راهنمای خرید بهترین موس گیمینگ

تجهیزاتی نظیر کیبورد و موس گیمینگ به دلیل استفاده روزانه و طولانی، به سرعت دچار استهلاک می‌شوند. انتخاب و خرید بهترین موس های گیمینگ نیازمند آگاهی از ویژگی‌هایی مانند وزن، اندازه موس، جنس کابل استفاده شده، سنسور به کار رفته در آن و جنس و کیفیت ساخت آن می‌باشد. همچنین باید شکل در دست گرفتن موس خود را در نظر داشته باشید.

<!–

–>

موس های گیمینگ بازار کدامندموس های گیمینگ بازار کدامند

یک موس گیمینگ خوب می‌تواند تفاوت زیادی را در یک بازی ایجاد کند. راحتی موس در دست، باعث می‌شود که دقت بیشتری در حرکات سریع داشته باشید. این تفاوت زمانی بیشتر به چشم شما می‌آید که بازی‌های سبک شوتر را با یک موس مناسب امتحان کنید. همچنین داشتن یک موس‌پد با کیفیت، تجربه گیمینگ مناسب‌تری در اختیار شما می‌گذارد. از این رو در این راهنمای خرید ویجیاتو به معرفی ۱۰ مدل از بهترین موس‌های گیمینگ پرداختیم.


بهترین موس گیمینگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

قبل از خرید موس گیمینگ باید ویژگی‌های آن را بشناسید. موس گیمینگ اغلب دارای چند دکمه اضافه برای کنترل کردن حساسیت موس، تغییر پروفایل موس و اسنایپر مود است. همچنین داشتن کابل بلند و یا حتی امکان تغییر وزن موس می‌تواند از ویژگی‌های یک موس گیمینگ باشد.

موس گیمینگ گلوریسموس گیمینگ گلوریس

ارگونومی موس گیمینگ هم یکی از ویژگی‌هایی است که باید از آن اطلاع داشته باشید. اغلب موس‌ها طراحی شده‌اند تا برای استفاده از هر دو دست مناسب باشند. این موضوع در بعضی مواقع باعث شده که موس گیمینگ در دست راحت نباشد. با این حال بعضی برندها با تجربه بالای خود موس‌های مناسبی برای استفاده از هر دو دست طراحی کرده‌اند.

قابلیت برنامه‌ریزی دکمه‌های موس گیمینگ، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید از وجود آن اطمینان حاصل کنید. تعداد دکمه‌های موس گیمینگ، اسکیت‌های آن و کیفیت ساخت موس گیمینگ هم از دیگر نکاتی است که حائز اهمیت هستند.


موس گیمینگ ایسوس TUF Gaming M3

ایسوس (ASUS) یکی از کمپانی‌های مطرح در محصولات گیمینگ است. این کمپانی از برترین تولید کنندگان کارت‌های گرافیک تا مادربرد و حتی تجهیزات جانبی گیمینگ است. موس TUF Gaming M3 یکی از موس‌های خوب و ارزان قیمت این برند است. این موس با قیمتی کمتر از ۱ میلیون تومان انتخابی بسیار وسوسه انگیز است.

موس گیمینگ ایسوسموس گیمینگ ایسوس

بلافاصله پس از در دست گرفتن این موس، کیفیت ساخت بالا توجه شما را جلب خواهد کرد. این موس برای افراد راست دست طراحی شده و ۷ دکمه قابل برنامه‌ریزی برای گیمرها روی آن در نظر گرفته شده است. وزن این موس گیمینگ ۸۶ گرم بوده و نسبتا سبک وزن به حساب می‌آید. وزن این موس برای بازی‌های شوتر کاملا مناسب و خوش دست است.

ارگونومی این موس برای افرادی که با نوک انگشت و یا پنجه، موس را در دست می‌گیرند مناسب است. میزان حساسیت این موس بین ۲۰۰ تا ۷۰۰۰ DPI است. در این موس از سنسور PWM 3325 استفاده می‌شود و همچنین دارای فرکانس ارسالی (Polling Rate) ۱۰۰۰ هرتز است. به گفته ایسوس مقاومت سیم این موس تا ۱.۵ برابر بیشتر از حد معمول استفاده موس‌های دیگر است.

موس گیمینگ ایسوسموس گیمینگ ایسوس

ایسوس این موس گیمینگ را به RGB مجهز کرده و کنترل آن را از طریق AURA Sync ممکن کرده است، تا آن را با دیگر تجهیزات RGB خود ست کنید. ویژگی کنترل نور و تعیین عملکرد دکمه، در موس‌های هم قیمت به ندرت یافت می‌شود که باعث بیشتر شدن ارزش خرید این موس می‌شود. شاید تنها مشکل این موس جنس سیم آن باشد که با توجه به برچسب قیمتی که دارد می‌توان این مورد را نادیده گرفت.


موس گیمینگ لاجیتک G203 Lightsync

کمپانی‌های تولید کننده موس‌های گیمینگ همواره در حال توسعه و تولید محصولات جدید هستند. گاهی این توسعه فقط شامل بهبود در کیفیت متریال و پیشرفت‌هایی جزئی در محصولات قدیمی می‌شود. همین موضوع باعث شده خرید این موس‌های گیمینگ، با قیمت کمتری از محصولات جدید دیگر امکان پذیر باشد. لاجیتک (Logitech) هم از این روش در این موس استفاده کرده است.

موس گیمینگ لاجیتکموس گیمینگ لاجیتک

در محدوده قیمت ۱ تا ۱.۵ میلیون تومان، این موس لاجیتک انتخابی عالی برای همه گیمرها به حساب می‌آید. این موس با داشتن وزن ۸۵ گرم، نسبتا سبک محسوب می‌شود و برای بازی‌های شوتر ایده‌آل است. از ویژگی‌های این موس به شکل آن می‌توان اشاره کرد که برای تمام شکل‌های نگهداری در دست مناسب است.

داشتن ۶ کلید روی این موس به شما در بازی کمک خواهد کرد همچنین می‌توان از طریق نرم‌افزار، این دکمه‌ها را به دلخواه برنامه‌ریزی کرد. همچنین اسکیت‌های این موس از تفلون خالص است تا حرکت روان روی موس پد داشته باشد. همچنین سنسور Hero با حساسیت ۸۰۰۰ DPI، این موس را به رقیبی برای موس‌های گران قیمت‌تر تبدیل کرده است.

موس گیمینگ لاجیتک G203موس گیمینگ لاجیتک G203

بزرگ‌ترین تفاوت ظاهری این موس با نسخه قدیمی‌تر خود یعنی G203 Prodigy، در نورپردازی آن است. نسخه قدیمی فقط دارای لوگو لاجیتک بود که نور ثابت و آبی رنگ داشت. این موس علاوه بر RGB بودن لوگو، دارای نورپردازی RGB با قابلیت برنامه ریزی در سه ناحیه است.


موس گیمینگ ریزر Viper Mini

ریزر یکی از محبوب‌ترین برندها در میان گیمرهاست که چندین سال است که مشغول به تولید تجهیزات گیمینگ می‌باشد. این برند، معروف به تولید محصولات گران قیمت و بالارده است. حال اگر بدانید این کمپانی یک موس گیمینگ ارزان قیمت تولید کرده است اما کیفیتی در حد و اندازه یک موس بالارده دارد شاید متعجب شوید.

موس گیمینگ ریز وایپر مینیموس گیمینگ ریز وایپر مینی

این موس در محدوده قیمت ۱ تا ۱.۵ میلیون رقیب مستقیم موس لاجیتک G203 Lightsync است که پیش‌تر به آن اشاره کردیم. این موس گیمینگ با وزن تقریبا ۶۰ گرم بسیار سبک محسوب می‌شود. این وزن کم در موس در بازی‌های شوتر بسیار کارآمد ظاهر خواهد شد.

طراحی این موس گیمینگ تنها برای کسانی که موس خود را با کف دست می‌گیرند مناسب نخواهد بود. همچنین نورپردازی این موس به صورت RGB است که در لوگو و زیر موس در بخش پشتی موس قرار گرفته است. سنسور استفاده شده در این موس PWM 3359 است و فرکانس ارسالی ۱۰۰۰ هرتز را در این موس گیمینگ داریم.

موس گیمینگ ریزر موس گیمینگ ریزر

نرم‌افزار ریزر به شما امکانات گسترده‌ای برای شخصی سازی نورپردازی، تعیین عملکرد برای هر دکمه، تعیین ماکرو و همچنین تعیین هایپر شیفت (Hyper Shift) را به شما می‌دهد. هر ۶ دکمه قابل برنامه ریزی هستند اما با استفاده از قابلیت هایپر شیفت، می‌توان گفت موس شما دارای ۱۱ دکمه می‌باشد. این موس گیمینگ ارزش خرید بسیار بالایی دارد.


لاجیتک G305 LIGHTSPEED

به عنوان یک گیمر، این نکته که بهترین تجهیزات گیمینگ را برای استفاده داشته باشید مهم است. این موضوع باعث می‌شود دلیلی نداشته باشید تا کسی جز خود را مقصر عملکرد در بازی بدانید. اگر به دنبال یک موس می‌گردید که شما را در عملکرد شگفت‌زده کند، لاجیتک G305 یک انتخاب مناسب است.

موس گیمینگ لاجیتک G305موس گیمینگ لاجیتک G305

این موس که قیمتی بین ۱ تا ۱.۵ میلیون قیمت دارد گزینه‌ وایرلس در این محدوده قیمت به حساب می‌آید. موس گیمینگ لاجیتک با همان شکل معروف مورد استفاده در دیگر محصولات این کمپانی معرفی شده که خود این موضوع نشان دهنده خوش دست بودن موس G305 است.این موس برای تم شکل‌های در دست گرفتن مناسب است.

این موس وایرلس با سنسور معروف Hero عرضه شده تا هنگام بازی کردن هیچ هدفی را از دست ندهید. حساسیت این موس تا ۱۲۰۰۰ DPI قابل تنظیم است و فرکانس ارسالی ۱۰۰۰ هرتز در این موس دیده می‌شود. این موس با استفاده از یک باطری قلمی توانایی همراهی شما تا ۶ ماه را خواهد داشت.

موس گیمینگ لاجیتک G305موس گیمینگ لاجیتک G305

وزن این موس با یک باطری قلمی در حدود ۱۰۰ گرم است که می‌توان با ترفند استفاده از باطری نیم قلمی وزن این موس را به حدود ۸۶ گرم رساند. این موس دارای ۶ دکمه است که از طریق نرم‌افزار می‌توان آن‌ها را برنامه ریزی کرد. در موس G305 خبری از نورپردازی نیست.


موس گیمینگ لاجیتک مدل G502 Hero

تعجبی ندارد که باز هم یک موس گیمینگ از برند لاجیتک را برای شما در نظر داشته باشیم. این برند، با تجربه بسیار زیاد خود در حوضه تولید تجهیزات گیمینگ، یک موس گیمینگ بسیار محبوب را با ویژگی‌های بسیار زیادی معرفی کرده و بدون شک یکی از محبوب‌ترین موس‌های این برند است.

موس گیمینگ لاجیتکموس گیمینگ لاجیتک

در محدوده قیمت ۱.۵ تا ۲ میلیون یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های انتخابی، G502 Hero است. مدل قبلی موس G502 یک مدل گیمینگ محبوب و پرفروش بود. حالا می‌بینیم که لاجیتک این موس را به سنسور Hero مجهز کرده تا بیش از پیش از موس G502 یک قهرمان بسازد. همچنین حساسیت این سنسور از ۱۰۰ تا ۲۵۰۰۰ DPI قابل تنظیم است.

این موس گیمینگ بسیار خوش دست بوده و همان حس G502 که با آن آشنایی داریم را به ما منتقل می‌کند. ۱۱ دکمه قابل برنامه‌ریزی در این موس جای گرفته است. این دکمه‌ها تماما امکان شخصی سازی گسترده‌ای از طریق نرم‌‌ افزار را به ما می‌دهد. شاید تنها ایراد در این موس وزن ۱۲۱ گرمی آن باشد که با اضافه شدن وزنه‌ها به ۱۳۹ گرم خواهد رسید.


کرسیر Corsair Nightsword

برای داشتن کمی تنوع بد نیست به سراغ برند کرسیر برویم و یکی از محصولات پر طرفدار این برند را ببینیم. کرسیر هم یکی از کمپانی‌های مطرح در تولید تجهیزات با کیفیت کامپیوتر است. این موس با لاجیتک G502 مقایسه می‌شود و با دیدن آن شباهت‌های بسیار زیادی بین این دو موس گیمینگ می‌بینیم.

موس گیمینگ کرسیرموس گیمینگ کرسیر

این موس در محدوده قیمت ۲ تا ۲.۵ میلیون گزینه‌ای متفاوت و کمیاب محسوب می‌شود. با این حال کرسیر در ساخت این موس گیمینگ از ۱۰ دکمه استفاده کرده و برنامه‌ریزی این دکمه‌ها از طریق نرم‌افزار آی‌کیو (iCue) امکان پذیر است. شما همچنین دسترسی به تنظیم نورپردازی RGB این موس را از طریق این نرم‌افزار دارید.

کرسیر موس گیمینگ خود را به سنسور PWM 3391 مجهز کرده و حساسیت این سنسور تا ۱۸۰۰۰ DPI قابل تنظیم است. همچنین فرکانس ارسالی ۱۰۰۰ هرتز در این سنسور مشاهده می‌شود. از دیگر شباهت‌های این موس به لاجیتک G502، متغیر بودن وزن آن است که از ۱۱۹ گرم تا ۱۴۱ گرم قابل تغییر خواهد بود.


گلوریس Model O Wireless

گلوریس یکی از برندهایی بود که با معرفی موس Model O به سرعت در دل گیمرها جای گرفت. دلیل آن هم طراحی متفات این موس و وزن پایین آن بود. یکی از انتخاب‌های هیجان انگیز در حوضه قیمتی بین ۲.۵ تا ۳ میلیون این موس است. موس گیمینگ گلوریس Model O به صورت وایرلس است. با این حال برای این مدل یک کابل در نظر گرفته شده تا در صورت نیاز از این موس به صورت سیمی هم بتوان استفاده کرد. از نکات قابل توجه این موس شکل آن است که برای استفاده از هر دو دست مناسب می‌باشد.

موس گیمینگ گلوریسموس گیمینگ گلوریس

این موس وایرلس سبک وزن تنها ۶۹ گرم وزن دارد که هنگام استفاده به مدت طولانی به هیچ عنوان باعث خستگی دست نخواهد شد. این موس دارای ۶ دکمه است که برنامه‌ریزی آن از طریق نرم افزار امکان پذیر است. همچنین نورپردازی بسیار زیبای این موس را می‌توانید در این نرم افزار شخصی سازی کنید.

موس گیمینگ گلوریس وایرلسموس گیمینگ گلوریس وایرلس

این مدل از سنسور GLORIOUS BAMF استفاده می‌کند که به صورت انحصاری توسط گلوریس طراحی و تولید می‌شود. میزان حساسیت این سنسور تا ۱۹۰۰۰ DPI قابل تنظیم است. همچنین اسکیت‌های این موس گیمینگ از تفلون خالص است تا به راحتی روی موس پد حرکت داشته باشد.


موس گیمینگ ایسوس مدل Gladius III RGB Wireless

در محدوده قیمت ۳ تا ۳.۵ میلیون می‌توانید موس لاجیتک G502 Hero Wireless را خریداری کنید. تنها تفاوت این موس لاجیتک با نمونه سیمی آن در وایرلس بودن این نسخه خلاصه می‌شود. به همین دلیل بد نیست نگاهی به یک موس متفاوت داشته باشیم. ایسوس Gladius III Wireless هم یکی از گزینه‌های جذاب این محدوده قیمت است.

موس گیمینگ ایسوسموس گیمینگ ایسوس

این موس ظاهری بسیاز زیبا دارد و طراحی آن به شکلی است که فقط افراد راست دست توانایی استفاده از آن را دارند. ارتفاع موس نسبتا زیاد است و باعث شده تا برای در دست گرفتن به هر شکلی مناسب باشد. همچنین کیفیت ساخت بالای این موس از دیگر نکات مثبت در این موس گیمینگ است.

تعداد دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی در این موس ۶ عدد است که برای تعیین عملکرد این دکمه‌ها به نرم افزار مخصوص ایسوس نیاز دارید. همچنین این مدل از نورپردازی RGB بهره می‌برد که با استفاده از AURA Sync می‌توانید موس خود را با دیگر تجهیزات خود هماهنگ کنید.

موس گیمینگ وایرلس ایسوسموس گیمینگ وایرلس ایسوس

وزن این موس ۸۶ گرم است که با توجه به اندازه آن مناسب است. سنسور این مدل گلادیوس PAW3370 است. این سنسور از طریق نرم افزار می‌تواند حساسیت بین ۱۰۰ تا ۲۶۰۰۰ DPI را فراهم کند. این موس به همراه یک کابل Type C عرضه می‌شود تا بتوان با استفاده از سیم هم از این موس استفاده کرد.


موس گیمینگ ریزر مدل Viper Ultimate

بدون شک این موس در لیست ما حضور خواهد داشت. یکی از بهترین موس های گیمینگ بازار، عضو بزرگ خانواده وایپر است که پیدا کردن نقص در آن غیر ممکن است. این موس بسیار زیبا، ساخته شده تا بهترین خروجی را از عملکرد شما به نمایش بگذارد. این موس در محدوده قیمتی بالای ۴ میلیون تومان جای می‌گیرد.

موس گیمینگ ریزرموس گیمینگ ریزر

مار خوش خط و خال ریزر به واسطه طراحی خود برای استفاده از هر دو دست مناسب است و کیفیت ساخت فوق‌العاده بالایی دارد. این موس را می‌توان به همراه داک شارژر و در صورت عدم نیاز، بدون داک خریداری کرد. وایپر آلتیمیت می‌تواند شما را تا ۷۰ ساعت مداوم بدون نیاز به شارژ کردن همراهی کند.

این موس ریزر از ۸ دکمه بهره می‌برد و شما می‌توانید از طریق نرم افزار، ماکروها و عملکرد هر دکمه را برنامه‌ریزی کنید. این مدل نیز سایر اکثر ماوس‌های گیمینگ ریزر از نورپردازی RGB زیبایی بهره می‌برد.

موس گیمینگ ریزر وایپر آلتیمیتموس گیمینگ ریزر وایپر آلتیمیت

سنسور موس ریزر آلتیمیت، Focus Plus نام دارد و به صورت انحصاری توسط ریزر توسعه پیدا کرده است. این سنسور دارای حساسیت حداکثر ۲۰۰۰۰ DPI است و فرکانس ارسالی ۱۰۰۰ هرتز را دارا می‌باشد. وزن وایپر آلتیمیت ۷۴ گرم بوده که با توجه به کیفیت ساخت بسیار بالای آن سبک وزن به حساب می‌آید.


موس گیمینگ لاجیتک مدل G PRO X SUPERLIGHT

رقیب مستقیم و سرسخت وایپر آلتیمیت، این موس لاجیتک است که محبوبیت شدیدی در دل گیمرها دارد. اکثر گیمرها در مسابقات از موس G PRO X SUPERLIGHT استفاده می‌کنند. دلیل محبوبیت این موس در کیفیت، زیبایی، دقت و عملکرد آن خلاصه می‌شود. این موس با قیمت بیش از ۴ میلیون در دسترس است.

موس گیمینگ لاجیتک G Pro Xموس گیمینگ لاجیتک G Pro X

کیفیت ساخت این موس نظر شما را بلافاصله پس از در دست گرفتن جلب می‌کند. یک موس بسیار مقاوم که از وزن بسیار پایین ۶۰ گرمی دارد. همچنین ارگونومی این موس برای انواع مختلف نگه داشتن در دست، مناسب است. لاجیتک یک کابل هم برای شما در بسته‌بندی قرار داده تا در صورت نیاز بتوانید از آن به صورت سیمی استفاده کنید.

این موس دارای ۵ دکمه قابل برنامه‌ریزی است و تنظیم عملکرد دکمه‌ها از طریق نرم افزار مخصوص لاجیتک قابل انجام است. برای استفاده بهینه از باطری، لاجیتک نورپردازی برای این موس را در نظر نگرفته است و فقط لوگوی معروف خود را روی آن حک کرده است. همچنین یکی از بزرگ‌ترین نقاط مثبت این موس، اسکیت‌های آن است که بخش زیادی از موس را در برگرفته است.

موس گیمینگ لاجیتکموس گیمینگ لاجیتک

سنسور استفاده شده در این موس همان طور که حدس می‌زنید سنسور Hero است که تعریف آن را بارها شنیده‌اید. حساسیت این سنسور را لاجیتک تا ۲۵۰۰۰ DPI در نظر گرفته است و بیش از نیاز ۹۹ درصد گیمرهاست. همچنین فرکانس ارسالی ۱۰۰۰ هرتز در این موس دیده می‌شود و این مقدار فرکانس ارسالی تقریبا در همه موس‌های گیمینگ به همین صورت است.


نتیجه گیری

انتخاب و خرید موس گیمینگ در هر رده قیمتی می‌تواند سخت باشد چرا که تنوع گسترده‌ای از محصولات را در بازار مشاهده می‌کنیم. سعی کردیم در این مقاله بهترین انتخاب‌ در رده‌های قیمتی مختلف را معرفی کنیم و بهترین موس های گیمینگ با ارزش خرید بالا را به شما معرفی کنیم.

بهترین موس گیمینگ وایرلس ارزان قیمت کدام است؟

لاجیتک G305 یکی از موس‌های وایرلس ارزان قیمت است که ارزش خرید بسیار بالایی دارد. سنسور دقیق، عمر طولانی باطری و طراحی مناسب آن، از ویژگی‌های این موس است.

آیا سنسور استفاده شده در بهترین موس گیمینگ مهم است؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های موس، سنسور آن است. سنسور میزان دقت در موس، حداکثر سرعت قابل استفاده و شتاب موس را مشخص می‌کند که هرکدام از آن‌ها نقشی موثر در عملکرد یک موس گیمینگ خوب دارند.

بهترین موس گیمینگ ارزان قیمت برای بازی‌های شوتر کدام است؟

موس گیمینگ ریزر Viper Mini، یکی از بهترین موس‌های بازار با قیمت پایین است که در کنار کیفیت بالای خود از عملکرد بسیار خوبی هم برخوردار است.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.