راهنمای سفر سه روزه به دزفول

سفر به دزفول، سفر به یکی از قدیمی‌ترین مناطق زندگی ایرانیان است. قدمت دزفول به بیش‌از هفت هزار سال پیش می‌رسد. این شهر بی‌نظیر با آثار تاریخی، مکان‌های تفریحی و طبیعت شگفت‌انگیزش می‌تواند یکی از زیباترین خاطرات زندگی‌تان را بسازد. دزفول از جمله شهرهای ناشناخته ایران محسوب می‌شود که متاسفانه گردشگران به آن کم‌لطفی می‌کنند و کمتر افرادی پیدا می‌شوند که بلیط دزفول را بخرند. اما، این شهر بی‌نظیر با جاذبه‌هایی مثل آبشار شوی، رود دز، دریاچه شیهون، دره ارواح، دره توبیرون و بسیاری از جاذبه‌های دیگر، شما را شگفت‌زده می‌کند. اکثر این جاذبه‌ها فاصله کمی از هم دارند و به همین دلیل، می‌توان از خیلی از آن‌ها در مدت کوتاهی بازدید کرد. اگر قصد خرید بلیط دزفول را دارید، در این مطلب یک برنامه پیشنهادی برای سفر روزه به دزفول به شما ارائه می‌‌دهیم.

سفر به دزفول

سفر به دزفول

چه زمانی برای سفر به دزفول بهتر است؟

وقتی که نام دزفول و خوزستان می‌آید، همه یاد هوای گرم و آفتاب طاقت‌‌فرسای فصل‌های گرم می‌افتیم و سفر را برای فصل‌های سرد سال مناسب می‌دانیم. اما اوضاع دزفول نسبت به دیگر شهرهای خوزستان کمی متفاوت است. دزفول ییلاقات خنکی هم دارد و به خاطر طبیعت زیبایش، در فصل بهار هم بسیار دیدنی و جذاب است. در واقع بهار را می‌توان بهترین فصل سفر به دزفول دانست. اما، سفر در فصل‌های پاییز و زمستان هم می‌تواند بسیار دل‌نشین و زیبا باشد.

برنامه روز اول سفر به دزفول

از آن‌جایی که در روز اول احتمالا هنوز خسته راه هستید، بهتر است با دیدنی‌های داخل شهر شروع کنید. ابتدا برویم به سراغ پل قدیم دزفول که از اصلی‌ترین جاذبه‌های شهر به‌شمار می‌رود. وقتی با بلیط دزفول به این شهر رفتید، حتما باید پل قدیمی را از نزدیک ببینید. این پل مناطق غربی و شرقی شهر را به هم وصل می‌کند. این پل باستانی در زمان ساسانیان ساخته شد و گندی شاپور را به بین‌النهرین وصل می‌کرد. پس‌از آن‌که شاپور اول ساسانی بر امپراطور روم پیروز شد، او دستور به ساخت این پل داد و برای ساخت آن از اسیران رومی استفاده کرد. پل دزفول با گذشت این همه سال، هنوز هم تقریبا سالم مانده است.

بعد از بازدید از این پل به سمت خانه تیزنو بروید. این خانه بزرگ از دوران صفویه باقی مانده است و برای ساخت آن از آجر استفاده کرده‌اند. این خانه در دوران قاجار هم بازسازی شد و به همین خاطر، رگه‌هایی از معماری را هم در خودش دارد. پس‌از این مکان به موزه مردم‌شناسی شهر هم سر بزنید که در حمام کرناسیون قرار دارد. در این موزه می‌توانید با فرهنگ مردم دزفول بیشتر آشنا شوید. اگر زمانتان اجازه داد، به خانه سوزنگر هم سر بزنید که به دوران قاجار باز می‌گردد. معماری این خانه با آجرهای تراشیده‌اش بسیار زیبا و دیدنی است.

برنامه روز دوم سفر به دزفول

بلیط دزفول را که فقط برای گردش در شهر نگرفته‌اید. وقت طبیعت‌گردی فرا رسیده است. از دزفول به هر جهتی که حرکت کنید، یک سری جاذبه‌های تفریحی وجود دارد. اما نمی‌توانید به همه آن‌ها در یک روز سر بزنید. پیشنهاد ما این است که به سمت شمال دزفول حرکت کنید. ۱۸ کیلومتر که از دزفول خارج شوید، به مکانی به نام «چال کندی» می‌رسید. چال کندی در واقع آن دره‌هایی است که آب خروجی از سد دز از آن‌ها عبور می‌کند. این مکان اب بسیار خنک و البته با عمق زیاد دارد. دیواره‌های طبیعی دو طرف این دره باعث می‌شود تا آب و هوای این منطقه بسیار خنک باشد. دره کندی در میان گردشگران بسیار محبوب است.

سفر سه روزه به دزفول

سفر سه روزه به دزفول

بعد از آن نوبت به «دره توبیرون» می‌رسد که در فاصله کمی چال کندی قرار دارد. این دره شگفت‌انگیز یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های دزفول به‌شمار می‌آید که توسط فرسایش آبی توسط باران‌های فصلی در طی هزاران سال شکل گرفته است. این دره دو آبشار زیبا دارد و اطراف آن انگور، انجیر وحشی و برگ‌های شاووشان روییده‌اند. پس‌از دره توبیرون به سمت پارک جنگلی شقایق بروید و در آرامش این پارک زیبا، کمی استراحت کنید. امکانات رفاهی مناسب هم در این پارک وجود دارد.

برنامه روز سوم سفر به دزفول

به روز پایانی سفر رسیم و بهترین‌ها را برای آخر گذاشته‌ایم. برای این روز را ترکیبی از طبیعت‌گردی و شهرگردی پیشنهاد می‌دهیم. وقتی با بلیط دزفول به این شهر می‌روید، هر طور که هست باید خودتان را به آبشار شوی برسانید و این پدیده باشکوه را از نزدیک ببینید. آبشار شوی آن‌قدر زیبا است که به آن لقب نیاگارای ایران را داده‌اند. این آبشار ۸۵ متری در آثار ملی و طبیعی کشور ثبت شده است. آبشار شوی که از زردکوه جاری می‌شود، یک منطقه سرسبز را پدید آورده است که وقتی به آن‌جا می‌رسید، تغییر دمای هوا و منظره آبشار، حس حضور در شهرهای شمال کشور را به شما می‌دهد. این آبشار فاصله زیادی با دزفول دارد و برای دیدن آن باید به دهستان شوی بروید. پس، بازدید از آن تقریبا نیمی از وقت روزتان را می‌گیرد.

پس‌از بازدید از آبشار شوی، به شهر برگردید و سراغ بازار بروید. اصلا مگر می‌شود بلیط دزفول را گرفت و به بازار سر نزد؟ بازار کهن دزفول حال و هوای قدیمی و خاصی دارد. این بازار از چهار بخش تشکیل شده است و در میان آن یک کاروان‌سرای قدیمی قرار دارد. همچنین در این بازار مکانی به نام بقعه شیخ اسماعیل قصر وجود دارد که به قرن ششم هجری باز می‌گردد.

زمان سفر به دزفول

زمان سفر به دزفول

بلیط دزفول را ارزان‌تر از هر جایی از فلای تودی بخرید

اگر برای سفرتان به دزفول، مسیر هوایی را انتخاب کردید، بلیطتان را حتما از سایت فلای تودی بخرید. فلای تودی با ارائه تمام بلیط‌های موجود برای پرواز به دزفول از همه ایرلاین‌ها، کار بررسی و انتخاب را برایتان ساده می‌کند. شما با مقایسه این بلیط‌ها می‌توانید ارزان‌ترین و بهترین بلیط را انتخاب و به‌سادگی و با زدن چند دکمه خریداری کنید. در ضمن اگر بلیط‌های چارتری و لحظه آخری هم موجود باشند، سایت فلای تودی آن‌ها را با یک برچسب نشان می‌دهد.

گذشته از امکان خرید بلیط دزفول، می‌توانید بهترین هتل های دزفول را از سایت فلای تودی رزرو کنید. به جز این موارد، امکان خرید دیگر خدمات سفر مثل ترانسفر فرودگاهی و خدمات تشریفات هم از سایت فلای تودی فراهم است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.