راهنمای انتخاب کمربند مردانه برای استایل‌های گوناگون

کمربندها اکسسوری‌هایی هستند که استفاده‌های گوناگونی در استایل دارند. این اکسسوری ساده‌ی کوچک علاوه بر ویژگی کاربردی‌اش تاثیر شگرفی هم بر ظاهر افراد دارد. کمربند می‌تواند کل اجزای استایل را به خوبی به هم متصل و مرتبط کرده یا در صورت استفاده‌ی نامناسب استایل را به کلی تخریب کند. متاسفانه بسیاری از آقایان اطلاعات زیادی درباره‌ی انتخاب کمربند به جز اینکه این اکسسوری‌ای است که دور کمر آن‌ها قرار می‌گیرد ندارند. بنابراین در این مطلب قصد داریم به معرفی کامل این اکسسوری، بررسی راهنمای انتخاب کمربند مردانه، موقعیت‌های مناسب استفاده از آن‌، انواع مختلف کمربند، نحوه‌ی انتخاب از بین مدل‌های مختلف و چگونگی خرید کمربند باکیفیتی که اندازه‌ی مناسبی داشته باشد بپردازیم.

کمربند چیست؟

در ابتدا به معرفی اکسسوری کمربند می‌پردازیم. کمربند وسیله‌ای است که دور کمر قرار گرفته تا شلوار را خوب، خوش‌ فرم و ثابت نگه دارد. حتی یک تکه ریسمان هم می‌تواند نقش کمربند را داشته باشد. بسیاری از کمربندها به صورت کامل تزئینی هستند و کارایی خاصی ندارند. در ادامه به بررسی جزئیات ساختاری کمربند می‌پردازیم.

ساختار کمربند

تعداد بسیار زیادی از کمربندها دو قسمت دارند: سگک و بند. بسیاری از کمربندها یک حلقه‌‌ی نگهدارنده یا بند انتهایی دارد (بند انتهایی اغلب از جنس فلز یا چرم روی کمربندهای پارچه‌ای است). بند انتهایی از انتهای کمربند در برابر آسیب یا ساییدگی محافظت کرده و می‌تواند بستن آن را ساده‌تر کند. پس از بسته شدن کمربند حلقه‌ی نگهدارنده، انتهای آزاد آن را از تکان خوردن به اطراف محافظت می‌کند.
در برخی از کمربندها بند و سگک به صورت دائمی به یکدیگر متصل شده‌اند و در سایر مدل‌ها این دو قسمت قابل جدا شدن بوده و سگک قابل تعویض است. به بخشی از سگک که آن را به بند متصل می‌کند chape می‌گویند.

چه زمانی باید از کمربند استفاده کنیم؟

موقعیت مناسب استفاده از کمربند

به صورت کلی باید با همه‌ی شلوارها از جمله شلوار جینی که حلقه‌ی کمربند دارد از کمربند استفاده کنید. حلقه‌های روی کمر شلوار به همین منظور طراحی شده‌اند. استفاده نکردن از کمربند باعث می‌شود ظاهر شلخته و نامرتبی ایجاد شود. قطعا در استایل‌های رسمی هنگامی که پیراهن خود را داخل شلوار قرار می‌دهید استفاده از کمربند ضروری است. با بسیاری از استایل‌های کژوال و غیررسمی هنگامی که پیراهن را روی شلوار قرار می‌دهید استفاده از کمربند اختیاری است اما همچنان از ویژگی کاربردی آن محروم خواهید شد. این نکته را به خاطر داشته باشید که کمربندها کاملا تزئینی نیستند و شلوارها را در جای خود محکم نگه می‌دارند. بنابراین باید خرید انواع کمربند این اکسسوری کاربردی را در اولویت برنامه‌ی خود قرار دهید.

برای اینکه بدون کمربند هم شلوارتان مرتب سرجایش بایستد می‌توانید از ساسپندر به عنوان جایگزین استفاده کنید. ساسپندرها اکسسوری‌هایی عالی برای آقایان درشت اندام‌تر هستند که شلوار را بالا نگه داشته و حجم دور کمر را کاهش می‌دهند. ساسپندرها همچنین باعث می‌شوند افرادی که قد کوتاهی دارند قد بلندتر به نظر برسند یا حداقل مانند کمربند با ایجاد خط افقی باعث قد کوتاه‌تر به نظر رسیدنتان نمی‌شوند.

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که نباید کمربند را با ساسپندر بپوشید زیرا اینگونه به نظر می‌رسد که نمی‌دانید می‌خواهید چه کار کنید یا واقعا نگران افتادن شلوار خود هستید.

سگک کمربند مردانه کی تی مدل قلابدار 535BU

۷۰,۰۰۰

تومان

سگک کمربند مردانه کی تی مدل  قلابدار دوختی 3.5 سانت BU672SI

۶۰,۰۰۰

تومان

کمربندهای رسمی و غیر رسمی

کمربندهای رسمی و غیررسمی

کمربندها به دو دسته تقسیم می‌شوند: رسمی و غیر رسمی. در ادامه به بررسی تفاوت این دو مدل و نحوه‌ی استفاده از هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

کمربندهای رسمی

کمربندهای رسمی با هم تفاوت زیادی ندارند و بسیاری از ویژگی‌‌های آن‌ها بدون استثناهای زیاد مشترک است.

نوع سگک

تقریبا همه‌ی کمربندهای رسمی سگک قالب مانند دارند که بند داخل قالب قرار می‌گیرد. شاخ سگک داخل سوراخ بند قرار می‌گیرد تا کمربند بسته شود. سگک کمربند رسمی اغلب براق و درخشان بوده، رنگ آن طلایی یا نقره‌ای است و نسبت به کمربندهای غیررسمی کوچکتر و تخت‌تر است.

پهنای بند

کمربند رسمی بین ۲.۵ تا ۳.۸ سانتی‌متر پهنا دارد و هرچقدر کمربند نازک‌تر باشد رسمی‌تر است.

جنس بند

چرم تنها جنس مناسب برای کمربندهای رسمی است. چرم گاو رایج‌ترین چرم مورد استفاده برای کمربندهای رسمی است و در چند مدل مختلف وجود دارد. چرم فول گرین بهترین ظاهر را داشته و مقاوم‌ترین است در حالی که پوست گوساله نرم‌ترین و انعطاف‌پذیرترین است. با کیفیت‌ترین کمربندهای رسمی از جنس پوست گوساله‌ی فول گرین هستند.

شترمرغ، مارمولک، کروکودیل و تمساح بیشتر برای کمربندهای غیررسمی استفاده می‌شوند اما رنگ‌های تیره‌ی آن‌ها برای کمربندهای رسمی به کار می‌روند. کمربندهای چرم شترمرغ ظاهر برجسته‌ و قیمت بالایی دارند.

کمربندهای کروکودیل و تمساح حتی مجلل‌تر بوده و الگو و بافت ظریف‌تری دارند. چرم مصنوعی با پلی اورتان روی پشتی پارچه ساخته می‌شود. این چرم با دوام بوده، نگهداری آن ساده است و حتی بهترین چرم‌های مصنوعی جلوه‌ی چرم طبیعی را ندارند.

برای خرید جدیدترین انواع کمربند مردانه چرم و فلزی می‌توانید از سایت دیجی کالا مدل دلخواه خود را انتخاب نموده و سفارش دهید.

رنگ و طرح بند

کمربند رسمی باید ظریف و ساده باشد تا به بهبود استایل کمک کند. سطح کمربند باید ساده، نرم و اغلب براق بوده و طرح ظریفی داشته باشد. مشکی و قهوه‌ای سنتی‌ترین رنگ‌ها برای کمربندهای رسمی هستند، سایر رنگ‌هایی که ممکن است در میان کمربندهای اسمارت کژوال و رسمی ببینید عبارتند از قرمز تیره، قهوه‌ای روشن، سرمه‌ای، طوسی و سفید برای تابستان.

ست کردن کمربند رسمی با استایل

هنگامی که از کمربند رسمی استفاده می‌کنید باید موارد چرمی و فلزی‌ای که در استایلتان به کار رفته با کمربندتان ست باشند. به عنوان مثال بند کمربند نه تنها باید همرنگ کفش‌ها و سایر اکسسوری‌های چرم باشد بلکه باید از نظر میزان براق بودن هم با آن‌ها یکسان بوده و سگک هم باید با رنگ جواهرات و اکسسوری‌های فلزی (به استثنای حلقه‌ی ازدواج) ست باشد. برای داشتن استایل شیک‌تر با کمربند رسمی بهتر است راهنمای خرید بهترین اکسسوری مردانه را هم مطالعه کنید تا بتوانید سایر اکسسوری‌های استایل خود را به خوبی با کمربندتان ست کنید.

کمربند مردانه مدل 002
۵۰ %

۱۲۵,۰۰۰

۶۳,۰۰۰ تومان

کمربندهای غیررسمی

کمربندهای غیررسمی در انواع، مدل‌ها و رنگ‌های متنوع‌تر و بیشتری نسبت به کمربندهای رسمی وجود دارند و می‌توانند برای نمایش بیشتر شخصیت و استایل فردی استفاده شوند.

انواع سگک‌ها

استایل سگک برای کمربندهای غیررسمی مدل قاب‌دار است و بزرگ‌تر و ضخیم‌تر از کمربندهای رسمی است. علاوه بر این از جمله تفاوت‌های دیگر آن با سگک‌های کمربند رسمی عبارتند از:

  • اغلب قابل جدا شدن هستند.
  • روکش اغلب در کمربندهای کابوی و بایکر جنبه‌ی تزئینی دارد.

سگک قاب‌دار

  • جعبه‌ی قاب توخالی و فلزی بوده و انتهای آن باز است.
  • بند به داخل جعبه‌ی قاب بسته و فشرده می‌شود.
  • نیازی به ایجاد سوراخ روی بند کمربند نیست.

حلقه‌های O شکل و D شکل

  • سگک از یک یا دو حلقه تشکیل شده است.
  • کمربند با کشیدن بند درون آن حلقه‌ها بسته می‌شود.
  • غیر رسمی هستند و با کمربندهای بافته شده، حصیری و کانواس استفاده می‌شوند.

سگک فشاری

  • دو انتهای نر و ماده مانند کمربند ایمنی در سگک فشاری به هم می‌رسند.
  • این سگک بسیار کژوال و کاربردی بوده و اغلب توسط افرادی که کارهای خارج از منزل انجام می‌دهند استفاده می‌شود.

سگک Micro-Adjust

  • سیستم سگک ضامن‌دار دارد که به نوع خاصی از بند نیاز دارد.
  • قطعه‌ی تاشونده‌ای از فلز دندانه‌ی سیستم سگک ضامن‌دار را در بند فشار می‌دهد.
  • بدون نیاز به سوراخ کمربند می‌توان آن را دقیق تنظیم کرد.

پهنای بند

یک کمربند غیررسمی پهنایی بین ۳.۸ تا ۴.۴ سانتی‌متر دارد و هرچقدر پهن‌تر باشد کژوال‌تر و غیررسمی‌تر است. کمربندی که حدود ۳.۸ سانتی‌متر پهنا داشته باشد به خوبی با شلوار جین، کتان و پارچه‌های سنگین‌تر ست می‌شود. کمربند پهن‌تر از این اندازه هم که غیرعادی‌تر است با شلوارهای جین و کژوال و سگک‌های کلاسیک و برجسته ست می‌شود.

جنس بندها

در ادامه به جنس بندهای کمربندهای غیررسمی می‌پردازیم.

چرم فول گرین؛ پهن‌تر، محکم‌تر و سفت‌تر از کمربندهای چرمی رسمی هستند. کمربندهای چرمی غیررسمی اغلب از لایه‌های بیرونی پوست گاو ساخته می‌شوند. برخی از کمربندهای چرمی از حلقه‌های گیره‌داری تشکیل شده‌اند که می‌توان سگک‌های مختلفی به آن‌ها متصل کرد همین مساله باعث می‌شود این کمربندها اکسسوری‌های قابل سفارشی‌سازی و ایدئآلی برای آقایانی شوند که علاقه‌مند به جمع‌آوری و نمایش سگک‌های مختلف کمربندها هستند.

چرم بافت؛ این چرم به همراه یک سگک قاب‌دار استفاده می‌شود تا با قرار دادن نوک کمربند در هر سوراخی از بافت بتوان کمربندهای قابل تنظیم بسیاری ایجاد کرد. کمربندهای بافت انتخاب‌های خیلی خوبی برای مواقعی که می‌خواهید استایل خود را ساده نگه دارید هستند زیرا بدون ایجاد جلوه‌ی خسته‌کننده و پرزرق و برق بافت کمی را به استایل اضافه می‌کنند. این کمربندها ارزان بوده و به سادگی می‌توان آن‌ها را پیدا کرد.

کمربندهای چرم بافت که غیررسمی‌تر از کمربندهای چرم ساده هستند را نباید با کت و شلوار بپوشید البته پوشیدن آن‌ها با کت اسپرت مشکلی ندارد. کمربندهای بافت چند رنگ غیر رسمی‌تر هم هستند.

چرم طرح‌دار؛ چرم طرح‌دار گونه‌ای از چرم است که روی آن با ابزار طراحی شده و در واقع با فرایند مهر زنی طرح‌هایی روی آن ایجاد شده است که اغلب این طرح‌ها برای برجسته شدن رنگ می‌شوند. بیشتر این طرح‌ها برای سگک‌های قابل تعویض طراحی شده‌اند. کمربندهای طرح‌دار به خوبی با استایل‌های ساده مانند ترکیب شلوار جین و پیراهن دکمه‌دار ساده ست می‌شوند. از آنجایی که این مدل کمربندها به خودی خود طراحی شلوغی دارند در صورتی که آن‌ها را با لباس‌ها یا آیتم‌های طرح‌دار دیگر ست کنید ظاهرتان خسته کننده به نظر خواهد رسید.

جیر؛ جیر اغلب برای کمربندهای غیر رسمی استفاده می‌شود. دوام آن از چرم فول گرین کمتر است اما اغلب برای استحکام بیشتر در پشت آن از چرم فول گرین استفاده می‌شود.

حصیری؛ کمربند حصیری یکی دیگر از جنس‌های کاربردی است که برای فعالیت‌های خارج از منزل مناسب است. این مدل کمربند در رنگ‌ها و طرح‌های جذاب بسیاری وجود دارد و اغلب سگک آن مدل حلقه‌ی D شکل است.

ریسمان؛ این مدل کمربند بیشتر در استایل زنانه کاربرد دارد اما توسط مردانی که در دریانوردی هستند هم استفاده می‌شوند. این کمربندها اغلب به جای سگک با گره بسته می‌شوند. از سوی دیگر تمیز کردن آن‌ها ساده است و دوام بالایی دارند. مقاومت آن‌ها در آب هم بیشتر از چرم است.

وینیل؛ ارزان قیمت، رنگارنگ و برجسته است. کمربندهای وینیل در استایل آقایان جوان کاربرد دارند.

رنگ‌ها و طرح‌های بند

قهوه‌ای محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین رنگ برای کمربندهای چرمی غیر رسمی است. کمربندهای مشکی با شلوارهای جین و نخی به خوبی ست نمی‌شوند. با کمربندهای کژوال غیر چرمی رنگ‌ها می‌توانند طیف وسیعی از هر طرح و تناژی را ارائه دهند.

کمربند مردانه کی تی مدل قلابدار   K685IN

۳۹۰,۰۰۰ تومان

تفاوت بین کمربند رسمی و غیر رسمی

تفاوت‌های بین کمربندهای رسمی و غیر رسمی

در ادامه تفاوت‌های بین کمربندهای رسمی و غیر رسمی را به صورت خلاصه شرح داده‌ایم.

کمربندهای رسمی:

  • سگک‌های کوچک‌تر و براق‌تر دارند.
  • جنس بندشان نازک‌تر، نرم‌تر و براق‌تر است.
  • همیشه از جنس چرم هستند.

کمربندهای غیررسمی:

  • سگک بزرگ‌تری دارند.
  • بندشان زبرتر، ضخیم‌تر، سفت‌تر، ناهموارتر و اغلب مات است.
  • ممکن است از جنس چرم یا جنس‌های دیگر باشند.

کمربندهای رسمی بیشتر با کت و شلوارها و لباس‌های تجاری ست می‌شوند اما گاهی اوقات هم می‌توان آن‌ها را با کت‌های اسپرت یا کت‌های بلیزر و شلوار پوشید. همچنین کمربندهای غیررسمی هم اغلب با شلوارهای جین، نخی و شلوارک‌ها پوشیده می‌شوند اما می‌توان آن‌ها را با شلوارهای کتان و کت‌های اسپرت هم پوشید.

در صورتی که کمربند رسمی را با شلوار غیررسمی بپوشید یا کمربند غیررسمی را با کت و شلوار بپوشید ظاهر نامناسبی خواهید داشت.

کمربند مردانه چرم مشهد مدل N6450-001

۱,۹۹۸,۰۰۰ تومان

راهنمای انتخاب کمربند مردانه

راهنمای خرید کمربند

در صورتی که در راهنمای خرید کمربند دچار تردید هستید در ادامه سه مساله‌ی اساسی که باید حتما در نظر داشته باشید را بیان کرده‌ایم.

کمربند رسمی، برای استایل‌های تجاری و رسمی

  • بند آن‌ها بین ۲.۵ تا ۳.۸ سانتی‌متر پهنا دارد.
  • ضخامت آن‌ها تنها ۰.۲۵ سانتی‌متر است.
  • بند آن‌ها چرم مشکی یا قهوه‌ای است.
  • اغلب براق هستند.
  • ساده و بدون تزئین هستند؛ ممکن است کمی صیقل‌کاری داده شده باشد.
  • سگک آن‌ها اغلب قاب‌دار، ساده، کوچک و براق است.
  • چرم‌ها و فلز‌ها را با هم ست کنید.

کمربند غیررسمی برای شلوارهای جین یا نخی

  • پهنای بند آن‌ها ۳.۸ سانتی‌متر یا بیشتر است.
  • از کمربند رسمی ضخیم‌تر است.
  • از چرم طبیعی یا قهوه‌ای روشن است.
  • مات و زیر بوده و می‌تواند به صورت بافت، طرح‌دار یا تزئین شده باشد.
  • می‌تواند سگک پلاکی، مربی یا قابی بزرگتر یا تزینی‌تر داشته باشد.
  • نیازی به ست کردن دقیق آن با قطعات چرم استایل وجود ندارد.

کمربند حصیری برای استایل تابستانی

  • پهنای بند آن‌ها بیشتر از ۳.۸ سانتی‌متر است.
  • کمربندی که رنگ بند آن با لباس‌ها و اکسسوری‌های کمد لباستان ست است را انتخاب کنید.
  • بند آن‌ها می‌تواند طرح‌دار باشد.
  • اغلب سگک آن‌ها حلقه‌ی D شکل دوتایی دارد.
  • با شلوارها یا شلوارک‌های کتانی پوشیده می‌شود.

راهنمای انتخاب سایز کمربند مردانه

راهنمای انتخاب سایز کمربند مردانه

اندازه‌ی کمربند باید بین ۲.۵ تا ۳.۸ سانتی‌متر بزرگ‌تر از اندازه‌ی کمر شلوارتان باشد. بنابراین در صورتی که اندازه‌ی شلوارتان ۱۰۱‌ سانتی‌متر است باید اندازه‌ی کمربندتان را بین ۱۰۴ تا ۱۰۶ سانتی‌متر انتخاب کنید. همچنین می‌توانید اندازه‌ی کمربند جدید خود را از روی کمربند قدیمی خود مشخص کنید. اندازه‌گیری را از جایی که همیشه بند را به سگک وصل می‌کنید انجام داده و نزدیک‌ترین اندازه به آن را انتخاب کنید.

در صورتی که کمربندی را دوست دارید که سایز آن اشتباه است یا اندازه‌ی شما از زمان خرید کمربند تاکنون تغییر کرده است مواظب باشید که برای ایجاد یک سوراخ جدید با قیچی آشپزخانه یا چاقوی جیبی روی بند کمربند وسوسه نشوید. زیرا این کار باعث می‌شود در نهایت کمربند پاره شود. به این منظور حتما کمربند را نزد کفاش محلی ببرید تا سوراخ مناسبی روی آن ایجاد کند.

کمربندهای رسمی باید انتهای کوتاهی داشته باشند. یعنی هنگام بسته شدن کمربند چرم باید تنها چند سانتی‌متر از آن بیرون باقی بماند و این مقدار به اندازه‌ای بلند باشد که داخل حلقه‌ی اول کمربند شلوار یا حلقه‌ی موجود روی خود کمربند قرار بگیرد. کمربندهای غیررسمی انتهای بلندتری دارند اما نباید خیلی بلند باشند زیرا بیش از حد بلند بودن آن‌ها ظاهر ناخوشایندی ایجاد می‌کند.

کمربند مردانه مدل E22

۷۰,۰۰۰ تومان

چگونه کمربند باکیفیتی انتخاب کنیم؟

کمربندهای غیررسمی هر چند سال یکبار تعویض می‌شوند و می‌توانید هر چند مدت یکبار یک مدل جدید از آن‌ها را امتحان کنید. اما در رابطه با کمربندهای رسمی داستان متفاوت است و افراد به دنبال کمربندی هستند که بتوانند از آن برای مدت طولانی‌تری استفاده کنند. یک کمربند باکیفیت برای چند دهه دوام خواهد داشت بنابراین ارزش این را دارد که روی خرید کمربند درجه یکی که ظاهر خوبی داشته باشد سرمایه‌گذاری کنید.

کمربندهایی که ظاهر مشابهی دارند گاهی اوقات تفاوت بسیار زیادی از نظر قیمت دارند. کیفیت چرم یک عامل رایج است: پوست گوساله یکی از رایج‌ترین جنس‌های مورد استفاده برای کمربند است و یک کمربند خوب از چرمی نرم و لطیف تشکیل شده است. یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای اطمینان از کیفیت خوب کمربند انجام دهید این است که کمربند را خم کرده و مطمئن شوید که دچار شکستگی یا ترک خوردن نمی‌شود. تست خوب کیفیت دیگر برای چرم این است که به آرامی ناخن خود را پشت کمربند فشار دهید در صورتی که خط کم رنگی ظاهر شد یعنی چرم نرم و تازه است اما در صورتی که چرم سفت و کهنه باشد در برابر ناخن مقاومت می‌کند.

ساختار، عامل اصلی تعیین کننده‌ی دیگر در قیمت کمربند است. در جاهایی که چرم دوخته شده است به ریز و تنگ بودن دوخت‌ها دقت کنید و توجه داشته باشید که دوخت‌های انتها گشاد نباشند. سگک‌هایی که با یک حلقه یا ضامن به پشت کمربند متصل شده‌اند می‌توانند تعویض شوند اما سگکی که در جای خود ثابت است تنها سگکی است که می‌توانید با کمربند خود استفاده کنید و امکان تعویض آن وجود ندارد. امکان تعویض و انعطاف‌پذیری برای برخی از آقایان یک ویژگی ارزشمند است که حاضر هستند پول بیشتری بابت آن به ویژه در کمربندهای جنس چرم خوب پرداخت کنند. در برخی از فروشگاه‌های چرم کمربندها به دلخواه مشتری برش داده می‌شوند.

منبع: The Art of Manliness

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.