راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ حرفه‌ای | دی ۱۴۰۲

توسط

در

بدون شک خرید قطعات کامپیوتر گیمینگ حرفه‌ای و اسمبل آن یکی از لذت‌ بخش‌ترین اقدامات برای هر گیمر است. با این حال نوسانات ارز و آشفتگی بازار این روزهای کشور، تهیه و خرید سیستم‌های مناسب گیم را دشوارتر از گذشته کرده است با این وجود همچنان خرید و اسمبل کامپیوتر می‌تواند در دراز مدت یک انتخاب به صرفه‌تر و آینده‌نگرانه‌ای باشد. خرید کامپیوتر مناسب گیم می‌تواند برای افراد فنی یا کسانی که کارشان به سیتم‌های کامپیوتری وابسته است یک تیر و دو نشان باشد.

<!–

–>

کیس گیمینگ کیس گیمینگ

متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل تداوم و تشدید تحریم‌های اقتصادی، کاهش شدید ارزش ارز ملی و همچنین محدودیت‌های بانک مرکزی با واردات کالاهای خارجی به منظور کنترل نرخ ارز، قیمت سخت افزار و لوازم جانبی کامپیوتر به شکل بی‌منطقی افزایش یافته است. از سویی دیگر تامین کنندگان سخت افزاری به دلیل عدم اطمینان از آینده اقتصادی، نبود سیستم نظارتی و عدم امکان واردات، به دپو محصولات و عملکرد سلیقه‌ای در فروش‌ آن‌ها روی آورده‌اند؛ در نتیجه در حال حاضر با فقدان شدید قطعات و تنوع آن مواجه هستیم.

از همین جهت میزان انعطاف پذیری در راستای معرفی و راهنمای خرید سیستم‌های گیمینگ از همیشه دشوارتر است. با این حال در این مقاله از ویجیاتو قصد داریم به بررسی و راهنمایی راجع به خرید یک کامپیوتر گیمینگ حرفه‌ای بپردازیم. این مقاله به صورت ماهیانه و با استعلام قیمت به صورت میانگین از بازار ایران آپدیت خواهد شد.


سیستم گیمینگ حرفه‌ای چه عملکردی خواهد داشت؟

کامپیوتر گیمینگ حرفه‌ای معرفی شده در این مقاله توانایی اجرای بازی‌های جدید را با فریم ریت و تنظیمات بالا خواهد داشت. علاوه بر این چنین سیستمی نیاز روزانه شما به وب گردی، اجرای محتوای‌های صوتی و ویدئویی، نمایش فایل و اسناد و اجرا و خروجی گرفتن از نرم افزارهای سنگین را به راحتی و بهترین نحو برآورده خواهد کرد. سیستم معرفی شده یک کامپیوتر دسکتاپ فوق العاده و یک سیستم ورک استیشن عالی و یک کامپیوتر حرفه‌ای برای گیم محسوب خواهد شد.

عنوان بازی میانگین فریم ریت (فریم بر ثانیه)
اورواچ ۲۵۰
سی‌اس گو ۴۰۰
پابجی ۲۳۵
فورتنایت ۲۹۰
جی‌تی‌ای وی ۱۹۰

در ادامه به منظور درک هرچه بیشتر شما از عملکرد این کامپیوتر گیمینگ بالا رده، میانگین فریم ریتی که به وسیله‌ی آن می‌توانید عنواین محبوب را تجربه کنیم در جدول بالا ذکر کردیم. بدیهی است که این نرخ‌ها حدودی بوده و محاسبه‌ی نرخ فریم نهایی بدون در نظر گرفتن بسیاری از المان‌ها ممکن نیست.

این اعداد میانگین فریم ریت بازی‌های مذکور و تنها توسط کارت گرافیک معرفی شده در این لیست خرید بهترین کامپیوتر گیمینگ حرفه‌ای (Nvidia Geforce RTX 4090) را به ما نشان می‌دهد و تنها برای نشان دادن حدودی قدرت این سیستم گیمینگ است. لذا در نظر داشته باشید که این اعداد با نتیجه نهایی متفاوت خواهند بود.


پردازنده مرکزی (CPU)

پردازنده اصلی کامپیوتر (CPU) به مثابه مغز کامپیوتر عمل می‌کند. این پردازنده در واقع آن بخش از رایانه است که اقدامات، محاسبات و اجرای برنامه‌ها را بر عهده دارد. پردازنده جزو مهم‌ترین قطعات یک سیستم گیمینگ است که عملکرد و راندمان کلی سیستم را تعیین می‌کند. هرچند که پردازنده نقش اساسی برای بازی کردن را ندارد؛ اما انتخاب صحیح آن یک مرحله بسیار مهم و حیاتی به شمار رفته و شما بایستی با توجه به بودجه و مهم‌تر از همه پلتفرم انتخابی خود یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید.

نام قطعه پلتفرم بازه قیمت (میلیون تومان)
۱ Intel Core i7 13700K Intel ۱۹,۰۰۰,۰۰۰ تا ۲۲,۰۰۰,۰۰۰
۳ Ryzen 9 7900 AMD ۲۱,۰۰۰,۰۰۰ تا ۲۲,۳۰۰,۰۰۰

با توجه به ورود نسل آخر اینتل و اختلاف عملکرد این نسل در مقایسه با دو نسل پیشین، در این لیست جدیدترین پردازنده‌ اینتلی معرفی شده‌ است و توصیه‌ی ما تهیه این نسل است. همچنین شما می‌توانید در صورت امکان پردازنده Core i9 از این نسل را تهیه کنید تا به حداکثر پتانسیل این سیستم گیمینگ دسترسی داشته باشید.


مادربرد (Motherboard)

مادربرد یا برد اصلی (Motherboard) همان طور که از نامش پیداست، نوعی تخته مداری الکتریکی است، در واقع به عنوان مرکز ارتباطات رایانه شناخته می‌شود. بخش‌های گوناگون یک کامپیوتر روی این قسمت سوار شده و مادربر دو وظیفه اصلی، اتصال اجزا به هم و تامین انرژی الکتریکی آن‌ها را به عهده می‌گیرد. مادربرد از با اهمیت و حیاتی‌ترین قطعات کامپیوتر است. با وجود اینکه مادربرد نقش تعیین کننده‌ای در عملکرد سیستم شما نخواهد داشت اما انتخاب یک مادربرد که در آینده بتواند در ارتقای سیستم شما را همراهی کند یک حرکت هوشمندانه و منطقی است.

راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ حرفه‌ای | دی ۱۴۰۲ - ویجیاتوراهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ حرفه‌ای | دی ۱۴۰۲ - ویجیاتو

در واقع تفاوت بین مادربردها، فارغ از چیپست و پلتفرم غالبا به امکانات آن‌ها محدود می‌شود. همچنین قطعاتی که روی این برد سوار می‌شوند، راندمان کاری کامپیوتر شما را تعیین می‌کنند. این امکانات جانبی شامل مدار تغذیه‌ی قدرتمندتر برای اورکلاک، قطعات الکترونیکی با کیفیت‌تر برای تحمل حرارت بیشتر، ماژول وای‌ فای (WIFI)، تراشه‌های کنترلی برای تعداد سنسورهای بیشتر، تراشه‌های رمزگشایی Codec صوتی برای کیفیت بالاتر، همین‌طور کنترلرهای نورپردازی RGB و غیره می‌شود.

نام قطعه پلتفرم بازه قیمت (میلیون تومان)
۲ ASUS TUF Gaming Z790 Plus D5 Intel ۱۵,۵۰۰,۰۰۰ تا ۱۷,۰۰۰,۰۰۰
۴ ASUS PRIME X670P AMD ۱۲,۵۰۰,۰۰۰ تا ۱۴,۰۰۰,۰۰۰

مادربرد ASUS TUF Gaming Z790 Plus با بهره گیری از چیپست بسیار خوب اینتل Z790، سوکت پردازنده‌ی LGA 1700 و چهار عدد اسلات رم یکی از انتخاب‌های بسیار خوب بشمار می‌رود. این مدل ایسوس تاف، برخلاف سایر مادربردهای ایسوس با عنوان راگ (ROG) و با چیپست Z660 قیمت بسیار مناسبی دارد.

با این حال، انتخاب مادربرد تا حد زیادی منوط به تعیین پردازنده شما دارد. پردازنده‌ها امروزه در سوکت و پشتیبانی تراشه‌ها، متفاوت از نسل‌های گذشته خود عمل می‌کنند. از این رو انتخاب و خرید مادربرد بین محصولات اینتل (Intel) و یا ای‌ام‌دی (AMD)، بدون اطلاعات و پیش زمینه فنی ممکن است کمی چالش برانگیز باشد.


کارت گرافیک (GPU)

واحد پردازش گرافیک یا همان GPU ‌عنوان ابزاری است که که برای رندر گرفتن تصاویر در سیستم‌های کامپیوتری استفاده می‌شود. این قطعه حیاتی‌ترین سخت افزار برای تجربه با کیفیت بصری از گیم است. اگر گیمر، استریمر، تولید کننده محتوا و یا فعال صنعت مدیا و ویرایش باشید، تهیه این قطعه در راس نیازهای شما قرار می‌گیرد. چرا که این توانایی این قطعه عملکردی مستقیم بر تمامی پردازش‌های گرافیک محور کامپیوتر شما خواهد داشت. بنابراین سرمایه گذاری و انتخاب بهترین کارت گرافیک از مهم‌ترین اقدامات بشمار می‌رود.

نام قطعه چیپست بازه قیمت (میلیون تومان)
۱ TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC 24GB انویدیا ۱۰۶,۰۰۰,۰۰۰ تا ۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰

با وجود این که کارت گرافیک حیاتی‌ترین قطعه در اجرای بازی‌ها می‌باشد، با این حال صرفا اکتفا کردن به این ماژول نمی‌توانید تجربه‌‌ی مناسبی داشته باشید. در واقع کارت گرافیک بایستی در یک تعادل با سایر قطعات شما خریداری شود در غیر این صورت می‌تواند موجب گلوگاه یا باتل نک شده و قدرت پردازشی کامپیوتر شما را محدود کند.

از این رو ما در این مقاله گزینه‌هایی متناسب با قدرت پردازشی سایر قطعات پیش بینی کرده‌ایم. بدیهی است که اگر توان هزینه‌ کردن بیشتر برای این قطعه را دارید، می‌توانید در صورت سازگاری با سایر ماژول‌ها این کار را انجام دهید.


سیستم خنک کننده (Cooling)

تاثیر گذارترین عامل در فرسودگی قطعات گرما است. از این جهت برای سیستمی که قرار است پردازش‌های سنگین مثل اجرای بازی انجام دهد، داشتن یک سیستم خنک کننده مناسب امری ضروری است. با توجه به تنوع سیستم‌های کولینگ (مایع، هوایی) گستره انتخاب در این مورد زیاد است.

اما به صرفه‌ترین و حداقلی‌ترین سیستم، قرار دادن دو فن ورودی هوایی و یک فن خروجی هوایی برای ایجاد فشار هوای مثبت درون کیس است. البته باید در نظر داشت که امروزه غالب پردازنده‌های موجود در بازار با یک فن هوایی عرضه می‌شوند.

نام قطعه بازه قیمت (میلیون تومان)
۱ ROG Strix LC II 360MM ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ تا ۱۲,۰۰۰,۰۰۰

علاوه بر این بایستی به صورت مستقل خنک کنندگی پردازنده را نیز در نظر داشت. امروزه غالب پردازنده‌های موجود در بازار با یک فن هوایی عرضه می‌شوند. با این حال شما می‌توانید بسته به شرایط و کارکرد خود اقدام به تهیه‌ی سیستم‌های خنک کننده‌ی مستقل نمایید. در همین راستا می‌توانید به مقاله‌ی «تفاوت سیستم خنک کننده‌‌ هوایی و آبی کامپیوتر در چیست؟» مراجعه کنید.


حافظه موقت (RAM)

رم یا حافظه موقت یک حافظه بسیار پر سرعت است که امکان انتقال و آدرس دهی بسیار سریع برای پردازنده ها را فراهم می آورد. حافظه بالاتر به پردازنده اجازه می‌دهند فرآیند محاسبات را سریع‌تر انجام دهد در نتیجه بالا بردن رم، سرعت کامپیوتر شما را نیز افزایش خواهد داد. همچنین سرعت رم بالاتر به معنای پردازش سریع‌تر و به طبع تجربه روان‌تر خواهد بود. اما همیشه هم تهیه رم‌ها با فرکانس بالا نمی‌تواند سرعت سیستم شما را از یک حدی بالاتر ببرد.

رم TridentZ از Gskillرم TridentZ از Gskill

علت این امر محدودیت پردازنده‌های شما در بررسی و پردازش این داده‌ها است. در واقع همواره یک نقطه طلایی بین عملکرد پردازنده‌ها، پشتیبانی مادربرد و سرعت رو وجود دارد که گزینه ایده آل و مقرون به صرفه را برای شما تعیین می‌کند. برای مثال در اکثر پردازنده‌های مرکزی امروزی فرکانس رم ۳۰۰۰ تا ماکسیمم ۳۶۰۰ مگاهرتز تمام نیاز‌های شما را رفع خواهد کرد.

مدل برند نور پردازی قیمت (میلیون تومان)
۲ Corsair VENGEANCE RGB 48GBx2 5200MHz DDR5 کرسیر  دارد ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ تا ۱۷,۲۰۰,۰۰۰
۴ Patriot Viper Venom RGB DDR5 32GBx2 5600MHz پاتریوت دارد ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ تا ۱۲,۷۰۰,۰۰۰

با این حال با توجه به سنگین‌تر شدن بازی‌ها و نیازمندی بیشتر آن‌ها به منابع سخت افزاری و حافظه، داشتن حجم بالاتر در رم می‌تواند تاثیر باشد. ۱۶ گیگابایت حافظه رم با چینش دو کاناله (دو ماژول ۸ گیگابایتی) می‌تواند نیاز کاربران گیمر را نیز به طور کامل برطرف سازد. با این حال در راهنمای خرید بهترین کامپیوتر گیمینگ حرفه‌ای مقدار بیش از نیاز کاربران در نظر گرفته شده است.


حافظه SSD

درایوهای SSD با برخورداری از سرعت خواندن و نوشتن به مراتب بالا‌تر از هارد دیسک‌ها، گزینه بسیار مناسبی برای بهبود سرعت و راندمان کامپیوترهای رومیزی و حتی لپ تاپ‌ها هستند. نصب سیستم عامل یا بازی مورد نظر روی حافظه SSD، سرعت لودینگ و اجرای آن‌ها بالا می‌برد. انتخاب ظرفیت SSD بسته به نیاز شما خواهد داشت. یک نمونه حداقل ۵۱۲ گیگابایتی برای سیستم گیمینگ میان رده انتخابی ایده‌آل محسوب می‌شود.

راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ حرفه‌ای | دی ۱۴۰۲ - ویجیاتوراهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ حرفه‌ای | دی ۱۴۰۲ - ویجیاتو

SSDهای سریع و اینترنال XPG از جمله محصولات جدید ADATA هستند که کاربری خیلی بهتری از نظر سرعت خواندن و نوشتن داده‌ها دارند. این حافظه پرچمدار، قابلیت‌های خاص خودش را مثل کنترل سیلیکون موشن و تراشه‌های جدید دارد که باعث می‌شود سرعت خواندن و نوشتن بالایی را از آن ببینیم. در ادامه و در طراحی سری XPG از نورپردازی RGB استفاده شده که ظاهر زیبایی به آن داده و البته قابلیت شخصی‌سازی را با نرم‌افزار RGB Control دارد.

مدل برند درگاه قیمت (میلیون تومان)
۱ XPG SPECTRIX S40G 2TB XPG ای دیتا PCIe ۱۱,۲۰۰,۰۰۰ تا ۱۱,۴۰۰,۰۰۰
WD Blue WDS200T2B0C 2TB NVME M.2 وسترن دیجیتال PCIe ۱۳,۱۰۰,۰۰۰ تا ۱۳,۳۰۰,۰۰۰

منبع تغذیه (Power)

پاور قطعه‌ای است که وظیفه‌ی تامین انرژی مورد نیاز قطعات را برعهده دارد. تهیه‌ی یک پاور با توان پایین‌تر از انرژی مورد نیاز قطعات می‌تواند بر عملکرد قطعات تاثیر منفی داشته باشد و باعث کاهش عمر مفید قطعات شود؛ از این رو بایستی هنگام خرید به میزان توان خروجی پاور که بر اساس وات معرفی می‌شود، توجه کنید.

البته لازم است بدانید عددی که به عنوان توان خروجی اعلام می‌شود، در واقع حداکثر توان آن و تنها در زمان پیک مصرف منبع تغذیه است. از طرفی انتخاب و خرید یک پاور مناسب و با توان بالا می‌تواند در آینده کمک شایانی به شما کند و با ارتقای سیستم، شما دیگر نیازی به خرید یک پاور با توان بالاتر که عموما قیمت بالایی نیز دارند نخواهید داشت.

راهنمای خرید سیستم گیمینگ بالا رده - پاورراهنمای خرید سیستم گیمینگ بالا رده - پاور

چه میزان توان خروجی برای من مناسب است؟

پاسخ این سوال تا حد زیادی بستگی به سیستمی دارد که قصد دارید تهیه کنید. برای مثال برای یک کامپیوتر معمولی پایین رده با کاربرد خانگی ۳۰۰ وات کافی خواهد بود اما برای سیستم‌های گیمینگ داستان متفاوت است. در خرید سیسیتم‌ها گیمینگ توجه کنید که همواره توان خروجی به یک استاندارد حدقلی از توان کامپیوترتان بالاتر باشد، خصوصا اگر قصد دارید سخت افزار خود را در طی چندسال آینده آپگرید کنید.

چطور توان خروجی کامپیوترم را محاسبه کنم؟

برای یک پی سی گیمینگ میان رده و با توجه به پیشنهادات در این مقاله، حداقل توان ۶۵۰ برای شما مناسب خواهد بود؛ البته اگر در آینده قصد آپگرید کامپیوتر خود را دارید بهتر است به فکر منبع تغذایه‌ای با توان ۷۰۰ وات به بالا باشید. با این حال برای محاسبه دقیق حداقل توان مورد نیاز خود می‌توانید از ماشین حساب رایگان کولر مستر یا نسخه فارسی آن یعنی گرین استفاده کرده، تا با استفاده از آن منبغ تغذیه مناسب خود را انتخاب کنید.  در همین راستا نیز می‌توانید مطلب «هنگام خرید پاور برای کامپیوتر به چه نکاتی توجه کنیم؟» را مطالعه کنید.

مدل برند توان خروجی (وات) نور پردازی بازه قیمت (میلیون تومان)
۱  ROG Strix 1000W Aura Edition Gold ایسوس ۱۰۰۰ دارد ۱۲,۹۰۰,۰۰۰ تا ۱۳,۹۰۰,۰۰۰
۳ ROG STRIX 1200W Gold Aura Edition ایسوس ۱۲۰۰ دارد ۱۹,۰۰۰,۰۰۰ تا ۲۴,۰۰۰,۰۰۰

منابع تغذیه سری ROG ایسوس که از نوع کاملا ماژولار هستند، همواره ویژگی‌های پاورهای رده بالا و گران قیمت را با بهای نسبتا زیادی برایتان مهیا می‌سازند. راندمان یا میزان بهره‌وری (Efficiency) این منبع تغذیه با توجه به استاندارد ۸۰PLUS امتیاز رنگ طلایی را دریافت می‌کند که نشان دهنده عملکرد عالی آن است.

این مدل جزو مناسب‌ترین گزینه‌ها در رده‌ی پاورهای حرفه‌ای توان بالا قرار دارد. در نظر داشته باشید که اگر قصد تهیه‌ی کارت‌ گرافیک ۴۰۹۰ را دارید، بهتر است خرید پاورها با توان بالای ۹۰۰ وات را در نظر داشته باشید.


کیس

در نهایت اسمبل همه‌ی این قطعات نیازمند یک کیس مناسب است. کیس‌ها با توجه به تعداد پورت، وجود یا عدم وجود قاب شیشه‌ای، ورودی میکروفن، خروجی هدفون، سیستم خنک کننده و نورپردازی در رنج قیمت‌های متفاوتی قرار می‌گیرند. با این حال انتخاب و خرید کیس گیمینگ تا حد زیادی به خود شما بستگی دارد. در سیستم‌های گیمینگ به دلیل دمای بالای حاصل از قطعات انتخاب یک کیس بزرگ که شرایط چرخش هوا و خنک سازی قطعات را ممکن سازد، بهترین گزینه است. در همین راستا می‌توانید مقاله «در هنگام خرید کیس کامپیوتر به چه عواملی توجه کنیم؟» مطالعه کنید.

مدل برند نور پردازی بازه قیمت (میلیون تومان)
۱ Razer Tomahawk ATX ریزر دارد ۱۲,۰۰,۰۰۰ تا ۱۲,۵۰۰,۰۰۰
۲ ROG Hyperion GR701 ایسوس دارد ۲۱,۰۰,۰۰۰ تا ۲۳,۵۰۰,۰۰۰
۳ iCUE 5000X RGB QL Edition کرسیر دارد ۱۰,۴۰۰,۰۰۰ تا ۱۱,۶۰۰,۰۰۰
۴ MASTERBOX TD500L کولر مستر دارد ۳,۵۰۰,۰۰۰ تا ۴,۰۰۰,۰۰۰

جمع کردن کامپیوتر گیمینگ حرفه‌ای

حال که تک به تک قطعات مورد نیاز و گزینه‌های در دسترس آن را بررسی کردیم، وقت آن رسیده که برآورد قیمتی از خروجی نهایی داشته باشیم. توجه کنید که این دو لیست تنها پیشنهاد ما با توجه به موجودی و قیمت‌های بازار ایران است. شما می‌توانید با توجه به توضیحات ارائه شده و بسته به بودجه و نیاز خود درباره‌ی جزییات بهترین سیستم گیمینگ مورد نظرتان تصمیم بگیرید.

لیست اول – پلتفرم اینتل

نام قطعه مدل حداقل قیمت (میلیون تومان)
مادربرد ASUS TUF Gaming Z790 Plus D5 ۱۵,۵۰۰,۰۰۰
پردازنده مرکزی (CPU) Intel Core i7 13700K ۱۹,۰۰۰,۰۰۰ 
کارت گرافیک (GPU) TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC 24GB ۱۰۶,۰۰۰,۰۰۰
حافظه SSD XPG SPECTRIX S40G 2TB ۱۱,۲۰۰,۰۰۰
حافظه موقت (RAM) Patriot Viper Venom RGB DDR5 32GBx2 5600MHz ۱۱,۰۰۰,۰۰۰
سیستم خنک کننده (Cooling) ROG Strix LC II 360MM ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ 
منبع تغذیه (Power)  ROG Strix 1000W Aura Edition Gold ۱۲,۹۰۰,۰۰۰
کیس انتخابی ۳,۵۰۰,۰۰۰
جمع کل ۱۹۰,۱۰۰,۰۰۰

لیست دوم – پلتفرم ای‌ام‌دی

نام قطعه مدل حداقل قیمت (میلیون تومان)
مادربرد ASUS PRIME X670P ۱۲,۰۰۰,۰۰۰
پردازنده مرکزی (CPU)   Ryzen 9 7900 ۲۱,۰۰۰,۰۰۰
کارت گرافیک (GPU) TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC 24GB ۱۰۶,۰۰۰,۰۰۰
حافظه SSD XPG SPECTRIX S40G 2TB ۱۱,۲۰۰,۰۰۰
حافظه موقت (RAM) Patriot Viper Venom RGB DDR5 32GBx2 5600MHz ۱۱,۰۰۰,۰۰۰
سیستم خنک کننده (Cooling) ROG Strix LC II 360MM ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ 
منبع تغذیه (Power)  ROG Strix 1000W Aura Edition Gold ۱۲,۹۰۰,۰۰۰
کیس انتخابی ۳,۵۰۰,۰۰۰
جمع کل ۱۸۸,۶۰۰,۰۰۰

مانیتور مناسب گیمینگ

در انتها، یک سیستم مناسب بدون استفاده از نمایشگری قدرتمند و با قابلیت‌های مناسب نمی‌تواند تجربه‌ی بصری عالی از ویرایش، مشاهده فیلم و عکس و مهم‌تر از همه گیم، را در اختیار ما قرار دهد. از این رو و با توجه به قیمت بالای مانیتورهای مناسب گیمینگ و همچنین اهمیت ویژگی‌هایی چون رزولوشن، پنل، نرخ تازه سازی تصویر (Refresh rate)، زمان واکنش (Response Time) و غیره پیشنهاد می‌شود مطالب زیر را بررسی نمایید:


کلام آخر

این مقاله حاصل برآورد تیم ویجیاتو از بازار نه چندان پررونق حال حاضر ایران و با در نظر گرفتن وضعیت معیشتی مخاطب عام بود. ما سعی کردیم باکیفیت‌ترین گزینه‌ها در رنج قیمت متوسط را از آیتم‌های حاضر در بازار را برای خرید یک کامپیوتر گیمینگ حرفه‌ای انتخاب کنیم. با این حال در نهایت این شما هستید که باید بنا به نیاز، توقعات و بودجه خود، انتخاب کنید؛ اگر در مسیر انتخاب، خرید سیستم گیمینگ و اسمبل کامپیوتر خود سوالی دارید، تیم ویجیاتو در بخش نظرات پاسخگوی شما خواهد بود.

.cls-1{fill:#231f20;}.cls-2{fill:#ed145b;}

پرسش‌های متداوم در مورد سیستم گیمینگ حرفه‌ای

چه انتظاری از یک کامپیوتر گیمینگ حرفه‌ای می‌توان داشت؟

چند سیستم گیمینگ حرفه‌ای معرفی شده در این مقاله توانایی اجرای بازی‌های جدید نسل هشتم را با تنظیمات بالا خواهند داشت. علاوه بر این چنین سیستمی نیاز روزانه شما به وب گردی، اجرای محتوای‌های صوتی و ویدئویی، نمایش فایل و اسناد و اجرای بدون اختلال نرم افزارهای سنگین را به راحتی برآورده خواهد کرد.

با چه بودجه‌ای می‌توان یک کامپیوتر گیمینگ حرفه‌ای بست؟

با توجه به نوسانات بازار، ارز، قیمت قطعات و عوامل دیگر، مشخص کردن یک بودجه‌ای ثابت برای یک کامپیوتر مخصوص بازی ارزان قیمت سخت است. برای همین در هر دوره در ویجیاتو قیمت‌ها را به روز رسانی کرده و همچنین تا جای ممکن پاسخگوی پرسش‌های شما نیز خواهیم بود.

با کامپیوتر گیمینگ حرفه‌ای بازی‌ها را روی چند فریم ریت می‌توان تجربه کرد؟

محاسبه‌ی نرخ فریم نهایی بدون در نظر گرفتن تک به تک ماژول‌ها ممکن نیست با این حال سیستم گیمینگ میان رده فوق قادر است در بازی فورتنایت نرخ به صورت میانگین ۲۹۰ فریم در ثانیه و سی‌اس گو تا ۴۰۰ فریم بر ثانیه را برای کاربران فراهم کند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.