راهنمای خرید بهترین صندلی گیمینگ؛ کالای مورد نیاز گیمرهای حرفه‌ای

اگر یک گیمر حرفه‌ای هستید یا به تازگی استریم بازی‌های ویدیویی را شروع کرده‌اید، اولین و مهم‌ترین چیزی که باید دغدغه‌ی شما برای خرید باشد، یک صندلی گیمینگ است؛ به این دلیل که شما به احتمال زیاد قرار است مدت زمان زیادی از وقت خود را روی صندلی سپری کنید. در این مطلب ضمن بررسی مولفه‌هایی که باید یک صندلی گیمینگ عالی داشته باشد، بهترین صندلی گیمینگ را هم در سه دسته‌ی بالا رده، میان رده و اقتصادی معرفی می‌کنیم.

صندلی گیمینگ چیست و چرا باید آن را بخریم؟

بهترین صندلی های گیمینگ چند ویژگی مهم و کاربردی دارند که این مدل کالا را نسبت به صندلی‌های معمولی کامپیوتر متمایز می‌کند؛ چند ویژگی بسیار جذاب که به شرح زیر است:

صندلی گیمینگ مدل T301

۳,۲۰۰,۰۰۰

۳,۰۴۰,۰۰۰

تومان

صندلی گیمینگ ریزر مدل Razer Iskur

۳۱,۸۰۰,۰۰۰

تومان

جنس اجزای صندلی و طراحی منحصر به فرد

اولین مولفه‌‌ی بهترین صندلی گیمینگ، متریال و موادی است که برای ساخت این مدل صندلی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرفی دیگر، طراحی بهترین صندلی‌های گیمینگ هم به شکلی است که برای گیمرها جذابیت بسیار زیادی دارد. گیمرهای حرفه‌ای به خصوص استریمرها به دکورِ محیط به شدت اهمیت می‌دهند. خرید یکی از بهترین صندلی‌های گیمینگ موجود در بازار می‌تواند در شکیل شدن محیط کمک شایانی کند.

راحتی و آسایش بهتر

بررسی صندلی گیمینگ

به طور کلی پس از چند ساعت نشستن روی صندلی‌های معمولی کامپیوتر باید حداقل چند دقیقه بلند شد تا حس خستگی و کوفتگی ناشی از نشستن زیاد تا حد قابل قبولی برطرف شود. صندلی‌های گیمینگ به دلیل کیفیت ساخت به مراتب بالاتر نسبت به صندلی‌های معمولی، این چالش و محدودیت را حل کرده است. بنابراین، می‌توان ساعت‌های زیادی را پای سیستم کامپیوتر سپری کرد؛ هر چند، نشستن زیاد اصلا و ابدا توصیه نمی‌شود.

بهترین صندلی گیمینگ باید دسته‌های بسیار راحتی هم داشته باشد؛ چرا که اغلب گیمرها به وسیله‌ی کنترلر به بازی می‌پردازند و به همین دلیل، ساعد و آرنج کاربرها باید روی یک بخش راحت قرار گیرد. همچنین در بسیاری از صندلی‌های گیمینگ یک یا تعدادی بالشتک برای محافظت از سر، گردن و کمر کاربر وجود دارد که به طور معمول می‌توان موقعیت بالشتک‌ها را روی صندلی تنظیم کرد.

در ادامه‌ی مطلب چند مورد از بهترین صندلی های گیمینگ موجود در وب‌سایت دیجی کالا معرفی می‌شود. لازم به ذکر است که انتخابِ محصولات موجود در این مقاله بر اساس نوع برند، کیفیت ساخت، نمره‌ی دریافتی توسط کاربران و صد البته ارزش خرید نسبت به قیمتشان انجام شده است. از طرفی، تلاش شده بهترین صندلی‌های گیمینگ در سه دسته‌بندی اقتصادی، میان رده و بالا رده معرفی شود. همچنین، به دلیل نوسانات قیمت ارز و وضعیت اجناس در بازار، افت یا افزایش قیمت و همچنین موجود یا ناموجود شدن محصولات ممکن است رخ دهد. این مطلب بر اساس قیمت‌ صندلی گیمینگ در هفته‌ی سوم تیر ۱۴۰۲ نوشته و تنظیم شده است.

بهترین صندلی‌های گیمینگ بالا رده

راهنمای خرید صندلی گیمینگ

اگر از جنبه‌ی بودجه با محدودیت خاصی روبه‌رو نیستید و تصمیم گرفته‌اید بهترین صندلی گیمینگ را خریداری کنید، برندهای معتبری نظیر ریزر (Razer)، ایسوس (Asus)، ام اس آی (MSI) و سایر برندهای مشهور دنیا صندلی‌های گیمینگ فوق‌العاده جذابی را تولید و به فروش می‌رسانند. در این مقاله، دو مورد از بهترین صندلی‌های گیمینگ بالا رده را که در ایران هم به فروش می‌رسند معرفی می‌کنیم.

۱. صندلی‌ گیمینگ‌ ریزر مدل Razer Iskur

بهترین صندلی گیمینگ

صندلی گیمینگ ریزر مدل Razer Iskur

صندلی گیمینگ ریزر مدل Razer Iskur رسما بهترین صندلی گیمینگ است که در سطح بین المللی طرفدارهای خاص خود را دارد. این صندلی خاص از ترکیب رنگ مشکی و سبزِ جذابی بهره می‌برد که به نوعی امضای پایِ کار شرکت ریزر به حساب می‌آید. هر چند این ترکیب رنگ در قالب طرح «چند رنگ» فروخته می‌شود. در صورتی که شما رنگ مشکی صندلی را خریدار کنید، کالای مورد نظر به طور تمام پارچه مشکی خواهد بود.

حداکثر ارتفاع این صندلی ۱۹۰ سانتی‌متر بوده اما قابلیت تنظیم ارتفاع برای گیمر امکان‌پذیر خواهد بود. پایه‌ی صندلی گیمینگ ریزر مدل Iskur از استیل، آلومینیوم و پلاستیک ساخته شده است.

۲. صندلی‌ گیمینگ‌ ایسوس مدل ROG Chariot SL300C RGB Black

بهترین صندلی گیمینگ

صندلی گیمینگ ایسوس مدل ROG Chariot SL300C RGB Black

صندلی گیمینگ ایسوس مدل ROG Chariot SL300C RGB Black را هم می‌توان بهترین صندلی گیمینگ تلقی کرد. حداکثر ارتفاع این صندلی ۱۹۰ سانتی‌متر بوده و جنس پایه‌ی آن به طور کامل آلومینیومی است. همچنین جنس روکش پشتی، کفی و حتی جنس فریم پشتی و کفی نیز آلومینیومی است.

از دیگر خصوصیات هیجان انگیز و منحصر به فرد این صندلی می‌توان به نورپردازی جالبِ ASUS Aura RGB اشاره کرد. گیمر می‌تواند از طریق یک کنترلر لمسی خیلی راحت حالت‌های رنگ و افکت‌های RGB را تغییر دهد. حتی می‌توان شیبِ صندلی را هم تنظیم کرد. شرکت ایسوس روی این صندلی یک کیسه‌ی هوشمند پاور بانک هم تعبیه کرده تا بتوان ضمن شارژ پاور بانک، به راحتی از آن محافظت کرد.

بهترین صندلی‌های گیمینگ میان رده

بهترین صندلی گیمینگ

اگر بودجه‌ی زیادی را نمی‌توانید به خرید صندلی گیمینگ اختصاص دهید اما همچنان دلتان می‌خواهد یک صندلی گیمینگ بسیار عالی را خریداری کنید، صندلی‌های گیمینگ میان رده را می‌توان پیشنهاد کرد.

۱. صندلی‌ گیمینگ‌ هویت مدل GC932

بهترین صندلی گیمینگ

صندلی گیمینگ هویت مدل GC932

از بهترین صندلی‌های میان‌رده‌ی گیمینگ می‌توان به محصولات شرکت هویت (Havit) اشاره کرد. صندلی گیمینگ هویت مدل GC932 دارای حداکثر ارتفاع ۱۳۳ سانتی‌متر است. این محصول هم قابلیت تنظیم ارتفاع را داراست. همچنین جنس روکش پشتی و کفی آن چرمی و جنس پایه‌ی صندلی از نوع آلومینیوم است.

در این صندلی حرفه‌ای همچنین یک بالشتک کمری و یک تکیه‌گاه برای راحتی بخش پشتی سر گیمر وجود دارد. بنابراین می‌توان با خیال راحت روی این صندلی برای مدت زمان طولانی نشست.

۲. صندلی گیمینگ ریزر مدل Enki X

بهترین صندلی های گیمینگ

صندلی گیمینگ ریزر مدل Enki X

صندلی گیمینگ ریزر ارزان قیمت‌تری نسبت به مدل Iskur، تحت عنوان Enki X برای فروش موجود است. حداکثر ارتفاع این صندلی ۱۹۴ سانتی‌متر تلقی می‌شود. همچنین شبیه به سایر محصولات معرفی شده، قابلیت تنظیم ارتفاع برای این محصول هم وجود دارد. جنس این صندلی از نوع چرم مصنوعی و روکش به کار رفته در این صندلی از نوع روکش فابریک بافت‌دار است.

پشتی این مدل صندلی گیمینگ ریزر را می‌توان تا زاویه‌ی ۱۵۲ درجه خم کرد. به همین دلیل می‌توان به طور بلندمدت با استفاده از این مدل صندلی مشغول به کار شد.

۳. صندلی گیمینگ ام اس آی مدل MAG CH130 I FABRIC

بهترین صندلی گیمینگ ارزان

صندلی گیمینگ ام اس آی مدل MAG CH130 I FABRIC

شرکت MSI در حیطه‌ی ساخت و طراحی صندلی‌های گیمینگ هم تبحر دارد. یکی از بهترین صندلی‌های گیمینگ ام اس آی، صندلی MAG CH130 I Fabric است. این صندلی نهایت تا ۸۴ سانتی‌متر ارتفاع پیدا می‌کند. جنس پایه‌ی صندلی از نوع استیل و جنس روکش پشتی و کفی آن از نوع چرم طبیعی و پارچه است. از طرفی، دسته‌ی این صندلی از پلیمر ABS تشکیل شده که لمس آن حس خوبی به کاربر منتقل می‌کند.

این صندلی هم شبیه به بسیاری از بهترین صندلی‌های گیمینگ دارای پشتی گردن و کمر است.

۴. صندلی گیمینگ ریزر مدل Iskur X

صندلی گیمینگ ریزر

صندلی گیمینگ ریزر مدل Iskur X

صندلی گیمینگ ریزر مدل Iskur X به صورت تک رنگِ مشکی، یکی دیگر از محصولات میان‌رده‌ی بسیار خوب این برند محسوب می‌شود. حداکثر ارتفاعِ این صدلی ۱۹۰ سانتی‌متر است. همچنین می‌توان ارتفاع و زاویه‌ی دسته‌های صندلی را تنظیم کرد. این محصول فاقد پشتی گردن و بالش کمر است.

۵. صندلی گیمینگ کوگر مدل Armor Gaming Chair

بررسی صندلی گیمینگ

صندلی گیمینگ کوگر مدل Armor Gaming Chair

صندلی گیمینگ آلمانی برند کوگر مدل Armor Gaming Chair به صورت تک رنگِ نارنجی در سطح بازار به فروش می‌رسد. حداکثر ارتفاع در این صندلی ۴۴ سانتی‌متر است. همچنین پایه‌ی این صندلی از آلومینیوم و روکش پشتی و کفی آن از چرم مصنوعی تشکیل شده است. دسته‌ی این صندلی از جنس پلی کربنات بوده و یک روکش پلاستیکی روی آن را پوشانده است.

قابلیت تنظیم پشتی صندلی در این مدل صندلی گیمینگ وجود دارد و کاربر می‌تواند زاویه‌ی دلخواهی را بین ۹۰ تا ۱۸۰ درجه فراهم کند. از طرفی، دو بالش گردنی و کمری برای پر کردن گودی کمر و گردن همراه با این صندلی وجود دارد. همچنین می‌توان ارتفاع دسته‌های صندلی را هم تنظیم کرد.

بهترین صندلی‌های گیمینگ اقتصادی

بهترین صندلی گیمینگ ارزان

در بخش صندلی‌های گیمینگ ارزان و مقرون به صرفه، می‌توان برندهای داخلی را هم معرفی کرد. با وجود این موضوع که صندلی‌های گیمینگ اقتصادی کیفیت ساخت به مراتب پایین‌تری در مقایسه با دو دسته‌ی اشاره شده دارند، اغلب صندلی‌های گیمینگ با کیفیت اقتصادی در مقایسه با صندلی‌های معمولی کامپیوتر معمولا عملکرد و ارگونومی بهتری دارند. چند مورد از بهترین صندلی‌های گیمینگ ارزان را در ادامه‌ی این مطلب معرفی می‌کنیم.

۱. صندلی گیمینگ ریدمکس مدل DK 719

صندلی گیمینگ چیست

صندلی گیمینگ ریدمکس مدل DK 719

صندلی گیمینگ ریدمکس مدل DK 719 را می‌توان بهترین صندلی گیمینگ ارزان تلقی کرد. حداکثر ارتفاع در این صندلی ۱۳۰ سانتی‌متر بوده و همچنین می‌توان دسته و پایه‌ی این محصول را تنظیم کرد. جنس روکش پشتی و کفی این صندلی پارچه‌ای و جنس دسته‌ی آن ترکیبی از پلاستیک و فلز اعلام شده است.

این مدل صندلی گیمینگ هم شبیه به سایر محصولات دارای پشتی گردنی است. همچنین طراحان بالشتک‌های مخصوصی را برای این مدل صندلی طراحی کرده‌اند تا گودی کمر را پوشش دهد.

۲. صندلی گیمینگ ریدمکس مدل DK 709

best gaming chair 09 jpg

صندلی گیمینگ ریدمکس مدل DK 709

صندلی گیمینگ ریدمکس مدل DK 709 تا حداکثر ۱۳۲ سانتی‌متر ارتفاع دارد. دسته و پایه‌ی این نوع صندلی را هم می‌توان تنظیم کرد. جنس پایه‌ی صندلی گیمینگ ریدمکس مدل DK 709 از نوع استیل و جنس روکش پشتی و کفی آن از چرم مصنوعی و پارچه است.

زاویه‌ی پشتی ۹۰ تا ۱۵۰ درجه، ارگونومی بسیار خوب و همچنین استراحتگاه متحرک مربوط به پا از سایر مشخصات فنی حائز اهمیت در این محصول تلقی می‌شود.

۳. صندلی گیمینگ آرکانو مدل ریسینگ کد D610TF3

best gaming chair 10 jpg

صندلی گیمینگ آرکانو مدل ریسینگ کد D610TF3

صندلی گیمینگ آرکانو مدل ریسینگ کد D610TF3 در قالب ۲۲ رنگ متفاوت به فروش می‌رسد. این کالا شاید بهترین صندلی گیمینگ ایرانی نباشد، اما اکثر قابلیت‌های صندلی‌های میان‌ رده را دارد. برای مثال قابلیت تنظیم دسته و پشتی در این مدل صندلی نیز وجود دارد.

جنس پایه‌ی صندلی،‌ فلزی بوده و جنس روکش پشتی و کفی صندلی چرم مصنوعی است. همچنین اجزای بدنه‌ی صندلی تا سه سال ضمانت تعویض داشته و تا ۱۵ سال خدمات پس از فروش توسط شرکت تولید کننده یعنی آرکانو ارائه خواهد شد. در این محصول هم بالشتک‌های گردنی و کمری وجود دارد.

۴. صندلی گیمینگ میزیمو مدل PS4 5Y

best gaming chair 11 jpg

صندلی گیمینگ میزیمو مدل PS4 5Y

صندلی گیمینگ میزیمو مدل PS4 5Y یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای خرید محسوب می‌شود. حداکثر ارتفاع ۵۵ سانتی‌متر، قابلیت تنظیم دسته و بخش پشتی از مشخصات فنی این محصول به حساب می‌آید.

جنس پایه‌ی این صندلی آهنی بوده و جنس روکش پشتی و کفی آن چرمی است. همچنین جنس دسته و روکش آن هم از نوع پلاستیک است. زاویه‌ی پشتی صندلی تا ۴۵ درجه قابل تنظیم است. همچنین دسته‌های این صندلی گیمینگ را می‌توان در سه حالت مشخص تنظیم کرد.

۵. صندلی گیمینگ کاد مدل G2022

بهترین صندلی گیمینگ ارزان قیمت

صندلی گیمینگ کاد مدل G2022

صندلی گیمینگ کاد مدل G2022 در ۱۱ رنگ برای خرید موجود است. قابلیت تنظیم ارتفاع و دسته برای این مدل صندلی هم وجود دارد. جنس پایه‌ی صندلی آهنی بوده و روکش پشتی و کفی آن از چرم مصنوعی تشکیل شده است. همچنین جنس دسته‌ی این نوع صندلی، ترکیبی از استیل و پلاستیک محسوب می‌شود.

چند نکته که هنگام خرید بهترین صندلی گیمینگ باید به آنها دقت کنید

best gaming chairr jpg

بدیهی است که بهترین صندلی گیمینگ، قیمت بسیار زیادی هم دارد. اگر توان خرید صندلی‌های بالا رده را ندارید، روی گزینه‌های میان رده موجود در این لیست می‌توانید برای خرید فکر کنید. بسیاری از صندلی‌های گیمینگ میان رده و حتی بالا رده به صورت قطعات جدا شده به شما تحویل داده می‌شوند. بنابراین، سر هم کردنِ اکثر صندلی‌های گیمینگ با برند معتبر بر عهده‌ی خود شماست. با این حال، جای نگرانی وجود ندارد. شما تنها کافی است اسم صندلی به انضمام عبارتِ «راهنمای نصب» را در موتور جست‌وجوی گوگل تایپ و سپس اینتر کنید. منابع و وب سایت‌های بسیار زیادی شیوه‌ی نصب صندلی‌های گیمینگ را (برای مثال ریزر) با دقت توضیح می‌دهند.

نکته‌ای که باید هنگام خرید صندلی گیمینگ یا هر نوع صندلی کامپیوتر به آن دقت کنید، جنس پشتی و کفه‌ی صندلی است. به طور معمول چرم‌های مصنوعی در اکثر محصولات با کیفیت به کار می‌رود. از طرفی دیگر، آیا گودی کمر شما توسط پشتی صندلی پر می‌شود؟ با احتساب قدتان و همچنین ارتفاع صندلی می‌توان برای این سوال یک پاسخ مطلوب پیدا کرد.

صندلی گیمینگ مدل T301

۳,۲۰۰,۰۰۰

۳,۰۴۰,۰۰۰

تومان

صندلی گیمینگ ریزر مدل Razer Iskur

۳۱,۸۰۰,۰۰۰

تومان

در انتها باید به این موضوع اشاره کرد اگر بتوانید بودجه‌ی خود را افزایش دهید، خرید یک صندلی گیمینگ میان رده در درجه‌ی اول نسبت به خرید صندلی گیمینگ اقتصادی پیشنهاد می‌شود؛ چرا که ارگونومی و متریال به کار رفته در صندلی‌های میان‌ رده بهتر بوده و شما می‌توانید تجربه‌ی لذت‌بخش‌تری را از انجام بازی‌های ویدیویی و به تبع کار با کامپیوتر در بلند مدت کسب کنید.

سوال و جواب‌های رایج

چرا باید صندلی گیمینگ برای کار با کامپیوتر را خریداری کنیم؟

صندلی‌های گیمینگ به دلیل ارگونومی و جنس مواد بهتر برای نشستن‌های طولانی مدت بهتر هستند.

ارزان قیمت‌ترین صندلی گیمینگ ریزر چیست؟

صندلی گیمینگ ریزر مدل Iskur X در حال حاضر ارزان قیمت‌ترین صندلی گیمینگ ریزر به حساب می‌آید.

برندهای ارزان قیمت صندلی گیمینگ کدام‌اند؟

ریدمکس، آرکانو و میزیمو از برندهای قابل قبول تولید کننده‌ی صندلی‌های گیمینگ ارزان قیمت هستند.

بهتر است جنس پشتی و کف صندلی‌های گیمینگ چه چیزی باشد؟

در صندلی‌های گیمینگ بالا رده از پوشش بافت‌دار و چرم طبیعی استفاده می‌شود اما در محصولات میان‌رده بهترین جنس، چرم‌های مصنوعی محسوب می‌شود.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.