راهنمای شخصیت‌های بخش No Return در The Last of Us 2

حالت جدید روگ‌لایک نسخه ریمستر The Last of Us 2 به شما اجازه میده تا کنترل ۱۰ کاراکتر دوست داشتنی این مد از بازی را به دست بگیرید اما در ابتدای کار تنها ۲ کاراکتر به صورت پیش‌فرض آزاد هستند و باید ۸ کاراکتر دیگر را خودتان آزاد کنید. در این مقاله همراه ویجیاتو باشید تا ببینید چطور باید تمام کاراکترهای No Return Mode بازی The Last of Us 2 را آزاد کنید و هر کدام را جداگانه بررسی کنیم.

<!–

–>


راهنمای بازی The Last of Us 2راهنمای بازی The Last of Us 2

وقتی برای اولین بار وارد حالت No Return Mode می‌شوید تنها کاراکترهای الی و ابی برای شما باز هستند تا مراحل این مد از بازی را تجربه کنید. برای باز کردن دیگر کاراکترهای بازی لازم است تا چالش‌هایی از قبل تعیین شده را تکمیل کنید؛ به طور مثال برای باز کردن شخصیت دینا باید ۲ برخورد با دشمن را با کاراکتر الی به صورت کامل تکمیل کنید. منظور از برخورد هر قسمتی از مرحله است که باید تعداد خاصی از دشمنان را شکست دهید. به طور کلی دو گروه در بازی وجود دارند:

گروه اِلی:

  • دینا – برای آزاد کردن دینا، با الی ۲ برخورد دشمن را با موفقیت تکمیل کنید
  • جسی – برای آزاد کردن جسی، با دینا ۳ برخورد دشمن را با موفقیت تکمیل کنید
  • تامی – برای آزاد کردن تامی، با جسی ۳ برخورد دشمن را با موفقیت تکمیل کنید
  • جوئل – برای آزاد کردن جوئل، با تامی ۴ برخورد دشمن را با موفقیت تکمیل کنید

گروه اَبی:

  • لِو – برای آزاد کردن لو، با ابی ۲ برخورد دشمن را با موفقیت تکمیل کنید
  • یارا – برای آزاد کردن یارا، با لِو ۳ برخورد دشمن را با موفقیت تکمیل کنید
  • مِل – برای آزاد کردن مل، با یارا ۳ برخورد دشمن را با موفقیت تکمیل کنید
  • منی – برای آزاد کردن منی، با مِل ۴ برخورد دشمن را با موفقیت تکمیل کنید

ویژگی‌ها و قابلیت‌های شخصیت الی

راهنمای بازی The Last of Us 2راهنمای بازی The Last of Us 2
  • سلاح پیش‌فرض: پیستول و کوکتل مولوتف
  • نحوه آزاد کردن: به صورت پیش‌فرض از ابتدا باز است

الی تنها کاراکتری در این بخش از بازی است که قابلیت‌های متعادلی دارد و وسایل خاصی به این شخصیت اختصاص داده نشده است. شروع بازی با کوکتل مولوتف این امکان را به شما میده تا گروهی دشمنان را از بین ببرید و اگر توسط دشمن یا زامبی‌ها دیده شدید، خیلی راحت از دست آن‌ها فرار کنید.

هم‌چنین از قابلیت‌های الی دریافت ۲ برابری دارو برای آپگرید این شخصیت است و می‌توانید بعد از تکمیل چند برخورد خیلی سریع قابلیت‌های الی را یکی پس از دیگری آزاد کنید تا در مقابل باس فایت بازی کم نیارید و خیلی راحت او را از بین ببرید.

الی به عنوان یک کاراکتر متعادل خیلی راحت در مقابل دشمنان مقاومت می‌کند اما اگر نیاز به سلاحی خاص یا ویژگی متفاوتی می‌گردید باید به سراغ دیگر شخصیت‌های بازی بروید.


ویژگی‌ها و قابلیت‌های شخصیت دینا

راهنمای بازی The Last of Us 2راهنمای بازی The Last of Us 2
  • سلاح پیش‌فرض: سلاح کمری ریوالور و ۱.۵ عدد از تمامی منابع برای کرفت کردن وسایل
  • نحوه آزاد کردن: با کاراکتر الی ۲ برخورد را تکمیل کنید

اگر دوست دارید تا دشمنانتان رو بی سر و صدا یا با با کرفت کردن بمب و نارنجک از بین ببرید، کاراکتر دینا یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.

کاراکتر دینا از همان ابتدای کار مواد لازم برای کرفت مین‌ها و بمب‌های گیج‌کننده را دارد و حتی نیازی نیست تا دستورالعمل آن‌ها را از فروشگاه خریداری کنید. با توجه به اینکه بازی از ابتدای برخورد، مکان دشمن را به شما نشان می‌دهد با کمی پیش‌بینی می‌توانید از مین‌های انفجاری استفاده کنید و کل گروه دشمن را ظرف چند ثانیه منفجر کنید.

اگر در محیط بازی زیاد می‌گردید تا منابع را از محیط جمع کنید، کاراکتر دینا یکی از بهترین و قوی‌ترین کاراکترهای بازی برای شما به شمار می‌رود و می‌توانید از حداکثر قدرت این شخصیت در برخوردها استفاده کنید ولی اگر در مقابل، حوصله گشتن در محیط را ندارید، دینا کاراکتر کارآمدی به حساب نمی‌آید.


ویژگی‌ها و قابلیت‌های شخصیت جسی

راهنمای بازی The Last of Us 2راهنمای بازی The Last of Us 2
  • سلاح پیش‌فرض: پیستول به همراه صداخفه‌کن، نارنجک دستی
  • نحوه آزاد کردن: با کاراکتر دینا ۳ برخورد را تکمیل کنید

شاید در ابتدای کنترل شخصیت جسی تصور کنید این شخصیت ویژگی‌های خوبی ندارد و بهتر است که شخصیت دیگه‌ای را انتخاب کنید اما سخت در اشتباهید بلکه دوتا از بهترین مزیت‌ها مربوط به این شخصیت است.

اولین مزیت این است که داخل فروشگاه آیتم‌های بسیار قدرتمندی می‌توانید برای این شخصیت بخرید و دومین ویژگی خوب این شخصیت ۳۰ درصد دقت بیشتر در تیراندازی نسبت به دیگر شخصیت‌های بازی است. هم‌چنین به دفعات نامحدود می‌توانید آیتم‌های موجود در فروشگاه را تعویض کنید تا بهترین سلاح و وسیله را برای این شخصیت خریداری کنید.

شاید اولین برخوردهای شما با دشمنان در بازی کمی سخت باشد چرا که در ابتدا فقط باید به پیستول و نارنجک‌های دستی خودتان اکتفا کنید اما به محض اینکه ارز مورد نیاز فروشگاه را به دست آوردید متوجه می‌شوید که شخصیت جسی را نباید دست کم بگیرید.


ویژگی‌ها و قابلیت‌های شخصیت تامی

راهنمای بازی The Last of Us 2راهنمای بازی The Last of Us 2
  • سلاح پیش‌فرض: پیستول به همراه اسنایپر کاستوم‌شده
  • نحوه آزاد کردن: با کاراکتر جسی ۳ برخورد را تکمیل کنید

تامی با یک مزیت بسیار بزرگ و هم‌چنین یک عیب بسیار بزرگ در بازی به عنوان یک کاراکتر قابل کنترل وجود دارد. مزیت بزرگ تامی داشتن یک اسنایپر بسیار قوی و کاستوم‌شده است و عیب آن هم این است که شخصیت تامی نمی‌تواند از ضربات مستقیم جاخالی بدهد.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که اسنایپر تامی بسیار قوی است و بدون توجه به اینکه کجای دشمن را با تیر هدف گرفتید، اکثر آن‌ها با یک شلیک از بین می‌روند اما باید حواستان را حسابی جمع کنید تا دشمنی نزدیک شما نشود و شما هم وارد نبرد تن به تن نشوید چرا که امکان جاخالی دادن را ندارید.

هم‌چنین نگران مهمات اسنایپر تامی نباشید چرا که ذخیره مهمات تامی برای این سلاح بسیار بالاست و کم پیش می‌آید که بدون مهمات بمانید. اگر بتوانید موقعیت‌های دشمن را به خوبی تشخیص دهید، تامی یکی از قوی‌ترین شخصیت‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید اما اگر با محیط زیاد آشنا نباشید دشمنان بزرگ مثل Rat King می‌توانند شما را راحت گیر بیندازند.


ویژگی‌ها و قابلیت‌های شخصیت جوئل

راهنمای بازی The Last of Us 2راهنمای بازی The Last of Us 2
  • سلاح پیش‌فرض: سلاح کمری ریوالور کاستوم‌شده، سلاح سرد آپگرید شده، چاقو و غلاف سلاح کمری
  • نحوه آزاد کردن: با کاراکتر تامی ۴ برخورد را تکمیل کنید

جوئل هم سلاح‌های قوی زیادی برای دفاع از خود دارد اما درست مانند برادر کوچک‌تر خود تامی، نمی‌تواند جاخالی دهد. پس اگر فکر می‌کنید نبرد تن به تن زیاد دارید یا نمی‌توانید فاصله خود با دشمنان را خوب حفظ کنید، شخصیت جوئل از لیست انتخابی شما خود به خود حذف می‌شود اما در نظر داشته باشید که سلاح‌های این شخصیت از همان ابتدای بازی هم بسیار خوب و قوی هستند و راحت‌تر از دیگر شخصیت‌ها می‌توانید دشمنان را از جلو راه خود بردارید.

در واقع اصلی‌ترین سلاح جوئل ریوالور معروفش است که حالا به صورت کاستوم‌شده و با مهمات بسیار زیادی در اختیار شما قرار گرفته است. هم‌چنین جوئل در مقابل ضربات مستقیم مقاومت بیشتری دارد و درصد کمتری از سلامتی‌اش حین مبارزه کم می‌شود. اما در مقابل عدم وجود ویژگی جاخالی دادن برای جوئل چیکار باید کنید؟ در واقع ۲ راه سر راه شما وجود دارد. مهم‌ترین آن انتخاب مراحلی است که در آن‌ها زامبی وجود ندارد و دومین راه هم استفاده از سلاح سرد آپگریدشده جوئل است.


ویژگی‌ها و قابلیت‌های شخصیت ابی

راهنمای بازی The Last of Us 2راهنمای بازی The Last of Us 2
  • سلاح پیش‌فرض: سلاح پیستول و چکش
  • نحوه آزاد کردن: به صورت پیش‌فرض از ابتدا باز است

ابی درست مانند بخش داستانی بازی، در قسمت No Return Mode هم غیرقابل توقف است و یکی از ویژگی‌های خوب این شخصیت در این مد، بازیابی خودکار سلامتی به سبب کشتن دشمنان با سلاح سرد است. هم‌چنین ابی می‌تواند سلاح‌های سردی که پیدا می‌کند را به وسیله منابع خود تقویت کند تا مقاومت بیشتری در مقابل حمله به دشمنان داشته باشند.

در واقع ابی برخلاف جوئل و تامی، هیچ ترسی از نزدیک شدن به دشمنان ندارد و با سلاح‌های سرد مختلف می‌تواند آن‌ها را شکست دهد اما باید این نکته را در نظر بگیرید نقطه ضعف ابی هم دقیقا در همین بخش است. در واقع ضربات تن به تن ابی وقتی قوی و تاثیرگذار هستند که در آن واحد تنها با یک شخص رو به رو باشید نه با یک گروه دشمن. برای همین در مراحل بازی باید سعی کنید تا دشمنان را از یکدیگر پخش کنید تا تک تک حساب آن‌ها را برسید.


ویژگی‌ها و قابلیت‌های شخصیت لِو

راهنمای بازی The Last of Us 2راهنمای بازی The Last of Us 2
  • سلاح پیش‌فرض: سلاح پیستون و کمان
  • نحوه آزاد کردن: با کاراکتر ابی ۲ برخورد را تکمیل کنید

لِو یکی از شخصیت‌ها با قابلیت مخفی‌کاری بازی شناخته می‌شود چرا که یکی از بهترین و قوی‌ترین سلاح‌های بازی را در اختیار دارد؛ یک کمان! یکی از قابلیت‌های پیش فرض لِو سرعت بالای کشیدن کمان اوست که باعث می‌شود توسط دشمنان رویت نشوید و خیلی راحت تک تک آن‌ها را بکشید.

از دیگر قابلیت‌های خوب این شخصیت هم برد شنیداری اوست که باعث می‌شود دشمنان را از فاصله دور هم در حالت Listening Mode تشخیص دهد. در واقع یکی از شخصیت‌هایی که نکته منفی ندارد و راحت با آن می‌توانید از این مد بازی لذت ببرید همین لِو است.


ویژگی‌ها و قابلیت‌های شخصیت یارا

راهنمای بازی The Last of Us 2راهنمای بازی The Last of Us 2
  • سلاح پیش‌فرض: سلاح پیستون
  • نحوه آزاد کردن: با کاراکتر لِو ۳ برخورد را تکمیل کنید

شخصیت یارا یکی از ساده‌ترین شخصیت‌هایی است که در بازی وجود دارد و با همین احتساب شاید فکر کنید کار با این شخصیت سخت باشد اما سخت در اشتباهید. شخصیت یارا یک یار دائمی در کنار خود دارد و او کسی نیست جز لِو. یعنی فرقی ندارد کدام مرحله از بازی را تکمیل می‌کنید بلکه لو در سرتاسر این مراحل در کنار شما وجود دارد و همراه شما می‌جنگد.

اگر سبک بازی شما طوری است که می‌توانید به لو نزدیک بمانید، شخصیت یارا می‌تواند خیلی به شما کمک کند اما اگر به تکی بازی کردن عادت دارید و یارهایتان را نمی‌توانید مدیریت کنید شخصیت یارا کاربردی برای شما ندارد.


ویژگی‌ها و قابلیت‌های شخصیت مِل

راهنمای بازی The Last of Us 2راهنمای بازی The Last of Us 2
  • سلاح پیش‌فرض: سلاح کمری ریوالور و ۲ بسته کمک‌های اولیه
  • نحوه آزاد کردن: با کاراکتر یارا ۳ برخورد را تکمیل کنید

مل همان‌طور که در داستان بازی هم یک دکتر بود در این مد از بازی هم به سلامتی خودش اهمیت زیادی می‌دهد و با ۲ بسته کمک‌های اولیه از همان ابتدای مرحله در اختیار شما قرار می‌گیرد پس اگر با دشمن اشتباهی درگیر شدید زیاد نگران نباشید چرا که می‌توانید به مقدار زیادی سلامتی خودتان را بازیابی کنید.

اما در نظر داشته باشید که شخصیت مل سلاح‌های نسبتا قوی و زیادی با خود حمل نمی‌کند و شما نیاز دارید تا در محیط بازی زیاد دنبال منابع با ارزش بگردید. پس اگر حوصله این کار را ندارید از انتخاب شخصیت مل صرف نظر کنید.


ویژگی‌ها و قابلیت‌های شخصیت منی

راهنمای بازی The Last of Us 2راهنمای بازی The Last of Us 2
  • سلاح پیش‌فرض: سلاح پیستول شکاری و رایفل نیمه اتومات
  • نحوه آزاد کردن: با کاراکتر مل ۴ برخورد را تکمیل کنید

منی به نوعی قوی‌ترین شخصیت موجود در تیم ابی محسوب می‌شود چرا که بهترین پیستول بازی یعنی پیستول شکاری را در اختیار دارد و از طرفی دیگر با سلامتی بالایی که دارد خیلی جان سخت محسوب می‌شود و می‌تواند از همان ابتدای بازی تیرهای مورد نیاز رایفل خود را از طریق کرفت کردن بسازد. اما از طرفی این شخصیت نمی‌تواند هیچ آیتم سلامتی برای خودش درست کند و باید خیلی مراقب سلامتی شخصیت منی در بازی باشید.

درست مانند جوئل و تامی، شخصیت منی یکی از پر ریسک‌ترین شخصیت‌های قابل کنترل بازی محسوب می‌شود. اگر با تمام مکانیک‌های بازی آشنا هستید انتخاب شخصیت منی کار شما را راحت می‌کند اما در مقابل اگر با تمام نکات بازی آشنا نیستید از همان ابتدا شخصیت دیگری برای بازی انتخاب کنید.


در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل شما را با تمام شخصیت‌های قابل کنترل بخش No Return Mode بازی The Last of Us 2 آشنا کنیم. با این تفاسیر شما دوست دارید با کدام شخصیت به تجربه این مد از بازی بشینید؟ برامون تا کامنت‌ها بنویسید.

بیشتر بخوانید:

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.