راهنمای خرید بهترین تبلت های گیمینگ

بهترین تبلت های گیمینگ، به گیمرها این امکان را می‌دهند تا در هر زمان و مکان به تجربه بازی مورد علاقه خود بپردازند. این تبلت‌ها ترکیبی از قدرت پردازش عالی و قابلیت حمل را ارائه می‌دهند. تبلت‌ های مخصوص بازی، با داشتن سخت افزار قدرتمند، توانایی اجرای بازی‌های مختلف را با بهترین کیفیت دارند.

<!–

–>

تصویر یک تبلت همراه با کنترلرتصویر یک تبلت همراه با کنترلر

طی سال‌های اخیر تبلت های گیمینگ به محبوبیت زیادی میان گیمرها دست یافته‌اند. برای انتخاب تبلت مناسب، باید به نکاتی مانند نرخ بروزرسانی تصویر، قدرت پردازنده و کارت گرافیک توجه داشت. در این راهنمای خرید تبلت گیمینگ از ویجیاتو به معرفی و بررسی بهترین تبلت‌های مخصوص بازی می‌پردازیم.


بهترین تبلت های گیمینگ چه‌ ویژگی‌هایی دارد؟

برای انتخاب بهترین تبلت های گیمینگ، باید با ویژگی‌های آن آشنا باشیم. یکی از ویژگی‌های اصلی بهترین تبلت های مخصوص بازی، سخت افزار قدرتمند آن‌‌ها است. این تبلت‌ها با بهره گیری از پردازنده‌های قدرتمند، می‌توانند بازی‌های مختلف را در بالاترین سطح کیفیت اجرا کنند.

تصویر تبلت گیمینگ ایسوس مدل ROG Flow Z13 تصویر تبلت گیمینگ ایسوس مدل ROG Flow Z13

معمولا بهترین تبلت‌ برای بازی کردن دارای حافظه ذخیره سازی بالا است، و برای ارتقای حافظه‌ از microSD پشتیبانی می‌کند. همچنین استفاده از نمایشگرهایی با نرخ بروزرسانی بالا، باعث لذت بخش‌تر شدن تجربه بازیکنان می‌شود. داشتن نمایشگر بزرگ و رزولوشن عالی، یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین تبلت ها برای بازی کردن است.

یکی از مزیت‌های بهترین تبلت های گیمینگ، چند منظوره بودن‌ آن‌ها است. سازگاری با لوازم‌جانبی متنوع مانند کنترلرهای مختلف، قلم‌های نوری‎ و یا موس و کیبورد باعث تنوع کاربری تبلت‌ های مخصوص بازی می‌شود. اگرچه این تبلت‌ها برای انجام بازی‌ها طراحی شده‌اند، اما از آن‌ها می‌توان برای فعالیت‌های روزمره‌ نیز استفاده کرد.


تبلت گیمینگ ایسوس مدل ROG Flow Z13

ایسوس (Asus) از محبوب‌ترین کمپانی‌ها میان گیمرها است. از محصولات متنوع این کمپانی می‌توان به لپ تا‌پ‌های گیمینگ و موس و کیبورد مخصوص بازی اشاره کرد. از دیگر محصولات این برند، می‌توان به تبلت های مخصوص بازی سری ROG Flow اشاره کرد. تبلت مخصوص بازی Asus ROG Flow Z13 با داشتن ظاهری خاص و البته سخت افزاری پرقدرت، جزو بهترین تبلت‌ ها برای بازی کردن است.

تصویر از تبلت‌ گیمینگ برند ایسوستصویر از تبلت‌ گیمینگ برند ایسوس

این محصول با داشتن قیمت نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان تبلت ارزان قیمتی نیست، ولی با توجه به سخت افزار قدرتمند، این محصول می‌تواند انتخاب مناسبی برای گیمرها باشد. تبلت تبلت مناسب برای بازی ایسوس، با داشتن نمایشگری با نرخ بروزرسانی ۱۶۵ هرتز و رزولوشن Full HD  (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) تجربه بصری بی‌نظیر ارائه می‌کند.

این تبلت از پردازنده Core i9 نسل ۱۲، ۱۶ گیگ رم از نوع DDR5 و کارت گرافیک Geforce 3050 ti استفاده می‌کند. همچنین با پشتیبانی از پورت Mobile XG به کاربران امکان استفاده از کارت گرافیک خارجی (External GPU) را می‌دهد. این تبلت ۱۳ اینچ، با استفاده از سخت افزار قدرتمند و ویندوز ۱۱ توانایی اجرای بازی‌ها با کیفیت عالی را دارد.

مدل Asus ROG Flow Z13
صفحه نمایش ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
نرخ بروزرسانی ۱۶۵ هرتز
پردازنده i9 نسل ۱۲
مقدار رم ۱۶ گیگ رم
قیمت حدود ۱۰۰ میلیون تومان

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S8

سامسونگ (Samsung) یکی از شناخته شده‌ ترین برندها در دنیا است. در طی سال‌ها این کمپانی با تولید محصولات متنوع و باکیفیت توانسته است اعتماد کابران را جلب کند. از گوشی‌ هوشمند تا نمایشگرهای مختلف توسط این کمپانی تولید می‌شوند. در این بخش به برسی تبلت Galaxy Tab S8 از این کمپانی نام‌آشنا می‌پردازیم.

تصویری از تبلت‌ گیمنگ سامسونگ مدل S8 تصویری از تبلت‌ گیمنگ سامسونگ مدل S8

این تبلت جدیدترین مدل از سری Galaxy Tab است و با قیمت ۳۶ میلیون تومان در بازار کشور به فروش می‌رسد. این محصول با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل دارای وضوح تصویر خوبی است. نمایشگر ۱۱ اینچی و نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز، این تبلت را به انتخاب مناسبی برای گیمرها تبدیل می‌کند.

یکی از ویژگی‌های این تبلت پشتیبانی از سیم کارت است که باعث می‌شود کابر تنها به اتصال وای‌فای محدود نشود. با بهره گیری از رم ۸ گیگابایتی و پردازنده Snapdragon 8 مناسب اجرای بازی‌ها است. همچنین از دیگر مزیت‌های این تبلت می‌توان به پشتیبانی از قلم‌نوری اشاره کرد.

مدل Samsung Galaxy Tab S8
صفحه نمایش ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل
نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز
پردازنده Snapdragon 8 
مقدار رم ۸ گیگ رم
قیمت حدود ۳۶ میلیون تومان

تبلت مایکروسافت مدل Surface Pro 9

کمپانی مایکروسافت (Microsoft) بیشتر برای تولید و ساخت انواع نرم‌ افزار و سخت‌ افزار شهرت دارد. یکی از محصولات شناخته شده این برند میان گیمرها کنسول خانگی ایکس‌باکس است. همچنین لپ تاپ‌ها و تبلت‌های سری Surface جزو محصولات پرفروش این کمپانی هستند.

تصویر یکی از تبلت‌های مایکروسافتتصویر یکی از تبلت‌های مایکروسافت

این محصول با قیمت حدود ۷۰ میلیون تومان در دسترس علاقه‌مندان است. وزن پایین و بدنه آلومینیومی این محصول، باعث راحتی حمل آن برای کاربر می‌شود. این تبلت با استفاده از صفحه نمایش با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل و نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز انتخاب خوبی برای تجربه بازی‌ها با وضوح تصویر عالی است.

تبلت ۱۳ اینچ مایکروسافت مدل Surface Pro 9 از پردازنده Core i5 نسل دوازده و ۸ گیگابایت رم از نوع DDR5 بهره می‌برد. این مدل با پشتیبانی از قلم نوری و عمر بالای باتری مناسب فعالیت‌های روزمره و حتی طراحی و نقاشی‌دیجیتال است. اگر به دنبال تبلت تبلت مناسب برای بازی کردن، با عمر بالای باتری و پردازنده قدرتمند هستید، این محصول مخصوص شماست.

مدل Microsoft Surface Pro 9
صفحه نمایش ۲۸۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل
نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز
پردازنده i5 نسل ۱۲
مقدار رم ۸ گیگ رم
قیمت حدود ۷۰ میلیون تومان

تبلت اپل مدل iPad Pro 11

در سال‌های اخیر اپل (Apple) یکی از کمپانی‌های پرفروش‌ و سودآور بوده است. اپل با عرضه محصولاتی مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت و لپ تاپ توانسته است سابقه درخشانی در تولید و عرضه محصولات مختلف بدست بیاورد. تمامی محصولات این کمپانی در خوش‌ساخت و گران‌قیمت بودن اشتراک دارند. تبلت اپل مدل iPad Pro11 هم از این قاعده مستثنی نیست.

تصویری از آیپد مدل  iPad Pro 11تصویری از آیپد مدل  iPad Pro 11

تبلت‌های اپل که به آن‌ها آیپد نیز گفته می‌شود، اکثرا قیمت بالایی دارند. این محصول قیمتی حدود ۴۵ میلیون تومان دارد، که نسبت به مشخصات و ویژگی‌های آن قابل‎‌قبول است. این تبلت مناسب بازی در دو مدل با رم‌های ۱۶ و ۸ گیگابایت تولید می‌شود، همچنین از جدیدترین پردازنده اپل یعنی پردازنده M2 بهره می‌برد.

استفاده از نمایشگر ۱۲.۹ اینچ با وضوح تصویر ۱۶۶۸ در ۲۳۸۸ پیکسل و نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز، سبب بهبود تجربه بصری بازیکنان هنگام انجام بازی می‌شود. این تبلت از تکنولوژی True tone برای کاهش خستگی چشم کاربر و افزایش دقت رنگ‌ها استفاده می‌کند.

مدل Apple iPad Pro 11
صفحه نمایش ۱۶۶۸ در ۲۳۸۸ پیکسل
نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز
پردازنده Apple M2
مقدار رم ۸ گیگ رم
قیمت حدود ۴۵ میلیون تومان

تبلت‌ گیمینگ شیائومی مدل Mi Pad 5 Pro

شیائومی (Xiaomi) از جمله برندهای پرفروش‌ و با محصولات اقتصادی است. محصولات این برند معمولا دارای کیفیت مناسب و قیمت اقتصادی هستند. اگر به دنبال یک تبلت مخصوص بازی با قیمت مناسب هستید، به این محصول یک نگاهی بیندازید.

تصویری از تبلت شیائومیتصویری از تبلت شیائومی

تبلت شیائومی مدل Pad 5 Pro با قیمت حدود ۲۲ میلیون تومان، از مشخصات قابل‌قبولی برخودار است. این محصول با نمایشگر ۱۱ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز مناسب انجام بازی‌ها است. همچنین این مدل دارای دوربین قابل‌قبولی است. دوربین اصلی با کیفیت ۱۳ مگاپیکسل و دوربین سلفی دارای ۸ مگاپیکسل است.

این تبلت مناسب بازی با حافظه دخیره سازی ۲۵۶ گیگابایت، از حافظه‌های micro SD پشتیبانی نمی‌کند. با بهره‌گیری از پردازنده ۸۶۰ Snapdragon و ۶ گیگابایت رم، عملکرد خوبی برای اجرای بازی‌ها دارد. عمر باتری برای انجام بازی حدود ۵ تا ۶ است، که مقدار قابل‌قبولی است.

مدل Xiaomi Mi Pad 5 Pro
صفحه نمایش ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل
نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز
پردازنده ۸۶۰ Snapdragon
مقدار رم ۶ گیگ رم
قیمت حدود ۲۲ میلیون تومان

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A8 

کمتر کسی وجود دارد که با محصولات این کمپانی آشنا نباشد. این برند با ارائه محصولات خوش‌ساخت و با قیمت‌های متنوع، به یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تکنولوژی تبدیل شده. یکی از محصولات خوش‌ساخت این کمپانی، تبلت مخصوص بازی Galaxy Tab A8 است.

تصویر تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A8 تصویر تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A8 

این محصول با قیمت مناسب حدود ۱۰ میلیون تومان در دسترس گیمرها است. تبلت‌ مخصوص بازی سامسونگ، از کیفیت ساخت خوبی بهره می‌برد. داشتن جنس آلومینیومی باعث مقاومت بیشتر آن دربرابر ضربه‌‌های کوچک می‌شود. همچنین این مدل در سه رنگ صورتی، نقره‌ای و خاکستری عرضه می‌شود.

این تبلت از پردازنده Unisoc Tiger T618 با سرعت ۲ گیگاهرتز بهره می‌برد. نمایشگر ۱۰.۵ اینچ این مدل با وضوح تصویر Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل)، کیفیت تصویر خوبی برای بازی‌های مختلف ارائه می‌کند. اما ممکن است نرخ بروزرسانی ۶۰ هرتز و تنها ۴ گیگابایت رم، برای برخی از گیمرها مناسب نباشد.

مدل Samsung Galaxy Tab A8
صفحه نمایش ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
نرخ بروزرسانی ۶۰ هرتز
پردازنده Unisoc Tiger T618
مقدار رم ۴ گیگ رم
قیمت حدود ۱۰ میلیون تومان

تبلت گیمینگ لنوو مدل Tab K10

بدون شک لنوو (Lenovo) یکی از کمپانی‌های خلاق و پیشرو در زمینه تکنولوژی است. این کمپانی با عرضه محصولات بادوام و باکیفیت شهرت پیدا کرده است. محصولات لنوو با طراحی‌های منحصر به فرد و بهره گیری از جدیدترین فناوری‌ها، توانسته‌اند موفقیت‌های چشم‌گیری در بازار تکنولوژی را به‌دست آورند.

تصویری از تبلت های گیمینگ مدل Tab K10تصویری از تبلت های گیمینگ مدل Tab K10

این تبلت مخصوص بازی با قیمت حدود ۱۵ میلیون تومان، در بازار کشور به فروش می‌رسد. این محصول با داشتن مشخصات عالی ارزش‌خرید بالایی دارد. مدل K10 از نمایشگر ۱۰.۳ اینچ با پنل IPS و روزلوشن ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل بهره می‌برد.

این مدل با استفاده از پردازنده MediaTek Helio P22T و ۴ گیگابایت رم، این تبلت مناسب برای بازی کردن با کیفیت معمولی است. همچنین از مزایای این تبلت مخصوص بازی، می‌توان به پشتیبانی از قلم نوری و کیبورد اشاره کرد.

مدل Lenovo Tab K10
صفحه نمایش ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل
نرخ بروزرسانی ۶۰ هرتز
پردازنده MediaTek Helio P22T
مقدار رم ۴ گیگ رم
قیمت حدود ۱۵ میلیون تومان

تبلت اپل مدل iPad Mini 6th Generation

محصولات اپل معمولا بسیار خوش‌ساخت و با دوام هستند. توجه به جزئیات، به اپل اجازه می‌دهد تا محصولاتی با کیفیت و دوام بالا ارائه دهد. استفاده از فناوری‌های پیشرفته و سیستم‌عامل اختصاصی خود، باعث انتقال تجربه کاربری بی‌نظیر می‌شود.

تصویر آیپد مدل iPad Mini 6th Generationتصویر آیپد مدل iPad Mini 6th Generation

نسل ششم تبلت‌های اپل در سال ۲۰۲۱ با مشخصات قابل توجهی به بازار عرضه شدند. با قیمت حدود ۳۱ میلیون تومان، این محصول از پردازنده قدرتمند A15 Bionic استفاده می‌کند. این پردازنده برای اجرای بازی‌های مختلف و برنامه‌های پرطرفدار، عملکرد بسیار مناسبی دارد. همچنین این محصول دارای ۴ گیگ رم و فضای ذخیره سازی ۲۵۶ گیگ است.

این مدل مانند نسل‌های گذشته این تبلت دارای نمایشگر بزرگی نیست و تنها ۸.۳ اینچ است. استفاده از رزولوشن ۲۲۶۶ در ۱۴۸۸ پیکسل و پنل IPS تجربه بصری خوبی برای گیمرها فراهم می‌کند. با کیفیت تصویر و تراکم پیکسل‌ بالا، جزئیات و رنگ‌ها در بازی‌ها به خوبی به نمایش درمی‌آیند.

مدل iPad Mini 6th Generation
صفحه نمایش ۲۲۶۶ در ۱۴۸۸ پیکسل
نرخ بروزرسانی ۶۰ هرتز
پردازنده A15 Bionic
مقدار رم ۴ گیگ رم
قیمت حدود ۳۱ میلیون تومان

تبلت گیمینگ لنوو مدل Lenovo Tab p12

کمپانی لنوو با عرضه تبلت و لپ تاپ‌های با کیفیت در تنوع قیمتی متفاوت، انتخاب مناسبی برای گیمرها است. تبلت‌های لنوو با پشتیبانی از لوازم‌های جانبی متعدد از ارزش خرید بالایی برخودار هستنند. در این بخش به بررسی تبلت Tab p12 از این کمپانی می‌پردازیم.

تصویر تبلت گیمینگ لنوو مدل tab p12تصویر تبلت گیمینگ لنوو مدل tab p12

این تبلت با قیمت حدود ۳۰ میلیون تومان، از نمایشگر ۱۲.۶ اینچ با نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند. این محصول با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل قابلیت ارائه تصویر با کیفیت و با وضوح قابل‌قبول را دارد. تبلت دارای سخت‌ افزار قدرتمندی می‌باشد، که توانایی اجرای بازی و برنامه‌های مختلف را دارد.

تبلت مخصوص بازی لنوو با استفاده از پردازنده Snapdragon 870 و ۸ گیگابایت رم، توانایی اجرای بازی‌ها با وضوح عالی را دارد. همچنین برای ارتقای حافظه دستگاه، کاربران می‌توانند از کارت‌های MicreSD استفاده کنند. پشتیبانی از کیبورد مخصوص و قلم نوری یکی دیگر از مزیت‌های این تبلت است.

مدل lenovo tab p12
صفحه نمایش ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل
نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز
پردازنده Snapdragon 870
مقدار رم ۸ گیگابایت
قیمت حدود ۳۰ میلیون تومان

تبلت مایکروسافت مدل Surface Go 2

اگر گیمر باشید حتما کمپانی مایکروسافت را به خوبی میشناسید. این برند با فعالیت‌های گسترده در حوضه‌های نرم‌ افزار و سخت‌ افزار به یکی از بزرگترین و با نفوذ تربن کمپانی‌ها تبدیل شده است. تبلت‌های سری Surface از جمله تبلت‌ها خوش‌ساخت با سخت‌ افزار قوی هستند.

تصویر تبلت مایکروسافت Surface Go 2 تصویر تبلت مایکروسافت Surface Go 2

تبلت مایکروسافت مدل Surface Go 2 قیمتی حدود ۳۰ میلیون تومان دارد. این تبلت با پشتیبانی از لوازم‌جانبی و کیفیت ساخت عالی، یکی از بهترین تبلت ها برای بازی کردن است. این محصول با صفحه‌نمایش ۱۰.۵ اینچی و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل مناسب بازی و فعالیت‌های روزمره است.

سخت افزار این مدل شامل پردازنده Pentium Gold از شرکت اینتل و ۸ گیگ رم می‌شود. همچنین این مدل از سیم‌کارت و اینترنت همراه پشتیبانی می‌کند، ولی برای مکالمه قابل استفاده نیست. درآخر جنس بدنه از آلیاژ منیزیوم است که مقاومت خوبی در براربر ضربه‌های کوچک دارد.

مدل Surface Go 2
صفحه نمایش ۱۹۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل
نرخ بروزرسانی ۶۰ هرتز
پردازنده Pentium Gold
مقدار رم ۸ گیگابایت
قیمت حدود ۳۰ میلیون تومان

سخن پایانی

خرید بهترین تبلت مخصوص بازی، امکان تجربه بازی‌های مختلف در هر مکان را به گیمرها می‌دهد. انتخاب بهترین تبلت های گیمینگ به علت تنوع زیاد، می‌تواند امری دشوار و گیج کننده باشد. مهم‌ترین ویژگی‌های این تبلت‌ها شامل پردازنده مناسب، رم کافی و نرخ بروزرسانی بالا می‌شود. در این راهنمای خرید تبلت گیمینگ به برسی و معرفی بهترین تبلت ها برای بازی کردن پرداختیم.

بهترین برندهای تولید کننده تبلت کدامند؟

برندهایی مثل ایسوس (Asus)، سامسونگ (Samsung)، لنوو (Lenovo) و اپل (Apple) از معتبرترین تولید کنندگان تبلت هستند.

ویژگی‌های بهترین تبلت های گیمینگ چیست؟

ویژگی‌های این تبلت‌ها شامل پردازنده قدرتمند، نمایشگر با کیفیت و نرخ بروزرسانی بالا می‌شود.

بهترین تبلت برای بازی کردن به چند گیگ رم نیاز دارد؟

تبلت‌هایی با رم ۴ گیگ یا بالاتر مناسب انجام بازی هستند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.