راهنمای خرید مودم TD-LTE ایرانسل

اگر به سایت ایرانسل مراجعه کرده باشید یا با حضور در یکی از دفاتر این شرکت برای اینترنت ثابت TD-LTE ثبت‌نام کنید؛ چندین مودم TD-LTE به شما پیشنهاد می‌شود. کدام‌یک از مودم‌های TD-LTE ایرانسل برای شما مناسب است؟

این روزها برای استفاده از اینترنت بی‌سیم و قابل حمل دو گزینه پیش‌رو دارید: اینترنت ۴G و اینترنت TD-LTE. ما قبلا در یک مقاله دیگر به طور مفصل درباره تفاوت‌های هریک از این دو نوع اینترنت و مودم‌های آن‌ها صحبت کردیم. این مقاله را می‌توانید از روی لینک زیر مطالعه کنید:

بیشتر بخوانید: مودم ۴G بخریم یا مودم TD-LTE؟

اما اگر تصمیم خودتان را گرفتید و می‌خواهید از اینترنت TD-LTE استفاده کنید؛ کدام‌یک از مودم‌های پیشنهادی ایرانسل را خریداری می‌کنید؟ تفاوت این مودم‌ها در چیست و چه امکانات و ویژگی‌هایی دارند؟ با ما باشید تا در ادامه هریک از مودم‌های فعلی ایرانسل را به شما معرفی کنیم:

مودم TF-i60 G1: بهترین مودم ۴.۵G/TDLTE از هر نظر

مکان استفاده: داخلی

مزیت ویژه: پشتیبانی از VPN، سرعت بالا و گیرندگی سیگنال خوب، ۴.۵G

قیمت: حدود ۳ میلیون تومان

بررسی و تست مودم ایرانسل TF-i60 G1

بررسی و تست مودم ایرانسل TF-i60 G1

ما عاشق مودم ایرانسل G1 هستیم؛ چون همه مزایا را با هم دارد: یک مودم ۴.۵G/TDLTE با سرعت و گیرندگی عالی (تصور کنید سرعت اینترنت خانه شما واقعا ۱۲۰ مگابیت باشد)؛ پشتیبانی از VPN، درگاه شبکه اترنت گیگابیت، پنل کاربری نسبتا تمیز و کاربرپسند، قیمت ارزان در مقایسه با دیگر مودم‌های رقیب و راحتی در آنلاک مودم.

در ماه‌های اخیر، این مودم فروش بالایی داشته و بسیاری از اپراتورها نیز آن را به مشتری پیشنهاد می‌دهند. شما می‌توانید از هر دو سیم کارت اینترنت موبایل و اینترنت tdlte روی این مودم استفاده کنید و هر کجا با خود ببرید.

خرید مودم ایرانسل TF-i60 G1

مودم TF-i60 B1: مودم ۴.۵G خوش قیمت و خوش مشخصات

مکان استفاده: داخلی

مزیت ویژه: پشتیبانی از ۴.۵G، پشتیبانی از VPN، قیمت بسیار خوب

قیمت: حدود ۲.۵ میلیون تومان

مودم i60 b1

مودم i60 b1

جدیدترین مودم ۴.۵G/TDLTE ایرانسل است که در همراه اول با نام HA6400 و در مبین‌نت با نام MN6300D شناخته می‌شوند.

مودم ایرانسل TF-i60 B1 مشخصات خوبی دارد اما در ابتدا تصور می‌شد نباید سرعت و کارایی خوبی، به اندازه مشخصات‌اش داشته باشد ولی کم‌کم این باور نقض شد و تست‌ها نشان داد یک مودم نسبتا قوی است.

این مودم از رده LTE Cat 6 با حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت و قابلیت CA است؛ وای‌فای دو بانده AC1200 دارد؛ از دو درگاه شبکه اترنت گیگابیتی پشتیبانی می‌کند؛ باندهای FDD و TDD در ایران را کاملا پشتیبانی کرده و در نهایت، قیمت رقابتی بسیار خوبی دارد.

در بازار این مودم را می‌توانید با ۲ میلیون تومان هم بخرید.

خرید مودم ایرانسل TF-i60 B1

مودم TF-i60 S1: مودم بومی و تولید داخل ایرانسل

مکان استفاده: داخلی

مزیت ویژه: پشتیبانی از اینترنت ۴G و TD-LTE، وای‌فای دو بانده

قیمت: حدود ۲ میلیون تومان

مودم ایرانسل tf-i60 s1

مودم ایرانسل tf-i60 s1

ایرانسل در سال ۱۴۰۰ اقدام به راه‌اندازی یک خط تولید مودم بومی به نام TF-i60 S1 کرد. تا مدت‌ها مشخصات سخت‌افزاری این مودم برای کاربران مشخص نبود ولی به تدریج و با ورود این مودم به بازار، یکی یکی مزایا و معایب و مشخصات آن شفاف شد.

مودم ایرانسل S1 با Tf-i60 H1 تفاوت‌های اساسی دارد و نباید این‌طور تصور کنید که مدل ایرانی H1 است. مودم ایرانسل S1 در همان رده LTE Cat 6 با سرعت ۳۰۰ مگابیت است و از هر دو فرکانس‌های FDD و TDD پشتیبانی می‌کند.

این مودم برخلاف مدل H1 به وای‌فای دو بانده مجهز است و از درگاه‌های شبکه اترنت گیگابیتی سود می‌برد ولی به درگاه خط تلفن ثابت RJ11 و کانکتورهای آنتن خارجی مجهز نیست.

برای دانستن تفاوت‌های دو مودم TF-i60 S1 و TF-i60 H1 به مطلب «۸ تفاوت بزرگ مودم جدید ایرانسل TF-I60 S1 با TF-I60 H1 (هواوی B612)» مراجعه کنید.

خرید مودم ایرانسل TF-i60 S1

مکان استفاده: داخلی

مزیت ویژه: پنل کاربری با امکانات خوب، سرعت و گیرندگی سیگنال بالا

قیمت: از ۵ میلیون تومان به بالا

مودم ایرانسل TF-i60 H1

مودم ایرانسل TF-i60 H1

تقریبا می‌توان گفت بهترین مودم TDD ایرانسل در بازار است که در ایران هم با استقبال و فروش بالایی روبرو شد. چون به طور همزمان از اینترنت ۴G و TD-LTE پشتیبانی می‌کند و سرعت دانلودی تا ۳۰۰ مگابیت دارد.

یعنی شما می‌توانید روی این مودم هم سیم‌کارت اینترنت معمولی یا همان ۴G ایرانسل را انداخته و استفاده کنید یا از سیم‌کارت و اینترنت TD-LTE بهره ببرید.

امکان افزودن آنتن خارجی را می‌دهد و درگاه‌های شبکه اترنت و خط تلفن ثابت به اندازه کافی دارد. وای‌فای دو بانده، قابلیت تجمیع فرکانس، اتصال همزمان ۳۰ نفر به وای‌فای و ابزارهای دیگر مدیریت پنل از دیگر ویژگی‌های آن هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مودم TF-i60 و دانستن مزایا و معایب آن به لینک مودم TF-i60 بروید.

خرید مودم ایرانسل TF-i60 H1

مودم TK-2510 Plus: مدل به‌روزتر TK-2510

مکان استفاده: داخلی

مزیت ویژه: درگاه‌های اترنت بیشتر برای کسب‌وکارها

قیمت: حدود ۳ میلیون تومان

مودم ایرانسل TK-2510 Plus

مودم ایرانسل TK-2510 Plusایرانسل در سال ۹۸ مودم TK-2510 Plus را عرضه کرد به طور مشخص یک مدل به‌روز از مودم TK-2510 است. در دو مقاله «نگاهی به مودم TD-LTE جدید TK-۲۵۱۰ Plus ایرانسل: چند به‌روزرسانی کوچک و تعداد درگاه‌های بیشتر» و «تفاوت مودم‌های TK۲۵۱۰ و TK۲۵۱۰ Plus چیست و کدام‌یک بهتر است؟» به طور کامل درباره این مودم و تفاوت‌هایش با مودم اصلی صحبت کردم.

یکی از تفاوت‌های اصلی مودم TK-۲۵۱۰ Plus با مدل قبلی در تعداد درگاه‌ها است. در پشت دستگاه ۴ درگاه LAN دیده می‌شود که برای اتصال لپ‌تاپ، کامپیوتر، مودم و دیگر تجهیزات با استفاده از کابل شبکه هستند.

سرعت شبکه TD-LTE این مودم تفاوتی با مدل پیشین ندارد و همان حداکثر سرعت ۱۲۰ مگابیت برای دانلود و ۳۰ مگابیت برای آپلود را به دست می‌دهد.

روی وای‌فای هم تا ۳۰ کاربر به طور همزمان می‌توانند به مودم متصل شوند که البته بیشتر از ۴ الی ۵ دستگاه وصل شوند؛ عملا سرعت اینترنت افت محسوسی خواهد کرد.

آنتن‌های مودم TD-LTE جدید ایرانسل از نوع داخلی و هم برای موبایل و هم برای وای‌فای از نوع MIMO ۲×۲ هستند.

کسب‌وکارها، شرکت‌ها، افرادی که می‌خواهند چند نفره از مودم استفاده کنند؛ بهتر است مدل TK۲۵۱۰ Plus را خریداری کنند که تعداد درگاه‌های شبکه بیشتری دارد.

خرید مودم ایرانسل TK-2510 PLUS

مودم GP-2101 Plus: مدل به‌روزتر GP-2101

مکان استفاده: داخلی

مزیت ویژه: درگاه‌های بیشتر و فریم‌ویر به‌روزتر

قیمت: حدود ۲.۵ میلیون تومان

مودم ایرانسل GP-2101 Plus

مودم ایرانسل GP-2101 Plusمودم ایرانسل GP۲۱۰۱ Plus از نظر نام و ظاهر بسیار شبیه به مودم GP۲۱۰۱ است. حتا مشخصات این دو مودم هم بسیار به هم نزدیک است. از نظر قیمتی هم نزدیک به هم هستند. در مقاله «تفاوت مودم‌های ایرانسل GP۲۱۰۱ و GP۲۱۰۱ Plus چیست؟» به طور کامل این دو مودم را با هم مقایسه کردم.

تراشه مودم استفاده شده روی این مودم‌های از نوع LTE Cat۴ است که حداکثر سرعت دانلود ۱۲۰ مگابیت و حداکثر سرعت آپلود ۵۰ مگابیت می‌شود.

وای‌فای تک بانده با MIMO ۲×۲ و حداکثر ۳۰ کاربر همزمان، استفاده از آداپتور برق و عدم پشتیبانی از باتری، پردازنده Sequans و عدم پشتیبانی از VoWiFi و VoLTE، پشتیبانی از NAT و IPv۶ دیگر مشخصات مشترک و مشابه این دو مودم ایرانسل هستند.

شاید بتوان گفت تنها تفاوت این دو مودم اینترنت ثابت نسل چهار در تعداد درگاه‌های شبکه LAN است. 

مودم GP۲۱۰۱ از یک درگاه LAN یا RJ۴۵ سود می‌برد ولی مودم GP۲۱۰۱ Plus به ۴ درگاه LAN مجهز شده است که امکان اتصال تعداد دستگاه‌های بیشتری با کابل شبکه به مودم و اینترنت TD-LTE را فراهم می‌کند.

خرید مودم GP-2101 plus

مودم B5142: کاربران خانگی حرفه‌ای

مکان استفاده: داخلی

مزیت ویژه: –

قیمت: حدود ۱/۸۰۰/۰۰۰ تومان

مودم ایرانسل B-5142

مودم ایرانسل B-5142مودم تی‌دی‌ال‌تی B۵۱۴۲ در سال ۱۳۹۸ به فهرست مودم‌های TD-LTE افزوده شده است و نسخه سفارشی شده‌ای از مودم هواوی B۵۱۴۲ است.

یک مودم رومیزی TD-LTE در رده Cat۴ با سرعت ۱۲۰ مگابیت بر ثانیه و ۲ درگاه شبکه اترنت، یک درگاه RJ۱۱ تلفن خانگی، شیار سیم‌کارت و وای‌فای ۸۰۲.۱۱n. واقعا چیزی بیشتر درباره این مودم نیست که بیان شود.

وزن آن ۴۰۰ گرم است تا نشان دهد کاملا یک مودم رومیزی TD-LTE است. از باندهای فرکانسی B۴۱ و B۴۳ پشتیبانی می‌کند و ۱۶ کاربر به طور همزمان می‌توانند به آن وصل شوند.

خرید مودم ایرانسل B5142

مودم TK-2510: کاربران خانگی حرفه‌ای

مکان استفاده: داخلی

مزیت ویژه: دو درگاه LAN

قیمت: حدود ۱/۵ میلیون تومان

مودم ایرانسل TK-2510

مودم ایرانسل TK-2510

یکی از معمولی‌ترین مودم‌های TD-LTE برای کاربران خانگی است. از وای‌فای MIMO 2×۲ پشتیبانی می‌کند ولی احتمالا فقط روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز فعال است.

سرعت دانلود و آپلود اطلاعات به ترتیب برابر ۱۲۰ و ۳۰ مگابیت بر ثانیه است. دو درگاه LAN دارد تا بتوانید از طریق کابل دو دستگاه را به اینترنت متصل کنید.

وزن آن حدود ۴۰۰ گرم است که زیاد سنگین نیست و برای حمل و نقل خوب است اما اندازه نسبتا بزرگی دارد.

حداکثر ۳۰ کاربر می‌توانند به این مودم متصل شوند. از قابلیت‌هایی مانند IPv6، DMZ، پورت فورواردینگ و IPv6 پشتیبانی می‌کند. یکی از مودم‌هایی است که کاربران خانگی و اداری می‌توانند خریداری کنند.

خرید مودم ایرانسل TK-2510

مودم GP-2101: کاربران خانگی عادی

مکان استفاده: داخلی

مزیت ویژه: اندازه کوچک و وزن سبک

قیمت: حدود ۳ میلیون تومان

مودم ایرانسل GP-2101

مودم ایرانسل GP-2101

این مودم TD-LTE نیز برای کاربران خانگی و داخل ساختمان مناسب است و احتمالا در اطراف خود افراد زیادی را مشاهده کردید که از آن استفاده می‌کنند.

کاملا یک مودم خانگی است. یک درگاه LAN دارد و از وای‌فای MIMO 2×۲ پشتیبانی می‌کند. با برق شهری تغذیه می‌کند و سرعت دانلود و آپلود آن همانند مدل قبلی است؛ یعنی ۱۲۰ مگابیت برای دانلود و ۳۰ مگابیت برای آپلود.

تمامی ویژگی‌های مودم TK-2510 را دارد با این تفاوت که از ۳۲ کاربر متصل به طور همزمان پشتیبانی می‌کند و از نظر اندازه و وزن نیز اوضاع بهتری دارد. فقط ۲۷۰ گرم وزن دارد. 

خرید مودم ایرانسل GP-2101

مودم ZW101: کاربران تجاری و سازمانی

مکان استفاده: فضای باز

مزیت ویژه: تغذیه از طریق PoE؛ ضد آب، گیرندگی بالا به خاصر نصب در فضای باز

قیمت: حدود ۸ میلیون تومان

مودم ایرانسل ZW101

مودم ایرانسل ZW101

وقتی می‌گوییم این مودم برای فضای باز مناسب است؛ مشتریان آن نیز مشخص می‌شوند. یکی از مصارف اینترنت TD-LTE برای کارگاه‌ها و کارخانه‌ها، شرکت‌های تجاری و سازمان‌ها است.

این مودم برای افرادی که در فضاهای باز و بیرون از ساختمان کار می‌کنند و نیاز به اینترنت دارند؛ یا در نقطه‌ای هستند که گیرندگی سیگنال ضعیف است؛ باز هم می‌توانند مشتریش باشند.

این مودم طوری طراحی شده است که روی پایه یا تجهیزات دیگر نصب می‌شود و نیازی به اتصال مستقیم برق شهری ندارد و از قابلیت PoE برای منبع تغذیه استفاده می‌کند.

در بسیاری از ویژگی‌ها همانند دو مودم قبلی است و تفاوتی ندارد جز اینکه برای فضای باز طراحی شده است. سرعت دانلود آن ۱۲۰ مگابیت و سرعت آپلود آن ۳۰ مگابیت است. یک درگاه LAN دارد و ضد آب است.

خرید مودم ایرانسل ZW101

معروف‌ترین مودم TD-LTE ایرانسل، مودم هواوی B612 یا TF-i60 H1 است که در حال حاضر گران‌ترین مودم این شرکت هم هست.

پس از آن، مودم‌های TF-i60 G1 و TF-i60 S1 مشتریان زیادی دارند و مودم تازه‌وارد TF-i60 B1 نیز دارد به فروش خوبی می‌رسد. دلیل استفاده از این مودم‌ها، پشتیبانی همزمان از اینترنت موبایل و tdlte و سرعت ۳۰۰ مگابیتی است.

مودم فضای باز ZW101 نیز برای افرادی که در حاشیه شهرها هستند یا در روستا زندگی می‌کنند و می‌خواهند قدرت گیرندگی سیگنال بالایی داشته باشند؛ مناسب است.

پس از این مودم‌ها، به مدل‌هایی مانند TK2510 Plsu و GP-2101 Plus می‌رسیم که فقط TD-LTE هستند و از اینترنت موبایل پشتیبانی نمی‌کنند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.