارژ‌ دستگاه دیگر ازطریق پورت USB-A در هر دو اسپیکر موجود است.

درکل، اگر از آن دسته افرادی هستید که نهایت سادگی را برای اسپیکر خود ترجیح می‌دهید، Boombox 3 را بیشتر می‌پسندید؛ اما اگر دنبال قابلیت‌های بیشتر هستید، اسپیکر XG9 بیشتر به کارتان می‌آید.

کیفیت صدا

مهم‌ترین دلیل خرید اسپیکر کیفیت صدا است؛ اما پیش از مقایسه‌ی صدای دو اسپیکر ابتدا اجازه دهید تا درباره‌ی تکنولوژی به‌کار‌رفته در آن‌ها و مشخصات درایورها صحبت کنیم. اسپیکر LG XBOOM Go XG9 و JBL Boombox 3 از‌نظر تعداد درایورها و توان خروجی‌ متفاوت هستند و همین موضوع در حجم صدا و پوشش پاسخ فرکانسی آن‌ها تفاوت ایجاد می‌کند.

اسپیکر XG9 از دو ووفر ۴۰ واتی و یک توییتر ۴۰ واتی بهره می‌برد تا توان خروجی‌اش در حالت استفاده از باتری به ۱۲۰ وات برسد. درمقابل، اسپیکر Boombox 3 از یک ساب‌ووفر ۶۰ واتی و دو درایور میدرنج ۳۰ واتی و دو توییتر ۸ واتی با مجموع توان خروجی ۱۳۶ وات بهره می‌برد.

به‌‌دلیل همین تفاوت‌ها است که اسپیکر ال‌جی با بهره‌مندی از توییتر پرقدرت، بازه‌ی تربل را با تأکید بیشتری از اسپیکر JBL پوشش می‌دهد. درمقابل، ساب‌ووفر پرقدرت Boombox 3 باعث می‌شود پوشش بیس این اسپیکر بیشتر از رقیبش باشد. ناگفته نماند که توان خروجی بیشتر جی‌بی‌ال باعث شده است تا حجم صدای بیشتری از ال‌جی ارائه دهد؛ هرچند اسپیکر ال‌جی با ارائه‌ی گزینه‌ی Sound Boost تلاش کرده است تا حجم صدا و پوشش بیس را از حالت استاندارد افزایش دهد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.