ربات چهارپای «اسپات» برای ترساندن حیوانات استخدام شد!

spot robot 660dad35bd4454ff2d89a9fc

اسپات، ربات چهارپای بوستون داینامیکس، بسیار چابک است و به‌عنوان همکار رباتیک از چهار سال گذشته تابه‌حال در کارهای مختلف استفاده شده است؛ از بازرسی و ضبط داده‌ها گرفته تا امداد و نجات. بیش از ۱٬۰۰۰ دستگاه از این ربات ۷۴،۵۰۰ دلاری در ۳۵ کشور سراسر دنیا مشغول انجام مأموریت‌های مخصوص به خود هستند.

وزارت حمل‌و‌نقل آلاسکا با انتشار پستی در اینستاگرام، از استخدام رباتی به نام Aurora (شفق قطبی) خبر داد. این ربات که همان اسپات بوستون داینامیکس است، به استخدام فرودگاه بین‌المللی آلاسکا درآمده است.

مقام‌های فرودگاه امیدوارند که دیدن این ربات برای ترساندن پرندگان و سایر موجودات که به باند فرودگاه نزدیک می‌شوند، کافی باشد. برخورد پرندگان به موتورهای هواپیما همیشه نگرانی جدی برای اپراتورهای فرودگاه است.

استفاده روش‌های بازدارنده ازجمله ایجاد صداهای بلند مانند زنگ هشدار و آژیر، یکی از روش‌های مرسوم دورکردن حیوانات و پرندگان از باند فرودگاه‌ها است؛ ولی مشکلاتی همچون آلودگی صوتی و ناکارآمدی این روش برای حیوانات بزرگ مثل خرس‌ها، استفاده از روش‌های جایگزین مانند ربات‌های نگهبان را جذاب می‌کند.

مقالات مرتبط

ربات Aurora می‌تواند با پوشش‌هایی شبیه به گرگ یا روباه، تأثیرگذاری خود را برای دور‌کردن حیوانات افزایش دهد. اگر این روش موفقیت‌آمیز باشد، ممکن است در سایر فرودگاه‌ها نیز برای بهبود امنیت به‌کار گرفته شود.

در‌این‌میان، Aurora نه‌تنها به‌عنوان ابزار امنیتی عمل می‌کند؛ بلکه نمایانگر پیشرفت‌های چشمگیر درزمینه‌ی رباتیک و هوش مصنوعی است. با توانایی‌هایی مانند تشخیص الگوهای حرکتی حیوانات و واکنش‌های سریع، این ربات می‌تواند نقش مهمی در حفظ امنیت و کارآمدی فرودگاه‌ها ایفا کند.

در‌حال‌حاضر، ربات Aurora در مرحله‌ی آزمایش و یادگیری است و به‌گفته‌ی مقام‌های فرودگاه، این ربات کار خود را در فصل پاییز، دقیقاً زمان حضور پرندگان مهاجر، آغاز می‌کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.