رشد ۳۰ درصدی تجارت روسیه و چین طی سال جاری

اگر چه چین و روسیه به طور سنتی دو متحد شرقی محسوب شده و روابط سیاسی و تجاری بسیار نزدیکی با یکدیگر داشتند اما شروع جنگ روسیه و اوکراین و تحریم های غربی باعث شد این مراودات تجاری رشد قابل توجهی داشته و با افزایش ۳۰ درصدی در سال جاری میلادی مواجه شود.

به گزارش سیناپرس، روسیه در پی شروع جنگ با اوکراین و اعمال تحریم های شدید غرب و در راس آن ایالات متحده آمریکا، در سیاست های خارجی خود تجدید نظر کرده و در حال توسعه همه جانبه مناسبات خود با کشورهای شرقی، آمریکای جنوبی و آفریقایی است. در این میان چین به عنوان یک متحد بسیار قدرتمند و یکی از دو اقتصاد برتر جهان، دارای جایگاه ویژه است و روسیه که دارای مرز مشترک زمینی با چین است، تلاش می کند با توسعه تعاملات تجاری با چین از شدن فشار تحریم های اعمال شده علیه خود کاسته و با ایجاد اتحادیه های سیاسی و اقتصادی جدیدی مانند بریکس، خود را از انزوای مورد نظر غرب رها کرده و قدرت خود را تثبیت کند.

بر این اساس اداره کل گمرک چین روز گذشته گزارش داد،گردش تجاری بین روسیه و چین در ژانویه تا آگوست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد افزایش یافته و به ۱۵۵.۱ میلیارد دلار رسیده است.

همچنین، صادرات چین به روسیه در دوره گزارش با ۶۳.۲ درصد افزایش به ۷۱.۸ میلیارد دلار رسید، در حالی که صادرات از روسیه به چین با ۱۳.۳ درصد افزایش به ۸۳.۳ میلیارد دلار رسید.

به گزارش سیناپرس، از سوی دیگر در ماه های ژوئیه تا آگوست، گردش تجاری بین دو کشور ۶.۸ درصد افزایش یافته و تنها در ماه اوت، مبادلات تجاری بین روسیه و چین به ۲۰.۸ میلیارد دلار رسید در حالی که که صادرات از چین به روسیه ۹.۳ میلیارد دلار بوده و  عرضه از روسیه به چین نیز معادل ۱۱.۵ میلیارد دلار گزارش شده است.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: tass

نوشته رشد ۳۰ درصدی تجارت روسیه و چین طی سال جاری اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.