راهنمای خرید ۱۰ تلویزیون ۵۵ اینچ برتر بازار (خرداد ۱۴۰۲)

آیا به دنبال خرید یک تلویزیون ۵۵ اینچ با مشخصات فنی و قیمت مناسب هستید؟ در این مقاله کمک می‌کنیم تا شما یک محصول ایده‌آل متناسب با بودجه‌تان خریداری کنید. همچنین در انتها چند نکته‌ای را هم متذکر می‌شویم که در حین خرید تلویزیون ۵۵ اینچ به کار شما خواهند آمد.

چرا باید تلویزیون ۵۵ اینچ بخریم؟

55 inch tv 0012

با پیشرفت فناوری‌های مختلف و صد البته گسترش چشمگیر صنعت ساخت تلویزیون‌های هوشمند و صد البته بهبود قابل توجه صنعت فیلم‌سازی از جنبه‌ی فنی موجب شده تا دیگر کمتر کسی نسبت به خرید تلویزیون با سایز کوچک از خود تمایل نشان دهد.

برای منزل خود باید تلویزیون چند اینچ بخریم؟ این سوالی است که احتمالا برای همه حداقل یک مرتبه ایجاد شده است. سایز مطلوب تلویزیون فارغ از نوعِ آن کاملا به محیط سالن بستگی دارد. با این حال، برای یک منزل ۱۰۰ متری با سالنِ مناسب پیشنهاد می‌شود از یک تلویزیون ۵۵ اینچ بهره‌برداری کنید.

از مزیت‌های تلویزیون ۵۵ اینچ می‌توان به کیفیت تصویر به مراتب بالاتر اشاره کرد؛ چرا که اکثر پارامترهای مربوط به تصویر نظیر رزولوشن، کنتراست، نرخ تازه‌سازی تصویر و سایر موارد اغلب بهتر از تلویزیون‌های فول اچ‌دی با مقدار اینچ کمتر است. همچنین اکثر تلویزیون‌های ۵۵ اینچ دارای رزولوشن ۴K هستند.

به این نکته باید اشاره کرد که خرید یک تلویزیون سایز بزرگ که حداقل ۵۵ اینچ است، برای تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی با کنسول‌های خانگی یک انتخاب فوق‌العاده و جذاب خواهد بود. اگر تلویزیون ۵۵ اینچ مورد نظر از رزولوشن ۴K با استانداردهای دالبی ویژن و HDR10 بهره ببرد، قطع به یقین تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی روی این مدل تلویزیون برای بازیکن بی‌نظیر خواهد بود.

تلویزیون ال ای دی هوشمند جی پلاس مدل GTV-50PU746N سایز 50 اینچ

۱۸,۹۰۰,۰۰۰

۱۸,۲۰۰,۰۰۰

تومان

تلویزیون هوشمند ال ای دی دوو مدل DSL-55S7100EU سایز 55 اینچ

۱۹,۷۲۰,۰۰۰

تومان

در ادامه‌ی این مطلب، چند مورد از بهترین تلویزیون‌های ۵۵ اینچ موجود در وب‌سایت دیجی کالا معرفی می‌شود. لازم به ذکر است که انتخابِ محصولات موجود در این مقاله بر اساس نوع برند، کیفیت ساخت، نمره‌ی دریافتی توسط کاربران و صد البته ارزش خرید نسبت به قیمتشان انجام شده است. از طرفی، تلاش شده بهترین تلویزیون‌های ۵۵ اینچ تا سقف تقریبی ؟ میلیون تومان معرفی شوند. همچنین، به دلیل نوسانات قیمت ارز و وضعیت اجناس در بازار، افت یا افزایش قیمت و همچنین موجود یا ناموجود شدن محصولات ممکن است رخ دهد. این مطلب بر اساس قیمت‌ تلویزیون ۵۵ اینچ در هفته‌ی دوم خرداد ۱۴۰۲ نوشته و تنظیم شده است.

۱. تلویزیون کیو ال ای دی تی هوشمند سی ال مدل ۵۵C635i سایز ۵۵ اینچ

تلویزیون ۵۵ اینچ

تلویزیون کیو ال ای دی تی هوشمند سی ال مدل 55C635i سایز 55 اینچ

یکی از بهترین تلویزیون‌های هوشمند ۵۵ اینچ موجود در بازار ایران، تلویزیون تی سی ال مدل ۵۵C635i به شمار می‌رود. کیفیت تصویر این تلویزیون آلترا اچ‌دی ۴K است. این تلویزیون دارای دو بلندگو است که توان هر بلندگو ۱۰ وات محسوب می‌شود.

سیستم عامل این تلویزیون اندروید ۱۱ بوده و از گوگل تی‌وی هم پشتیبانی می‌کند. این محصول سه عدد پورت HDMI داشته و از تکنولوژی‌های دالبی ویژن و HDR10+ برخوردار است. این تلویزیون علاوه بر پورت HDMI، دو عدد پورت USB و یک عدد پورت LAN هم دارد.

۲. تلویزیون هوشمند ال ای دی اسنوا مدل SSD-55Sk14100U سایز ۵۵ اینچ

تلویزیون ۵۵ اینچ

تلویزیون هوشمند ال ای دی اسنوا مدل SSD-55Sk14100U سایز 55 اینچ

تلویزیون اسنوا مدل SSD-55Sk14100U یکی دیگر از بهترین تلویزیون‌های ۵۵ اینچ محسوب می‌شود که از یک سیستم عامل هوشمند اندرویدی برخوردار است. رزولوشن این محصول ۴K و توان هر بلندگوی آن ۱۵ وات است. این محصول دارای سه عدد پورت HDMI بوده و پنل IPS این تلویزیون به شدت مقاوم و با کیفیت تلقی می‌شود.

تلویزیون هوشمند اسنوا مدل SSD-55Sk14100U دارای قابلیتی است که می‌توان دستورهای رایج را با استفاده از فرمان صوتی به زبان فارسی اجرا کرد. این تلویزیون هوشمند در عین دارا بودن مشخصات فنی بسیار خوب، از لحاظ مصرف انرژی هم به شدت کم مصرف دانسته می‌شود.

۳. تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل ۵۵XYU735 سایز ۵۵ اینچ

تلویزیون ۵۵ اینچ

تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 55XYU735 سایز 55 اینچ

تلویزیون هوشمند ۵۵ اینچ برند ایکس ویژن مدل ۵۵XYU735 یکی از پرفروش‌ترین محصولات این برند محسوب می‌شود. رزولوشن این تلوزیون ۴K بوده و این دستگاه از نرخ تازه‌سازی تصویر ۶۰ هرتز بهره می‌برد. این تلویزیون هوشمند از فناوری HDR10 هم برخودار بوده و فایل‌های ویدیویی با کدک H265 را هم اجرا می‌کند.

این تلویزیون علاوه بر پورت HDMI، دو عدد پورت USB و یک پورت LAN را داراست. این تلویزیون هوشمند ایکس ویژن دارای گیرنده‌ی دیجیتالی داخلی است. بنابراین نیاز به خرید گیرنده‌ی خارجی آنتن ندارد.

۴. تلویزیون هوشمند اسمارت و اولترا اچ دی پاناسونیک سایز ۵۵ اینچ مدل ۵۵lx700

تلویزیون ۵۵ اینچ

تلویزیون هوشمند اسمارت و اولترا اچ دی پاناسونیک سایز 55 اینچ مدل  55lx700

تلویزیون هوشمند پاناسونیک مدل ۵۵lx700 در اندازه ۵۵ اینچ قادر است از پسِ نیازهای اکثر کاربران به خوبی بر بیاید. این تلویزیون هوشمند دارای رزولوشن ۴K است. رابط کاربری اندروید و دستیار صوتی گوگل از مهم‌ترین ویژگی‌های فنی این محصول به شمار می‌رود. همچنین پشتیبانی از فناوری HDR، نرخ به‌روز رسانی تصویر ۶۰ هرتز و میزان انطباق ۴۰۰ فریم بر ثانیه از دیگر ویژگی‌های فنی مهم در این تلویزیون هوشمند ۵۵ اینچ به حساب می‌آید. این محصول هم دارای اسپیکر بوده که در بخش تحتانی قاب تعبیه شده است.

۵. تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل ۵۵XYU715 سایز ۵۵ اینچ

55 inch tv 006

تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 55XYU715 سایز 55 اینچ

از دیگر محصولات خوش ساخت و خوش قیمت برند ایکس ویژن در بحث تلویزیون‌های هوشمند ۵۵ اینچ می‌توان به تلویزیون هوشمند ایکس ویژن مدل ۵۵XYU715 اشاره کرد. این تلویزیون هم شبیه به سایر محصولات نام‌برده دارای رزولوشن ۴K و نسبت تصویر ۱۶:۹ است. این دستگاه دارای دو عدد بلندگو، سه عدد پورت HDMI، دو پورت USB 2.0 و یک عدد رابط کامپوزیت است.

سیستم عامل نصب شده روی این تلویزیون، اندروید ۱۱ بوده که از حاظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایت و حافظه‌ی رم ۲ گیگابایت برای انجام کارهای پردازشی استفاده می‌کند. تلویزیون ۵۵ اینچ ایکس ویژن مدل ۵۵XYU715 از فناوری HDR، اسکرین میرورینگ و اتصال Wi-Fi Direct پشتیبانی می‌کند. اسکرین میرورینگ به طور خلاصه یک فناوری کاربردی برای اتصال گوشی‌های هوشمند به تلویزیون تلقی می‌شود.

۶. تلویزیون ال ای دی هوشمند دوو مدل DSL-55S7000EU سایز ۵۵ اینچ

55 inch tv 007

تلویزیون ال ای دی هوشمند دوو مدل DSL-55S7000EU سایز 55 اینچ

تلویزیون هوشمند دوو مدل DSL-55S7000EU یکی دیگر از گزینه‌های خوب برای خرید یک تلویزیون هوشمند ۵۵ اینچ به شمار می‌رود. این محصول دارای کیفیت تصویر ۴K و یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای است. سه عدد پورت HDMI، دو عدد پورت USB 2.0 و یک گیرنده‌ی دیجیتال داخلی (DVBT2) است.

سیستم عامل تلویزیون هوشمند دوو مدل DSL-55S7000EU اندروید ۹ بوده که با توجه به ظرفیت حافظه‌ی داخلی هشت گیگابایتی این تلویزیون کاملا مناسب تلقی می‌شود. پشتیبانی از فناوری HDR، اسکرین میرورینگ و همچنین صدای دالبی دیجیتال از دیگر مزیت‌های این تلویزیون هوشمند ۵۵ اینچ به حساب می‌آید. این دستگاه قابلیت اتصال به دیوار را هم داراست.

۷. تلویزیون ال ای دی اسنوا مدل SLD-55NK13300U سایز ۵۵ اینچ

55 inch tv 008

تلویزیون ال ای دی اسنوا مدل SLD-55NK13300U سایز 55 اینچ

از برند اسنوا می‌توان به تلویزیون LED اسنوا مدل SLD-55NK13300U اشاره کرد که مشخصات فنی قابل قبولی دارد. این تلویزیون هوشمند ۵۵ اینچ از رزولوشن ۴K بهره می‌برد. همچنین، وجود سه عدد پورت HDMI، دو عدد پورت USB، دو بلندگو ۱۰ وات و پشتیبانی از استانداردهای صوتی دالبی ویژن از دیگر ویژگی‌های فنی بارز این تلویزیون به حساب می‌آیند.

در این محصول هم گیرنده‌ی دیجیتال داخلی تعبیه شده و می‌توان با انجام چند مرحله‌ی ساده، برنامه‌های شبکه‌های محلی را از طریق تلویزیون تماشا کرد. این تلویزیون را هم می‌توان به دیوار متصل کرد.

۸. تلویزیون ال ای دی هوشمند دنای مدل K-55F3SL سایز ۵۵ اینچ

55 inch tv 009

تلویزیون ال ای دی هوشمند دنای مدل K-55F3SL سایز 55 اینچ

برند دنای یکی از تولیدکنندگان تلویزیون‌های هوشمند داخلی است. تلویزیون هوشمند دنای مدل ۷۰۵۲۰۰۷ در سایز ۵۵ اینچ از محصولات پرفروش این شرکت محسوب می‌شود. این تلویزیون دارای رزولوشن تصویر ۴K است. سه عدد پورت HDMI، یک عدد رابط کامپوزیت و دو عدد بلندگو ۸ وات از سایر مشخصات فنی مهم این محصول به حساب می‌آید. در این تلویزیون هم دو عدد پورت USB 2.0 وجود دارد.

سیستم عامل این تلویزیون هوشمند ۵۵ اینچ اندروید ۹ است. همچنین می‌توان این تلویزیون را هم روی دیوار متصل کرد. از دیگر مزیت‌های این تلویزیون می‌توان به وجود خروجی هدفون و گیرنده‌ی دیجیتالی DVB-T2 اشاره کرد. این تلویزیون در حالت عادی ۱۰۷ وات در ساعت مصرف برق دارد.

۹. تلویزیون ال ای دی اسنوا مدل SLD-55NK13000U سایز ۵۵ اینچ

55 inch tv 0010

تلویزیون ال ای دی اسنوا مدل SLD-55NK13000U سایز 55 اینچ

از دیگر تلویزیون‌های ۵۵ اینچ اسنوا می‌توان به مدل SLD-55NK13000U اشاره کرد. رزولوشن دستگاه ۴K بوده و دو بلندگوی این تلویزیون هر کدام ۱۵ وات هستند. سه عدد پورت HDMI و دو عدد پورت USB 2.0 در این تلویزیون هم وجود دارد. این تلویزیون اسنوا از استاندارهای صوتی دالبی ویژن و دالبی دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

به این نکته باید دقت کرد که تلویزیون اسنوا مدل  SLD-55NK13000U هوشمند نیست. بنابراین، این تلویزیون از سیستم عامل اندروید استفاده نکرده و از طرفی دیگر، قابلیت اتصال گوشی به تلویزیون در این دستگاه امکان‌پذیر نیست.

۱۰. تلویزیون ال ای دی هوشمند بویمن مدل ۵۵KAE6800UWS سایز ۵۵ اینچ

55 inch tv 0011

تلویزیون ال ای دی هوشمند بویمن مدل 55KAE6800UWS سایز 55 اینچ

تلویزیون‌های بویمن (Baumen) به سفارش شرکت رادین مهر افرند در کارخانه‌های کشور چین ساخته و وارد کشور می‌شوند. یکی از گزینه‌های پرفروش این برند، تلویزیون هوشمند بویمن مدل ۵۵KAE6800UWS است که در اندازه‌ی ۵۵ اینچ به فروش می‌رسد. رزولوشن تصویر این تلویزیون ۴K بوده و نوع پنل آن IPS محسوب می‌شود. دو بلندگوی نصب شده در این تلویزیون هر کدام ۱۰ وات است.

تلویزیون هوشمند ۵۵ اینچ بویمن از فناوری HDR و تایم شیفت بهره می‌برد. همچنین در این محصول از استانداردهای صوتی دالبی و Surround هم پشتیبانی می‌شود. این دستگاه دارای دو عدد پورت USB 2.0، یک پورت LAN و همچنین گیرنده‌ی دیجیتالی است. رابط کاربری قابل قبول، زاویه‌ی دید ۱۷۸ درجه و زمان پاسخ‌دهی ۸ میلی ثانیه از دیگر ویژگی‌های فنی مهم این دستگاه به شمار می‌رود.

چند نکته که باید هنگام خرید تلویزیون ۵۵ اینچ بدانید

تلویزیون LCD ال‌جی با فناوری Mini LED

اگر قصد خرید یک تلویزیون ۵۵ اینچ دارید، بهتر است ابتدا به رزولوشن دستگاه توجه کنید. در ابعاد بالای ۵۰ بهتر است تلویزیون با رزولوشن حداقل ۴K خریداری کنید. از طرفی دیگر، بر اساس قیمتی که پرداخت می‌کنید نرخ تازه‌سازی تصویر باید حداقل ۶۰ هرتز باشد. با این حال برخی از دستگاه‌های ۵۵ اینچ و حتی بزرگتر از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند. افزایش این پارامتر کمک می‌کند تا ویدیوها روان‌تر اجرا شوند.

تلویزیون‌های OLED از جنبه‌ی کیفیت، به مراتب گزینه‌های بهتری در برابر تلویزیون‌ها با پنل LCD محسوب می‌شوند

الزاما تلویزیون‌های ۵۵ اینچ هوشمند نیستند. به این نکته باید کاملا دقت کرد؛ به این دلیل که بسیاری از افراد دلشان می‌خواهد از فناوری‌های اسکرین کست و اسکرین میرورینگ استفاده کنند تا گوشی هوشمند خود را به تلویزیون متصل کنند. در چنین شرایطی، خرید یک تلویزیون هوشمند ۵۵ اینچ گزینه‌ی بهتری است. همچنین، بهره‌برداری تلویزیون از استانداردهای دالبی ویژن، HDR و HDR10+ جزء مهم‌ترین مزیت‌های یک تلویزیون ۵۵ اینچ برای کاربران عاشق فیلم و سریال تلقی می‌شود. اگر چه، سازگاری تلویزیون با HDR برای گیمرها هم مناسب است که دلشان می‌خواهد کنسول‌های خانگی نسل نهم را به تلویزیون متصل کنند.

تلویزیون ال ای دی هوشمند جی پلاس مدل GTV-50PU746N سایز 50 اینچ

۱۸,۹۰۰,۰۰۰

۱۸,۲۰۰,۰۰۰

تومان

تلویزیون هوشمند ال ای دی دوو مدل DSL-55S7100EU سایز 55 اینچ

۱۹,۷۲۰,۰۰۰

تومان

در بحث تفاوت‌های میان QLED، LCD و LED مقالات بسیار زیادی نوشته شده اما به طور کلی باید گفت تلویزیون‌های OLED از جنبه‌ی کیفیت، به مراتب گزینه‌های بهتری در برابر تلویزیون‌ها با پنل LCD محسوب می‌شوند. با تمام این تفاسیر، تلویزیون‌های QLED برندهایی مثل سامسونگ و تی‌سی ال به عنوان تلویزیون‌های میان‌رده، گزینه‌های بسیار خوبی تلقی می‌شوند.

به طور معمول در تلویزیون‌های نسل جدید در ابعاد ۵۵ اینچ، حداقل سه پورت HDMI وجود دارد. با وجود این‌که در تلویزیون‌های جدید اسپیکر نصب شده، اگر به دنبال تجربه‌ی بسیار حرفه‌ای هستید، بهتر است برای تلویزیون خود ساندبار (Soundbar) خریداری کنید.

در انتها باید به این نکته‌ی مهم هم اشاره کنیم که بهتر است از یک برند معتبر برای خرید استفاده کنید؛ چرا که خرید تلویزیون ۵۵ اینچ ارزان قیمت شاید از لحاظ مالی در حال حاضر منطقی به نظر برسد، اما لامپ‌های LED به کار رفته در تلویزیون‌های ارزان قیمت احتمالا دارای طول عمری کمتری در مقایسه با تلویزیون‌ها با قیمت بیشتر هستند. بنابراین، بهتر است برای یک خرید مطمئن و به تبع کسب یک محصول با دوام و صد البته طول عمر بیشتر بودجه‌ی خود را در صورت امکان افزایش دهید.

سوال و جواب‌های رایج

تلویزیون هوشمند بویمن برای کجاست؟

تلویزیون‌های بویمن (Baumen) به سفارش شرکت رادین مهر افرند در کارخانه‌های کشور چین ساخته و وارد کشور می‌شوند.

برای منزل خود باید تلویزیون چند اینچ خریداری کنیم؟

سایز مطلوب تلویزیون فارغ از نوعِ آن کاملا به محیط سالن بستگی دارد. به طور معمول، سایز ۵۵ اینچ برای یک منزل با متراژ ۱۰۰ متر مناسب است.

آیا تمامی تلویزیون‌های ۵۵ اینچ هوشمند هستند؟

خیر. اندازه‌ و سایز تلویزیون ارتباطی با هوشمند بودن محصول ندارد. بنابراین، هر تلویزیون ۵۵ اینچ الزاما هوشمند نیست.

چه مدلی از تلویزیون دنوو برای خرید خوب است؟

تلویزیون دنوو مدل DSL-55S7000EU یک محصول خوب از این برند در سایز ۵۵ اینچ محسوب می‌شود.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.