رایج ترین ارورهای پلی استیشن ۵ و راه حل آن ها

2020 12 sony s playstation 5 on stand and its new dual sense controller 638bb2908b369136d4586a3c 654217ace302e52c0a9bae35

سیستم‌عامل اصلی کنسول پلی استیشن ۵ سونی Orbis OS نام دارد که درواقع نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی سیستم‌عامل پلی استیشن ۴ است. شرکت ژاپنی از بازخورد کاربرانش برای بهبود رابط کاربری این پلتفرم بهره گرفته و اکنون طراحی جذابی دارد که کار با آن آسان است.

هرچقدر هم که رابط‌ کاربری پلی استیشن روان باشد، باز هم باگ‌ها و خطاهای مختلفی در آن رخ می‌دهد که برخی از آن‌ها واقعاً آزاردهنده هستند.

خطاهای پلی استیشن ۵ معمولاً به‌صورت تصادفی و در قالب کد ایجاد می‌شوند. به یاد داشته باشید اعلان‌های کد خطا معمولاً با دوحرف شروع می‌شوند که نوع خطا را نشان می‌دهد و سپس الگوی عددی خاصی برای تکمیل کد، نمایش می‌یابد.

دلیل بروز بسیاری از خطاها در کنسول پلی استیشن ۵، شبکه‌ یا نرم‌افزار است و اگر مشکل به سخت‌افزار ارتباط داشته باشد، احتمالاً باید به‌دنبال تعمیرکار باتجربه بگردید.

فهرست همه‌ی کدهای خطای پلی استیشن ۵

خطاهای PS5 براساس تعداد کاربرانی با آن‌ها مواجه شده‌اند در دسته‌بندی‌هایی قرار می‌گیرند. دو حرف اول خطا شبیه CE-xx است که این حروف در واقع نشان‌دهنده‌ی کدهای خطا هستند.

برخی خطاها حتی پس‌از برطرف شدن بار دیگر رخ می‌دهند و بنابراین بهتر است به دیدنشان عادت کنید. چنین مشکلاتی به‌هیچ وجه برای اکوسیستم یا نرم‌افزار پلی استیشن ۵ مضر نیستند؛ زیرا بسیاری از گیمرها در انجمن گفتگوی پلی استیشن، ردیت و دیسکورد، راهکارهایی برای رفع اکثر خطاها ارائه داده‌اند.

در ادامه راهکارهای رفع رایج‌ترین خطاهای پلی استیشن ۵ را مرور می‌کنیم.

خطای CE-100005-6

پیام خطای CE-100005-6 بیان می‌کند مشکلی در خواندن دیسک وجود دارد و بنابراین بهترین راهکار، تمیز کردن دیسک بازی است. در موارد شدیدتر امکان دارد درایو دیسک کنسول نیاز به تعمیر داشته باشد.

برای رفع این مشکل توصیه می‌شود کنسول را خاموش کرده و از برق بکشید. این اقدام با ری‌استارت کردن تفاوت دارد و پس‌از خاموشی دستگاه باید یک‌دقیقه یا کمی بیشتر منتظر بمانید و سپس دوباره آن را به‌ برق متصل کنید.

اگر روش فوق اثر نداشت، برای رفع خطای CE-100005-6، تمیزکردن دیسک با پارچه‌ی نرم می‌تواند در برخی موارد مشکل را حل کند؛ زیرا احتمال دارد به‌دلیل لکه‌های کوچک روی دیسک بازی، لنز دستگاه نتواند آن را به‌درستی بخواند. در این شرایط سعی کنید دیسک دیگری را در کنسول پلی استیشن ۵ خود قرار دهید تا مشخص شود مشکل به همان بازی ارتباط دارد یا برای همه‌ی دیسک‌ها رخ می‌دهد.

بدترین حالت این است که دیسک درایو نیاز به تعمیر سخت‌افزاری داشته باشد. در این شرایط بهترین اقدام، مراجعه به تکنیسین باتجربه است.

خطای CE-100002-3

کد خطای CE-100002-3 زمانی نمایش داده می‌شود که برنامه‌ای در پلی استیشن ۵ با موفقیت به‌روز نشود. اکثر بازی‌ها و سایر برنامه‌های کنسول برای عملکرد صحیح باید هر چندوقت یک‌بار به‌روز شوند. این خطا می‌تواند هنگام دانلود ناموفق آپدیت‌ها روی دستگاه رخ دهد.

برای حل خطای CE-100002-3 می‌توان کنسول پلی استیشن ۵ را ری‌استارت و سپس اقدام به آپدیت برنامه‌ی مورد نظر کرد. درواقع راه‌اندازی مجدد دستگاه‌های الکترونیکی یکی از راهکارهای قدیمی و بسیار کاربردی برای رفع بسیاری از مشکلات آن‌ها محسوب می‌شود.

راهکار دیگر برای رفع مشکل CE-100002-3، اطمینان از آپدیت بودن سیستم‌عامل پلی‌ استیشن ۵ است. عملکرد صحیح جنبه‌های مختلف دستگاه نیاز به سازگاری نرم‌افزاری با کنسول دارد. کارهایی مثل بازی‌های چندنفره یا ابزارهای دیگر، به نصب جدیدترین آپدیت PS5 نیاز دارند.

خطای CE-108255-1

کد خطای CE-108255-1، نشانه‌ی خراب‌شدن برنامه یا بازی درحال اجرا روی PS5 است. این مورد یکی از ناگهانی‌ترین خطاهایی است که به کاربر نمایش داده می‌شود و به‌احتمال زیاد به فایل‌های برنامه یا سیستم‌عامل پلی استیشن ۵ ارتباط دارد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.