راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ | تابستان ۱۴۰۲

آشفتگی بازار این روزهای کشور، تجربه‌ی گیمینگ را بیش از پیش دشوار کرده است. تهیه سیستم‌ کامپیوتر خانگی مناسب گیم این روزها کار سختی است. از طرفی خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ با توجه به انتخاب‌های محدود در بازار ایران و قیمت‌ بسیار بالای آن هم چندان امر ساده‌ای نیست. این در صورتی است که لپ تاپ‌ها بخاطر قابلیت حمل آسان، قیمت مناسب و در دسترس پذیری بالا انتخاب بسیاری از کاربران است.

<!–

–>

بهتریت لپ تاپ گیمینگبهتریت لپ تاپ گیمینگ

با این حال با توجه به محدودیت بودجه، کمبود تنوع بازار و همچنین قیمت بسیار بالا، خرید بهترین لپ تاپ مخصوص بازی دشوارتر از همیشه هست. به همین منظور پیش از این در مقاله‌ی «هرآنچه که باید پیش از خرید لپ تاپ گیمینگ بدانید» به بررسی ویژگی‌های قابل تامل در لپ تاپ‌های گیمینگ پرداختیم. در این مقاله نیر قصد داریم به معرفی بهترین لپ تاپ گیمینگ و بالا رده در بازار ایران بپردازیم.


نکاتی که باید پیش از خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ بدانید

پیش از معرفی مدل‌های مختلف بهترین لپ تاپ‌ های گیمینگ، لازم است نکاتی را در نظر داشته باشید. این نکات ویژگی‌های لپ تاپ گیمینگ بالا رده مناسب برای بازی کردن را به ما نشان می‌دهند. به صورت معمول لپ تاپ‌های گیمینگ، دارای یک چیپ گرافیکی مجزا از گرافیک آنبرد (On board) هستند. این گرافیک مستقل قدرتی بسیار بیشتر از چیپست‌های یکپارچه را در اختیار شما می‌گذارد.

همچنین لپ تاپ‌ های مخصوص بازی برای داشتن بهترین عملکرد به حداقل ۱۶ گیگابایت رم نیاز دارند؛ این میزان از رم برای انجام بسیاری از کارها از جمله گیمینگ مناسب است. این مورد در لپ تاپ گیمینگ بالا رده عموما صدق می‌کند و به ندرت مقداری کمتر را در این محصولات مشاهده می‌کنیم.

در صورتی که از این مقدار کمتر باشد، عملکرد لپ تاپ به دلیل میزان رم پایین محدود خواهد شد. در این صورت شما می‌بایست در آینده این میزان از رم را به ۱۶ گیگابایت و یا بالاتر افزایش دهید. به صورت معمول لپ تاپ‌های گیمینگ، امکان افزایش رم را برای کاربران فراهم می‌آورند.

ویژگی‌های بهترین لپ تاپ گیمینگویژگی‌های بهترین لپ تاپ گیمینگ

از دیگر نکات مهم در لپ تاپ‌های گیمینگ باید به مجهز بودن آن به حافظه‌های پرسرعت SSD اشاره کرد. SSD یکی از تاثیر گذار‌ترین قطعات برای افزایش سرعت در لپ تاپ است. باید توجه داشت که امکان افزودن و ارتقای SSD به دستگاه یکی از مزیت‌های بسیار خوب و مهم برای هر لپ تاپ گیمینگ به شمار می‌رود.

حتی لپ تاپ‌های گیمینگ ارزان قیمت بهتر است از پردازنده به روز و نسبتا جدیدی بهره ببرد. البته این پردازنده به اندازه چیپ گرافیکی در بازی‌ها مهم نیست، اما استفاده از آن در کنار گرافیک قدرتمند، بسیار تاثیر گذار است. استفاده از خنک کننده قدرتمند و هیت سینک‌های مدرن در لپ تاپ‌های گیمینگ بسیار مهم هستند. در آخر باید به صفحه نمایش، با کیفیت مناسب و نرخ بروزرسانی بالا اشاره کرد.


لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF Gaming FX516PR

پیشنهاد تعداد زیادی محصول گیمینگ از یک برند نشان دهنده کیفیت بالا، کانفیگ مناسب و داشتن یک برچسب قیمتی متناسب با این موارد است. ایسوس ثابت کرده که ارزش زیادی برای محصولات گیمینگ قائل است. به همین دلیل محصولاتی بسیار متنوع در کانفیگ و قیمت را ارائه کرده و یکی از محصولات ارزنده آن بدون شک TUF Gaming FX516PR است.

لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF Gaming FX516PRلپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF Gaming FX516PR

قیمت این محصول ساده و شیک در بازار کشور حدود ۵۰ میلیون تومان است. ایسوس از یک پردازنده Core i7 و نسل یازدهم در این محصول استفاده می‌کند. پرازنده Core i7 11370H از قدرت بسیار مناسبی برخوردار است و ۱۲ مگابایت کش دارد.

همچنین این محصول از ۱۶ گیگابایت رم DDR4 با باس ۳۲۰۰ مگاهرتز دارد و امکان ارتقا آن در این لپ تاپ وجود دارد. استفاده از پردازنده و رم‌ DDR4 باعث شده تا در کنار قدرت مناسب، این محصول از گرافیک Geforce RTX 3070 بهره ببرد. این گرافیک دارای ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی است.

صفحه نمایش این محصول اندازه ۱۵.۶ اینچی دارد. رزولوشن آن Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل)، و پنل آن از نوع IPS است. همچنین باید به نرخ بروزرسانی ۲۴۰ هرتزی آن نیز اشاره کرد. یک حافظه ۱ ترابایتی SSD و به شکل M.2 موجود است و باتری ۳ سلولی آن تا حداکثر ۵ ساعت شما را همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ Asus TUF Gaming FX516PR
پردازنده Intel Core i7 11370H با ۱۲ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3070 به همراه ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و باس ۳۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۲۴۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI، USB Type C، USB 3.0، USB 2.0، LAN
قابلیت ارتقا رم‌ها با قابلیت ارتقا / قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۵۰ میلیون تومان

لپ تاپ دل مدل Inspiron G15

کمپانی دل یکی از بزرگترین برندهای سازنده لپ تاپ‌ها است. همچنین این کمپانی در ساخت لپ تاپ‌ های مخصوص بازی و گیمینگ حضور پر رنگی دارد. بهترین لپ تاپ گیمینگ با قیمت مناسب برای شما می‌تواند Inspiron G15 باشد که از قیمت مناسبی در کنار کانفیگ بسیار خوب برخوردار است و ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

لپ تاپ گیمینگ دللپ تاپ گیمینگ دل

این لپ تاپ گیمینگ و جذاب قیمتی حدود ۵۲ میلیون تومان را در بازار کشور دارد. این لپ تاپ از پردازنده Core i7 11800H بهره برده و از ۲۴ مگابایت کش برخوردار است. این میزان از کش نشان دهنده سرعت خوبی برای خواندن و نوشتن داده‌ها است.

این محصول ۱۶ گیگابایت رم DDR4 با باس ۳۲۰۰ مگاهرتز دارد که برای گیمینگ ایده‌ال است. چیپ گرافیکی استفاده شده در این محصول Geforce RTX 3050 است که قدرت بسیار مناسبی را به شما ارائه خواهد داد. این چیپ گرافیکی دارای ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی است.

صفحه نمایش این لپ تاپ گیمینگ میان رده ۱۵.۶ اینچ و دارای نرخ بروزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز است. رزولوشن این صفحه نمایش Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و نوع آن IPS LCD است. در این محصول ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD و به صورت NVMe استفاده می‌شود. همچنین باتری ۳ سلولی این لپ تاپ گیمینگ تا ۴ ساعت شما را همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ Dell Inspiron G15
پردازنده Intel Core i7 11800H با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3050 به همراه ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و باس ۳۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت USB 2.0 و HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا رم‌ها با قابلیت ارتقا تا ۱۶ گیگابایت / قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۵۲ میلیون تومان

لپ تاپ گیمینگ لنوو مدل Legion 5-G

کمپانی لنوو یکی از بزرگترین برندهای سازنده لپ تاپ‌ها است. همچنین این کمپانی در ساخت لپ تاپ‌های گیمینگ حضور پر رنگی دارد. لپ تاپ مخصوص بازی و بالا رده Legion 5-G یکی از محصولاتی است که با توجه به قیمت آن، از کانفیگ بسیار خوبی برخوردار است و ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

لپ تاپ Legion 5 Pro-JAلپ تاپ Legion 5 Pro-JA

این لپ تاپ گیمینگ بسیار زیبا قیمتی حدود ۵۳ میلیون تومان دارد. همچنین از پردازنده AMD Ryzen 5 6600H بهره برده که از ۱۶ مگابایت کش برخوردار است. درون این لپ تاپ ۱۶ گیگابایت رم از نوع DDR5 با باس ۴۸۰۰ مگاهرتز جای گرفته است.

لنوو با استفاده از یک گرافیک قدرتمند توانسته قدرت بسیار بالایی را در اختیار کاربران قرار بدهد. چیپ گرافیکی استفاده شده در این محصول Geforce RTX 30760 است که قدرت بسیار مناسبی را به شما ارائه می‌دهد. این چیپ گرافیکی دارای ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی است.

صفحه نمایش این لپ تاپ گیمینگ ، ۱۵.۶ اینچ و دارای نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز است. همچنین رزولوشن این صفحه نمایش Quad HD (۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل) و نوع آن IPS LED است. لنوو برای محصول خود از ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD و به صورت NVMe استفاده کرده است. همچنین یک باتری ۱۰۰ وات ساعتی درون این لپ تاپ گیمینگ جای گرفته است و تا ۵ ساعت شما را همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ Legion 5-G
پردازنده Ryzen 5 6600H با ۱۶ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3060 به همراه ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR5 با باس ۴۸۰۰ مگاهرتز
حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Quad HD و پنل IPS LED و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۵۳ میلیون تومان

لپ تاپ گیمینگ اچ‌پی مدل Victus 16

خرید محصولی که بتواند شما را بدون دردسر تا چند سال همراهی کند یکی از بزرگترین مشکلات هنگام خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ است. دل سعی کرده محصولی با کیفیت بالا در کنار سخت افزار بسیار خوب ارائه دهد. این محصول با نام Victus 16 شناخته می‌شود.

لپ تاپ گیمینگ اچ‌پی Victus 16لپ تاپ گیمینگ اچ‌پی Victus 16

قیمت این محصول در بازار کشورمان حدود ۵۴ میلیون تومان است و از کانفیگ بسیار مناسبی برخوردار است. قلب تپنده این محصول یک پردازنده Core i7 بوده و از مدل ۱۲۷۰۰H در آن استفاده شده است. این پردازنده دارای ۲۴ مگابایت کش است و سرعت خواندن و نوشتن بالایی در آن مشاهده می‌شود.

دل از ۱۶ گیگابایت رم DDR5 و باس ۴۸۰۰ مگاهرتز در این لپ تاپ گیمینگ استفاده کرده است و برای محصولی با عنوان گیمینگ کاملا مناسب است. گرافیک مجزا در نظر گرفته شده برای این محصول Geforce RTX 3060 است. این گرافیک ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

صفحه نمایش این لپ تاپ گیمینگ میان رده یک مدل ۱۶ اینچی با رزولوشن Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و از نوع IPS است. این صفحه نمایش دارای نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز نیز هست. همچنین باید بدانید که در این محصول یک حافظه SSD ۱ ترابایتی و از نوع NVMe M.2 قرار دارد. همچنین یک باتری ۴ سلولی شما را تا حداکثر ۴ ساعت همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ Predator Helios 300 PH315
پردازنده Intel Core i7 12700H با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3060 به همراه ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۳۲ گیگابایت رم DDR5 و باس ۴۸۰۰ مگاهرتز
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۶ اینچ Full HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI، USB Type C، USB 3.0 و LAN
قابلیت ارتقا رم‌ها با قابلیت ارتقا / قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۵۴ میلیون تومان

لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF GAMING FX517

کمپانی ایسوس (Asus)، به ساخت محصولات با دوام و بسیار با کیفیت معروف است. لپ تاپ‌ های گیمینگ این کمپانی همواره از عملکرد سخت افزاری بسیار هماهنگ و مناسبی برخوردارند. از جمله بهترین لپ تاپ گیمینگ ساخته شده توسط کمپانی ایسوس می‌توان به TUF GAMING FX517 اشاره کرد.

لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل  TUF GAMING FX517ZRلپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل  TUF GAMING FX517ZR

این لپ تاپ بسیار ارزنده که قیمتی در حدود ۵۷ میلیون تومان در بازار کشور دارد، از پردازنده سری Core i7 و نسل دوازدهم اینتل با کد i7 12650H بهره می‌برد. همچنین از ۲۴ مگابایت کش برخوردار است که این میزان از کش، نشان دهنده سرعت بسیار خوب برای خواندن و نوشتن داده‌ها است.

همچنین درون این لپ تاپ گیمینگ ۱۶ گیگابایت رم از نوع DDR5 جای گرفته شده است. این مقدار از رم برای گیمینگ ایده‌ال بوده و بیش از نیاز است. چیپ گرافیکی استفاده شده در این محصول Geforce RTX 3050TI است که قدرت بسیار مناسبی را به شما ارائه می‌دهد. این چیپ گرافیکی دارای ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی است.

صفحه نمایش این لپ تاپ گیمینگ بالا رده ۱۵.۶ اینچ و دارای نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز است. رزولوشن این صفحه نمایش Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و نوع آن IPS LCD است. ایسوس برای محصول خود از ۱ ترابایت حافظه SSD و از نوع M.2 استفاده کرده است. همچنین یک باتری ۴ سلولی درون این لپ تاپ گیمینگ جای گرفته است.

مدل لپ تاپ Asus TUF GAMING FX517
پردازنده Intel Core i7 12650H با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3050TI به همراه ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR5
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۵۷ میلیون تومان

لپ تاپ گیمینگ لنوو مدل Ideapad gaming 3

لنوو همواره از برندهای فعال در حوضه گیمینگ بوده که لپ تاپ‌های گیمینگ آن در ایران شناخته شده هستند. این برند مدل‌های فراوانی در گستره‌ی قیمت اقتصادی تا لوکس عرضه می‌کند که برخی از آن‌ها نسبت به کانفیگ از ارزش خرید بالایی برخوردارند. لپ تاپ گیمینگ بالا رده لنوو مدل Legion 5 Pro-F یکی از این مدل‌های گران قیمت است.

لپ تاپ لنوو مدل Lenovo Ideapad Gaming 3لپ تاپ لنوو مدل Lenovo Ideapad Gaming 3

این محصول با قیمتی در حدود ۵۸ میلیون تومان در دسترس است. پردازنده i7 نسل دوازدهم ۱۲۶۵۰H اینتل به عنوان قلب تپنده این محصول انتخاب شده که از ۲۴ مگابایت کش برخوردار است. همچنین از ۱۶ گیگابایت رم درون این محصول استفاده می‌شود.

این رم‌های DDR4 دارای باس ۳۲۰۰ مگاهرتز هستند که نشان از سرعت بالای آن دارد. گرافیک این محصول Geforce RTX 3060 است که از ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی برخوردار است. این گرافیک در کنار پردازنده قدرتمند و رم‌های پر سرعت، قدرت بسیار بالایی را در اختیار شما می‌گذارند.

صفحه نمایش این محصول یک نمونه ۱۵.۶ اینچی است که دارای رزولوشن Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) با پنل IPS و نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز است. لنوو برای این محصول خود یک حافظه ۵۱۲ گیگابایتی SSD و به صورت PCIe NVMe را قرار داده است. باتری این محصول یک نمونه ۴ سلولی است که شما را ۴ ساعت بدون نیاز به شارژر همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ Lenovo Legion 5 Pro-F
پردازنده Intel Core i7 12700H با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3060 به همراه ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR4 با باس ۳۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا رم‌ها با قابلیت ارتقا / قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۵۸ میلیون تومان

لپ‌ تاپ ایسر مدل Predator TRITON 300 SE

کمپانی ایسر (Acer) یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان لپ تاپ است که قدمت و تجربه بسیار زیادی در این زمینه دارد. تعجبی هم ندارد که محصولات آن، به واسطه کیفیت و استفاده از کولینگ‌های قدرتمند، از فروش بالایی برخوردار باشند. لپ تاپ گیمینگ میان رده TRITON 300 SE یکی از محصولات ارزنده این برند است.

لپ‌ تاپ ایسر مدل Predator TRITON 300 SEلپ‌ تاپ ایسر مدل Predator TRITON 300 SE

قیمت این لپ تاپ زیبا در بازار کشور حدود ۵۹ میلیون تومان است. پردازنده‌ای که درون این محصول جای گرفته یک نمونه Core i7 بوده که با کد ۱۲۷۰۰H شناسایی می‌شود. این پردازنده ۲۴ مگابایت کش دارد و از ۱۴ هسته تشکیل شده است. رم استفاده شده در این محصول ۱۶ گیگابایت است.

این رم‌ DDR5 دارای باس ۴۸۰۰ مگاهرتز بوده که نشان دهنده سرعت خوب آن‌ها است. شما می‌توانید رم دستگاه خود را در صورت نیاز تا ۶۴ گیگابایت افزایش دهید. همچنین گرافیک این لپ تاپ Geforce RTX 3050TI است. این گرافیک از ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی برخوردار است.

صفحه نمایش این محصول ۱۶ اینچ، و دارای نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتز است. همچنین رزولوشن این صفحه نمایش Full HD (۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل) و پنل آن از نوع IPS است. حافظه این دستگاه ۵۱۲ گیگابایت به صورت SSD بوده و از نوع M.2 است. همچنین یک باتری ۴ سلولی درون این لپ تاپ جای گرفته است.

مدل لپ تاپ Predator TRITON 300 SE
پردازنده Intel Core i7 12700H با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3050TI به همراه ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR5 و باس ۴۸۰۰ مگاهرتز
حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۶ اینچ Full HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0
قابلیت ارتقا رم‌ها با قابلیت ارتقا تا ۶۴ گیگابایت / قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۵۹ میلیون تومان

لپ تاپ ام‌اس‌آی مدل Pulse GL66

گستردگی موجود در کانفیگ‌ بین لپ تاپ‌های گیمینگ ام‌اس‌آی باعث شده انتخاب یک محصول با کانفیگ مورد نظر گیمرها بسیار ساده‌تر شود. یکی از محصولات بالا رده ام‌اس‌آی که با قیمت مناسبی با توج به کانفیگ آن به شما پیشنهاد می‌شود، MSI Pulse GL66 نام دارد.

قیمت این محصول حدود ۶۱ میلیون تومان است. ام‌اس‌آی یک پردازنده Core i7 و از نسل دوازدهم اینتل با کد ۱۱۸۰۰H را درون این لپ تاپ قرار داده است. این پردازنده دارای ۸ هسته و ۱۶ رشته بوده و حافظه کش آن برابر ۲۴ مگابایت است. همچنین ۱۶ گیگابایت رم درون این محصول قرار گرفته است.

البته شما می‌توانید رم خود را به مقداری بیشتر از حال حاضر افزایش دهید. همچنین باید بدانید این رم DDR4 دارای باس ۳۲۰۰ مگاهرتز است و سرعت بسیار مناسبی دارد. گرافیک استفاده شده درون این لپ تاپ گیمینگ بالا رده Geforce RTX 3070MaxQ است. این چیپ گرافیگی، ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

MSI از یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی و با نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتز در محصول خود استفاده کرده که دارای رزولوشن Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) بوده و پنل آن از نوع IPS است. فضای در نظر گرفته شده برای این محصول یک حافظه ۵۱۲ گیگابایتی SSD و از نوع PCIe NVMe است. همچنین باتری ۴ سلولی شما را تا ۴ ساعت همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ MSI Pulse GL66
پردازنده Intel Core i7 11800H با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3070MaxQ به همراه ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و باس ۳۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا قابلیت افزایش حافظه و رم
قیمت محصول حدودا ۶۱ میلیون تومان

لپ تاپ ایسر مدل Acer Nitro 5 AN515

ایسر (Acer) یکی از برندهای بسیار محبوب در ساخت محصولات گیمینگ است. این کمپانی به دلیل استفاده از کولینگ‌های بسیار قدرتمند در لپ تاپ به سرعت جای خود را در دل گیمرها باز کرد. Predator Helios 300 یک لپ تاپ گیمینگ بالا رده است که از کانفیگ بسیار عالی در کنار قیمت در نظر گرفته شده برای آن برخوردار است.

لپ تاپ گیمینگ ایسر مدل Acer Predator Helios 300لپ تاپ گیمینگ ایسر مدل Acer Predator Helios 300

این لپ تاپ با قیمتی در حدود ۶۵ میلیون تومان در دسترس است. پردازنده i9 نسل دوازدهم با کد ۱۲۹۰۰H اینتل به عنوان قلب تپنده این محصول انتخاب شده که از ۲۴ مگابایت کش برخوردار است. همچنین از ۱۶ گیگابایت رم درون این محصول استفاده شده که برای یک محصول گیمینگ بیش از اندازه خواهد بود.

این رم‌‌های DDR5 دارای باس ۴۸۰۰ مگاهرتز هستند. چیپ گرافیکی این محصول Geforce RTX 3060 است که از ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی برخوردار است. پردازنده بسیار خوب در کنار رم‌های ۱۶ گیگابایتی DDR5 و گرافیک قدرتمند، این محصول را به یک محصول عالی تبدیل کرده است.

صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی آن دارای رزولوشن Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و نرخ بروزرسانی ۱۶۵ هرتز است. همچنین ایسر برای این محصول خود یک حافظه ۵۱۲ گیگابایتی SSD و از نوع M.2 در نظر گرفته است. باتری این محصول ۵۷ وات ساعت است و ۳ ساعت شما را همراهی خواهد کرد.

مدل لپ تاپ Acer Nitro 5 AN515
پردازنده Intel Core i9 12900H با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3060 به همراه ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR5 با باس ۴۸۰۰ مگاهرتز
حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 و Lan
قابلیت ارتقا رم‌ها با قابلیت ارتقا / قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۶۵ میلیون تومان

لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل ROG Strix G513RW

کمپانی بزرگ ایسوس یکی از بزرگترین برندهای سازنده لپ تاپ‌ها است که مدل‌های گیمینگ بسیاری تولید می‌کند. لپ تاپ گیمینگ بالا رده ROG Strix G513RW یکی از محصولاتی است که با توجه به قیمت آن، از کانفیگ بسیار خوب برخوردار است و ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G513RWلپ تاپ ایسوس ROG Strix G513RW

این لپ تاپ بسیار ارزنده که قیمتی در حدود ۷۹ میلیون تومان در بازار کشور دارد، از پردازنده سری Ryzen 7 و نسل ششم AMD با کد ۶۸۰۰H بهره می‌برد. همچنین از ۱۲ مگابایت کش برخوردار است که این میزان از کش، نشان دهنده سرعت بسیار خوب برای خواندن و نوشتن داده‌ها است.

همچنین درون این لپ تاپ گیمینگ بالا رده ۱۶ گیگابایت رم از نوع DDR5 جای گرفته شده است. این مقدار از رم برای گیمینگ ایده‌ال بوده و بیش از نیاز است. چیپ گرافیکی استفاده شده در این محصول Geforce RTX 3070TI است که قدرت بسیار مناسبی را به شما ارائه می‌دهد. این چیپ گرافیکی دارای ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی است.

صفحه نمایش این لپ تاپ گیمینگ بالا رده ۱۵.۶ اینچ و دارای نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز است. رزولوشن این صفحه نمایش Quad HD (۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) و نوع آن IPS LCD است. ایسوس برای محصول خود از ۱ ترابایت حافظه SSD و از نوع M.2 استفاده کرده است. همچنین یک باتری ۹۰ وات ساعتی درون این لپ تاپ گیمینگ جای گرفته است.

مدل لپ تاپ Asus ROG Strix G513RW
پردازنده AMD Ryzen 7 6800H با ۱۲ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3070TI به همراه ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR5
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Quad HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۷۹ میلیون تومان

لپ تاپ گیگابایت مدل GIGABYTE AORUS 17G XE4

گیگابایت (Gigabyte) یکی از کمپانی‌هایی بوده که همواره به ساخت مادربرد و کارت‌های گرافیک با کیفیت مشهور است. موفقیت‌های بسیار زیاد این برند باعث شده تا این کمپانی، به ساخت لپ تاپ‌های گیمینگ اقدام کند. اگر به دنبال بهترین لپ تاپ گیمینگ هستید باید نگاهی به این محصول بیاندازید.

لپ تاپ گیمینگ گیگابایت مدل GIGABYTE AORUS 17G XE4لپ تاپ گیمینگ گیگابایت مدل GIGABYTE AORUS 17G XE4

قیمت این لپ تاپ گیمینگ حدودا ۸۱ میلیون تومان است و مشخصات بسیار جذابی دارد. پردازنده در نظر گرفته شده برای این محصول از سری Core i7 و مدل ۱۲۷۰۰H است. این پردازنده دارای ۱۴ هسته و ۲۰ رشته و همچنین ۲۴ مگابایت کش بوده و سرعت فوق‌العاده بالایی دارد.

گیگابایت در این محصول از ۱۶ گیگابایت رم DDR5 استفاده کرده که دارای باس ۴۸۰۰ مگاهرتز است. شما می‌توانید رم خود را نیز افزایش دهید. در این لپ تاپ گیمینگ بالا رده از چیپ گرافیکی قدرتمند Geforce RTX 3070TI استفاده شده است. این چیپ گرافیکی ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

این محصول از صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچی با رزولوشن Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و از نوع IPS برخوردار بوده و نرخ بروزرسانی تصویر آن ۳۶۰ هرتز است. گیگابایت یک SSD با حجم ۱ ترابایت و از نوع M.2 را در آن قرار داده است. باتری این محصول، ۲۴۰ وات ساعتی است و تا ۵ ساعت بدون نیاز به شارژر شما را همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ GIGABYTE AORUS 17G XE4
پردازنده Intel Core i7 12700H با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3070TI به همراه ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR5 با باس ۴۸۰۰ مگاهرتز
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۷.۳ اینچ Full HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۳۶۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN ،Mini DP
قابلیت ارتقا رم‌ها با قابلیت ارتقا / قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۸۱ میلیون تومان

لپ تاپ ایسوس مدل ROG SCAR 15 G533ZM – ES93

ایسوس سعی کرده تا در بعضی از مدل‌های خود تعادلی بین قطعات سخت افزاری مهم را ایجاد کند. این تعادل باعث شده تا این محصولات در کنار قیمت نسبتا مناسب، سخت افزار مناسبی داشته باشند. لپ تاپ گیمینگ بالا رده ایسوس با مدل SCAR 15، یکی از این موارد با ارزش خرید نسبتا بالا است.

لپ تاپ ایسوس مدل ROG SCAR 15 G533ZM - ES93لپ تاپ ایسوس مدل ROG SCAR 15 G533ZM - ES93

قیمت این لپ تاپ حدود ۸۶ میلیون تومان است. ایسوس تصمیم گرفته تا پردازنده Core i9 را برای این محصول بسار جذاب در نظر بگیرد. مدل این پردازنده ۱۲۹۰۰H نام دارد و از ۱۴ هسته و ۲۰ رشته تشکیل شده و دارای ۲۴ مگابایت کش است.

همچنین کمپانی در این محصول از ۱۶ گیگابایت رم استفاده کرده است. این رم‌‌ها از نوع DDR5 بوده باس ۴۸۰۰ مگاهرتز دارد. یک چیپ گرافیکی خوب برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است. مدل این چیپ گرافیکی Geforce RTX 3060 است و ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی و با نرخ بروزرسانی ۳۰۰ هرتز در این محصول استفاده می‌شود که دارای رزولوشن Full HD است. پنل آن از نوع IPS است و فضای درون این لپ تاپ گیمینگ بالا رده یک حافظه ۵۱۲ گیگابایتی SSD از نوع M.2 و نسل چهارم آن است. باتری ۴ سلولی این محصول شما را تا ۴ ساعت همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ Asus ROG SCAR 15
پردازنده Intel Core i9 12900H با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3060 به همراه ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR5 با باس ۴۸۰۰ مگاهرتز
حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD به صورت M.2 Gen 4
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۳۰۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا رم‌ها با قابلیت ارتقا تا ۶۴ گیگابایت / قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۸۶ میلیون تومان

لپ تاپ ام‌اس‌آی مدل Pulse GL76

گستردگی موجود در کانفیگ‌ بین لپ تاپ‌های گیمینگ ام‌اس‌آی باعث شده انتخاب یک محصول با کانفیگ مورد نظر گیمرها بسیار ساده‌تر شود. یکی از محصولات بالا رده ام‌اس‌آی که با قیمت مناسبی با توج به کانفیگ آن به شما پیشنهاد می‌شود، MSI Pulse GL66 نام دارد.

قیمت این محصول حدود ۹۲ میلیون تومان است. ام‌اس‌آی یک پردازنده Core i7 و از نسل دوازدهم اینتل با کد ۱۲۷۰۰H را درون این لپ تاپ قرار داده است. این پردازنده دارای ۱۴ هسته و ۲۰ رشته بوده و حافظه کش آن برابر ۲۴ مگابایت است. همچنین ۱۶ گیگابایت رم درون این محصول قرار گرفته است.

البته شما می‌توانید رم خود را به مقداری بیشتر از حال حاضر افزایش دهید. همچنین باید بدانید این رم DDR5 دارای باس ۴۸۰۰ مگاهرتز است و سرعت بسیار مناسبی دارد. گرافیک استفاده شده درون این لپ تاپ گیمینگ بالا رده Geforce RTX 3070TI است. این چیپ گرافیگی، ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

MSI از یک صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچی و با نرخ بروزرسانی ۳۶۰ هرتز در محصول خود استفاده کرده که دارای رزولوشن Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) بوده و پنل آن از نوع IPS است. فضای در نظر گرفته شده برای این محصول یک حافظه ۱ ترابایتی SSD و از نوع PCIe NVMe است. همچنین باتری ۴ سلولی شما را تا ۴ ساعت همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ MSI Pulse GL76
پردازنده Intel Core i7 12700H با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3070TI به همراه ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR5 و باس ۴۸۰۰ مگاهرتز
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۷.۳ اینچ Full HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۳۶۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا قابلیت افزایش حافظه و رم
قیمت محصول حدودا ۹۲ میلیون تومان

لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل ROG Strix G814JU-XC

کارشناسان شرکت ایسوس همواره سعی در تولید مدل‌هایی با کیفیت بالا و مورد قبول اکثریت کاربران دارند. به همین دلیل در این مدل نیز سعی کرده‌اند تا ویژگی‌های مناسب و ایده‌آل اکثریت کاربران را در نظر بگیرند. ROG Strix G814JU-XC یکی از مدل‌های پر فروش ایسوس بوده و قیمت بالایی در کنار سخت افزار فوق‌العاده را ارائه می‌دهد.

لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل ROG Strix G814JU-XCلپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل ROG Strix G814JU-XC

بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس با نسل جدید کارت‌‌های گرافیک قیمتی در حدود ۱۰۸ میلیون تومان دارد. پردازنده این محصول از سری Core i9 و مدل ۱۳۹۸۰HX است. این پردازنده دارای ۲۴ هسته و ۳۲ رشته و همچنین ۳۶ مگابایت کش است. در این محصول از ۱۶ گیگابایت رم DDR5 استفاده شده که دارای باس ۴۸۰۰ مگاهرتز است. همچنین یک گرافیک Geforce RTX 4050 درون این لپ تاپ جای گرفته است. این چیپ گرافیکی ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

این محصول از یک صفحه نمایش ۱۸ اینچی Quad HD (۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل) با پنل IPS برخوردار بوده و نرخ بروزرسانی تصویر آن ۲۴۰ هرتز است. برای حافظه این محصول، ایسوس یک SSD و از نوع M.2 با حجم ۱ ترابایت را در نظر گرفته است. همچنین باتری این لپ تاپ گیمینگ یک نمونه ۴ سلولی است و حداکثر ۲ ساعت بدون نیاز به شارژر شما را همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ Asus ROG Strix G814JU-XC
پردازنده Intel Core i9 13980HX با ۳۲ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 4050 به همراه ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR5 و باس ۴۸۰۰ مگاهرتز
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۸ اینچ Quad HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۲۴۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا رم‌ها با قابلیت ارتقا تا ۴۸ گیگابایت / قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۱۰۸ میلیون تومان

لپ تاپ لنوو مدل Legion 7

لنوو همواره از برندهای فعال در حوضه گیمینگ بوده که لپ تاپ‌های گیمینگ آن در ایران شناخته شده هستند. این برند مدل‌های فراوانی در گستره‌ی قیمت اقتصادی تا لوکس عرضه می‌کند که برخی از آن‌ها نسبت به کانفیگ از ارزش خرید بالایی برخوردارند. لپ تاپ گیمینگ بالا رده لنوو مدل Legion 7 یکی از این مدل‌های گران قیمت است.

لپ تاپ لنوو مدل Legion 7لپ تاپ لنوو مدل Legion 7

این لپ تاپ با قیمتی در حدود ۱۱۰ میلیون تومان در دسترس است. پردازنده Ryzen 9 نسل پنجم ۵۹۰۰HX از AMD به عنوان قلب تپنده این محصول انتخاب شده که از ۱۶ مگابایت کش برخوردار است. همچنین از ۱۶ گیگابایت رم درون این محصول استفاده می‌شود.

این رم‌های DDR4 دارای باس ۳۲۰۰ مگاهرتز هستند که نشان از سرعت بالای آن دارد. چیپ گرافیکی این محصول Geforce RTX 3080 است که از ۱۶ گیگابایت حافظه اختصاصی برخوردار است. این گرافیک در کنار پردازنده قدرتمند و رم‌های پر سرعت، قدرت بسیار بالایی را در اختیار شما می‌گذارند.

صفحه نمایش این محصول یک نمونه ۱۶ اینچی است که دارای رزولوشن ۲K (۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل) با پنل IPS و نرخ بروزرسانی ۱۶۵ هرتز است. لنوو برای این محصول خود یک حافظه ۱ ترابایتی SSD و به صورت PCIe NVMe را قرار داده است. باتری این محصول یک نمونه ۴ سلولی است که شما را ۴ ساعت بدون نیاز به شارژر همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ Lenovo Legion 7
پردازنده AMD Ryzen 9 5900HX با ۱۶ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3080 به همراه ۱۶ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR4 با باس ۳۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۶ اینچ ۲K و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا رم‌ها با قابلیت ارتقا / قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۱۱۰ میلیون تومان

لپ تاپ ایسوس مدل ASUS ROG Strix G614JV-Z

ایسوس سعی کرده تا در بعضی از مدل‌های خود تعادلی بین قطعات سخت افزاری مهم را ایجاد کند. این تعادل باعث شده تا این محصولات هم از پردازنده مناسبی بهره ببرد، هم چیپ گرافیکی مناسبی داشته باشد و هم از رم کافی برای گیمینگ استفاده کنند. لپ تاپ گیمینگ بالا رده ایسوس با مدل لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل ROG Strix G614JV-Z یکی از این موارد است.

لپ تاپ ASUS ROG Strix G614JV-Zلپ تاپ ASUS ROG Strix G614JV-Z

این محصول در بازار کشور حدود ۱۵۹ میلیون تومان است. ایسوس تصمیم گرفته پردازنده Core i9 را برای از جمله بهترین لپ تاپ گیمینگ بالا رده خود در نظر بگیرد. مدل این پردازنده ۱۳۹۸۰HX، و دارای ۳۶ مگابایت کش است.

همچنین در این محصول از ۳۲ گیگابایت رم استفاده می‌شود. این رم‌‌ها از نوع DDR5 بوده و دارای باس ۴۸۰۰ مگاهرتز هستند. همچنین یک چیپ گرافیکی بسیار خوب برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است. مدل این گرافیک Geforce RTX 4060 است و ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

ایسوس از یک صفحه نمایش ۱۶ اینچی و با نرخ بروزرسانی ۲۴۰ هرتز در محصول خود استفاده کرده که دارای رزولوشن Quad HD (۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل) بوده و پنل آن IPS است. همچنین حافظه این دستگاه ۲ ترابایت SSD و از نوع NVMe است. باتری ۴ سلولی این لپ تاپ شما را تا حداکثر ۲ ساعت همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ ASUS ROG Strix G614JV-Z
پردازنده Intel Core i9 13980HX با ۳۲ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 4060 به همراه ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۳۲ گیگابایت رم DDR5 و باس ۴۸۰۰ مگاهرتز
حافظه ۲ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۶ اینچ Quad HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا رم‌ها با قابلیت ارتقا / قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۱۵۹ میلیون تومان

لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG Strix G18 G814JZ-Z

ممکن است به دنبال بهترین لپ تاپ گیمینگ بازار با گرافیک بسیار قدرتمند باشید. یافتن یک محصول با این مشخصات در میان تعداد بسیار زیاد محصولات دشوار خواهد بود. اما ایسوس برای شما یک پیشنهاد بسیار عالی دارد. لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل Strix G18 G814JZ-Z پیشنهاد این کمپانی برای شماست.

لپ تاپ گیمینگ ROG Strix G18لپ تاپ گیمینگ ROG Strix G18

این لپ تاپ گیمینگ قیمتی حدود ۱۶۴ میلیون تومان در بازار دارد. پردازنده در نظر گرفته شده برای این محصول از سری Core i9 و مدل ۱۳۹۸۰HX است. این پردازنده دارای ۲۴ هسته و ۳۲ رشته و همچنین ۳۶ مگابایت کش بوده و سرعت بسیار بالایی دارد.

ایسوس در این محصول ۳۲ گیگابایت رم DDR5 استفاده کرده که دارای باس ۴۸۰۰ مگاهرتز است. همچنین می‌توانید رم خود را تا ۴۸ گیگابایت نیز افزایش دهید. درون بهترین لپ تاپ گیمینگ موجود در بازار از گرافیک بسیار قدرتمند Geforce RTX 4080 استفاده می‌شود. این چیپ گرافیکی ۱۲ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

این لپ تاپ از یک صفحه نمایش ۱۸ اینچی با رزولوشن Quad HD (۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل) و از نوع IPS برخوردار بوده و نرخ بروزرسانی تصویر آن ۲۴۰ هرتز است. حافظه این محصول، یک SSD با حجم ۲ ترابایتی است. باتری این لپ تاپ گیمینگ میان رده ۴ سلولی است و تا ۲ ساعت بدون نیاز به شارژر شما را همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ Asus ROG Strix G18
پردازنده Intel Core i9 13980HX با ۱۶ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 4080 به همراه ۱۲ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۳۲ گیگابایت رم DDR5 و باس ۴۸۰۰ مگاهرتز
حافظه ۲ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۸ اینچ Quad HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۲۴۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا رم‌ها با قابلیت ارتقا تا ۴۸ گیگابایت / قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۱۶۴ میلیون تومان

لپ تاپ گیمینگ ام‌اس‌آی مدل MSI Raider GE67 12U

خرید محصولی که بتواند شما را بدون دردسر تا چند سال همراهی کند، یکی از بزرگترین مشکلات هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ است. MSI سعی کرده محصولی، با کیفیت بالا در کنار سخت افزار بسیار خوب ارائه دهد. این محصول با نام Raider GE67 12U شناخته می‌شود.

لپ تاپ گیمینگ ام‌اس‌آی مدل MSI Raider GE77HXلپ تاپ گیمینگ ام‌اس‌آی مدل MSI Raider GE77HX

قیمت این محصول در بازار کشورمان حدود ۱۷۰ میلیون تومان است و از کانفیگ بسیار مناسبی برخوردار است. قلب تپنده این محصول یک پردازنده Core i9 بوده و از مدل ۱۲۹۰۰HK در آن استفاده شده است. این پردازنده دارای ۲۴ مگابایت کش است و سرعت خواندن و نوشتن بالایی در آن مشاهده می‌شود.

MSI از ۳۲ گیگابایت رم DDR5 و باس ۴۸۰۰ مگاهرتز در این لپ تاپ گیمینگ استفاده کرده است و برای محصولی با عنوان گیمینگ کاملا مناسب است. گرافیک مجزا در نظر گرفته شده برای این محصول Geforce RTX 3070TI است. این گرافیک بسیار قدرتمند ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

صفحه نمایش این لپ تاپ گیمینگ بالا رده یک نمونه ۱۷.۳ اینچی OLED با رزولوشن (۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل) بوده و نوع آن IPS است. این صفحه نمایش دارای نرخ بروزرسانی تصویر بسیار عالی ۲۴۰ هرتز نیز هست. همچنین باید بدانید که کمپانی MSI برای محصول خود یک حافظه SSD ۱ ترابایتی و از نوع NVMe M.2 در نظر گرفته است. همچنین یک باتری ۱۰۰ وات ساعتی شما را تا حداکثر ۴ ساعت همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ MSI Raider GE77HX
پردازنده Intel Core i9 12900HK با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3070TI به همراه ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۳۲ گیگابایت رم DDR5 با باس ۴۸۰۰ مگاهرتز
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۷.۳ اینچ ۲.۵K و پنل OLED و نرخ بروزرسانی تصویر ۲۴۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0
قابلیت ارتقا قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۱۷۰ میلیون تومان

لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل ROG Zephyrus Duo 16 GX650

ایسوس همواره به عنوان یکی از برندها، با ارزش خرید بالا شناخته می‌شود. این کمپانی با وجود عرضه‌ی مدل‌های ارزان قیمت و میان رده، گزینه‌های خوبی برای انتخاب بهترین لپ تاپ گیمینگ دارد و می‌تواند انتخاب مناسبی برای گیمرها باشد. لپ تاپ Zephyrus Duo 16 GX650 از سری ROG، یکی از مدل‌های گران قیمت و بالا رده است.

لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل ROG Zephyrus Duo 16 GX650لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل ROG Zephyrus Duo 16 GX650

قیمت این محصول حدود ۱۸۰ میلیون تومان است. پردازنده Ryzen 9 6900HX مورد استفاده در این محصول از قدرت بسیار مناسبی برخوردار است و ۲۰ مگابایت کش دارد. همچنین این کمپانی از ۳۲ گیگابایت رم DDR5 با باس ۴۸۰۰ مگاهرتز استفاده کرده است.

استفاده از پردازنده عالی و رم‌ DDR5 در کنار چیپ گرافیکی قدرتمند Geforce RTX 3070TI باعث شده تا در کنار قیمت بالا، این محصول از قدرت بالایی برخوردار شود. این گرافیک دارای ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی است. صفحه نمایش اصلی این محصول اندازه ۱۶ اینچی دارد.

رزولوشن آن Quad HD (۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل) بوده و پنل آن از نوع IPS است. همچنین باید به نرخ بروزرسانی ۲۴۰ هرتزی آن اشاره کرد. صفحه نمایش دوم دارای رزولوشن ۴K (۳۸۴۰ در ۱۱۰۰ پیکسل) و IPS است. حافظه ۱ ترابایتی SSD و به شکل M.2 در این محصول قرار دارد و باتری ۹۰ وات ساعتی تا حداکثر ۵ ساعت شما را همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ ROG Zephyrus Duo 16 GX650
پردازنده AMD Ryzen 9 6900HX با ۲۰ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3070TI به همراه ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۳۲ گیگابایت رم DDR5 با باس ۴۸۰۰ مگاهرتز
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۶ اینچ Quad HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز / ۱۴ اینچ ۴K و پنل IPS
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۱۸۰ میلیون تومان

لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG Zephyrus M16 GU604VY-Z 

گستردگی موجود در کانفیگ‌ بین لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس باعث شده انتخاب یک محصول با کانفیگ مورد نظر گیمرها بسیار ساده‌تر شود.از جمله بهترین لپ تاپ گیمینگ موجود در بازار که با قیمت بسیار بالایی به شما پیشنهاد می‌شود، با نام ROG Zephyrus M16 GU604VY-Z شناخته می‌شود.

لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG M16 لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG M16 

قیمت این محصول حدود ۲۳۲ میلیون تومان است. یک پردازنده Core i9 و از نسل دوازدهم اینتل با کد ۱۳۹۰۰H درون این لپ تاپ قرار دارد. همچنین این پردازنده دارای ۱۴ هسته و ۲۰ رشته است و حافظه کش ۲۴ مگابایتی دارد. همچنین ۳۲ گیگابایت رم درون این محصول قرار گرفته است.

شما می‌توانید میزان رم خود را تا ۴۸ گیگابایت افزایش دهید. همچنین باید بدانید این رم DDR5 دارای باس ۴۸۰۰ مگاهرتز است و سرعت بسیار مناسبی دارد. گرافیک استفاده شده درون این لپ تاپ گیمینگ بالا رده Geforce RTX 4090 است. این چیپ گرافیگی ۱۶ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

یک صفحه نمایش ۱۶ اینچی و با نرخ بروزرسانی ۲۴۰ هرتز در این محصول استفاده می‌شود که دارای رزولوشن Quad HD (۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل) بوده و پنل آن از نوع IPS است. فضای مورد استفاده برای این محصول یک حافظه ۲ ترابایتی SSD و از نوع M.2 است. همچنین باتری ۴ سلولی آن تا حداکثر ۲ ساعت شما را همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ Asus TUF Gaming FX516PM
پردازنده Intel Core i7 13900H با ۱۲ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 4090 به همراه ۱۶ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۳۲ گیگابایت رم DDR5 و باس ۴۸۰۰ مگاهرتز
حافظه ۲ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۶ اینچ Quad HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۲۴۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0
قابلیت ارتقا رم‌ها با قابلیت ارتقا تا ۴۸ گیگابایت / قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۲۳۲ میلیون تومان

نتیجه گیری خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ

در این مقاله ما به معرفی نمونه‌هایی از بهترین لپ تاپ گیمینگ پرداختیم. این مدل‌های منتخب شامل لپ تاپ‌هایی هستند که بدون در نظر گرفتن بازه‌ی قیمتی، می‌توانند تجربه‌ی کامل را از نسل هشتم و بعضا بازی‌های جدیدتر در اختیار کاربران قرار دهند. همچنین این مدل‌ها توانایی ارائه‌ی تجربه‌ایی باکیفیت از تمامی بازی‌های آنلاین چند نفره‌ی محبوب را دارند.

.cls-1{fill:#231f20;}.cls-2{fill:#ed145b;}
بهترین لپ تاپ گیمینگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

لپ تاپ مناسب گیمینگ بالا رده از ترکیب پردازنده مناسب و گرافیک مستقل در کنار رم با فرکانس بالا بهره می‌برد. این لپ‌ تاپ‌ها معمولا قابلیت ارتقا نیز دارند.

بهتربن لپ تاپ گیمینگ چه بازی‌ها را اجرا می‌کند؟

لپ تاپ گیمینگ بالا رده می‌توانند اکثر بازی‌های چندنفره‌ی آنلاین محبوب را نظیر سی‌اس گو، فورتنایت، دوتا دو، ماینکرفت، اپکس لجندز، رینبو سیکس، ولورانت، وارزون و… را در رزولوشن حداقل ۱۰۸۰p و با فریم ریت معقول ۱۴۴ فریم بر ثانیه اجرا کند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.