راهنمای خرید بهترین بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس / اس برای کودکان

انتخاب بازی برای بچه‌ها همواره موضوعی داغ بوده است. فارغ از بحث‌های مربوط به خشونت و محتوای بزرگسالانه، به نظر می‌رسد که هیچ‌کس در مورد اینکه چه چیزی برای کودکان مناسب است و چه چیزی مناسب نیست، توافق ندارد و سخت است که بدانید چه محتوایی برای بچه‌ها مناسب است، مگر اینکه خودتان آن را بازی کرده باشید. هرچند بدیهی است که شما نمی‌توانید هر بار که قصد خرید اثری برای کودک خود دارید، به تجربه‌ی آن پردازید.

حال طی این مقاله قصد داریم تا با ارائه‌ی جزئیات، برخی از بهترین بازی‌های مناسب کودکان که می‌توانید آن‌ها را برای کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس/اس خریداری کنید، معرفی کنیم. برای آسان‌تر کردن انتخاب، این بازی‌ها در گروه‌های سنی مختلفی رتبه‌بندی شده‌اند. البته شایان ذکر است که اکثر این بازی‌ها در واقع روی ایکس‌باکس وان عرضه شده‌اند اما در هر صورت روی کنسول نسل نهمی مایکروسافت نیز در دسترس هستند.

کودکان ۲ تا ۴ سال به بالا

Pikuniku

بازی Pikuniku

پیکونیکو یک بازی پازل محور شگفت‌انگیز است که در دنیایی عجیب اتفاق می‌افتد که در آن هیچ چیز آنطور که به نظر می‌رسد شاد نیست. این بازی در واقع ماجرای شخصیت‌های رنگارنگی را دنبال می‌کند که در یک دیستوپیای کوچک و زیبا زندگی می‌کنند. شما باید به شخصیت‌های عجیب و غریب بازی کمک کنید تا راز یک توطئه را کشف کرده و یک انقلاب کوچک و سرگرم‌کننده را در این ماجراجویی لذت‌بخش آغاز کنند. هر کدام از این شخصیت‌ها مشکلات و ویژگی‌های خود را دارند و باید در طول مسیر با آن‌ها کنار بیایید. از طرفی حالت کوآپ بازی به صورت لوکال نیز گزینه‌ای جذاب به نظر می‌رسد.

Forza Horizon 5

فوزا هورایزن 5

کمتر بازیکنی را می‌توان پیدا کرد که با سری فورتزا هورایزن آشنا نباشد. این مجموعه‌ی ماشین سواری برای سال‌ها است که کیفیت خود را حفظ کرده و با نسخه‌ی پنجم نیز همانند قبل می‌درخشد. بازی در یک جهان باز که بر اساس مکزیک ساخته شده، جریان دارد.فورتزا هورایزن ۵ دارای بزرگترین نقشه در کل سری است و شامل یک آتشفشان فعال، جنگل‌ها و سواحل، معابد باستانی مایاها و شهرهای مختلفی می‌شود. بازیکنان می‌توانند آزادانه جهان بازی را کاوش کرده و در این میان در مسابقات چند نفره نیز شرکت کنند و از حالت کمپین لذت ببرند.

Untitled Goose Game

بازی Untitled Goose Game

این بازی پازل جهان باز برای هر کودکی سرگرم‌کننده است. در این بازی در نقش یک غاز بازیگوش در مناطق مختلفی از یک شهر پرسه خواهید زد و برای رسیدن به مناطق جدید، باید کارهای به خصوصی را انجام دهید و سعی کنید تا معماها را حل کنید. البته اگر معماها برای شما بیش از حد پیچیده هستند، لازم نیست که آن‌ها را انجام دهید. در واقع شما می‌توانید به صورت کاملا تفننی به سروکله زدن با مردم بپردازید، وسایل آن‌ها را بدزدید، سروصدا ایجاد کرده و به طور کلی محله را بهم بریزید.

کودکان ۵ تا ۷ سال به بالا

Disney Dreamlight Valley

بازی Disney Dreamlight Valley

بازی شبیه‌ساز Dreamlight Valley از دیزنی به شما امکان می‌دهد تا به عنوان یک شخصیت قابل شخصی‌سازی در دنیایی پر شده از شخصیت‌های دیزنی و پیکسار پرسه زده و ماجراجویی کنید. در این شبیه‌ساز در کنار خط داستانی اصلی، شما در اطراف دره حرکت کرده و می‌توانید با شخصیت‌های مورد علاقه‌تان عکس بگیرد، به پخت غذا بپردازید، ماهیگیری کرده و یا حتی به کشاورزی مشغول شوید. این‌ها تنها بخش کوچکی از کارهایی است که در این بازی قادر به انجام آن هستید. این بازی در حال حاضر به صورت دسترسی زودهنگام قابل تجربه است، با این حال این موضوع نمی‌تواند جلوی سرگرم شدن شما را بگیرد.

Ori and the Blind Forest

بازی Ori and the Blind Forest

بازی Ori and the Blind Forest یک اثر در سبک مترویدوینیا است که در آن شما به عنوان قهرمانی با نام اوری (Ori)، در جنگلی پر از راز به ماجراجویی خواهید پرداخت. جلوه‌های بصری خیره‌کننده‌ی بازی بدون شک چیزی است که آن را از آثار دیگر متمایز می‌کند و ممکن است که فضایی کودکانه را به نمایش بگذارد، اما این بازی در عین حال از چالش‌های خاص خود برخوردار است. با این حال، در دورانی کودکان تلاش خود را صرف عبور از مراحل سوپر ماریو می‌کردند و بدون شک کودکان امروزی نیز می‌توانند از آثاری چالش برانگیز مانند آن لذت ببرند. از طرفی اگر کودک شما از این بازی لذت برد، دنباله‌ی آن با نام Ori and the Will of the Wisps نیز پیشنهاد می‌شود.

Bugsnax

بازی Bugsnax

بازی Bugsnax شما را به سفری به جزیره‌ی Snaktooth به عنوان خانه‌ی موجوداتی افسانه‌ای با نام باگ‌اسنکس می‌برد.به دعوت کاوشگری بی باک به نام الیزابرت مگافیگ، شما وارد این جزیره می‌شود. با این حال در تلاش برای یافتن او، متوجه می‌شوید که اردوگاه او در هم ریخته است و اعضای گروه او به تنهایی در سراسر جزیره پراکنده شده‌اند. گیم پلی بازی شامل گرفتن این موجودات عجیب و غریب، دادن آن‌ها به عنوان غذا به دوستان خود و کشف اسرار جزیره می‌شود. علاوه‌بر این، این بازی درس‌های آموزنده‌ای در مورد شکست‌ها در زندگی برای کودکان و بزرگسالان دارد.

Frog Detective: The Entire Mystery

بازی Frog Detective: The Entire Mystery

در بازی مستقل Frog Detective، شما باید پرده از سه راز عجیب و غریب بردارید. البته شما در این راه تنها نخواهید بود و کارآگاه قورباغه‌ مانند داستان با گروهی منحصربه‌فرد از حیوانات همراهی می‌شود که به او در این مسیر کمک خواهند کرد. از طرفی المان‌های طنز داستان بازی در نوع خود شگفت‌انگیز هستند. همچنین شما بدون شک عاشق جلوه‌های بصری ساده‌ بازی خواهید شد و پس از پایان آن قطعا به خود خواهید گفت که ای کاش می‌توانستید دوباره آن را برای اولین بار تجربه کنید.

Descenders

بازی Descenders

اگر کودک شما عاشق ورزش، دوچرخه سواری، فضای باز، مسابقه یا هر ترکیبی از این موارد است، بدون شک بازی Descenders گزینه‌ی مناسبی برای او خواهد بود. در این بازی شما در نقش یک دوچرخه سوار قرار خواهید گرفت که باید از مسیرها و موانع باورنکردی عبور کند. از آنجایی که محیط‌ها به صورت اتوماتیک ایجاد می‌شوند، هر بار که بازی را تجربه می‌کنید با مسیرهای متنوعی روبرو خواهید شد و از این نظر تجربه‌ی متفاوتی خواهید داشت. از طرفی می‌توانید با کسب مهارت‌های بیشتر به دوچرخه‌های جدیدی دست پیدا کنید.

کودکان ۸ تا ۹ سال به بالا

Sable

بازی Sable

Sable یک بازی مستقل مبتنی بر اکتشاف و جهان باز به همراه داستانی جذاب و جلوه‌های بصری چشم‌نواز است. در این بازی شما با استفاده از وسیله‌ی نقلیه‌ی خاص خود جهان بزرگ و نفس‌گیر بازی را کشف می‌کنید. سبک هنری منحصربه‌فرد بازی با طراحی کارتونی واقع‌گرایانه از آثار جین ژیرو، هنرمند فرانسوی، الهام گرفته شده است که در نوع خود جالب است. در نهایت از آنجایی که هزاران لوت برای پیدا کردن، مردم برای ملاقات و ویرانه‌هایی برای کشف کردن وجود دارد، خسته شدن و دل کندن از این بازی دشوار است.

LEGO Star Wars: The Skywalker Saga

Star Wars: The Skywalker Saga

بسیاری از کودکان حتی اگر سری فیلم‌های جنگ ستارگان را ندیده باشند، احتمالا با اسباب بازی‌های مرتبط با آن حسابی سرگرم شده‌اند. به همین دلیل آن‌ها احتمالا با بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga ارتباط زیادی برقرار کرده و از آن لذت خواهند برد. این بازی اکشن و ماجراجویی جذاب که شما را در داستان‌ فیلم‌های جنگ ستارگان و به طور خاص سه سه‌گانه‌ی اصلی آن قرار می‌دهد، در سبک لگو ساخته شده و از جهانی باز پر از فعالیت‌های مختلف برخوردار است که آن را برای سنین مختلف و به خصوص طرفداران جنگ ستارگان به گزینه‌ای عالی تبدیل کرده است.

Tunic

بازی Tunic

بازی تونیک داستانی غم‌انگیز و تاریک دارد. شما در نقش یک قهرمان بی نام با شمایل یک روباه قرار خواهید گرفت که یک روح به دام افتاده را کشف می‌کند. روحی که مربوط به قهرمانی افسانه‌ای است که زمانی یک مقبره را باز کرده و حقیقت وحشتناکی را در مورد جهان فاش کرده است. تونیک از نمای ایزومتریک بهره می‌برد و به بازیکن اجازه می‌دهد تا با شخصیت خود، در سراسر جهان بازی پرسه زده و در کنار مبارزه با دشمنان با اشیاء تعامل داشته باشد. گفتنی است که ساختار بازی شبیه به The Legend of Zelda است.

Minecraft Dungeons

بازی ماینکرفت دانجنز

اکثر بازیکنان در سراسر دنیا احتمالا نام ماینکرفت را شنیده‌اند و بسیاری آن را حداقل یک بار روی پلتفرم‌های خود تجربه کرده‌اند. با این حال اگر کودک شما چندان با این اثر آشنایی ندارد، بازی نسبتا جدید Minecraft Dungeons گزینه‌ی جذابی برای شروع است. این بازی مانند ترکیبی از ماینکرفت و سری دیابلو است که در آن می‌توان ساعت‌ها ماجراجویی کرد، دشمنان را از بین برد و به جمع‌آوری لوت پرداخت. گفتنی است که برخلاف ماینکرفت، این بازی دارای جهانی باز نیست و در عوض یک هک اند اسلش است که از زاویه‌ی دید ایزومتریک بهره می‌برد.

Spelunky 2

بازی Spelunky 2

بازی Spelunky یک اثر دوست داشتنی بود و دنباله‌ی آن نیز به همان اندازه جذاب و سرگرم‌کننده است. هر دوی این بازی‌ها در سبک پلفترمر و روگ‌لاکی هستند. این بدان معناست که بازیکن از طریق مراحلی که هر بار به صورت اتوماتیک تولید شده و تغییر می‌کنند، به ماجراجویی می‌پردازد. هدف شما در این بازی‌ها جمع‌آوری هر چه بیشتر گنجینه‌ها است. نسخه‌ی دوم در مقایسه با نسخه‌ی اول از مراحل جدیدی بهره می‌برد و یک کمپ در آن وجود دارد که در حین بازی رشد می‌کند. از طرفی اسرار ویژه و جدیدی برای کشف کردن وجود دارد.

کودکان ۱۰ تا ۱۲ سال به بالا

de Blob 2

بازی de Blob 2

در این بازی منحصربه‌فرد و جذاب، بازیکن کنترل شخصیتی عجیب به نام de Blob را در اختیار دارد که رنگ‌ها را با هم مخلوط کرده و شهر خاکستری و بی روح اطراف خود را نقاشی می‌کند. البته در این میان ماموریت‌هایی نظیر تکمیل مسابقات زمان‌دار، مبارزه با دشمنان و آزادسازی برخی از موجودات وجود دارد. این بازی به عنوان یک اثر پازل و پلتفرمر توصیف شده که نسبت به نسخه‌ی اول خود با ویژگی‌هایی نظیر ارتقاهای مختلف، قدرت‌های جدید برای شخصیت اصلی و حالت سرگرم‌کننده‌ی کوآپ به‌روزرسانی شده است.

Sea of Thieves

بازی Sea of Thieves

بازی Sea of Thieves به شما این امکان را می‌دهد که در قالب یکی از فانتزی‌های دوران کودکی خود یعنی یک دزد دریایی زندگی کنید. در این اثر شما با کشتی شخصی خود در آب‌های آزاد حرکت می‌کنید، اسکلت‌های شرور را از بین می‌برید، به جزایر مختلف حمله کرده و گنجینه‌ها را جمع‌آوری می‌کنید. با این حال، در این مسیر باید حسابی مراقب باشید، زیرا بازیکنان دیگر نیز ممکن است که به شما حمله کنند و تمام گنجینه‌ها و تجهیزات شما را غارت کنند. آن‌ها حتی می‌توانند کشتی شما را غرق کنند. از طرفی با توجه به جلوه‌های بصری بازی و خشونت نه چندان بالای آن، گزینه‌ای عالی برای کودکان این رده‌ی سنی محسوب می‌شود.

Tiny Tina’s Wonderlands

بازی Tiny Tina's Wonderlands

در Tiny Tina’s Wonderlands، شما در جهانی به نام سرزمین عجایب قرار خواهید گرفت. در این دنیا شما مشکلات مردم را حل می‌کنید و با شرور داستان با نام دراگون لرد که قصد نابودی این دنیا را دارد، روبرو خواهید شد. این بازی یک اسپین‌آف از سری محبوب بوردرلندز (Borderlands) است و به همین دلیل در سبک تیراندازی اول شخص ساخته شده، بنابراین نسبت به سایر بازی‌های موجود در این لیست، کمی خشن‌تر است. با این حال جلوه‌های بصری بازی مشابه یک کارتون است و از طرفی طنز خاص سری بوردرلندز در این نسخه برای نوجوانان مناسب‌تر شده است.

Cuphead

کا‌پ‌هد

بازی Cuphead در سبک اکشن پلتفرمر ساخته شده است که در آن بازیکنان باید در مراحل مختلف با یک سری از دشمنان و باس‌های چالش‌برانگیز که طراحی‌های جذابی دارند، مبارزه کنند. از طرفی جلوه‌های هنری بازی بدون شک بازیکنان را به یاد کارتون‌های قدیمی می‌اندازد. این بازی هم به صورت تک نفره قابل تجربه است و هم می‌توانید آن را با یک فرد دیگر به صورت کوآپ تجربه کنید. البته از آنجایی که بازی همانطور که ذکر شد، چالش‌های زیادی دارد، تجربه‌ی آن به صورت دو نفره با کودک خود احتمالا می‌تواند لحظات لذت‌بخشی را برایتان فراهم کند.

Psychonauts 2

Psychonauts 2

در این بازی پلتفرمر سوم شخص مانند نسخه‌ی اول این سری، بازیکن شخصیتی به نام رز (Raz) را کنترل می‌کند که در حال آموزش برای تبدیل شدن به عضوی از یک گروه بین‌المللی است که از توانایی‌های روانی خود برای متوقف کردن افرادی که با نیروهای روانی خود اعمال پلید انجام می‌دهند، استفاده می‌کنند. رز در کنار برخورداری از قابلیت‌های ذهنی که بیشتر در مبارزه به کار می‌آیند، می‌تواند از دیوارها و سکوهای مختلف بالا برود و در امتداد ریل‌ها نیز سر بخورد، اما به دلیل نفرین خانوادگی قادر به شنا کردن نیست. از طرفی جلوه‌های بصری بازی در نوع خود چشم‌نواز هستند. در نهایت می‌توان گفت که این بازی تمامی المان‌های لازم را برای سرگرم کردن بازیکنان به همراه دارد.

منبع: The Gamer


کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES X ظرفیت 1 ترابایت
کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.