راهنمای خرید بهترین مودم بی‌سیم بازار؛ ۱۰ مدل برای اینترنت پرسرعت

در راهنمای خرید بهترین مودم بی‌سیم دیجی کالا مگ، به معرفی طیف گسترده‌ای از مودم‌های LTE و TD LTE باکیفیت بازار می‌پردازیم و تعدادی از مودم‌های ADSL پرفروش را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 مودم روتر بی سیم ADSL2 Plus و VDSL2 دی لینک مدل DSL-224 NEW

۲,۴۰۰,۰۰۰

تومان

 مودم روتر بی‌سیم ADSL2 Plus تی پی-لینک مدل W8961N

۹۰۸,۱۰۰

تومان

مودم TD-LTE ایرانسل مدل TF-i60 H1

Best Wireless Modems 1

ایرانسل در بازار ایران به نمایندگی شرکت هواوی مودم‌های بی‌سیم زیادی را در رنج‌های قیمتی متفاوت روانه‌ی بازار کرده که مدل TF-i60 H1 یکی از بهترین‌ها به شمار می‌رود. این مودم بی‌سیم قابلیت پشتیبانی از اتصال ۳۲ نفر به اینترنت را دارد و از نسل چهارم و پنجم اینترنت (۴G و ۵G) همراه به خوبی پشتیبانی می‌کند. محدوده‌ی فرکانس این کالای خوش ساخت و گران‌قیمت ایرانسل ۲.۴ تا ۲.۴۸۳۵ گیگاهرتز و در پشت بدنه‌ی آن پورت RJ-۴۵ WAN/LAN، پورت RJ-45 به همراه شیار سیم کارت به چشم می‌خورد.

حضور پورت WAN در این مودم، دریافت اینترنت از دستگاه‌های دیگر و به اشتراک‌گذاری آن از طریق شبکه‌ی بی‌سیم TF-i60 H1 را امکان‌پذیر می‌کند. پشتیبانی همزمان از ۴ عدد SSID از قابلیت‌های بسیار خوب این دستگاه است. انرژی این مودم بی‌سیم از آداپتور برق ۱۰۰ تا ۲۴۰ ولت تأمین می‌شود و در شرایط ایده‌آل حداکثر سرعت انتقال داده‌ها در این محصول به ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. همچنین به لطف پشتیبانی این محصول از استاندارد LTE Cat ۶، امکان به اشتراک گذاری عکس‌ها و فیلم‌های ۴K و بهره‌برداری از برنامه‌های کاربردی مربوط به واقعیت مجازی برای کاربران میسر است.

چهار نشانگر LED برای نمایش وضعیت پورت‌های شبکه (LAN)، نمایش وضعیت شبکه بی‌سیم، وضعیت روشن و خاموش کردن دستگاه و وضعیت اتصال اینترنت روی بدنه‌ی این محصول جمع‌وجور و سبک وزن تعبیه شده است. این محصول قابلیت اتصال ۲ عدد آنتن خارجی LTE را نیز دارد. این محصول پشتیبانی از کدهای دستوری (USSD) و پنل دریافت و ارسال SMS را نیز برای کاربران به همراه می‌آورد.  اگر به دنبال خرید بهترین مودم بی‌سیم ایرانسل هستید، شاید این محصول بتواند گزینه‌ی بسیار خوبی برای شما باشد. به همراه این مودم بسته ۷۸۰ گیگابایت اینترنت یکساله ایرانسل نیز به شما تقدیم می‌شود.

مودم TD-LTE ایرانسل مدل TF-i60 H1 به همراه بسته 780 گیگابایت اینترنت یکساله

مودم ۴G/TD-LTE همراه اول مدل HA6400 UNLOCK

Best Wireless Modems 2

اگر از کاربران شرکت همراه اول هستید، شاید مدل HA6400 UNLOCK به عنوان بهترین مودم بی‌سیم همراه اول انتخاب خوبی برای شما باشد، چرا که این محصول مجهز به تکنولوژی ۴.۵G LTE CAT6 است که با داشتن آنتن‌های چهارگانه داخلی (MIMO 4×۴) امکان رسیدن به سریع‌ترین سرعت در اتصال به اینترنت را برای شما فراهم می‌کند. این مودم بی‌سیم گران‌قیمت اما فوق‌العاده باکیفیت از محدوده فرکانس ۲.۴GHz و ۵.۰GHz پشتیبانی می‌کند و با تمامی سیستم‌عامل‌ها سازگاری دارد. این مودم آنلاک شده است و به جز سیم‌کارت همراه اول، قابلیت اتصال سیم‌کارت سایر شرکت‌های مخابراتی را نیز دارد.

برای اتصال کاربران از طریق کابل شبکه، دو پورت LAN با سرعت ۱۰۰۰ مگابایت در ثانیه در نظر گرفته شده و همچنین با پشتیبانی از تکنولوژی وای فای نسل پنجم سرعت اتصال کاربران در شرایط ایده‌آل به ۱۲۰۰ مگابایت در ثانیه نیز می‌رسد. در پشت بدنه‌ی این محصول پورت RJ-۴۵ LAN به همراه شیار سیم کارت دیده می‌شود و کاربران می‌توانند از حداکثر سرعت دانلود ۳۰۰ مگابایت در ثانیه لذت ببرند. حداکثر ۶۴ کاربر قادر هستند به طور همزمان به این مودم بی‌سیم متصل شوند و با استفاده از سیم‌کارت TD_LET می‌توانند اینترنتی با سرعت ۵ تا ۸۰ مگابیت داشته باشند.

به همراه این محصول یک عدد سیم‌کارت با ۱۰۰ گیگابایت اینترنت سه ماهه تقدیم کاربران می‌شود که پس از اتمام حجم قابلیت شارژ تا ۱۰۰۰ گیگابایت به مدت یکسال را دارد. همچنین این قابلیت برای شما در دسترس است تا به صورت غیرحضوری سیم‌کارت اینترنت خود را فعال کنید. در حال حاضر، به دلیل قابلیت‌های کاربردی و قیمت منطقی، این مودم جز پر طرفدارترین مودم‌های TD-LTE بازار است.

مودم 4G/TD-LTE همراه اول مدل HA6400 UNLOCK به همراه سیمکارت TD-LTE و 100گیگابایت اینترنت یکساله

مودم ۴G/TD-LTE آسیاتک مدل TF-i60 G1

Best Wireless Modems 3

آسیاتک در جایگاه یک شرکت مخابراتی و رتبه برتر کشوری، مودم بی‌سیم ۴G/TD-LTE مدل TF-i60 G1 را با قابلیت‌های مناسب در اختیار کاربران قرار داده است. این مودم بی‌سیم که طراحی متفاوتی نسبت به سایر مودم‌های موجود در بازار دارد، می‌تواند از شبکه‌های نسل ۴ و ۴.۵ تلفن همراه پشتیبانی کند و قابلیت نصب سیم‌کارت‌های معمولی (FD) و TD-LTE را نیز دارد. این مودم باتری ندارد و انرژی مورد نیاز آن از طریق آداپتور به برق ۱۰۰ تا ۲۴۰ ولت شهری تأمین می‌شود. همچنین تا حداکثر ۳۲ کاربر می‌توانند به صورت هم‌زمان به وای‌فای ایجاد شده توسط مودم آسیاتک مدل TF-i60 G1 وصل شوند.

این مودم بی‌سیم آسیاتک چهار چراغ LED در قسمت جلویی دارد که وضعیت مودم را نمایش می‌دهد و با استفاده از آن‌ نیازی به مراجعه به پنل کاربری برای بررسی قدرت سیگنال و کیفیت آنتن‌دهی نیست. این محصول با همه‌ی سیستم‌عامل‌ها سازگار است و دسترسی به اینترنت نسل چهار ثابت یا TD-LTE را برای کاربران امکان‌پذیر می‌سازد. این سرویس در مقایسه با سایر سرویس‌های موجود اینترنت ثابت از جمله Dial-up، ADSL و WiMAX تجربه سرعت بالاتری را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

البته پیش از خرید باید از پوشش دهی TDLTE در محل زندگی خود اطمینان حاصل کنید. TF-i60 G1 اگرچه شاید بهترین مودم بی‌سیم خانگی بازار ایران نباشد، اما برای مصارف اداری و تجاری در شرکت‌های کوچک تا متوسط گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شود. به همراه این مودم یک سیم‌کارت و ۴۸۰ گیگابایت اینترنت یکساله در اختیار شما قرار می‌گیرد.

مودم 4G/TD-LTE آسیاتک مدل TF-i60 G1 به همراه سیمکارت و 480 گیگابایت اینترنت یکساله

مودم ۴G/TD-LTE مبین نت مدل MN-6200 D

Best Wireless Modems 4

مدل MN-6200 D، یکی از مودم‌های بسیار باکیفیت و پرچم‌دار شرکت مخابراتی مبین نت است که با قیمت نسبتاً مناسبی در بازار به فروش می‌رسد. از لحاظ طراحی، این مودم شباهت‌های بسیار زیادی به مودم‌های هواوی دارد. در بخش جلویی این مودم ردیفی از چراغ‌های LED آبی رنگ دیده می‌شوند. همچنین باید به لوگوی مبین‌ نت در بخش جلویی، درگاه‌های تعبیه شده، شیار سیم‌کارت و کلیدها در پنل پشتی این محصول نیز اشاره کرد. این مودم از استاندارد CAT6 پشتیبانی می‌کند و به لطف آن حداکثر سرعت دانلود و آپلود به ۳۰۰ و ۵۰ مگابایت در ثانیه می‌رسد که بسیار مناسب است.

مودم MN-6200 D از فرکانس‌های رادیویی FDD LTE و TDD LTE پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند سیم‌کارت TDLTE یا سیم‌کارت طرح ۳۶۰ این شرکت را روی آن قرار داده و به شبکه مد نظر، وصل شوند. یکی از مزیت‌های اصلی این مودم بی‌سیم مجهز بودن به وای فای دو بانده است که موجب می‌شود دستگاه‌های با مصرف کم اینترنت به فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز اتصال یابند و دستگاه‌های پر مصرفی مانند کنسول بازی، تلویزیون، لپ‌تاپ گیمینگ و … به فرکانس ۵ گیگاهرتز متصل شوند. همچنین سرعت اینترنت در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز به ۳۰۰ مگابیت و در فرکانس ۵ گیگاهرتز به ۸۶۷ مگابیت می‌رسد.

حداکثر ۳۲ کاربر می‌توانند به صورت همزمان به این محصول متصل شوند و یک آنتن با قدرت ۳۰ دسی‌بل نیز روی بدنه‌ی آن تعبیه شده است. در پشت این مودم، دو درگاه شبکه LAN/WAN صد مگابیتی دیده می‌شود و در سمت چپ کلیدهای ریست، وای‌فای و WPS به چشم می‌خورند. به همراه این مودم بی‌سیم مبین نت، ۴۰۰ گیگابایت اینترنت ۱۲ماهه به کاربران تقدیم می‌شود.

 مودم 4G/TD-LTE مبین نت مدل  MN-6200 D به همراه 400گیگ اینترنت 12ماهه

مودم روتر بی سیم VDSL/ADSL تی پی-لینک مدل Archer VR600 V3 AC2100

Best Wireless Modems 5

Archer VR600 V3 AC2100 تی پی لینک، یک مودم روتر بی‌سیم باکیفیت و با قابلیت‌های کاربردی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به شبکه‌ی اینترنت با سرعت مناسب و امنیت بالا دسترسی پیدا کنند. این محصول به عنوان یک مودم ADSL و یک روتر وایرلس عمل می‌کند و در حقیقت دو دستگاه در یک دستگاه است. Archer VR600 V3 AC2100 از سه آنتن Omni directional بیرونی و یک آنتن داخلی بهره می‌برد که سیگنال‌دهی عالی دارد و همچنین با سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و سیستم‌عامل‌های بر پایه لینوکس نیز سازگار است.

این محصول مجهز به ۳ پورت RJ-45 LAN، یک پورت RJ-45 LAN/WAN و یک پورت USB است که توسط پورت USB آن می‌توانید فایل‌های عکس و فیلم و صدا را به صورت بی‌سیم در شبکه به اشتراک بگذارید. این مودم بی‌سیم تی پی لینک قابلیت انتقال اطلاعات با سرعتی بالا معادل ۳۰۰ مگابایت با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز تا ۱۳۰۰ مگابایت با سرعت ۵ گیگاهرتز در ثانیه را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. پورت DSL ادغام شده این مودم از تمام اتصالات DSL از جمله VDSL2, ADSL2+, ADSL2 و ADSL پشتیبانی می‌کند. به لطف بهره‌گیری از فناوری پیشرفته Beamforming، این مودم به صورت خودکار دستگاه‌های وایرلس را پیدا کرده و اتصالات بی‌سیم بهینه‌ شده را ایجاد می‌کند.

نشانگر LED تعبیه شده در این مودم اطلاعات لازم در مورد وضعیت اینترنت را به شما می‌دهد و دکمه‌های WPS، خاموش/روشن و ریست نیز به جهت محافظت از داده‌های کاربران روی بدنه‌ی این مودم تی پی لینک به چشم می‌خورند. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به پشتیبانی از از استانداردهای بی‌سیم IEEE ۸۰۲.۱۱n, ۸۰۲.۱۱g, ۸۰۲.۱۱b و پروتکل‌های IPv۴ and IPv۶ اشاره کرد.

مودم روتر بی سیم VDSL/ADSL تی پی-لینک مدل Archer VR600 V3 AC2100

مودم روتر بی سیم ۴G LTE ایرانسل مدل FD-C40 H1

بهترین مودم بی‌سیم

اگر به دنبال خرید یک مودم کوچک، جمع‌وجور و در عین حال باکیفیت هستید، مودم روتر بی سیم ۴G LTE ایرانسل مدل FD-C40 H1 می‌تواند گزینه‌ی خرید بسیار خوبی برای شما باشد. این مودم روتر انرژی خود را از طریق درگاه فندکی اتومبیل و یا مبدل استیلی متصل به برق شهری تأمین می‌کند. البته می‌توانید از این مودم به عنوان یک شارژ فندکی هم استفاده کنید و با استفاده از پورت USB آن، گوشی هوشمندتان را شارژ کنید. این محصول از اینترنت نسل چهارم همراه (۴G) پشتیبانی می‌کند و در شرایط ایده‌آل قادر است سرعت دانلود و سرعت آپلود ۱۵۰ و ۵۰ مگابایت بر ثانیه را به کاربران ارائه دهد.

روی این مودم کوچک ایرانسل نشانگر LED تعبیه شده که می‌تواند اطلاعاتی از وضعیت کارکرد آن را در اختیار کاربران بگذارد. این محصول با سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و اندروید سازگار است و اگر ظرف مدت ۳۰ دقیقه دستگاهی به آن متصل نشود، اتصال اینترنت را به طور خودکار قطع می‌کند. حداکثر ۱۰ کاربر قادرند به صورت همزمان از اینترنت این مودم بهره ببرند. به همراه این محصول، یک عدد مودم دانگل +HSPA مدل E550 به کاربران تقدیم می‌شود که با قرار دادن سیم‌کارت قطع استاندارد در آن و اتصال به پورت USB کامپیوتر و یا لپ‌تاپ، می‌توانید از اینترنت ۳G استفاده کنید.

مودم روتر بی سیم 4G LTE ایرانسل مدل FD-C40 H1

مودم ۴G همراه اول مدل L443

بهترین مودم بی‌سیم

مدل L443، مودم باکیفیت و پرفروش دیگری از برند همراه اول است که قابلیت‌های خوبی را به کاربران ارائه می‌دهد. این محصول از دو نوع اتصال بی‌سیم و باسیم پشتیبانی می‌کند. به عبارت دیگر، شما می‌توانید این مودم را به دستگاه‌های مختلف خود از جمله کامپیوتر، لپ تاپ، گوشی هوشمند و… به‌صورت بی‌سیم و یا با کابل LAN متصل کنید. دو آنتن از نوع Omni directional برای این مودم در نظر گرفته شده که از لحاظ سیگنال‌دهی بسیار مناسب است. این مودم با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های ۴G، به شما این امکان را می‌دهد که از سرعت بالای اینترنت در مواقعی که نیاز دارید، بهره ببرید.

در پشت بدنه این محصول شاهد قرارگیری ۴ پورت LAN و شیار سیم‌کارت هستیم. همچنین، این مودم دارای یک درگاه USB نیز است که به شما این امکان را می‌دهد تا دستگاه‌های مختلف خود را شارژ کنید. ۴ عدد نشانگر LED برای نمایش وضعیت پورت‌های شبکه (LAN)، نمایش وضعیت شبکه بی‌سیم، وضعیت روشن و خاموش کردن دستگاه و وضعیت اتصال اینترنت روی بدنه‌ی این محصول جمع‌وجور و کوچک قرار گرفته است. منبع انرژی این محصول نیز از جانب برق شهری تأمین می‌شود. اگر به دنبال خرید بهترین مودم بی‌سیم اقتصادی همراه اول هستید، احتمالاً می‌توانید روی این گزینه حساب کنید.

مودم 4G همراه اول مدل L443

مودم LTE مبین نت مدل MN-4200-N

بهترین مودم بی‌سیم

مودم LTE مبین نت مدل MN-4200-N، با قابلیت جابه‌جایی و پوشش سراسری در کل کشور، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربرانی باشد که قصد ندارند برای خرید یک مودم بی‌سیم هزینه‌ی زیادی بپردازند. این محصول مجهز به دو آنتن Omni Directional ثابت با قدرت ۳۰ دسی بل است و روی بدنه‌ی آن دکمه‌های خاموش/روشن، ریست یا همان بازگشت به تنظیمات اولیه و WPS به منظور حفظ امنیت داده‌های کاربران نیز به چشم می‌خورد. این مودم بی‌سیم باکیفیت مبین نت از اینترنت نسل چهارم (۴G) پشتیبانی می‌کند و قابلیت اتصال همزمان ۱۰ کاربر به صورت بی‌سیم و ۴ پورت LAN جهت اتصال با کابل را نیز برای افراد به همراه می‌آورد.

این محصول با کلیه سیستم‌عامل‌های مک، ویندوز، اندروید و iOS سازگاری دارد و در شرایط ایده‌آل حداکثر سرعت دانلود و آپلود ۱۵۰ و ۵۰ مگابایت بر ثانیه را به کاربران ارائه می‌دهد. مبین نت برای این مودم محدوده فرکانس ۲.۴ تا ۲۰.۴۰.۸.۷.۳.۱ را در نظر گرفته و ۴ عدد نشانگر LED برای نمایش وضعیت پورت‌های شبکه (LAN)، نمایش وضعیت شبکه بی‌سیم، وضعیت روشن و خاموش کردن دستگاه و وضعیت اتصال اینترنت نیز روی بدنه‌ی این محصول دیده می‌شود.

 مودم LTE مبین نت مدل MN-4200-N به همراه 300 گیگ 12 ماهه

مودم ۳G/4G ایرانسل مدل FD-i40 B1

بهترین مودم بی‌سیم

از دیگر مودم‌های باکیفیت ایرانسل می‌توان به مدل FD-i40 B1 اشاره کرد که با قیمت مناسبی نیز در بازار به فروش می‌رسد. این محصول از اینترنت نسل سوم و چهارم همراه (۴G و ۳G) پشتیبانی می‌کند و در گروه مودم‌های سیم‌کارتی قابل‌حمل و رومیزی قرار می‌گیرد. ایرانسل برای این مودم خود در شرایط ایده‌آل سرعت دانلود و آپلود به ترتیب ۱۵۰ و ۵۰ مگابایت در ثانیه را در نظر گرفته و همچنین ۳۲ کاربر به صورت همزمان می‌توانند به صورت بی‌سیم به این مودم متصل شوند. این مودم بی‌سیم ۴ پورت LAN برای اتصال کابل شبکه دارد.

در پنل پشتی این محصول یک کلید WPS برای اتصال سریع و امن و در پنل جلویی نشانگر LED برای اطلاع از از وضعیت مودم و میزان آنتن‌دهی روی بدنه‌ی مودم به چشم می‌خورد. این محصول از کدهای دستوری (USSD) و پنل دریافت و ارسال SMS نیز پشتیبانی می‌کند و انرژی آن از جانب برق شهری تأمین می‌شود. اگرچه نمی‌توان این محصول را بهترین مودم بی‌سیم ایرانسل در ایران معرفی کرد، اما برای استفاده در منزل یا در دفاتر کوچک و معمولی گزینه‌ی خرید بسیار خوبی به شمار می‌رود.

مودم 3G/4G ایرانسل مدل FD-i40 B1 همراه با سیمکارت اعتباری FD

مودم روتر بی‌سیم ADSL2 Plus تی پی-لینک مدل W8961N

بهترین مودم بیسیم

در نهایت می‌پردازیم به معرفی و بررسی یک مودم بی‌سیم ارزان و در عین حال باکیفیت از برند تی پی لینک یعنی مدل W8961N. این محصول، ترکیبی از عملکردهای یک مودم +ADSl2 با سرعت بالا، یک روتر بی‌سیم و یک اکسس پوینت بی‌سیم است و از نسل سوم استانداردهای بی‌سیم یعنی سری N بهره می‌برد. این مودم از ۴ عدد پورت شبکه (RJ-45) برای اتصال به‌صورت باسیم، دو عدد آنتن برای اتصال بی‌سیم و یک عدد پورت RJ-11 برای اتصال خط تلفن پشتیبانی می‌کند و قادر است حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه را برای برقراری ارتباط بی‌سیم ارائه دهد.

این مودم از دو آنتن داخلی از نوع Omni Directional برای ارائه‌ی سیگنال‌دهی بهتر بهره می‌برد و از پروتکل IPv6 نیز پشتیبانی می‌کند. W8961N همچنین به قابلیت WPS نیز مجهز شده که شما را قادر می‌سازد به راحتی دستگاه‌های جدید خود را به اینترنت متصل کنید. این محصول از قابلیت Port Forwarding نیز پشتیبانی می‌کند. این قابلیت به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق اینترنت و از راه دور بتوانند به دستگاه‌ها و سرور‌های خود که در شبکه خصوصی (LAN) قرار دارند، دسترسی داشته باشند. همچنین با بهره‌گیری از قابلیت Virtual Server، آن‌ها قادر هستند تا تنظیمات دقیقی را روی این مودم اعمال کنند.

 مودم روتر بی‌سیم ADSL2 Plus تی پی-لینک مدل W8961N

سخن پایانی

دسترسی به اینترنت پرسرعت، این روزها یکی از اساسی‌ترین نیازهای کاربران محسوب می‌‌شود که روش‌های زیادی برای دستیابی به آن وجود دارد و یکی از آن‌ها، استفاده از مودم‌های بی‌سیم LTE و ADSL است. در بازار مودم و روترها، برندهای مشهور و شناخته شده‌ای وجود دارند که محصولات بسیار پیشرفته و باکیفیتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در راهنمای خرید بهترین مودم بی‌سیم دیجی کالا مگ به معرفی و بررسی ۱۰ مودم بی‌سیم باکیفیت و برتر LTE و ADSL از برندهای مختلف پرداختیم تا اگر نیت به خرید دارید، با توجه به بودجه و نیاز خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

آیا شما از مودم‌های بی‌سیم LTE و ADSL استفاده می‌کنید؟ به نظر شما، کدام یک از این محصولات معرفی شده در این لیست ارزش خرید بالاتری دارد؟ لطفاً نظرات خود را در این رابطه با ما و سایر کاربران دیجی کالا مگ به اشتراک بگذارید.

 مودم روتر بی سیم ADSL2 Plus و VDSL2 دی لینک مدل DSL-224 NEW

۲,۴۰۰,۰۰۰

تومان

 مودم روتر بی‌سیم ADSL2 Plus تی پی-لینک مدل W8961N

۹۰۸,۱۰۰

تومان

سوالات متداول

فرق مودم بی‌سیم و با سیم در چیست؟

مودم سیمی فقط می‌تواند اینترنت باسیم رو در اختیار شما بگذارد، اما مودم بی‌سیم امکان اتصال به اینترنت را برای دستگاه‌های مجهز به وای فای فراهم می‌کند.

فرق بین باند ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز در مودم بی سیم چیست؟

فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز برد زیادی دارد و از موانع سخت مثل دیوار و … بهتر عبور می‌کند، اما فرکانس ۵ گیگاهرتز، داده‌ها با سرعت بیشتری انتقال پیدا می‌کنند و برد کمتری نسبت به ۲.۴ گیگاهرتز دارد.

آیا امکان اتصال سیم‌کارت ایرانسل به مودم‌های همراه اول وجود دارد؟

بله. برخی از این مودم‌ها از چنین قابلیتی پشتیبانی می‌کنند.

چرا بعضی مودم‌های بی‌سیم بیش از یک آنتن دارند؟

تعداد آنتن به‌نوعی نشان‌دهنده‌ی قدرت سیگنال بی‌سیم است و تعداد بیشتر آن، به معنی بیشتر شدن پوشش‌دهی محدوده‌ی بی‌سیم خواهد بود

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.