راهنمای خرید بهترین موس گیمینگ ریزر

گیمرهای حرفه‌ای همواره در تلاش هستند تا در کنار بالا بردن مهارت خود در بازی‌ها، از بهترین تجهیزات موجود در بازار استفاده کنند. این موضوع باعث می‌شود تا با استفاده از بروزترین محصولات، به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن بازی خود را ادامه دهند. یکی از کمپانی‌هایی که فعالیت بسیاری در ساخت تجهیزات گیمینگ دارد ریزر (Razer) است. موس گیمینگ ریزر می‌تواند با استفاده از طراحی بسیار ارگونومیک و سنسورهای دقیق به رمز پیروزی شما در نبردها تبدیل شود.

<!–

–>

راهنمای خرید موس گیمینگ ریزرراهنمای خرید موس گیمینگ ریزر

انتخاب و خرید تجهیزاتی نظیر کیبورد و موس گیمینگ، به دلیل استفاده روزانه و طولانی گیمر به سرعت دچار استهلاک می‌شوند. با این وجود انتخاب و خرید بهترین موس گیمینگ نیازمند آگاهی از ویژگی‌هایی مانند وزن، اندازه ماوس، جنس کابل استفاده شده، سنسور به کار رفته در آن و جنس و کیفیت ساخت آن می‌باشد. کمپانی ریزر با سابقه درخشان خود در این زمینه، پیشنهادات بسیار جذابی را در اختیار شما خواهد گذاشت. در ادامه این راهنمای خرید ویجیاتو به شما بهترین موس‌های این کمپانی را معرفی می‌کنیم.


بهترین موس گیمینگ ریزر چه ویژگی‌هایی دارد؟

قبل از خرید موس گیمینگ ریزر باید ویژگی‌های آن را بشناسید. موس گیمینگ ریزر اغلب دارای چند دکمه اضافه برای کنترل کردن حساسیت موس، تغییر پروفایل موس و در برخی مدل‌ها اسنایپر مود است. همچنین داشتن کابل بلند و یا حتی در صورت وایرلس بودن، ارائه داک شارژر می‌تواند از ویژگی‌های موس گیمینگ ریزر به شمار برود.

 ویژگی‌های بهترین موس گیمینگ ریزر ویژگی‌های بهترین موس گیمینگ ریزر

ارگونومی موس گیمینگ هم یکی از ویژگی‌هایی است که باید از آن اطلاع داشته باشید. برخی از موس‌های ریزر، طراحی شده‌اند تا برای استفاده از هر دو دست مناسب باشند. با این وجود تعداد قابل توجهی از موس‌های ریزر برای یک دست طراحی شده‌اند. بنابراین اگر قصد خرید یک ماوس گیمینگ دارید که به بیشترین ارگونومی دست پیدا کنید، برای شما گزینه‌های زیادی وجود خواهد داشت.

قابلیت برنامه‌ریزی دکمه‌های موس گیمینگ، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید از وجود آن اطمینان حاصل کنید. ریزر در موس‌های گیمینگ خود دکمه‌های اضافی را برای تنظیم ماکرو، و انجام تنظیمات اضافی قرار می‌دهد. شما می‌توانید با نصب نرم افزار مخصوص به این تنظیمات دسترسی یابید. تعداد دکمه‌های موس گیمینگ، اسکیت‌های آن و کیفیت ساخت موس گیمینگ ریزر هم از دیگر نکات بسیار حائز اهمیت به شمار می‌رود.


موس ریزر مدل DeathAdder ESSENTIAL

زمانی که ریزر مدل DeathAdder را معرفی کرد، نگاه بسیاری از گیمرها را به خود جذب کرد. طراحی منحصر به فرد و ارگونومی فوق‌العاده آن، باعث شد تا به سرعت در دل همه جایگاه خاصی داشته باشد. با وجود قدیمی بودن این محصول، قیمت بسیار پایینی نیز دارد. به همین منظور در بازار می‌تواند یک جایگزین مناسب برای محصولات متفرقه محسوب شود.

موس ریزر DeathAdder ESSENTIALموس ریزر DeathAdder ESSENTIAL

قیمت این موس گیمینگ در بازار کمتر از ۱ میلیون تومان است. ریزر در زمان ساخت این محصول، سنگ تمام گذاشت و موس بسیار با کیفیت را به گیمرها ارائه کرد. این موس با داشتن وزن ۹۰ گرمی، نسبتا سبک محسوب می‌شود و برای بازی‌های شوتر ایده‌آل است. از ویژگی‌های این موس باید به شکل آن اشاره کرد که برای افراد راست دست طراحی شده، و ارگونومی فوق‌العاده‌ای دارد.

داشتن ۶ کلید روی این موس به شما در بسیاری از بازی‌ها کمک بزرگی خواهند کرد. ریزر طول عمر کلیدهای این محصول را تا ۱۰ میلیون کلیک اعلام کرده که مقدار بسیار مناسبی به شمار می‌رود. همچنین سنسور مناسبی با حساسیت ۶۴۰۰ DPI، این موس گیمینگ ریزر را به رقیبی بزرگ برای محصولات متفرقه تبدیل کرده است. از دیگر ویژگی‌های این محصول باید به نورپردازی RGB اشاره کرد که جلوه آن را بیش از پیش جذاب‌تر نشان می‌دهد.


موس گیمینگ ریزر مدل Viper Mini

ریزر یکی از محبوب‌ترین برندها در میان گیمرهاست که چندین سال است که مشغول به تولید تجهیزات گیمینگ می‌باشد. این برند، معروف به تولید محصولات گران قیمت و بالارده است. حال اگر بدانید این کمپانی یک موس گیمینگ ارزان قیمت تولید کرده است اما کیفیتی در حد و اندازه یک موس بالارده دارد شاید متعجب شوید.

موس Viper Miniموس Viper Mini

این موس در محدوده قیمت ۱ تا ۱.۵ میلیون تومان، رقیب مستقیم موس لاجیتک G203 Lightsync است. این موس گیمینگ ریزر با وزن تقریبا ۶۰ گرم بسیار سبک محسوب می‌شود. این وزن کم در موس باعث می‌شود تا در بازی‌های شوتر بسیار کارآمد ظاهر شود.

طراحی این موس گیمینگ تنها برای کسانی که موس خود را با کف دست می‌گیرند، مناسب نخواهد بود. همچنین نورپردازی این موس به صورت RGB در نظر گرفته شده که در لوگو و زیر موس، و در بخش پشتی موس تعبیه شده است. سنسور مورد استفاده در این موس PWM 3359 است و فرکانس ارسالی ۱۰۰۰ هرتز را در این موس گیمینگ ریزر مشاهده می‌کنیم.

نرم‌افزار مخصوص ریزر به شما امکانات گسترده‌ای برای شخصی سازی نورپردازی، تعیین عملکرد برای هر دکمه، تعیین ماکرو و همچنین تعیین هایپر شیفت (Hyper Shift) را به شما می‌دهد. هر ۶ دکمه قابل برنامه ریزی هستند اما با استفاده از قابلیت هایپر شیفت، می‌توان گفت موس شما دارای ۱۱ دکمه می‌باشد. این موس گیمینگ ارزش خرید بسیار بالایی دارد.


موس گیمینگ ریزر مدل Atheris

به عنوان یک گیمر، این نکته که بهترین تجهیزات گیمینگ را برای استفاده داشته باشید مهم است. استفاده از تجهیزات مناسب، به شما در بهبود عملکردتان در بازی‌ها کمک بسیار بزرگی خواهد کرد. اگر به دنبال یک موس می‌گردید که علاوه‌بر عملکرد مناسب وایرلس نیز باشد، موس گیمینگ ریزر مدل Atheris مناسب شما خواهد بود.

موس وایرلس Atherisموس وایرلس Atheris

این موس گیمینگ که قیمتی بین ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان دارد، اولین گزینه‌ وایرلس از برند ریزر در این لیست به حساب می‌آید. موس گیمینگ ریزر با طراحی جمع و جور و متقارن خود، برای استفاده از هر دو دست و با هر استایل مناسب است. البته اگر قصد استفاده از دکمه‌های اضافه آن را دارید باید بدانید که این دکمه‌ها، تنها در سمت راست ماوس قرار دارند.

این موس وایرلس وزن ۶۶ گرمی (بدون در نظر گرفتن باتری) دارد و وزن آن، با استانداردهای امروزی مقداری زیاد است. همچنین یک سنسور دقیق در آن استفاده می‌شود تا هنگام بازی کردن هیچ هدفی را از دست ندهید. حساسیت این موس تا ۷۲۰۰ DPI قابل تنظیم است و فرکانس ارسالی ۱۰۰۰ هرتز در این موس دیده می‌شود. این موس با استفاده از دو باتری قلمی توانایی همراهی شما تا ۳۵۰ ساعت را خواهد داشت.


موس ریزر مدل DeathAdder V2X Hyperspeed

همواره موس گیمینگ ریزر و به ویژه لاین DeathAdder، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده‌اند. به همین دلیل ریزر نیز با اپدیت‌های بسیار کوچک و بزرگ، هر ساله این لاین را در بازار زنده نگه می‌دارد. یکی از نمونه‌های بسیار باارزش این لاین، DeathAdder V2X Hyperspeed نام دارد که به صورت وایرلس به سیستم شما متصل خواهد شد.

موس ریزر DeathAdder V2X Hyperspeedموس ریزر DeathAdder V2X Hyperspeed

این موس در محدوده قیمت ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان گزینه‌ای فوق‌العاده محسوب می‌شود. ریزر در طراحی آن از ۷ دکمه استفاده کرده و برنامه‌ریزی این دکمه‌ها از طریق نرم‌افزار سیناپس (Synapse) امکان پذیر است. به منظور رسیدن به بیشترین مقدار شارژدهی، ریزر در این محصول از نورپردازی RGB استفاده‌ای نکرده است.

این کمپانی موس گیمینگ خود را به سنسور PixArt PAW3319 مجهز کرده و حساسیت این سنسور تا ۱۴۰۰۰ DPI قابل تنظیم است. همچنین فرکانس ارسالی ۱۰۰۰ هرتز در این سنسور مشاهده می‌شود. وزن این محصول با توجه به اینکه باید از دو باتری در آن استفاده کرد مقداری بالا است و تقریبا ۱۰۳ گرم خواهد بود.


موس ریزر مدل Basilisk X Hyperspeed

برند ریزر با تجربه بسیار زیاد خود در حوضه تولید تجهیزات گیمینگ، یک موس گیمینگ بسیار محبوب را با ویژگی‌های بسیار زیادی معرفی کرد. بدون شک یکی از محبوب‌ترین موس‌های گیمینگ این برند Basilisk X Hyperspeed است که شباهت‌های بسیار زیادی نیز به رقیب خود از برند لاجیتک دارد.

موس گیمینگ Basilisk X Hyperspeed از ریزرموس گیمینگ Basilisk X Hyperspeed از ریزر

در محدوده قیمت ۲ تا ۲.۵ میلیون تومان یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های قابل انتخاب، Basilisk X Hyperspeed است. این محصول جذاب به صورت وایرلس و از طریق دانگل USB به سیستم شما متصل می‌شود. همچنین حساسیت این سنسور تا ۱۶۰۰۰ DPI قابل تنظیم است. باید بدانید ۶ دکمه برای آن در نظر گرفته شده، و از طریق نرم افزار می‌توان وظایف مشخصی برای هر دکمه تعیین کرد.

این موس گیمینگ بسیار خوش دست بوده و در دست گرفتن آن، حسی بسیار نزدیک به لاجیتک G502 را به ما منتقل می‌کند. طراحی آن برای دست‌های بزرگ نیز مناسب است و تنها افرادی که از دست راست استفاده می‌کنند قادر به استفاده از آن هستند. همچنین وزن ۸۳ گرمی آن این موس را به یک محصول بسیار مناسب برای بازی‌های شوتر اول شخص تبدیل کرده است.


موس گیمینگ ریزر مدل Viper 8K

اگر بخواهیم لیستی از پیشگامان در صنعت گیمینگ را تهیه کنیم بدون شک ریزر جزو اولین کمپانی‌ها در این لیست خواهد بود. همه ما عادت داریم در موس‌های گیمینگ فرکانس ارسالی ۱۰۰۰ هرتزی را ببینیم. حال ریزر با معرفی این محصول، اولین موس گیمینگ با اتکا بر فناوری HyperPolling و فرکانس ارسالی ۸۰۰۰ هرتز را معرفی کرد.

موس گیمینگ ریزر Viper 8Kموس گیمینگ ریزر Viper 8K

یکی از انتخاب‌های هیجان انگیز در حوضه قیمتی بین ۲ تا ۲.۵ میلیون تومان این محصول است. موس گیمینگ ریزر با مدل Viper 8K دارای ویژگی‌های بسیار هیجان‌ انگیزی است. برای مثال یکی از نکات قابل توجه این موس شکل آن است که برای استفاده از هر دو دست مناسب می‌باشد. از دیگر نکات بسیار هیجان انگیز این محصول فرکانس ارسالی ۸۰۰۰ هرتزی آن به شمار می‌رود.

این موس گیمینگ ریزر بسیار سبک بوده و تنها ۷۱ گرم وزن دارد که هنگام استفاده به مدت طولانی باعث خستگی دست نخواهد شد. همچنین وزن پایین، این محصول را برای بازی‌های شوتر بسیار کارآمد خواهد کرد. این موس دارای ۸ دکمه است که برنامه‌ریزی آن از طریق نرم افزار امکان پذیر است. همچنین نورپردازی بسیار زیبای این موس را می‌توانید در این نرم افزار شخصی سازی کنید.

سنسور در نظر گرفته شده برای این موس گیمینگ توسط ریزر توسعه یافته است و FocusPlus نام دارد. این سنسور عملکرد فوق‌العاده دقیق دارد و میزان حساسیت این سنسور تا ۲۰۰۰۰ DPI قابل تنظیم است. همچنین اسکیت‌های این موس گیمینگ از تفلون خالص ساخته شده تا به راحتی روی موس پد حرکت داشته باشد.


موس گیمینگ ریزر مدل Orochi V2 Wireless

یکی از جدیدترین محصولات ریزر موس گیمینگ Orochi V2 Wireless است. این موس دارای انداره بسیار کوچکی بوده، و به صورت وایرلس به سیستم شما متصل می‌شود. شارژدهی آن نیز بسیار بالاست و می‌توانید با استفاده از دانگل تا ۴۲۵ ساعت، و از طریق بلوتوث تا ۹۵۰ ساعت از آن استفاده کرد.

ریزر Orochi V2 Wirelessریزر Orochi V2 Wireless

این موس ۲.۵ میلیون تومانی ظاهر بسیار ساده‌ای دارد، اما می‌توانید در بازار طرح‌های جالب و خاص برای تعویض رویه آن پیدا کنید. طراحی آن به شکلی است که با هر دو دست می‌توان از آن استفاده کرد. با این وجود تنها در سمت چپ آن دکمه‌های کناری قرار دارند و استفاده از آن، برای افراد با دست چپ تقریبا غیر ممکن خواهد بود. ارتفاع موس نسبتا زیاد است اما به دلیل داشتن اندازه بسیار کوچک، نمی‌توان آن را با کف دست گرفت.

همچنین کیفیت ساخت بالای این محصول از دیگر نکات مثبت در این موس گیمینگ ریزر است. تعداد دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی در این موس ۶ عدد است که برای تعیین عملکرد این دکمه‌ها به نرم افزار مخصوص ریزر نیاز دارید. برای بالا بردن شارژدهی این محصول، ریزر از نورپردازی RGB در این محصول استفاده نکرده است.

وزن این موس گیمینگ تنها ۶۰ گرم است که آن را به محصولی مناسب برای بازی‌های شوتر تبدیل می‌کند. سنسور استفاده شده در Orochi V2 Wireless توسط کمپانی پیکس آرت تامین شده و مدل آن PAW3369 است. حساسیت این موس گیمینگ را می‌توان تا ۱۸۰۰۰ DPI تنظیم کرد. عمر سوییچ‌های این موس ۶۰ میلیون کلیک عنوان شده که مقدار بسیار مناسبی است.


موس ریزر مدل Razer NAGA Trinity

قطعا همه گیمرها فقط به انجام بازی‌های شوتر اول شخص نمی‌پردازند. بازی‌های MOBA و MMO از محبوب‌ترین سبک‌ها به شمار می‌روند که پلیرهای بسیار زیادی نیز دارند. این دسته از گیمرها برای رسیدن به بیشترین سرعت به یک موس با دکمه‌های بسیار زیاد خواهند داشت. این دکمه‌ها باعث می‌شوند تا در کمترین زمان ممکن ری‌اکشن نشان دهند. ریزر برای این دسته از گیمرها موس Naga Trinity را ارائه می‌کند.

موس ریزر مدل Razer NAGA Trinityموس ریزر مدل Razer NAGA Trinity

این موس قیمتی در حدود ۳ میلیون تومان دارد و برای گیمرهایی که به بازی‌های MOBA و MMO علاقه دارند در نظر گرفته شده است. از ویژگی‌های بسیار جذاب این موس می‌توان به همراه داشتن ماژول ۱۲ دکمه، ماژول ۷ دکمه و ماژول ۲ دکمه اشاره کرد. شما می‌توانید به سادگی آن‌ها را تعویض کنید و به بازی کردن بپردازید.

طراحی این موس ۱۲۰ گرمی برای افراد با دست راست مناسب است و ارگونومی بسیار خوبی نیز دارد. سنسور موجود در این موس گیمینگ ریزر بسیار عملکرد دقیقی دارد و حساسیت آن تا ۱۶۰۰۰ DPI قابل تغییر خواهد بود. ریزر برای این محصول خود نورپردازی RGB نیز در نظر گرفته تا جلوه بسیار جذابی به آن ببخشد.


موس گیمینگ ریزر مدل Viper Ultimate

بدون شک این موس در لیست ما حضور خواهد داشت. یکی از برترین موس‌های بازار، عضو بزرگ خانواده وایپر است که پیدا کردن نقص در آن تقریبا غیر ممکن است. این موس بسیار زیبا، ساخته شده تا بهترین خروجی را از عملکرد شما به نمایش بگذارد. این موس در محدوده قیمتی بالای ۴ میلیون تومان جای می‌گیرد.

موس ریزر Viper Ultimateموس ریزر Viper Ultimate

این مار خوش خط و خال به واسطه طراحی فوق‌العاده خود برای استفاده از هر دو دست مناسب است و کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد. این موس را می‌توان به همراه داک شارژر و در صورت عدم نیاز، بدون داک خریداری کرد. وایپر آلتیمیت می‌تواند شما را تا ۷۰ ساعت مداوم بدون نیاز به شارژ کردن همراهی کند.

این موس ریزر از ۸ دکمه بهره می‌برد و شما می‌توانید از طریق نرم افزار، ماکروها و عملکرد هر دکمه را برنامه‌ریزی کنید. نورپردازی این موس در لوگوی ریزر جای دارد که به صورت RGB است. همچنین هنگام خاموش بودن این نورپردازی، لوگوی ریزر محو می‌شود و این ویژگی زیبایی خاصی به این موس گیمینگ می‌دهد.

سنسور استفاده شده در موس گیمینگ ریزر آلتیمیت، Focus Plus نام دارد و توسط ریزر توسعه پیدا کرده است. این سنسور دارای حساسیت حداکثر ۲۰۰۰۰ DPI است و فرکانس ارسالی ۱۰۰۰ هرتز را دارا می‌باشد. وزن وایپر آلتیمیت ۷۴ گرم بوده که با توجه به کیفیت ساخت بسیار بالای آن سبک وزن به حساب می‌آید.


موس ریزر مدل Basilisk V3 Pro

موس جدید کمپانی ریزر که Razer Basilisk V3 Pro نام دارد بسیار شبیه به مدل موس ریزر Basilisk V3 است. اما بهبودهایی در این مدل موس صورت گرفته که این بهبودها شامل سوییچ‌های اپتیکال جدید، نورپردازی RGB و یک اسکرول ویژه است که‌ می‌تواند بین حالت‌های عادی و Free Spin (چرخش بدون اصطکاک) تغییر حالت بدهد که قشر خاصی از کاربران یک ویژگی مثبت محسوب می‌شود.

موس ریزر مدل Basilisk V3 Proموس ریزر مدل Basilisk V3 Pro

کیفیت ساخت این موس، نظر شما را بلافاصله پس از استفاده از آن جلب خواهد کرد. یک موس بسیار مقاوم که از وزن ۱۱۲ گرمی دارد. همچنین ارگونومی این موس برای انواع مختلف نگه داشتن در دست، مناسب است. ریزر یک کابل هم برای شما در بسته‌بندی قرار داده تا در صورت نیاز بتوانید از آن به صورت سیمی استفاده کنید.

این موس دارای ۱۱ دکمه قابل برنامه‌ریزی است و تنظیم عملکرد دکمه‌ها از طریق نرم افزار مخصوص ریزر قابل انجام است. کمپانی ریزر از نورپردازی RGB برای این موس تقریبا در هر جایی استفاده کرده، تا به یک محصول بسیار زیبا دست یابد. عمر سوییچ‌های Basilisk V3 Pro تا ۹۰ میلیون کلیک خواهد بود که رقم بسیار بالایی به شمار می‌رود.

سنسور این محصول Focus Pro نام دارد که دارای دقت فوق‌العاده‌ای است و بدون شک درخور قیمت بالای آن است. حساسیت این سنسور را ریزر تا ۳۰۰۰۰ DPI اعلام کرده که بیش از نیاز ۹۹ درصد گیمرهاست. همچنین فرکانس ارسالی ۴۰۰۰ هرتز در این موس موجود است. و این مقدار فرکانس ارسالی تقریبا در هیچ موس‌ گیمینگ دیگری وجود ندارد.


نتیجه گیری

انتخاب و خرید موس گیمینگ در هر رده قیمتی می‌تواند سخت باشد چرا که تنوع گسترده‌ای از محصولات را در بازار مشاهده می‌کنیم. کمپانی ریزر با معرفی و تولید محصولات متنوع در رده‌های قیمتی مختلف و شکل‌های متفاوت، نیاز همه کاربران را به بهترین شکل رفع کند. سعی شده در این مقاله بهترین موس گیمینگ ریزر در رده‌های قیمتی مختلف را نشان دهیم و نمونه‌هایی با ارزش خرید بالا را به شما معرفی کنیم.

.cls-1{fill:#231f20;}.cls-2{fill:#ed145b;}
بهترین موس گیمینگ وایرلس ریزر کدام است؟

ریزر DeathAdder V2X Hyperspeed یکی از موس‌های وایرلس ارزان قیمت ریزر است که ارزش خرید بسیار بالایی دارد. سنسور دقیق، عمر طولانی باطری و طراحی مناسب آن، از ویژگی‌های این موس است.

آیا سنسور استفاده شده در موس گیمینگ مهم است؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های موس، سنسور آن است. سنسور میزان دقت در موس، حداکثر سرعت قابل استفاده و شتاب موس را مشخص می‌کند که هریک، نقشی موثر در عملکرد یک موس دارند. ریزر نیز همواره از بهترین سنسورهای بازار در محصولات خود استفاده می‌کند.

بهترین موس گیمینگ ارزان قیمت برای بازی‌های شوتر کدام است؟

موس گیمینگ ریزر Viper Mini، یکی از بهترین موس‌های بازار با قیمت پایین است که در کنار کیفیت بالای خود از عملکرد بسیار خوبی هم برخوردار است.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.