رشد انفجاری انویدیا ادامه دارد؛ افزایش ۲۰۶ درصدی درآمد به‌لطف هوش مصنوعی

nvidia logo green building blue sky 63ce7bf6255132ee1d11ad79

انویدیا که یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده‌های کارت گرافیک در سطح جهان به‌شمار می‌رود، نتایج درآمد خود در سه ماهه‌ی سوم سال مالی ۲۰۲۴ را منتشر کرد. غول تولید کننده‌ی کارت گرافیک در این مدت چیزی حدود ۱۸٫۱ میلیارد دلار درآمد کسب کرده و رکورد تاریخی دیگری را به علت افزایش تقاضای محصولاتش به ثبت رسانده است.

انویدیا این درآمد بی‌سابقه را از طریق افزایش تقاضا برای پردازنده های گرافیکی مورد استفاده برای هوش مصنوعی و محاسبات با عملکرد بالا به دست آورده است.

طبق بیانیه‌ی رسمی انویدیا، آن‌‌ها با رسیدن به چنین درآمدی توانسته‌اند نسبت به سال گذشته سود خود را ۲۰۶ درصد افزایش دهند. همچنین آن‌ها توانسته‌اند نسبت به سال گذشته درآمد خالص خود را ۱۲۵۹ درصد افزایش دهند و به چیزی حدود ۹٫۲۴۳ میلیارد دلار برسانند. حاشیه‌ی سود ناخالص غول آمریکایی نیز با رسیدن به ۷۴ درصد، در مقایسه با سال گذشته ۲۰٫۴ درصد افزایش یافته است.

جن‌سون هوانگ، مدیرعامل و بنیانگذار انویدیا، دلیل این رشد بی‌سابقه را افزایش تقاضای همه‌جانبه برای هوش مصنوعی مولد و محاسبات سریع می‌داند.

عامل اصلی رشد درآمد و سودآوری انویدیا را می‌توان کسب و کار‌های مربوط به دیتاسنتر آن دانست، زیرا این بخش نسبت به سال گذشته ۲۷۹ درصد رشد داشته و درآمد انویدیا را از این طریق به مبلغی حدود ۱۴٫۵ میلیارد دلار رسانده است که رکوردی بی‌سابقه برای غول فناوری آمریکایی به‌شمار می‌رود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.