راهنمای خرید بهترین مانیتور گیمینگ تا ۲۰ میلیون تومان

یک سیستم مناسب بازی بدون استفاده از مانیتور گیمینگ قدرتمند و با قابلیت‌های مناسب نمی‌تواند تجربه‌ی بصری عالی از ویرایش، مشاهده فیلم و عکس و مهم‌تر از همه گیم را در اختیار ما قرار دهد. تصور کنید از بهترین سخت افزار موجود در بازار برای سیستم گیمینگ خود استفاده می‌کنید.

راهنمای خرید بهترین مانیتور گیمینگ 4Kراهنمای خرید بهترین مانیتور گیمینگ 4K

اگر مانیتور گیمینگ شما نتواند این قدرت را به تصویر بکشد شما این قدرت را با نمایشگر خود محدود کرده‌اید. اما انتخاب و خرید مانیتور گیمینگ با توجه به گستردگی موجود در مدل‌ها و همچنین کانفیگ‌های آن می‌تواند دشوار باشد. به همین دلیل در این مقاله‌های ویجیاتو قصد داریم به معرفی مهم‌ترین ویژگی‌های یک مانیتور گیمینگ مناسب بازی بپردازیم. سپس به شما بهترین مدل‌های موجود در بازار را معرفی می‌کنیم.


بهترین مانیتور گیمینگ تا ۲۰ میلیون تومان چه ویژگی‌هایی دارد؟

اولین و مهم‌ترین عاملی که برای انتخاب مانیتور گیمینگ مناسب در نظر می‌گیریم، رزولوشن است. یک مانیتور با رزولوشن پایین نمی‌تواند تجربه جذابی از گیم را در اختیار گیمرها بگذارد. اندازه صفحه نمایش مانیتورها آن چنان اهمیتی ندارد و اینکه کدام سایز را انتخاب کنید کاملاً به خود شما بستگی دارد. این مورد می‌تواند با توجه به میزان رزولوشن مانیتور متفاوت باشد تا به بهترین خروجی ممکن در تصویر رسید. میزان روشنایی مانیتور و زمان واکنش (Response Time) از دیگر نکات مهم در انتخاب یک مانیتور گیمینگ محسوب می‌شوند.

مانیتور گیمینگ مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟مانیتور گیمینگ مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

پنل‌های نمایشگر یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب یک مانیتور گیمینگ مناسب بازی خواهد بود. به صورت کلی پنل‌های IPS ،VA و TN جزو اصلی‌ترین و پرفروش‌ترین پنل‌ها به حساب می‌آیند. هر یک از آن‌ها دارای ضعف‌ها و نکات مثبت خود هستند. از دیگر نکات بسیار حائر اهمیت در انتخاب مانیتور گیمینگ باید به نرخ تازه سازی تصویر اشاره کرد. نرخ تازه سازی یک مانیتور که با فرکانس (هرتز/Hz) اندازه گیری می‌شود، تعداد به روز رسانی‌های مانیتور در یک ثانیه است. این ویژگی همچنین تعیین می‌کند که مانیتور چند فریم در ثانیه قادر به نمایش تصویر است.


مانیتور سامسونگ مدل LC24T550 FDMXUE

سامسونگ (Samsung) از جمله است که در همه حوضه‌های فعال در آن، طرفداران بسیار زیادی دارد. مهم نیست این محصول تولید شده توسط این کمپنی تلویزیون یا مانیتور گیمینگ خمیده باشد و یا حتی گوشی موبایل. یکی از نمایشگرهای این برند با قیمت مناسب و کیفیت بسیار بالا مدل LC24T550 FDMXUE است.

مانیتور سامسونگ مدل LC24T550 FDMXUEمانیتور سامسونگ مدل LC24T550 FDMXUE

قیمت این مانیتور گیمینگ خمیده ۲۴ اینچی در بازار کشور حدود ۶.۵ میلیون تومان است. رزولوشن این محصول Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) است و از صفحه نمایش مات استفاده می‌کند. نرخ بروزرسانی تصویر در این محصول ۷۵ هرتز است و با توجه به مشخصات این مانیتور، قیمت آن منطقی بنظر می‌رسد.

میزان زمان پاسخ‌دهی این محصول ۴ میلی ثانیه است و که برای یک استفاده در گیم مقدار نامناسبی محسوب می‌شود. با این وجود یکی از دلایل قیمت پایین این محصول، زمان پاسخ‌دهی ضعیف آن است. پنل استفاده شده در مدل LC24T550 FDMXUE از نوع VA است و از منبع نور LED در این محصول استفاده می‌شود. حداکثر روشنایی آن نیز ۲۵۰ نیت است. پورت‌های جای گرفته در این مانیتور شامل HDMI ،VGA و دیسپلی پورت هستند. این مانیتور با ویژگی‌های خوبش در لیست بهترین مانیتور گیمینگ منحنی قرار می‌گیرد.

مدل Samsung LC24T550 FDMXUE
صفحه نمایش رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل VA
نرخ بروزرسانی تصویر ۷۵ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۴ میلی ثانیه
پورت‌ها HDMI ،VGA و دیسپلی پورت
ویژگی‌های خاص
قیمت ۶.۵ میلیون تومان

مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل LC24RG50FQMXUE

سامسونگ به دلیل فعالیت گسترده در ساخت صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌ها استعداد بسیار بالایی در ساخت مانیتورها به خصوص نمونه‌های گیمینگ دارد. یکی از مانیتورهایی که کیفیت بسیار بالایی را با قیمت مناسب در اختیار شما میگذارد مدل LC24RG50FQMXUE است.

مانیتور خمیده سامسونگمانیتور خمیده سامسونگ

قیمت این مانیتور گیمینگ مناسب بازی ۲۴ اینچی و بسیار زیبا در کشور، حدودا ۷ میلیون تومان است. این مانیتور گیمینگ Full HD از رزولوشن (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) پشتیبانی می‌کند و از صفحه نمایش مات در آن استفاده شده است. نرخ بروزرسانی تصویر نیز در این مدل ۱۴۴ هرتز است و برای یک محصول با عنوان گیمینگ و استانداردهای امروزه، مقدار کاملا مناسبی به حساب می‌آید. حداکثر میزان روشنایی در این مانیتور خمیده ۲۵۰ نیت خواهد بود.

محدوده زمان پاسخ‌دهی این نمایشگر ۴ میلی ثانیه است و برای انجام بازی به صورت رقابتی عدد قابل قبولی نیست. پنل نمایشگر مورد استفاده در محصول LC24RG50FQMXUE از نوع VA است. نور پس زمینه این مانیتور گیمینگ Full HD به صورت LED است. همچنین سازندگان این محصول پورت HDMI و دیسپلی پورت را نیز برای آن در نظر گرفته‌اند.

مدل Samsung LC24RG50FQMXUE
صفحه نمایش رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل VA
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۴ میلی ثانیه
پورت‌ها پورت HDMI و دیسپلی پورت
ویژگی‌های خاص
قیمت ۷ میلیون تومان

مانیتور گیمینگ ایسر  مدل KG1 KG241Q S

ایسر (Acer) بدون شک یکی از برندهای بسیار محبوب در ساخت تجهیزات گیمینگ است. این کمپانی به دلیل استفاده از طراحی شکیل و کیفیت بسیار بالا به سرعت جای خود را در دل گیمرها باز کرد. KG1 KG241Q S یک مانیتور گیمینگ مناسب بازی و ۴K است که از کانفیگ بسیار عالی در کنار قیمت در نظر گرفته شده برای آن برخوردار است.

مانیتور گیمینگ ایسر KG1 مانیتور گیمینگ ایسر KG1

قیمت این محصول بسیار زیبا در بازار کشور حدودا ۹ میلیون تومان است و مشخصات فوق‌العاده‌ای را با خود به همراه دارد. این مانیتور گیمینگ Full HD از رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. همچنین صفحه نمایش مات آن باعث دید راحت در روشنایی می‌شود. حداکثر روشنایی این صفحه نمایش ۳۰۰ نیت است و مقدار بسیار مناسبی به حساب می‌آید.

نوع پنل این محصول TN است و دارای نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز است که برای گیمینگ بسیار مناسب است. زمان پاسخ‌دهی این محصول ۱ میلی‌ ثانیه خواهد بود و برای بازی‌های رقابتی بسیار سریع است. پورت‌های مناسبی نیز در این محصول وجود دارد که شامل HDMI و Display Port هستند. از دیگر امکانات آن می‌توان به AMD FreeSync اشاره کرد.

مدل Acer KG1 KG241Q S
صفحه نمایش رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل TN
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۱ میلی‌ ثانیه
پورت‌ها HDMI و Display Port
ویژگی‌های خاص AMD FreeSync
قیمت حدودا ۹ میلیون تومان

مانیتور گیمینگ گیگابایت مدل G27F

گیگابایت (Gigabyte) یکی از کمپانی‌هایی بوده که همواره به ساخت مادربرد، لپ تاپ‌ و کارت‌های گرافیک بسیار با کیفیت مشهور است. موفقیت‌های بسیار زیاد این برند باعث شده تا این کمپانی به ساخت مدل‌هایی با کانفیگ مختلف اقدام کند. یکی از مانیتورهای بسیار خوب گیگابایت G27F نام دارد.

مانیتور گیمینگ گیگابایت مدل G27QCAمانیتور گیمینگ گیگابایت مدل G27QCA

قیمت این مانیتور گیمینگ مناسب بازی در بازار کشور حدود ۱۲ میلیون تومان است. رزولوشن این محصول Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) است و از صفحه نمایش مات استفاده می‌کند. نرخ بروزرسانی تصویر در این محصول ۱۴۴ هرتز است و این مانیتور گیمینگ ۲K را به یک محصول بسیار ارزنده تبدیل کرده است. شدت روشنایی تصویر در این مدل حداکثر ۳۰۰ نیت است و مقداری مناسب به شمار می‌آید.

میزان زمان پاسخ‌دهی این محصول ۱ میلی ثانیه است و دلیلی دیگر برای ارزشمند بودن این مانیتور گیمینگ مناسب بازی و ۲K محسوب می‌شود. پنل استفاده شده در مدل G27F از نوع IPS است و از منبع نور LED در این محصول استفاده می‌شود. پورت‌های جای گرفته در این مانیتور شامل پورت USB، دیسپلی پورت و HDMI هستند. این محصول همچنین از Free Sync پشتیبانی می‌کند.

مدل Gigabyte G27F
صفحه نمایش رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل IPS
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۱ میلی ثانیه
پورت‌ها HDMI ،USB و دیسپلی پورت
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از AMD Free Sync
قیمت حدود ۱۲ میلیون تومان

مانیتور گیمینگ ام‌اس‌آی مدل Optix G24C4

کمپانی ام‌اس‌آی (MSI) یکی از بزرگترین برندهای سازنده لپ تاپ‌ها است. همچنین این کمپانی در ساخت مانیتورهای گیمینگ حضور پر رنگی دارد. مانیتور گیمینگ مناسب بازی و خمیده ام‌اس‌آی با مدل Optix G24C4 یکی از محصولاتی است که با توجه به کانفیگ آن از قیمت مناسبی نیز برخوردار است.

ام‌اس‌آی مدل Optix G24C4ام‌اس‌آی مدل Optix G24C4

قیمت این محصول با اندازه ۲۴ اینچی در بازار کشور حدود ۱۳ میلیون تومان است. این محصول Full HD دارای رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است و نوع صفحه نمایش آن به شکل مات است تا بازتاب نور به حداقل میزان خود برسد. میزان نرخ بروزرسانی تصویر در این محصول ۱۴۴ هرتز است و برای یک محصول با عنوان گیمینگ مقداری مناسب و استاندارد به شمار می‌آید. باید بدانید حداکثر میزان روشنایی در این محصول ۳۰۰ نیت خواهد بود

محدوده زمان پاسخ‌دهی نیز در این مدل عملکرد مناسبی دارد و مقدار آن ۱ میلی ثانیه خواهد بود. این مقدار برای بازی کردن به صورت حرفه‌ای و رقابتی مناسب است. پنل این نمایشگر از نوع VA است و از نور پس‌زمینه LED در آن استفاده شده است. همچنین سازندگان این محصول برای این مدل تنها دو پورت HDMI را در نظر گرفته‌اند. این محصول از AMD FreeSync هم پشتیبانی می‌کند تا با مشکل پارگی تصویر به هنگام بازی کردن مواجه نشوید.

مدل MSI Optix G24C4
صفحه نمایش رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل VA
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۱ میلی ثانیه
پورت‌ها پورت HDMI
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از AMD Free Sync
قیمت حدودا ۱۳ میلیون تومان

مانیتور کولرمستر مدل GM27-FQS ARGB

کولر کستر (Cooler Master) از بهترین و بزرگترین تولیدکنندگان کیس‌های گیمینگ و کولینگ‌های پردازنده است. این برند همچنین فعالیتی در حوضه تولید موس، کیبورد، هدست و مانیتور گیمینگ نیز دارد. اگر قصد خرید بهترین مانیتور گیمینگ ۲K را دارید باید نگاهی به محصول GM27-FQS ARGB که توسط این برند تولید می‌شود بیاندازید.

مانیتور کولرمستر مدل GM27-FQS ARGBمانیتور کولرمستر مدل GM27-FQS ARGB

قیمت این مانیتور گیمینگ مناسب بازی و با رزولوشن ۲K در بازار کشور حدود ۱۵ میلیون تومان است و یکی از ارزان‌ترین مدل‌های موجود در بازار و همچنین ارزنده‌ترین مدل‌ها در لیست ما و با کیفیت ۲K (رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) خواهد بود. نوع صفحه نمایش مات است تا بازتاب نور به حداقل میزان برسد. میزان نرخ بروزرسانی تصویر در این محصول ۱۶۵ هرتز است و با داشتن نورپردازی ARGB یکی از زیباترین محصولات بازار خواهد بود.

محدوده زمان پاسخ‌دهی نیز در این مدل عملکرد خوبی دارد و مقدار آن تقریبا ۱ میلی ثانیه خواهد بود. این مقدار برای بازی کردن به صورت حرفه‌ای عالی است. پنل این نمایشگر از نوع IPS است و از نور پس‌زمینه LED در آن استفاده شده است. حداکثر میزان روشنایی در این مانیتور گیمینگ ۳۰۰ نیت است. همچنین برای این مدل پورت USB، دیسپلی پورت و پورت HDMI در نظر گرفته‌اند. این محصول از AMD FreeSync هم پشتیبانی می‌کند.

مدل Cooler Master GM27-FQS ARGB
صفحه نمایش رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل IPS
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۱ میلی ثانیه
پورت‌ها HDMI ،USB و دیسپلی پورت
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از AMD Free Sync
قیمت ۱۵ میلیون تومان

مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل Odyssey G5

ورود سامسونگ به دنیای گیمینگ، شاید یکی از اتفاقاتی بود که موجب خوش‌حالی هواداران این کمپانی شد. این برند با استفاده از بروزترین تکنولوژی‌های موجود، اقدام به ساخت محصولات متفاوت و کارآمد می‌کند که همواره مورد استقبال قرار می‌گیرند. مانیتور گیمینگ خمیده Odyssey G5 32AG550 یکی از محصولات ارزشمند بازار محسوب می‌شود.

سامسونگ Odyssey G5 32AG550سامسونگ Odyssey G5 32AG550

قیمت این محصول ۲۷ اینچی حدود ۱۶.۵ میلیون تومان است. این محصول ۲K دارای رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل است و نوع صفحه نمایش به صورت مات است تا بازتاب نور به حداقل میزان خود برسد. حداکثر روشنایی تصویر آن نیز ۲۵۰ نیت خواهد بود و میزان نرخ بروزرسانی تصویر در این محصول ۱۴۴ هرتز است که با استانداردهای گیمینگ مقداری مناسب به شمار می‌رود.

محدوده زمان پاسخ‌دهی نیز در این مدل عملکرد مناسبی دارد و مقدار آن ۱ میلی ثانیه است. این مقدار برای بازی کردن به صورت حرفه‌ای و رقابتی کاملا مناسب است. پنل این نمایشگر از نوع VA است و از نور پس‌زمینه LED در آن استفاده شده است. همچنین برای این مدل پورت‌های HDMI و دیسپلی پورت را در نظر گرفته‌اند. این محصول از AMD FreeSync هم پشتیبانی می‌کند و مشکل پارگی تصویر نیز در هنگام بازی کردن پیش نخواهد آمد.

مدل Samsung Odyssey G5 32AG550
صفحه نمایش رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل VA
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۱ میلی ثانیه
پورت‌ها پورت‌های HDMI و دیسپلی پورت
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از AMD Free Sync
قیمت حدود ۱۶.۵ میلیون تومان

مانیتور گیگابایت مدل AORUS KD25F

کمپانی گیگابایت یک برند بسیار خوب در ساخت تجهیزات گیمینگ به شمار می‌رود. محصولات این کمپانی در ازای مبلغ پرداختی کیفیت و امکانات بسیار مناسبی در اختیار شما می‌گذارند. یکی از مانیتور گیمینگ بسیار با کیفیت و مناسب برای بازی مدل AORUS KD25F است و در کنار کارایی از ظاهر بسیار جذابی نیز برخوردار است.

مانیتور گیگابایت مدل AORUS FI27Qمانیتور گیگابایت مدل AORUS FI27Q

قیمت این محصول گران قیمت گیگابایت در بازا کشور حدود ۱۷.۵ میلیون تومان است. رزولوشن این محصول Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) است و از صفحه نمایش مات در آن استفاده شده است. نرخ بروزرسانی تصویر در این محصول ۲۴۰ هرتز است و از یک محصول با این قیمت انتظار کمتر از این مقدار را نیز نداریم. حداکثر میزان روشنایی تصویر هم در بیشترین مقدار ۴۰۰ نیت است.

میزان زمان پاسخ‌دهی این محصول ۰/۵ میلی ثانیه است و یک نمونه بسیار مناسب برای بازی کردن به صورت رقابتی محسوب می‌شود. پنل استفاده شده در مدل AORUS KD25F از نوع TN است و از منبع نور WLED در این محصول استفاده می‌شود. پورت‌های جای گرفته در این محصول شامل HDMI و دیسپلی پورت هستند. به منظور رسیدن به بهترین نتیجه در بازی این مانیتور گیمینگ گیگابایت از NVIDIA G-Sync نیز پشتیبانی می‌کند.

مدل Gigabyte AORUS KD25F
صفحه نمایش رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل TN
نرخ بروزرسانی تصویر ۲۴۰ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۰/۵ میلی ثانیه
پورت‌ها HDMI و دیسپلی پورت
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از AMD Free Sync
قیمت حدود ۱۷.۵ میلیون تومان

مانیتور ایسوس مدل ROG STRIX XG27WQ

ایسوس (ASUS) همواره به عنوان یکی از برندها، با ارزش خرید بالا در ایران شناخته می‌شود. این کمپانی با وجود عرضه‌ی مانیتور با مدل‌های حرفه‌ای، گزینه‌های خوبی در رده قیمت پایین تا متوسط نیز عرضه می‌کند که می‌تواند انتخاب مناسبی برای گیمرها باشد. مانیتور گیمینگ خمیده ROG STRIX XG27WQ نیز یکی از همین مدل‌ها است.

ایسوس ROG STRIX XG27WQایسوس ROG STRIX XG27WQ

این محصول که از جمله محصولات بسیار زیبا با کافیگ مناسب است دارای قیمت حدودا ۲۰ میلیون تومان در بازار کشور است. این مانیتور گیمینگ ۲K از رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند و صفحه نمایش مات آن دید بسیار خوبی در اختیار می‌گذارد. از دیگر ویژگی‌های این صفحه نمایش با پنل VA به دید بسیار خوب در آن باید اشاره کرد.

همچنین حداکثر روشنایی آن ۴۵۰ نیت است و مقدار بسیار خوبی محسوب می‌شود. زمان پاسخ‌دهی این محصول ۱ میلی‌ ثانیه اعلام شده است. درگاه‌های موجود بر روی این مانیتور گیمینگ شامل USB ،HDMI و دیسپلی پورت هستند. نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتزی در محصول ROG STRIX XG27WQ نیز مقدار بسیار مناسبی برای گیمینگ است. همچنین NVIDIA G-Sync در این محصول برای گیمرها موجود است.

مدل Asus ROG STRIX XG27WQ
صفحه نمایش رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل VA
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۱ میلی ثانیه
پورت‌ها USB ،HDMI و دیسپلی پورت
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از NVIDIA G-Sync
قیمت حدودا ۲۰ میلیون تومان

مانیتور ایسوس مدل TUF GAMING VG289Q

گستردگی موجود در مدل‌های مانیتورهای ایسوس (Asus) باعث شده انتخاب یک محصول با مشخصات مورد نظر گیمرها بسیار ساده‌تر شود. یکی از محصولات بسیار با کیفیت و جذاب ایسوس که دارای تعادل مناسبی بین قیمت و مشخصات است TUF GAMING VG289Q نام دارد.

مانیتور ایسوس مدل TUF GAMING VG289Qمانیتور ایسوس مدل TUF GAMING VG289Q

قیمت این مانیتور گیمینگ مناسب بازی و ۴K در بازار کشور حدود ۲۰ میلیون تومان است و یکی از ارزان‌ترین مدل‌های موجود در ایران با کیفیت ۴K (رزولوشن ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل) به شمار می‌رود. نوع صفحه نمایش مات است تا بازتاب نور به حداقل میزان برسد. میزان نرخ بروزرسانی تصویر در این محصول ۶۰ هرتز است و یکی از دلایل ارزان بودن این مدل نیز همین مورد به شمار می‌آید.

محدوده زمان پاسخ‌دهی نیز در این مدل عملکرد خوبی ندارد و مقدار آن بین ۳ تا ۶ میلی ثانیه خواهد بود. این مقدار برای بازی کردن به صورت حرفه‌ای اصلا مناسب نیست. پنل این نمایشگر از نوع IPS است و از نور پس‌زمینه LED در آن استفاده شده است. همچنین برای این مدل از یک پورت دیسپلی پورت و دو پورت HDMI در نظر گرفته‌اند. حداکثر میزان روشنایی نیز در این محصول ایسوس ۳۵۰ نیت است. این محصول از AMD FreeSync هم پشتیبانی می‌کند.

مدل TUF GAMING VG289Q
صفحه نمایش رزولوشن ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل IPS
نرخ بروزرسانی تصویر ۶۰ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی بین ۳ تا ۶ میلی ثانیه
پورت‌ها دیسپلی پورت و HDMI
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از AMD FreeSync
قیمت حدود ۲۰ میلیون تومان

نتیجه گیری خرید بهترین مانیتور گیمینگ مناسب بازی

مانیتور گیمینگ مناسب بازی عملکردی حیاتی در انتقال تجربه‌ی بصری ویدئو گیم دارد. از این رو انتخاب بهترین مانیتور گیمینگ مناسب برای بازی کردن با ویژگی‌های مد نظر شما اهمیت پیدا می‌کند. اگر گیمر و به خصوص ‌طرفدار بازی‌های رقابتی آنلاین هستید، بایستی در خرید خود نرخ تازه سازی، سرعت پاسخگویی و فناوری‌هایی مثل G-Sync و یا FreeSync را در اولویت قرار دهید.

.cls-1{fill:#231f20;}.cls-2{fill:#ed145b;}
مانیتور مناسب گیم کدام است؟

مانیتور مناسب گیم نرخ تازه سازی، سرعت پاسخگویی و فناوری‌هایی مثل G-Sync و یا FreeSync را پوشش می‌دهد.

از چه برندی بهترین مانیتور گیمینگ خمیده را بخریم؟

برندهای ال‌جی (LG)، سامسونگ (SAMSUNG)، بنکیو (BenQ)، ایسوس (ASUS)، ام‌اس‌آی (MSI)، ایسر (Acer)، گیگابایت (Gigabyte) و… بهترین مانیتورهای گیمینگ را در بازار ایران تولید می‌کنند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.