ربات‌های شارژر به کمک خودروهای الکتریکی می آیند

با افزایش تعداد وسایل نقلیه الکتریکی در جاده ها، نیاز به پارکینگ های قابل دسترسی با شارژر نیز افزایش می یابد. اپراتورهای پارکینگ ها به ‌زودی می ‌توانند از ربات‌ های شارژر شرکتی به نام Autev که به محل خودروی شما می ‌آیند، برای ایجاد مکان ‌های شارژ خودروهای برقی استفاده کنند.

به گزارش سیناپرس، ربات Autev که توسط یک استارت آپ مستقر در سیاتل به همین نام طراحی شده است، اساسا یک باتری بزرگ روی چرخ است. هنگامی که توسط شخص کاربر از طریق یک برنامه برای شارژ فرا خوانده می شود، به طور مستقل به ماشین الکتریکی کاربر متصل می شود. از مزیت های این وسیله این است که می توان آن را در هر نقطه پارکینگ یا در داخل گاراژ یا املاک اختصاصی یا موارد دیگر قرار داد.

هنگامی که ربات وارد می شود، کاربر فقط کابل شارژ ربات را به درگاه شارژ وسیله نقلیه خود وصل کرده، سپس آن را رها می کند تا کار خود را انجام دهد. هنگامی که کاربر برمی گردد، کابل ربات را جدا کرده و به ربات اجازه می دهد به ایستگاه شارژ خود در گاراژ برگردد. اگر کاربر زودتر برگردد و بخواهد قبل از اتمام شارژ آن را جدا کند، می ‌تواند ظرفیت شارژ مورد نظر را از طریق برنامه کاهش دهد یا به صورت دستی کابل ربات را جدا کند.

اسامه السالوم (Osama AlSalloum) مدیر عامل و بنیانگذار شرکت Autev می گوید: این ربات از فناوری شارژ سریع DCFC پشتیبانی می کند و می تواند تا شش وسیله نقلیه را قبل از نیاز به شارژ مجدد خود، شارژ کند.

به گزارش سیناپرس، امید است که ناوگان ربات ها تا سه ماهه اول سال آینده به صورت تجاری در اختیار اپراتورهای گاراژها و پارکینگ ها قرار گیرد. این اپراتورها هزینه ای ماهانه پرداخت کرده و از هزینه های شارژ مشتری و تبلیغات روی ربات ها درآمد دریافت می کنند.

گفتنی است که برخی نمونه های دیگر از ربات های شارژر خودروهای الکتریکی سیار که در حال حاضر در حال توسعه هستند، پیشنهاداتی از شرکت های خودرو سازی از جمله فولکس واگن داشته اند که در حال بررسی جزییات آن ها هستند.

مترجم: مهدی فلاحی پناه

منبع: Autev

نوشته ربات‌های شارژر به کمک خودروهای الکتریکی می آیند اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.