رتبه‌بندی تمامی بازی‌های Batman Arkham ؛ از بدترین تا بهترین

وقتی بازی جذاب و دوست داشتنی Batman: Arkham Asylum در سال ۲۰۰۹ برای اولین‌بار منتشر شد، دنیای بازی‌های ابرقهرمانی را برای همیشه تغییر داد. تا پیش‌ از عرضه این بازی؛ اکثر بازی‌های ابرقهرمانی صرفا یک تجربه نه‌چندان دوست داشتنی بودند و استودیوی Rocksteady با این بازی؛ نسل کاملا جدیدی از بازی‌های ابرقهرمانی را به تنهایی شروع کرد. استودیویی که به سبب ظرفیت‌هایی که داشت، یکی از بهترین بازی‌های ویدئویی از دنیای بتمن را ساخت و نسل طلایی بازی‌های ابرقهرمانی؛ درست از همین‌جا شروع شد.

<!–

–>

منتهی درست مانند هر قصه شاه‌پریان دیگری؛ Rocksteady نیز نیاز به یک شرور داشت. یک آدم بد که قرار بود به جنگ با میراث بتمن برود و این بازی چیزی نبود جز Suicide Squad: Kill The Justice League یا شاید بدترین بازی تاریخ این استودیو! بنابراین اگر طرفدار بتمن هستید، در این مطلب از ویجیاتو همراه ما باشید تا سری به دنیای بازی‌های Batman Arkham بزنیم و به مناسبت انتشار Suicide Squad: Kill The Justice League؛ تمام بازی‌های این دنیا را از بدترین یا بهترین رتبه‌بندی کنیم.

فهرست محتوا
نمایش

Batman: Arkham Origins Blackgate


  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • پلتفرم‌ها: پی‌سی ، پلی‌استیشن ۳ ، ایکس باکس ۳۶۰ ، پلی‌استیشن ویتا

بازی Batman: Arkham Origins Blackgate یکی از ناشناخته‌ترین بازی‌های بتمن است که متاسفانه آن‌طوری که باید دیده نشد. این بازی که در سال ۲۰۱۳ منتشر شده، در ابتدا دردسترس کاربران کنسول‌های قابل حملی چون پلی‌استیشن ویتا قرار گرفت و سپس برای پی‌سی و سایر پلتفرم‌ها عرضه شد. این بازی یک اسپین‌آف از دنیای Batman Arkham بود و با اقتباس از دنیای کمیک‌بوک‌های بتمن ساخته شده بود. Batman: Arkham Origins Blackgate موفق شد تا به امتیاز متای ۶۰ برسد که برای این سری؛ ابدا نمره خوبی نیست.


مطلب پیشنهادی:جواب بازی آمیرزا | نگاهی به پاسخ مراحل ۱ تا ۲۸۰۰به کمک نیاز دارید؟ سری به این پاسخ‌ها بزنید!
جواب بازی آمیرزا | نگاهی به پاسخ مراحل ۱ تا ۲۸۰۰جواب بازی آمیرزا | نگاهی به پاسخ مراحل ۱ تا ۲۸۰۰

Batman: Arkham Origins Blackgate اگرچه از ایده‌ای خلاقانه‌ای پیروی می‌کرد، اما استودیوی سازنده آن یعنی Armature Studio؛ نتوانسته بود تا این ایده را به خوبی به تصویر بکشد و به همین دلیل؛ این بازی نقدهای چندان مثبتی دریافت نکرد. گیم‌پلی پیچیده، داستان سطحی و گرافیک نه‌چندان جالب این بازی، دست به دست هم دادند تا Batman: Arkham Origins Blackgate یک بازی فراموش شده باشد.

Suicide Squad: Kill the Justice League


  • سال انتشار: ۲۰۲۴
  • پلتفرم‌ها: پی‌سی ، ایکس باکس سری اس ، ایکس باکس سری ایکس ، پلی‌استیشن ۵

Suicide Squad: Kill the Justice League گناه کبیره‌ای بود که استودیوی Rocksteady هرگز نباید مرتکبش می‌شد. این بازی که جدیدترین دست‌پخت این استودیو است، ابدا طعم شیرین بازی‌های Batman Arkham را ندارد و صرفا یک شکست بزرگ است. بطوری که تنها چند هفته پس از انتشار این بازی؛ بیش از نیمی از کاربران Suicide Squad: Kill the Justice League بیخیال این بازی شدند و آن را رها کردند. داستانی به شدت سطحی؛ نمادگرایی و موضوعات تبعیض‌آمیزی که در Suicide Squad: Kill the Justice League به تصویر کشیده می‌شدند، سبب شدند تا این بازی صرفا یک عنوان زرد بی‌محتوا باشد.

همچنین از طرفی Rocksteady در تصیمی عجیب، اعلام کرد که Suicide Squad: Kill the Justice League قرار است صرفا یک بازی آنلاین باشد. این به آن معناسب که گیمرها باید خودشان را برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای آزاردهنده آماده کنند. آن‌هم درحالی که برای خرید این بازی ۷۰ دلار پرداخت کرده‌اند! در نهایت باید گفت که Suicide Squad: Kill the Justice League به تنهایی میراث شوالیه سیاه ما را به حراج گذاشت و Rocksteady هرگز نباید این بازی را با چنین شرایطی عرضه می‌کرد.

Batman: Arkham VR


  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۴ ، پی‌سی

آیا می‌دانستید که یک بازی VR از دنیای Batman Arkham وجود دارد؟ روی صحبت‌مان با بازی Batman: Arkham VR سال ۲۰۱۶ است. Batman: Arkham VR شاید بهترین بازی بتمن نباشد، اما قطعا یکی از برترین بازی‌های VR ساخته شده است که متاسفانه منتقدان چندان دوستانه با آن رفتار نکردند. این بازی در ابتدا یک عنوان انحصاری برای پلی‌استیشن VR بود و سپس برای پی‌سی پورت شد. منتقدان باور داشتند که این بازی بیش از حد ساده است و محتوای مورد نیاز را ندارد. این درحالیست که اکثر بازی‌های VR آن دوره، صرفا عناوینی ساده بودند و نمی‌شد ایرادی به آن‌ها گرفت!


مطلب پیشنهادی:بهترین ابرشرورها در آثار ابرقهرمانیشرورترین ابرشرورهای تاریخ سینما
بهترین ابرشرورها در آثار ابرقهرمانیبهترین ابرشرورها در آثار ابرقهرمانی

Batman: Arkham VR از شما یک بتمن دوست داشتنی را می‌ساخت. جایی‌که وظیفه داشتید تا با شیاطین و مجرمان شهر گاتهام مبارزه کنید و در این مسیر نیز؛ چالش‌های بسیاری جلودارتان می‌شدند. یک تجربه کوتاه از دنیای بازی‌های ویدئویی که به شما اجازه می‌داد تا تبدیل به شوالیه سیاه گاتهام شوید!

Batman: Arkham Knight


  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۴ ، ایکس‌ باکس وان ، پی‌سی

نوبتی هم که باشد، نوبت به بازی Batman: Arkham Knight می‌رسد. Batman: Arkham Knight در زمان عرضه، یک بازی انقلابی محسوب می‌شد و جلوتر از زمان خودش بود. مهم‌ترین چیزی‌که از این بازی یک شاهکار را ساخته بود، گرافیک آن بود. گرافیکی که حتی تا به امروز نیز دوست داشتنی است و توان رقابت با بازی‌های روز صنعت ویدیوگیم را دارد. محتوای زیاد این بازی از Batman: Arkham Knight؛ یک تجربه فوق‌العاده ساخته بودند. مراحل فرعی جذاب بودند و داستان آن نیز؛ پتانسیل‌های بسیار بالایی برای روایت اتفاقات مختلف را داشت.

هرچند که Batman: Arkham Knight چندان هم یک بازی بی‌عیب و نقصی نبود. باس‌فایت‌ها مهم‌ترین نقطه ضعف این بازی بودند. درواقع استودیوی Rocksteady نتوانسته بود تا با Batman: Arkham Knight تجربه خوبی را در مبارزه با باس‌ها به تصویر بکشد و این مورد، بزرگ‌ترین ضعف Batman: Arkham Knight در مقایسه با سایر بازی‌های ویدئویی بود. اما با این‌حال این بازی هنوز هم ارزش تجربه را دارد.

Batman: Arkham Origins


  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • پلتفرم‌ها: پی‌سی ، پلی‌استیشن ۳ ، ایکس باکس ۳۶۰

Batman: Arkham Origins درست مانند Batman: Arkham Knight؛ دنیای فوق‌العاده‌ای را به تصویر می‌کشید. یک بازی انقلابی از استودیوی WB Games Montreal که سبب شد تا بازی‌های بتمن یک جهش بازی را داشته باشند. این بازی سبب شد تا دنیای بتمن مجددا طرفداران گیمر خودش را پیدا کند و در این بین؛ این بازی دوست داشتنی Batman: Arkham Origins بود که یکه‌تازی می‌کرد.


مطلب پیشنهادی:زیرژانر کیپ‌پانک چیست؟وقتی ابرقهرمانان ساده خسته کننده می‌شوند!
زیرژانر کیپ‌پانک چیست؟زیرژانر کیپ‌پانک چیست؟

باس‌فایت‌ها، هوش مصنوعی بازی؛ داستان، گرافیک و محیط بزرگ این بازی، همگی دست به دست هم داده بودند تا از بازی Batman: Arkham Origins یک شاهکار ویدئوگیمی را بسازند. شاهکاری که قطعا برای بسیاری یک تجربه دوست داشتنی است و علی‌رغم گذشت بیش از ۱۰ سال از انتشار این بازی؛ Batman: Arkham Origins همچنان یک بازی جذاب برای گیمرهاست.

Batman: Arkham Asylum


  • سال انتشار: ۲۰۰۹
  • پلتفرم‌ها: پی‌سی ، پلی‌استیشن ۳ و ۴ ، ایکس باکس ۳۶۰ و وان

بازی جذاب Batman: Arkham Asylum یکی از بهترین بازی‌های منتشر شده از دنیای بتمن است که در سال ۲۰۰۹ از راه رسید. یک بازی دوست داشتنی که تا امروز نیز طرفداران خاص خودش را دارد و بسیاری باور دارند که این بازی؛ بهترین بازی ابرقهرمانی تاریخ است. صداگذاری و گرافیک خوب این بازی سبب شده بودند تا Batman: Arkham Asylum بیش از آن‌که یک بازی ویدئویی باشد، یک شاهکار فراموش‌نشدنی محسوب شود که گیمرها عاشقش بودند.

مبارزه‌های خوب و ویلن‌های جذاب این بازی؛ جزو اصلی‌ترین دلایلی به شمار می‌رفتند که از این بازی یک شاهکار را ساخته بودند. بنابراین جای تعجبی ندارد که بازی Batman: Arkham Asylum یکی از بهترین بازی‌های ابرقهرمانی منتشر شده تا به امروز باشد.

Batman: Arkham City


  • سال انتشار: ۲۰۱۱
  • پلتفرم‌ها: پی‌سی ، پلی‌استیشن ۴ و ۳ ، ایکس باکس وان و ۳۶۰

این شما و این بهترین بازی ساخته شده از دنیای بتمن که در سال ۲۰۱۱ از راه رسید. یک بازی فراموش‌نشدنی که برای کنسول‌های نسل هفتمی و هشتمی و در نهایت پی‌سی پورت شد. روی صحبت‌مان با بازی جذاب و سرگرم‌کننده Batman: Arkham City است که فصل جدیدی از بازی‌های ابرقهرمانی را شروع کرد و گیمرها را مجذوب خودش کرد.


مطلب پیشنهادی:۱۵ نکته که باید پیش از شروع Red Dead Redemption بدانیدبازگشت جان مارستون
۱۵ نکته که باید پیش از شروع Red Dead Redemption بدانید۱۵ نکته که باید پیش از شروع Red Dead Redemption بدانید

همه‌چیز درباره این بازی یک شاهکار دوست داشتنی است. از دنیای جذاب این بازی بگیرید، تا موسیقی‌متن و داستان آن! Batman: Arkham City بقدری سرگرم‌کننده است که به جرئت می‌توان گفت که هیچ عیب و نقصی ندارد و یک بازی سرگرم کننده برای گیمرهاست!

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.